[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:52

dipstaartje je bent dus al een heel eind op weg, echt super goed! heb ik echt respect voor! _/-\o_
heb net ook je zal het maar hebben gekeken is ook altijd een goed programma! kan me voorstellen dat je veel herkenning ziet en dat dat dan moeilijk is!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:55

zoals dat meisje zei dat mensen denken dat je je aansteld
dat sprak mij aan
vandaag heb ik 15 minuten hard gelopen op de loopband
maar dat wil niet zeggen dat ik dit morgen ook kan
heb nu een linker arm die ik niet hoger krijg dan mijn schouder en morgen kan ik die misschien wel gebruiken
mensen begrijpen dat gewoon niet
ben ook zo blij dat ik voor 80 tot 100 % ben afgekeurd
zou heel graag willen werken maar het kost me gewoon te veel energie om gewoon te functioneren en de strijd die je moet leveren

even gekopieerd van de website van bnn
EERSTVOLGENDE UITZENDING: IT GETS BETTER THU 23 MAY 22:20
Onzeker zijn we allemaal, maar de één is dat net iets meer dan de ander. Die vindt zichzelf niet mooi, te klein, of te dik. Of schaamt zich voor een aandoening of seksuele voorkeur. In It Gets Better krijgen jonge mensen een boost in zelfvertrouwen. Een BN'er die in hetzelfde schuitje heeft gezeten vertelt wanneer en hoe zijn leven veranderde en maakt een trip down memory lane. Hij laat zien dat je nooit alleen bent. En vooral dat het écht beter wordt. Anita Witzier is een prachtige vrouw met een succesvolle carrière. Wat niet veel mensen weten is dat zij jaren lang 24 uur per dag heel veel pijn had. Door reuma lag ze soms dagen op bed. Omdat de ziekte grillig en onzichtbaar is, kreeg ze veel met onbegrip te maken. Inmiddels gaat het veel beter met haar en kan ze met het onbegrip beter omgaan. Daarom ook is ze het ideale rolmodel voor de 16-jarige Malou. Malou heeft jeugdreuma en kan heel veel dingen niet doen, die haar leeftijdsgenoten wel kunnen. Ze moet elke dag met de pijn omgaan en worstelt daarnaast met onbegrip van de omgeving. Presentatie: Patrick Lodiers.

Chessie

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:58

Dat is idd het moeilijke aan een ziekte die je van buiten niet ziet
Lijkt me heel dubbel dat je dagen zo verschillen.. Zjn er dagen bij dat je helemaal geen last hebt?

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:00

kan me goed voorstellen ja, ik veroordeel mensen nooit je weet niet hoe ze zich voelen!snap dat je blij bent dat je afgekeurd bent, anders zit je elke dag in een strijd van wel of niet werken/ziekmelden dat kan ook niet!

Ik ga lekker slapen, ligt vrouwtje bij ons terminaal denk dat ze er morgen niet meer is..gister lang over na liggen denken in bed en had al een late dienst en vanmorgen een vroege. Was dus een kort nachtje, vanmiddag was ik nog even bij haar geweest voordat ik wegging ze was erg koud en had al veel circulatie vlekken.
nu maar een goede nacht maken, morgen weer een vroege dienst :)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:02

kan daar heel kort over zijn Nee
elke dag is pijn hebben, de ene dag meer dan andere, maar pijn is altijd wel aanwezig
daarom kan ik de ene dag mee bewegen dan de andere
soms zit ik echt dagen op de bank omdat ik gewoon niet op mijn voeten kan staan en dan probeer ik het wel en loop wel een beetje heen en weer maar dan lijk ik wel 80
die dagen zijn gelukkig veel minder geworden de laatste 1,5 jaar.

ik vind het sporten bij de sportschool ook heel fijn omdat ze ook veel aqua lessen doen en ook al kan ik mijn armen niet optillen ik ga toch omdat het in het water altijd beter wordt

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:05

cass1991 schreef:
kan me goed voorstellen ja, ik veroordeel mensen nooit je weet niet hoe ze zich voelen!snap dat je blij bent dat je afgekeurd bent, anders zit je elke dag in een strijd van wel of niet werken/ziekmelden dat kan ook niet!

Ik ga lekker slapen, ligt vrouwtje bij ons terminaal denk dat ze er morgen niet meer is..gister lang over na liggen denken in bed en had al een late dienst en vanmorgen een vroege. Was dus een kort nachtje, vanmiddag was ik nog even bij haar geweest voordat ik wegging ze was erg koud en had al veel circulatie vlekken.
nu maar een goede nacht maken, morgen weer een vroege dienst :)

sterkte dan morgen, lijkt me zwaar werken zo.

ik steek nu de energie die ik heb in mijn kinderen van 12 en 10 en in het sporten

ik ga ook naar bed wil morgen om 9 uur naar de aqua les en daarna stukje lopen op deloopband
hoe ik niet op scheve stenen te letten waar ik heel makkelijk door onderuit kan gaan

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:04

Dipstaartje: goed bezig! Medicatie maakt het indd moeilijker, en pijn is ook zo kl*te!!! En iedereen is anders indd, de een heeft veel buikvet, de andere veel op de benen. De ene slikt medicatie waardoor het moeilijker gaat, de andere heeft weer een langzaam werkende schildklier, de andere zit weer minder lekker in zijn vel, en/of heeft stress… sommige mensen hebben astma of reuma (of iets anders) wat het sporten weer kan bemoeilijken, zo heeft bijna iedereen wel wat. Het gaat erom dat je zo enorm goed bezig bent!! (onbegrip uit je omgeving lijkt me ook heel erg moeilijk!) :j

Emma: drukdruk, maar ook goed bezig! Lekker die complimentjes he?! Heb je lekker genoten van de chips? :Y)

Lovesamantha: fijn dat je het zo goed kunt bijhouden! Ik heb al sinds 5 januari geen chips en chocolade meer gehad…. Dus het went vanzelf! :Y)

Lekker gevoel he?! Dais? Ja indd die stomme paar grams, zit helemaal tussen mn oren haha! :D

Sandra: ik doe geen Cambridge, maar gammel gevoel lijkt me niet helemaal goed…Of misschien gewenning indd.

Cass: H&M is ook leuk en betaalbaar ja! Fijn dat de weegschaal lief is, en dat in je speciale week! Lekker dat je jezelf hebt verwend! En sterkte morgen op het werk! :(:)

Aleeneh, die porties gaan vanzelf wennen denk ik. Ik heb het nu gelukkig dat ik sneller vol zit en me dus niet meer zo makkelijk kan overeten! Stress is indd voor mij ook een dikmaker.

Madeira: Noorwegen gaaf!! Wil ik ook heel graag naar toe! Lekker dat het rijden zo goed ging! *\o/*

Dame23: Otto heb ik indd mn vorige bikini gekocht! Het was een van de weinige shops die ook grotere cupmaten hadden. Al had ik hem 2 weken geleden weer aan en nu is dat eigenlijk niet echt meer nodig. Maar gelukkig kan het nog net!~en een zondigdagje gehad.. ach.. ik denk altijd maar zo: het is niet belangrijk als je een keer zondigt, het gaat erom dat dat geen gewoonte wordt en dat je de dag erna weer je gezonde eetpatroon oppakt!!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:38

Ik vraag me trouwens af, wat raden jullie aan? Ik probeer keurig 's ochtends, 's middags en 's avonds een klein tussendoortje te eten, maar 's avonds heb ik echt nooit trek, helemaal geen zin in iets. Kan ik die dan beter weglaten, of toch eten?

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:58

Aleeneh schreef:
Ik vraag me trouwens af, wat raden jullie aan? Ik probeer keurig 's ochtends, 's middags en 's avonds een klein tussendoortje te eten, maar 's avonds heb ik echt nooit trek, helemaal geen zin in iets. Kan ik die dan beter weglaten, of toch eten?

Dat maakt volgens mij niet zoveel uit toch?
Het belangrijkste is is dat je je avondeten wel gewoon eet en als je daarvan nog de hele avond vol zit is dat volgens mij alleen maar mooi meegenomen. :D

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:00

lovesamantha schreef:
Aleeneh schreef:

Dat maakt volgens mij niet zoveel uit toch?
Het belangrijkste is is dat je je avondeten wel gewoon eet en als je daarvan nog de hele avond vol zit is dat volgens mij alleen maar mooi meegenomen. :D

Niet mee eens. In mijn ogen kun je beter 2 à 3 uur na het eten bakje magere yoghurt/kwark pakken en dan voor het slapen weer (mits je niet al 3 uur na je avondeten jn bed ligt uiteraard) Zoveel mogelijk langzame eiwitten erin (geen koolhydraten meer) zodat je verbranding ook snachts op gang blijft.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:01

Aleeneh schreef:

Alsnog eten, anders zou ik je aanraden het eerder op de dag nemen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:02

Tussendoortjes eet ik per definitie niet :n

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:02

Misschien verschilt het per persoon? Ik neem (bijna) nooit tussendoortjes... en voel me prima en val af...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:03

Late tussendoortje durf ik wel te laten vallen als je in de avond niets meer doet. Met regelmaat eten zorgt ervoor dat je stofwisseling goed op gang blijft maar als je na je avondmaaltijd niet heel actief meer bent hoef je ook niet meer te zorgen voor brandstof.

Ondanks dat ik niet zo netjes gegeten heb de afgelopen dagen was er toch weer zes ons af in de afgelopen vijf dagen. Nog 3,5kg naar mijn eerste doel.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:05

Maartje__ schreef:
Niet mee eens. In mijn ogen kun je beter 2 à 3 uur na het eten bakje magere yoghurt/kwark pakken en dan voor het slapen weer (mits je niet al 3 uur na je avondeten jn bed ligt uiteraard) Zoveel mogelijk langzame eiwitten erin (geen koolhydraten meer) zodat je verbranding ook snachts op gang blijft.

Dat wist ik helemaal niet maar het klinkt wel heel logisch!
Maar ze zeggen toch altijd dat je na 8 uur niks meer mag eten? Of is dat gewoon een fabeltje?
Nu ik dit weet ga ik dat ook maar gebruiken.
Weer iets geleerd! :Y)

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:08

lovesamantha schreef:
Maartje__ schreef:

Maar ze zeggen toch altijd dat je na 8 uur niks meer mag eten? Of is dat gewoon een fabeltje?

Dat is al een tijdje terug ontkracht geloof ik.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:10

Oh daar heb ik helemaal niks van meegekregen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:11

Nou, Als ik tussendoortjes (gezond!!) eet, ga ik alleen maar meer eten en val ik helemaal 0,0 af.... Nu ik tussendoortjes geschrapt heb, val ik tenminste af en heb ik ook geen vreetbuien meer :+

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:13

Mootje schreef:
Nou, Als ik tussendoortjes (gezond!!) eet, ga ik alleen maar meer eten en val ik helemaal 0,0 af.... Nu ik tussendoortjes geschrapt heb, val ik tenminste af en heb ik ook geen vreetbuien meer :+

Maar eet je dan alleen maar de 3 hoofdmaaltijden op een dag en daarbuiten niks? :oo

Maartje__

lauraP schreef:
lovesamantha schreef:

Dat is al een tijdje terug ontkracht geloof ik.

Is idd ontkracht. Je moet na avondeten gewoon wegblijven van zoete dingen met veel suiker en van koolhydraten rijke producten (dus ook fruit). Langzame eiwitten kunnen niet veel kwaad, daar zit qua kcal zo weinig in. Dat zal niet snel opgeslagen worden als vet, zal alleen gebruikt worden om je lichaam draaiend te houden en je verbranding op gang te houden :)

wollie2004

lovesamantha schreef:
Mootje schreef:

Maar eet je dan alleen maar de 3 hoofdmaaltijden op een dag en daarbuiten niks? :oo

Doe ik ook hoor. Loop nog steeds rond :Y)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:15

lovesamantha schreef:
Mootje schreef:

Klopt, en daarvan is mijn ontbijt en lunch de grootste :j

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:16

Dat heeft met je bloedsuikerspiegel te maken Mootje. Probeer dingen te vinden met weinig koolhydraten en veel eiwitten en bijvoorbeeld groentes in plaats van fruit.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:17

Wat ik zeg 'gezonde' tussendoortjes en dat is voor mij geen fruit.
Ik voel me eindelijk goed nu ik drie maaltijden eet, dus ben ook niet van plan nog tussendoortjes te eten.
Koolhydraten eet ik al bijna niet, net als fruit.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:19

Even for the record, mijn gemiddelde dag ziet er ongeveer zo uit, en daar hou ik me ook aan, eet verder weinig extra's:

Ontbijt: bakje magere yoghurt, soms met wat fruit erin, en een boterham met mager beleg
Tussendoor: wisselt; stuk fruit, rijstwafel, plakje ontbijtkoek, oid.
Lunch: 3 boterhammen met mager beleg
Tussendoor: zie boven
Avondeten: wat de pot schaft :Y) liefst geen twee keer opscheppen
Tussendoor: ?????

Ik val de laatste weken ook weinig af, geloof ik. Nog 1 week voor ik op mezelf zit en dan mag ik 't allemaal lekker zelf weten wat ik eet, fijn fijn. M'n ouders koken soms best wel vet, die letten daar echt totaal niet op :+ Wil ook wat meer gaan experimenteren met lunches en tussendoortjes enzo dan.

Maar weet dus niet zo goed wat ik 's avonds het beste kan doen.