[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:47

hier geen aanbetaling. Hij vroeg enkel 50 euro als ik uiteindelijk de tattoo toch niet had laten zetten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:07

Ik ben eerst op consultatie gegaan om uit te leggen wat ik wou en moest ook $50 betalen (in Canada) toen ik op dat moment mijn afspraak vastlegde. Dat was ook voor hij ging tekenen. Vind het eigenlijk maar normaal, want ik denk dat er veel mensen zijn die heel impulsief een afspraak maken om vervolgens weer af te zeggen wanneer ze zich bedenken, en met zo'n aanbetaling zorg je er wel voor dat mensen 2x nadenken voor ze een afspraak maken.

Plus, zo'n tekening maken - of hij uiteindelijk gezet wordt of niet - is natuurlijk tijd van de artist en voor tijd moet je betalen. There is no such thing as a free lunch :)

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:09

Aanbetaling snap ik ook wel hoor en ik snap hun kant ook helemaal, ik vind het gewoon extra tijd kosten haha en dat vind ik ook logisch maar het kwam me niet zo goed uit.

DutchInk kan je zo binnen lopen, heeft iemand daar ervaring mee? Zie hele mooie stukken voorbij komen maar ook een aantal mindere..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:22

BelleTessa schreef:
Aanbetaling snap ik ook wel hoor en ik snap hun kant ook helemaal, ik vind het gewoon extra tijd kosten haha en dat vind ik ook logisch maar het kwam me niet zo goed uit.

DutchInk kan je zo binnen lopen, heeft iemand daar ervaring mee? Zie hele mooie stukken voorbij komen maar ook een aantal mindere..

Je moet geen studio inlopen omdat het goedkoper is. Want dat is vaak ook te zien aan de kwaliteit, dan maar even doorsparen.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:47

Ik heb ook €50 aan betaald, op zich best logisch..

*foto uploaden lukt nog steeds niet :').

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:22

Joolien schreef:
BelleTessa schreef:

Je moet geen studio inlopen omdat het goedkoper is. Want dat is vaak ook te zien aan de kwaliteit, dan maar even doorsparen.

Het gaat me niet om het geld, dat heb ik ook niet gezegd. Het gaat me erom dat ik heel veel werk en het voor mij makkelijker is om op een bepaald moment die ik zelf kies, een tattoo kan gaan laten zetten.
Of me dat nou meer of minder kost, maakt me niet uit.
Op de vorige heb ik ook 2 maanden moeten wachten en genoeg geld voor betaald.
Ik vraag ervaring met Dutch Ink, niet omdat het misschien goedkoper is.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:36

Mijn eerste tattoo is gezet door een vriend, a) die vraagt nooit een aanbetaling en b) het kostte me geen drol :)) maar echt, als je in zijn schoenen zou staan zou je dus echt wel een aanbetaling gaan vragen, of een betaling voor het tekenen. Hij tekent uitgebreid van tevoren voor zijn klanten, waarvan er vervolgens al meerdere klanten niet zijn op komen dagen en niet thuis gaven toen hij contact opnam. Dat is flink banketstaaf en kost hem onnodig veel tijd, die hij ook aan andere klanten kan besteden. Een andere vriend van mij vraagt daarom dus wel geld voor een tekening.

Toch heb ik bij mijn tweede tattoo van een andere artiest niks hoeven aan te betalen, daarentegen tekende hij wel pas op de afspraak zelf.

Bij mijn derde tattoo ben ik achteraf flink genaaid, maargoed :+ heb een halfuur gezeten en van tevoren een aanbetaling van €100,- gedaan. Mijn tattoo is een aanpassing van flash van haarzelf... en ze was eigenlijk niet echt bereid om een compleet nieuwe tekening te maken voor mij. Vervolgens moest ik bovenop die €100,- nog eens €150,- betalen. Nu ben ik met de tattoo zelf wel tevreden, maar voel me achteraf wel opgelicht en had niet akkoord moeten gaan met €250,- voor een halfuurtje. Maarja, op dat moment werd ik zo overrompeld dat ik het gewoon betaald heb. Stom.

Iemand vroeg trouwens toen een foto van mij in het geheel met die laatste tattoo, bij deze :D

Afbeelding

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:37

Wauw, wat gaaf!!

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:57

Staat je heel leuk!!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:18

Aanbetaling hangt er imo ook vanaf wat je laat zetten. Ik had heel simpel een regeltje tekst, zelf het lettertype al uitgezocht en iets aangepast in Photoshop. Joy hoefde alleen maar even te passen en te meten op de dag zelf. Heb daar ook geen aanbetaling voor hoeven doen puur omdat ze geen tekenwerk had. Maar als je echt met een vaag ontwerp aan komt zetten en de artiest moet dat uitwerken, dan snap ik best dat ze daar een bedrag voor vragen.

Heel gaaf Drunksheep!

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:22

In mijn geval gaat het om een woord van maximaal 8cm lang, dus (bijna) geen tekenwerk. Maar goed, ik ga nadenken en zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:22

Dan is het idd wat logischer, maar ook dan snap ik het wel hoor, als er een aanbetaling gedaan moet worden. Je houdt er immers wel tijd voor vrij.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:24

Zeker, een aanbetaling kan ik best begrijpen. Er zullen veel afspraken gemaakt worden, die niet nagekomen worden.
Maar omdat ik precies weet wat ik wil en er niet getekend hoeft te worden, had ik gehoopt dat ik dan toch de afspraak telefonisch kon maken. Het is geen specifieke stijl dus niet op zoek naar een specifieke artiest. Wel graag die specifieke zaak overigens.
Maar komt goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:29

Dit was ook niet specifiek naar jou gericht hoor, meer een algemene opmerking over aanbetalingen.

Vind die van jou idd behoorlijk scheef, nadia. Kan haast niet geloven dat deze artist zo veel zou kosten... Heb je wel nog gezegd dat je al een aanbetaling had gedaan toen je afrekende?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:34

Emmaa_ schreef:
Dit was ook niet specifiek naar jou gericht hoor, meer een algemene opmerking over aanbetalingen.

Vind die van jou idd behoorlijk scheef, nadia. Kan haast niet geloven dat deze artist zo veel zou kosten... Heb je wel nog gezegd dat je al een aanbetaling had gedaan toen je afrekende?

Ja, dat wisten ze. Werd ook gelijk gezegd: 'Oh, jij hebt al een aanbetaling gedaan! Dan blijft er nog €150,- over.'

Aangezien ze in de mail hebben gecommuniceerd dat het ongeveer €250/€350,- zou kosten denk ik dat ze daar niet van wilden afwijken ofzo. Terwijl ze zelf aangaven dat 'ie kleiner werd dan dat ze dachten... heb van die afspraak achteraf gezien gewoon een naar gevoel overgehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:50

Wat poedersuiker zeg :/ Gelukkig is de tattoo zelf wel heel mooi geworden. Ik had het met m'n eerste. Tevreden met het resultaat maar voor de rest...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:23

Jammer zeg dat het zo gegaan is, Drunksheep. Ik denk dat sommige artists wel ervan profiteren dat veel mensen met hun mond vol tanden staan als het zo snel gaat. Toen ik mijn laatste liet zetten (2 aanhalingstekens op mijn pols) wou de artist ook snel-snel doen, de grootte was volgens hem toch echt wel goed terwijl ik het toch echt wel kleiner wou. Ik voelde me zo'n sukkel dat ik aandrong op de grootte omdat hij dat niet nodig leek te vinden. En toen het stencil gezet was en ik wou zelf even checken of hij 100% recht was, leek hij er niet echt tegen te kunnen. "Ja, kijk maar hoor, hij staat echt wel recht." De stencil leek een beetje scheef omdat ik mijn spieren opspande, wist ik veel dat het daardoor kwam. Hij had echt helemaal geen geduld, nam mijn pols vast "ja, kijk, hij staat echt wel recht, hoor, natuurlijk beweegt ie als je arm beweegt. Kijk maar hoor, hij staat echt wel recht, maar ja, jouw lichaam, jij moet het weten" en toen wrong hij mijn hand in allerlei houdingen. Hij zei het dan ook nog op zo'n kinderachtige manier := Ja dat weet ik ook wel hoor, dat een tattoo beweegt als je spieren bewegen, maar kan het even wat minder ruw en vriendelijker? := Ik kan er echt niet tegen als artists je niet even tijd gunnen. Je verandert tenslotte je lichaam voor eeuwig.

Gelukkig is de tattoo zelf ontzettend netjes gezet, maar ik was er echt niet van gediend dat het allemaal zo gehaast ging en hij me niet eens de tijd gunde om rustig te kijken of ik de plaats oké vond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:13

Irritant is dat Yasmine, ik zou me daar echt ongelukkig bij voelen, misschien zelfs van weglopen :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:39

Ja, ik heb toen ook heel bot gezegd "dat weet ik wel, mag ik gewoon even rustig kijken?" en toen begreep hij het denk ik wel := Verder wel een heel vriendelijke man, hoor, hij lijdt gewoon heel erg aan het betweterssyndroom :+

Kijk, ik begrijp dat voor die mensen tattoos zetten dagelijkse kost is en dat ze er amper nog bij nadenken, maar ze moeten wel even begrijpen dat niet iedereen dat iedere dag laat doen en hen dan ook de tijd gunnen om te kijken of alles 100% goed zit.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:41

Ik denk dat ik zou weglopen denk ik, Yasmine! Maar gelukkig zit ie er mooi op :) Vind het wel fijn als er de tijd wordt genomen om het er goed op te krijgen.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:45

Ik heb dat bij piercings al, wil gewoon rustig kunnen kijken. :n

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:49

Gelukkig voor Yasmine en mezelf zijn we uiteindelijk wel tevreden over het resultaat. Maar vind dat bij veel tattooshops echt een hele hoop te verbeteren valt met betrekking tot het omgaan met mensen. Het lijkt soms wel alsof artiesten alleen het geld belangrijk vinden, in plaats van een mooi eindresultaat.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:51

Het was dat hij daarbuiten echt heel vriendelijk was, hoor. Op een andere dag was ik misschien ook weggelopen, maar ik wou hem per se die dag (mijn verjaardag O:) ) en ik wist dat hij 'm superstrak zou kunnen zetten. Yolo :')

Inderdaad, zoals Drunksheep zegt, ik ben heel erg blij met het resultaat. En volgende keer ga ik lekker ergens anders :)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:04

Afbeelding

<3 <3 <3 <3 :+:

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:10

Wauw prachtig hoor linnnh!