Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mirre1415 schreef:Hi allemaal!
Voor de mountainbikers onder ons heb ik een vraag.
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe full suspension mtb (mn eerste full sus), en loop tegen wat problem aan. Ik ben op zoek naar een 2e hands mtb omdat ik geen budget heb voor een volledig nieuwe
Nu heb ik heb een frame gezien met 29" ruimte voor de wielen.
Echter heb ik een voorvork gezien die 27,5" is.
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een 27,5" vork te gebruiken op een 29" frame en daarbij dus ook wielen van 27,5" inch te gebruiken?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Zebrastreep schreef:Mirre1415 schreef:Hi allemaal!
Voor de mountainbikers onder ons heb ik een vraag.
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe full suspension mtb (mn eerste full sus), en loop tegen wat problem aan. Ik ben op zoek naar een 2e hands mtb omdat ik geen budget heb voor een volledig nieuwe
Nu heb ik heb een frame gezien met 29" ruimte voor de wielen.
Echter heb ik een voorvork gezien die 27,5" is.
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een 27,5" vork te gebruiken op een 29" frame en daarbij dus ook wielen van 27,5" inch te gebruiken?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Nee dat kan helaas niet , ik dacht ook zo er simpel vanaf te komen door gewoon een grote wiel onder mijn 27,5 mtb te plaatsen![]()
Ik ben gegaan voor een tweedehands fully. Was alsnog wel een behoorlijke bak met geld maar ik heb er zoveel meer plezier van en een 29 inch is zeker wel een aanrader om te hebben. Je moet net even mazzel hebben en goed het internet in de gaten houden.
Mijn fiets moest zeker ook nog wel het een en ander aan gebeuren maar het is nog altijd goedkoper dan een compleet nieuwe fully mtb kopen.
leeslampje schreef:Klinkt goed zebrastreep. Wat is een skinny?