Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:02

gea_thora schreef:
Dames die de abs-workout van de dame op het strand erbij doen.. hebben jullie ook dat je bij sommige oefeningen haast als een rups steeds vooruit schuift? (ik heb dat vooral als ik mijn benen naar beneden moet doen en weer op moet tillen zegmaar) Doe ik het nu fout, of hebben meer mensen dit probleem?
Ik vind het lastig om in mijn drukke schema elke dag te shredden, daarom doe ik het nu gewoon zo vaak mogelijk en dan die workout van de beach-dame erachteraan! Die is wel enorm zwaar zeg!

Ja! Heb ik ook. Tijdens die oefening heb ik moeite om mijn rug op de mat te houden. Mijn onderrug komt omhoog als ik mijn benen naar beneden doe. En als ik mijn benen dan weer op til, dan schuif ik inderdaad een stukje op. Ik ben gisteravond gaan testen wat nou het probleem precies is. Als ik de oefening makkelijker maak, dan kan ik wel mijn rug op de grond houden en blijf ik netjes liggen. Dus ik denk dat het gewoon een kwestie is van meer oefenen, zodat je buikspieren sterker worden om de oefening wel goed te kunnen doen.

Annash, wat balen zeg! Het zit je ook echt niet mee. Sterkte!

Doubtless

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:10

gea_thora schreef:
Dames die de abs-workout van de dame op het strand erbij doen.. hebben jullie ook dat je bij sommige oefeningen haast als een rups steeds vooruit schuift? (ik heb dat vooral als ik mijn benen naar beneden moet doen en weer op moet tillen zegmaar) Doe ik het nu fout, of hebben meer mensen dit probleem?
Ik vind het lastig om in mijn drukke schema elke dag te shredden, daarom doe ik het nu gewoon zo vaak mogelijk en dan die workout van de beach-dame erachteraan! Die is wel enorm zwaar zeg!

:n Dat probleem heb ik niet echt... Ik heb altijd mijn handen onder m'n bekken en een yogamatje (of 2). Hoe voer jij ze uit?
Die ab workout vind ik wel heel snel een stuk beter gaan :j Gewoon proberen om 'm dagelijks te doen (die 15 minuten moet je vast wel ergens vandaan kunnen halen) en dan merk je snel vooruitgang :j

Naomi_Haffie schreef:
Hoe span je nou eigenlijk je buik echt goed aan? :")

Door je rug goed op de grond te houden (als het ware de grond in proberen te drukken) en bij mij helpt het om in te ademen of je adem vast te houden. Ik merk bij het uitademen dat mijn rug het overneemt!

Verder voor iedereen die de ab workout doet: Goed opletten dat je rug op de grond blijft. Is de oefening te zwaar om dat voor elkaar te krijgen, maak 'm dan makkelijker, korter of vervang 'm met iets anders, want daar krijg je rugblessures van...

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:12

Door je rug goed op de grond te houden (als het ware de grond in proberen te drukken) en bij mij helpt het om in te ademen of je adem vast te houden. Ik merk bij het uitademen dat mijn rug het overneemt!

Verder voor iedereen die de ab workout doet: Goed opletten dat je rug op de grond blijft. Is de oefening te zwaar om dat voor elkaar te krijgen, maak 'm dan makkelijker, korter of vervang 'm met iets anders, want daar krijg je rugblessures van...[/quote]

Wat nou als je kont een stuk uitsteekt dan de rest? Dan is dat een stuk moeilijker :')

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:15

ah oke! Bedankt voor de tip! Vanochtend merkte ik namelijk dat ik vooral bij die oefeningen met je benen, waarbij ik dus schuif, op den duur een zere rug kreeg. Dus nog beter proberen mijn rug op de grond te houden. Dat vind ik sowieso erg moeilijk, ik heb wat last van een holle rug. Ik merk wel dat het beter wordt als ik mijn handen onder mijn billen leg, alleen doen dan mijn zitbeenknobbels (denk ik?) zeer aan mijn handen :=
Maar, ik blijf oefenen, ik neem aan dat het inderdaad beter gaat worden als ik vaak oefen! En, ik vind het ook gewoon een fijne aanvulling op de shred, aangezien ik vooral mijn buik wil trainen. Ik weet dat je niet gericht vet kunt verbranden, maar ik hoop dat het er in ieder geval al beter/strakker uit ziet als er meer spier onder je vet zit :P

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:15

_O-
Zoveel junk heb ik niet :')

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:16

Ik ga vanmiddag ipv shredden touwtjespringen (met een echt touw ja) combineren met buikspieroefeningen doen :) Weer eens wat anders!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:21

Luigi schreef:
Verder voor iedereen die de ab workout doet: Goed opletten dat je rug op de grond blijft. Is de oefening te zwaar om dat voor elkaar te krijgen, maak 'm dan makkelijker, korter of vervang 'm met iets anders, want daar krijg je rugblessures van...

Wat nou als je kont een stuk uitsteekt dan de rest? Dan is dat een stuk moeilijker :')[/quote]

:') dat heb ik nou ook!! Heb een behoorlijk ronde kont zeg maar... Dat maakt het niet makkelijker! Maar het lukt me me wel als ik de oefeningen niet te moeilijk maak.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:12

Zo, net dag 10 gehad van level 1, op naar leven 2 :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:26

zo dag 7 shredden achter de rug! ik ben benieuwd hoe level 2 straks gaat bevallen!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:32

Het gaat er hier lekker fanatiek aan toe :j
Doubtless: ik heb er ook een hekel aan als ik niet normaal kan stappen :o Maar zo dat beetje zeurende spierpijn vind ik wel leuk! Helemaal als je dan aan het trainen bent en na de warming up is de spierpijn gewoon al bijna weg *\o/*

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:06

marleeentje schreef:
Luigi schreef:

Wat nou als je kont een stuk uitsteekt dan de rest? Dan is dat een stuk moeilijker :')

:') dat heb ik nou ook!! Heb een behoorlijk ronde kont zeg maar... Dat maakt het niet makkelijker! Maar het lukt me me wel als ik de oefeningen niet te moeilijk maak.[/quote]
Heb ik ook last van, heb ook een hele holle onderrug. Maar ik merk dat als ik mijn buikspieren harder aanspan, het beter gaat. Dat hou ik alleen nog geen 5 seconden vol :')

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:20

Zo, net level 2 voor de eerste keer gedaan.. poeh! pittig!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:14

marleeentje schreef:
Luigi schreef:

:') dat heb ik nou ook!! Heb een behoorlijk ronde kont zeg maar... Dat maakt het niet makkelijker! Maar het lukt me me wel als ik de oefeningen niet te moeilijk maak.[/quote]

Als je je bekken meer kantelt zou je rug beter op de grond moeten blijven :j
Dat is trouwens een oefening die ik bij de fysio vaak tussendoor moest doen. Op je rug gaan liggen, voeten plat op de grond zetten zodat je knieën gebogen zijn en dan gewoon heel rustig je bekken naar voren en naar achteren kantelen. Doe ik nu vaak ook nog even als cooling-down erbij.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:21

Ik doe mijn handen onder mijn kont, zeg maar handen plat op de grond, onder mijn kont :')

Dan lukt het wel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:25

Yeah, ik zit alweer op de helft van de shred :D

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:35

Goed bezig allemaal dames!
Ik had flinke spierpijn van strandmevrouw met die abvideo! Halleluja, zometeen voor de 2e keer doen en dan voor het eerst level 3 van de shred :D

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:14

Zo dag 3 zit er ook weer op. Straks nog even te voetbaltrainen :))

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:38

Net de tweede dag van level 2 killer buns gedaan. Het ging al een stuk beter. *\%/*
Had wel spierpijn van gister, het viel me gister toch wel vies tegen.
Heb er 1 onderdeel uitgehaald want dat kan ik met een zwakke enkel echt niet en ik doe alles nog wel op de beginnersmanier maaaaaar het is een goed begin. Morgen dag drie! :j

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:43

Armario schreef:
Veel afwisseling dus! Ik heb een deel van de kickstart week gedaan, dan doe je in week 1 er telkens nog eens Cardio 1 achteraan. De workouts zijn best leuk, ik heb tot nu toe workout 1 en 2 en cardio 1 en 2 gedaan :) .

Ze zijn zwaar maar best wel leuk inderdaad! Ik zit nu in week 3 op dag2.Net workout 4 gedaan en die vond ik beter te doen dan 3 ondanks de spierpijn van gisteren met die****planks en push-ups. De vrije dag verschuif ik nog weleens als het absoluut niet uitkomt!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:36

Laatst bijgewerkt door Ehona op 11-04-13 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:40

Het was hier vandaag heerlijk zonnig & ik heb een deadline morgen, sporten is er helaas niet van gekomen.
Morgen staat er hiking op de agenda, dus dan wordt het daarna sporten :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:41

Ukkiee schreef:
Wat is die 15 minuut durende ab workout 'op het strand' waar iedereen het over heeft? Kan hem niet vinden :P

EDIT: Volgens mij heb ik 'm gevonden, is het deze? http://www.youtube.com/watch?v=bO2kA740zak

Nee je moet 15 minute ab workout intypen, dan een donkerharige vrouw met een usa vlag print op haar bikini. En op het strand dus.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:46

Yes, thanks! Nu heb ik de goede!

Denk dat het plan als volgt wordt: beginnen met 30 day shred met daarbij om en om 15 min abs workout of yoga. Als ik daar dan mee klaar ben wil ik verder gaan met om en om yoga meltdown en 6week6pack. Maar ik ga eerst wel even zien of ik het leuk vind en of ik het vol houd! Maar daar heb ik jullie ook nog voor ;)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:21

Ik meld me ook aan!
Heb net Day 1 gedaan, viel me nog niet tegen met mijn belabberde conditie :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:26

Afbeelding
Workout in een leuk jasje :))