Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 00:25

Dank jullie wel!

Ha dan ben ik niet de enige zonder spierpijn , ik snap er ook niks van! Ik ben na de toch direct gaan douchen , en heb later in de avond nog magnesium ingenomen. Daarna iets van 9 uur geslapen. In de ochtend wat stijf maar na een douche voelde alles wel goed.

Vandaag was mijn knie wel een stukje erger waarop ik gevallen ben. In ieder geval wat gevoeliger dan de afgelopen dagen. De schaafwonden genezen goed en snel dat is denk ik deze week al wel weer weg.

Ik denk omdat ik rustig begonnen ben het een hoop spierpijn heeft gescheeld. Al waren mijn benen op het einde wel heel pijnlijk hoor , dat was even flink door pushen.

Ik vond de emotie op het einde wel raar , ik voelde echt tranen opkomen en niet van de lichamelijke pijn of vermoeidheid echt puur van blijdschap het overviel mij echt. Misschien door alle ellende van vorig jaar dat alles even samenkwam het is ook niet niks. Mentaal flink aan het vechten geweest om mijzelf overeind te houden. Ik ben veel verloren vorig jaar ( belangrijke vriendschap , oma na lang ziek zijn overleden , 2 maanden later cliënt dood in bed vinden en daarbij totaal in de steek gelaten door mijn vorige werkgever , 2 nieuwe banen genomen , 2 huisdieren verloren in 3 weken tijd) al met al heel veel grote en moeilijke veranderingen. Maar het was even alsof ik nu alles overwonnen had.

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 23:45

Hi allemaal!
Voor de mountainbikers onder ons heb ik een vraag.
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe full suspension mtb (mn eerste full sus), en loop tegen wat problem aan. Ik ben op zoek naar een 2e hands mtb omdat ik geen budget heb voor een volledig nieuwe
Nu heb ik heb een frame gezien met 29" ruimte voor de wielen.
Echter heb ik een voorvork gezien die 27,5" is.
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een 27,5" vork te gebruiken op een 29" frame en daarbij dus ook wielen van 27,5" inch te gebruiken?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 23:57

Mirre1415 schreef:
Hi allemaal!
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe full suspension mtb (mn eerste full sus), en loop tegen wat problem aan. Ik ben op zoek naar een 2e hands mtb omdat ik geen budget heb voor een volledig nieuwe
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een 27,5" vork te gebruiken op een 29" frame en daarbij dus ook wielen van 27,5" inch te gebruiken?

Nee dat kan helaas niet , ik dacht ook zo er simpel vanaf te komen door gewoon een grote wiel onder mijn 27,5 mtb te plaatsen :+

Ik ben gegaan voor een tweedehands fully. Was alsnog wel een behoorlijke bak met geld maar ik heb er zoveel meer plezier van en een 29 inch is zeker wel een aanrader om te hebben. Je moet net even mazzel hebben en goed het internet in de gaten houden.

Mijn fiets moest zeker ook nog wel het een en ander aan gebeuren maar het is nog altijd goedkoper dan een compleet nieuwe fully mtb kopen.

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:58

Zebrastreep schreef:
Mirre1415 schreef:
Hi allemaal!

Nee dat kan helaas niet , ik dacht ook zo er simpel vanaf te komen door gewoon een grote wiel onder mijn 27,5 mtb te plaatsen :+

Ik ben gegaan voor een tweedehands fully. Was alsnog wel een behoorlijke bak met geld maar ik heb er zoveel meer plezier van en een 29 inch is zeker wel een aanrader om te hebben. Je moet net even mazzel hebben en goed het internet in de gaten houden.

Mijn fiets moest zeker ook nog wel het een en ander aan gebeuren maar het is nog altijd goedkoper dan een compleet nieuwe fully mtb kopen.

Hahahah bedankt!!
Ik denk inderdaad ook dat het risico beter niet kan nemen. Boost wielen zouden eventueel nog kunnen. Maar ijk kijk maar gewoon verder :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 20:06

Mijn oude mountainbike heeft een nieuw baasje gekregen. heeft wel dik 3 maanden geduurd voordat ik de fiets echt verkocht heb maar de aanhouder wint. Zal dat oude ding toch wel een beetje missen die was echt niet kapot te krijgen.

Ik ben laatst trouwens voor het eerst bezig geweest met skinny's oefenen en jeetje wat is dat ingewikkeld en eng zeg! Paar keer gevallen maar dan val je gewoon heel langzaam opzij en kun je het opvangen met je voet. Ben tot de helft gekomen maar na 6x vallen vond ik het wel weer voldoende.

Heb ook nog een stuk bikepark gedaan dat was wel geinig maar het is wel eng omdat je best hoog van de grond bent. En nog een jump maar dat voelde wel heel ongemakkelijk en stijf.

Ik wil nog een keer naar een groot bikepark het is wel heel uitdagend en weer wat anders dan alleen in het bos fietsen. Je bent er mooi een dagje zoet mee.

leeslampje

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 09:24

Klinkt goed zebrastreep. Wat is een skinny? :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 09:48

leeslampje schreef:
Klinkt goed zebrastreep. Wat is een skinny? :D

Een smalle boomstam of houten planken waar je overheen kunt fietsen. Ze kunnen echt heel smal zijn.

Foto als voorbeeld:

Afbeelding

Is heel technisch soms kunnen ze wel honderden meters lang zijn met bochtjes erin die trouwens heel lastig zijn. Sommige zijn laag zoals dit maar je hebt ook wel skinny's die wat verder van de grond af liggen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 10:33

Ik ben terug in de wereld van de WiFi en de 5G! De afgelopen weken heb ik aan mountain walking gedaan, terwijl Zebrastreep aan mountain biking deed. Super goed gedaan joh! Je mag echt trots op je prestatie zijn.

De bergen dus! Ik heb de GR20 gelopen op Corsica. Een route van 170-180 kilometer en 11.000-12.000 hoogtemeters. En het is gewoon gelukt!!! *\o/* . Fietsen is trouwens wel een hele goede training. Door al het fietsen heb ik beste beenspieren gekregen. Ik ben nog nooit zo goed geweest in het stijgen! Ik verbaasde vriend en vijand!

(Voor wie het leuk vinden https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2066637. Een verslag van de reis!)

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 11:05

Wat gaaf Maaikemuis. Dat is een behoorlijke route geweest dan. En ja van fietsen krijg je beste beenspieren.XD

Ik heb twee weekenden 100+km gereden. Maar nu ga ik aankomende woensdag bijna 200km rijden. Ik ga namelijk met mijn velomobiel naar Dronten voor onderhoud. Er zijn wat dingen die niet helemaal lekker zijn. Onder andere 2 gasveren die niet meer helemaal werken en een geleidewiel die niet meer heen en weer gaat.(wel gewoon rond draait maar nu voor wrijving zorgt) Ook is het fijn dat mijn handrem weer sterker is. (Mijn velo rolt weg terwijl hij op de handrem staat.)

Dus woensdag ochtend vroeg vertrekken en in de avond weer laat thuis. Maar met een fiets die niet helemaal goed is naar Dronten en met een goede fiets weer terug.

We gaan het allemaal zien hoe het gaat. Mijn tempo zal er wel uit zijn aan het einde van de dag.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 08:44

Goedemorgen allemaal ..
Ik ben er nog hoor , gewoon druk met werk en trainen geweest .
Maar gelukkig nu vakantie .
Nog 1 week tot mijn start in Barcelona <3

Morgenvroeg stap ik in het vliegtuig .
Donderdag nog een laatste ritje op mijn TT gedaan voordat ze de
koffer in ging .
Vandaag nog een laatste training binnen doen op de fiets , dan
gaat de taper mode aan .
Koffer pakken , alles voorbereiden en dan is het bijna zover .

Afbeelding

Afbeelding

@Gothico : fijn dat je velomobiel weer in orde is .Niet geheel onbelangrijk dat het materiaal in orde is .

@maaikemuis ; gaaf hoor , ik zag het ook op Strava .

@Zebrastreep ; dat stukje emotie herken ik hoor .Is helemaal niet zo gek .
Dat overkwam me vorig jaar toen ik mijn eerste halve triatlon finishte .

Afbeelding

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 09:53

@T2T, wat spannend. Maar meer dan wat je nu gedaan hebt rond het trainen kun je niet doen. Want je best doen is goud voor jezelf.

Ik ben inderdaad afgelopen woensdag naar Dronten geweest. En mijn velomobiel is weer helemaal op orde.

Toen ik daar aan kwam hadden ze net een pakketje binnen. Ze hebben T-shirts laten drukken met de verschillende velomobielen die ze produceren. Meteen kreeg ik de vraag of ik er ook eentje wilde met de Quatrevelo(het model dat ik heb). Maar natuurlijk wil ik dat. Het is gaaf om dat te hebben en het is reclame voor het bedrijf.

En als laatste heb ik nog 2 mooi foto's. Ik rijd midden over de Veluwe heen met een kleine omweg vanwege het mooi uitzicht. Die paar kilometer om fietsen is dan echt geen straf.

Hier is het uitzicht vanuit mijn velo als je de heide op komt.

Afbeelding

En hier was ik even verbaasd. Deze mooi olifant stond er de vorige keer nog niet. Blijkt een project te zijn en de olifant wordt om de zoveel tijd verplaatst. Hij heeft ook al in Rotterdam en Amsterdam gestaan.

Maar wat een mooi uitzicht er ook omheen.

Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:07

@time, een hele fijne vakantie!!! Ik kom vandaag terug. Eens kijken van de week of ik het fietsen niet ben verleerd in de tussentijd… ik heb mogen ervaren dat fietsen een ontzettend positief effect heeft gehad op mijn stijgen bij het bergwandelen en het beklimmen van bergen. Een kijken of het andersom ook werkt O:)

Annemiek van Vleuten is wel mijn held hoor! Wat een klasse! Die vrouw is gemaakt uit ijzer!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 16:39

De racefiets heb ik nog niet aangeraakt sinds mijn vakantie. Wel gisteren een rondje bij Schoorl gedaan met de mountainbike. Leuke route zeg!! Wel met een paar venijnige afdalingen voor iemand die niet vaak off-road gaat, maar super gaaf. Smaakte weer naar meer.

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 06:16

Hoi allemaal , i did it !
I am an Ironman *\o/*
Wat was het zwaar , fysiek en mentaal maar ook geweldig mooi .
Na 15:41 uur ontstond deze foto , de ontlading , emotie .
Op het moment leef ik nog op mijn roze Ironman wolk .
Een uitgebreid verslag volgt snel , op het moment is het slapen , eten , slapen
eten .
Afbeelding

Run
Afbeelding

Bike
Afbeelding

Finishline
Afbeelding

Zwemstart
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 07:11

Wauw! Wat een prestatie en wat een toffe foto's zeg <3
Geniet maar eerst even lekker van wat welverdiende rust en relaxtheid.
Dat bijpraten komt later wel :j

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:17

Super gaaf T2T, gefeliciteerd. Ben heel benieuwd naar het volle verslag maar wat een gave foto's alvast.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 10:03

Wat goed T2T!!! Gefeliciteerd IronWoman!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 12:57

Wat super vet dat dat gelukt is. Echt een powervrouw die dit gepresteerd heeft.
Gefeliciteerd met het behalen van deze zware uitdaging.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:06

Zeer veel respect T2T _O_ Ben erg benieuwd naar je verslag, als je daar aan toe bent. Nu eerst uitrusten en genieten van deze prestatie.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:38

Wauw, heel veel respect voor jou! Wat een prestatie _/-\o_ Benieuwd naar het verslag, maar nu eerst inderdaad maar lekker uitrusten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 14:23

Wauw wat een topprestatie! Ik ben erg benieuwd naar je verslag.

De foto's zijn ook echt prachtig!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 06:51

Goedemorgen ...
Wat een ervaring was het zeg . <3
Ik had extra een "grote" wedstrijd met naam uitgezocht .
Als ik zoiets als een hele triatlon misschien maar 1 x doe dan wil ik wel alle toeters en bellen .Dus geen wedstrijd op een boerenveldje om de hoek .
1 week van te voren vloog ik naar Barcelona met koffer en fietskoffer .
Ik had een hotel op een paar 100 meter verwijderd van de finish .
Op FB had ik al meegekregen dat de Spanjaarden al twee weken de finish line
aan het opbouwen waren .Echt man man , wat een werk hebben ze ervan gemaakt .Op het strand ontstond echt een feest locatie .
Het weer was heerlijk , rond de 25 graden .De zee verraderlijk ..in de ochtend vaak rustig water , in de loop van de dag nam de wind dus ook golven toe .
Ik had nog nooit in de zee gezwommen .Alleen in die week kort 2 x 20 minuten.
Dan zie je zo,n evenement vorm aannemen in de tijd dat je er bent , en dan komen ook de wedstrijd kriebels .Echt gaaf .
Er komen steeds meer atleten overal van de wereld aan .
De bevolking leeft ook voor dit evenement , de " Ironman " menu,s worden uit de grond gestampt _O- , winkeltjes gaan weer open .
Race dag ;
De zwemstart was 1,5 km verderop .3,8 km zwemmen in de zee .
Die start toren was echt mega , in de opkomende zon .
Wachtend in het startvak werd ik toch wel emotioneel en heb gehuild .
Het harde werk van het hele jaar , en je dan realiseren dat het eindelijk zo ver is . Er werd " rolling " gestart , iedere 5 seconden 5 of 6 atleten het water in .
Nu is zwemmen niet mijn sterkste discipline , maar hier was ik toch echt wel heel trots op .Ik ben zo bang in het water geweest vroeger , en nu zwom ik gewoon 3.8 km in de zee .De wind kwam steeds meer opzetten , dus ook golven ! Na twee uur kwam ik uit het water .
De zwembrigade had toch wel behoorlijk wat atleten uit het water gehaald , en waren zwemmers misselijk en zelfs iemand die ik ken heeft 3 x over gegeven in de zee %)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deel twee volgt , dan word het ook niet zo,n lap tekst .
En dan blijft het ook een beetje spannend :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 22:24

Super gaaf nu al T2T. En niet gek zo’n ontlading bij de start. Je hebt kei bard getraind. Ook echt respect voor dat zwemmen. Ik ben dus ook bang voor zwemmen in de zee en kan dus bijna niet begrijpen dat mensen zo ver zwemmen in het open water (een vriend van ons was professioneel en succesvol open water zwemmer, 10km… ik space hem al zodra ik geen bodem meer voel _O- )

Mooie foto’s ook en ben benieuwd naar de rest!

Nog even over fietsen: mijn vriend heeft eindelijk ook een gravelbike: Canyon Grizl. Nu is onze Canyon gravelbikefamily compleet :=

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 06:36

Deel twee , one the bike .
Normaal altijd mijn sterkste discipline , maar niet die dag .
Wat was het zwaar , en niet alleen ik had het zwaar .
We moesten twee rondjes van 90 km , met ieder rondje +/- 500 hm .
Het parcours zou vlak zijn , dus met mijn TT was ik wel in mijn nadeel qua
verzet .Ik rijd normaal voor nooit op het kleine blad , maar met per
ronde de eerste 45 km ook nog eens volle bak wind van en voren moest ik
op het kleine blad rijden .Slakken tempo dus .
I.c.m ongeveer 26 graden , was het een ware slacht voor veel atleten .
Op de terug weg kon ik dan wel weer een beetje vaart maken .
De cut off tijd stond voor de omstandigheden die dag best krap
In het begin was het ook nog best druk op het parcours , en heuvel op
kreeg ik een blauwe kaart ( 5 min tijdstraf ) voor drafting -O-
Dus moest in de eerst volgende penalty box , samen met een atleet uit Amerika.
We hebben daar netjes de 5 minuten gestaan , iemand plakte een post-it op ons startnummer met aankomst en vertrek tijd .
Na 5 minuten gingen we weer op weg .
Dan komt er een fase , waar je een mentale strijd met jezelf gaat voeren .
En dat was bij mij op de fiets ...ships ,
-ik moet nog een marathon lopen .
-Ik doe dit nooit meer
-ik trek een kabel van mijn fiets kapot , en zeg dat ik moest stoppen ivm
materiaal pech
-nee , dat doe je niet
-je coaches geloven in je
Het was duiveltje versus engeltje ~~}> ~~}> _O- _O-
Na 7:17:19 met gemiddeld 24.42 km/u kwam ik van de fiets .
Grof weg had ik hier voor 6 uur calculeert , dus dat viel vies tegen .
Een heleboel hadden het er zwaar , en op mijn laatste rondje terug kwam me
de bezemwagen tegemoet en pikte atleten en fietsen op die dus de cut off tijd niet hadden gehaald .

T1 :
Afbeelding

Exit T1 :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cut off tijden
Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:41

Run a marathon .
Mijn eerste marathon , en dat ook nog eens in een hele triatlon .
Terug in T2 , droge/ schone sokken aangetrokken en mijn tubes .
Visor op en gaan .
Volgens plan iedere 20 minuten een Maurten gel , waarvan iedere vierde
1 met cafeïne en en iedere 20 minuten 1 sodium capsulle .
We moesten 4 rondes lopen , deels verhard en onverhard .
En iedere ronde liep je 1 x de finish area in , deze was namelijk opgedeeld .
Rechts was finishen , links volgende loopronde .
Met de benen redelijk leeg van het fietsen , ging het lopen niet geheel
makkelijk natuurlijk .Tussendoor was het effe wandelen , dan weer door .
Onderweg weer atleten kotsen gezien , en zelfs 4 x met een ambulance erbij.
Tja , als je je voeding niet kunt binnen houden /opnemen word het een
ware slacht voor je lichaam .
Ik heb gelukkig alles binnen kunnen houden en ben niet misselijk geweest .
Dan ben je op je laatste ronde , hoort in de verte al de speaker roepen
"you are an Ironman " , en dan realiseer je je dat je deze woorden ook gaat horen .
Dan het bochtje om , de rode loper op en daar is de finish boog <3
Beide speakers een knuffel gegeven , en gefinisht .
" Jeanette , you are an Ironman "
De emotie , al het harde gedisciplineerde werken ...ik heb het gewoon gedaan .
Toen niet wetende dat ik een DSQ achter mijn naam had staan .
Vanaf een km of 8 bij het hardlopen kon niemand mij meer volgen via de tracker .
Met de medaille om mijn nek , ben ik naar het hotel gestrompeld .
Ik wilde alleen nog maar douchen .
Eenmaal schoon op bed liggend zag ik op mijn mobiel allerlei berichtjes en meldingen .Of alles wel goed met me was , coaches , vrienden ..
Ik WTF ....toen zag ik in de app staan ; did not stop at penalty box -O-
What ??? daar heb ik wel gestaan ...
De volgende ochtend heb ik mijn fiets en wisseltassen opgehaald en kwam per toeval de Amerikaanse atlete tegen waarmee ik in de penalty box heb gestaan .
Ook zij had een DSQ .
Samen zijn we die middag naar de race leiding geweest , en kon met mijn Garmin gegevens aantonen dat ik wel degelijk heb stil gestaan .
Deze moest ik dan ook op de email zetten en dat zou bekeken worden door de timers en de jury's.
OP 5 oktober kreeg ik van iemand een berichtje , dat ik een officiële eindtijd
had *\o/* 15:41:13 .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Finish video :

https://www.youtube.com/watch?v=6SvKazt7gTQ