Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 18:49

Moniek, wat staat die jurk jouw prachtig zeg!

Purny, hoe was de reis?

Esther, lekker hoor, daar moet je ook gewoon van genieten.

Sharani, hoe gaat het met je dochtertje?

Aight, ai, dat is ook echt zonde dan zeg! Zeker als je door de week zo hard werkt ervoor.

Snippergroen, oef, wat een verschil die hormonen kunnen maken zeg, gelukkig weet je waardoor het komt.

Josien, ik ontbijt om kwart over 6, om 11 uur eet ik een goed bezig reep van Bolletje en een bastogne koekje. Dan om 13:00 lunch en meestal rond half vier magere yoghurt, met fruit en muesli.

Corinep, dat doe ik ook en dat helpt echt met keuzes maken.

Musli, jij bent wel echt een bewegingstopper, ik vind dat echt inspirerend! Superfijn dat je hopelijk inmiddels weer in je comfortabele range zit.

Kosseh, dat stabiel blijven is al heel goed, nog genoeg tijd om terug te keren naar je oude gewicht.

Hier heb ik het dus weer opgepakt wat er inmiddels voor heeft gezorgd dat ik de min 10 kg heb aangetikt. Daar ben ik erg blij mee, al besef ik mij wel dat ik er nog 30 moet, maar even goed, heel erg trots op wat ik bereikt heb en hoe ik dat bereikt heb.

Sharani

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 10:17

Amandavd, met mijn dochter gaat het redelijk. De hoofdpijn lijkt niet door iets ernstigs te komen.
Gefeliciteerd met de -10, mooie mijlpaal *\o/* .

Hoe is het verder met iedereen? Kunnen jullie al het lekkers nog een beetje weerstaan?

Ik heb zelf de laatste week wel wat vaker dat ik wat meer snoep, maar wel met mate. Gewoon 1 koekje of chocolaatje per keer in plaats van meteen 3, 4 of meer := . Ook bouw ik echt dagen in dat ik wel heel netjes eet, die dagen hou ik ook nog bij in Lifesum. Hopelijk kom ik zo de december maand goed door en anders gaan we er in januari weer helemaal voor :j .

Ik ga 11 december waarschijnlijk meedoen aan een kerstrun. Vind het nu al spannend en het stelt helemaal niets voor wat afstand betreft :') .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:55

Hier gaat alles goed, geen idee hoe het met m'n gewicht zit.. :D

Afbeelding
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 16:09

Ohhh, wat een heerlijke plaatjes @Roosch! Geniet ervan... :j

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:23

Oh wat heerlijk Roosch! Veel plezier!

Ik ben stil met een reden := Het lukt allemaal niet, voor mezelf zorgen gaat ruk, etc. Denk er toch weer over om iets van Weight Watchers te starten. Heel vreemd dat iets wat je graag wil, niet lukt.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:41

Genieten Roosch *\o/*

Hhilde sterkte :(:) Soms lukt het juist niet omdat je zo graag wilt, dan is de druk zo hoog dat je alleen maar kan 'falen'

Ik weet niet of weight watchers dan de oplossing is :o waarschijnlijk op de korte termijn wel, maar leer je daardoor ook echt voor jezelf zorgen en jezelf op de eerste plaats zetten?

Hier bewust de focus even niet op afvallen, maar op een fijn eetpatroon vinden zonder melkproducten. Dat is ag en toe nog best lastig :o maar merk in ieder geval dat ik zoetigheid wel zat ben ;) en in zijn algemeenheid merk ik op geef moment echt wel dat ik vol zit.

Paar dagen werken in Italië waren wel heftig :')

Afbeelding

Afbeelding

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:43

Wat genieten Roosch!

Hhilde, eens met Gaucho. Misschien even de focus meer leggen op het goed voor jezelf zorgen.

Gaucho: dat zal geen straf geweest zijn om in Italië te werken.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:57

Sharani schreef:
Wat genieten Roosch!

Hhilde, eens met Gaucho. Misschien even de focus meer leggen op het goed voor jezelf zorgen.

Gaucho: dat zal geen straf geweest zijn om in Italië te werken.

Eens met hier boven :j

Pijn medicatie doet nog steeds erg goed zijn werk. *\o/* gaat wel wat uitwerken maar werkt nu al een stuk langer en effectiever als alles wat ik de afgelopen 13 jaar heb gedaan.

Ik ben nu al een aantal weken hetzelfde gewicht op de weeg schaal en dat is 1kg minder als januari :D
Grappige is dat het voelt als veel meer, ik voel mij gewoon zo veel beter. Hoop nu dat de rest van de klachten verholpen kunnen worden en ik wel wat meer dan 1kg kan afvallen in bijna een jaar. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 21:40

Balen dat het allemaal even niet lukt @HHilde... Eens met de dames hierboven. Probeer te focussen op beter voor jezelf zorgen. Een klein stapje verbeteren, alle kleine stapjes bij elkaar tellen toch op tot een flinke verbetering op lange termijn :j

Lekker @Gaucho dat je zo goed bezig bent met goed voor jezelf zorgen! Kan me voorstellen dat een reisje naar Italië en alles wat je daar voorgeschoteld krijgt best heftig kan zijn :')

@tirzasarah fijn dat de pijnstilling nog steeds werkt. En nu maar hopen dat dat ook nog een tijdje door blijft werken. En wat fijn dat het voelt alsof je meer kilo's kwijt bent dan dat je daadwerkelijk bent afgevallen *\o/*

Hier gaat het z'n gangetje. Heb een tijdje een slechte periode gehad, maar nu gaat het alweer een tijdje heel goed. Qua gewicht blijft het een beetje hangen, maar ik zie wel dat er vocht/vet verdwijnt en mijn man vroeg gisteren of ik wat was afgevallen.. dus het zal wel werken wat ik doe :P

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 22:33

Ah, jullie zijn lief. Dankjulliewel, jullie woorden doen me goed :).

Gaucho wat goed dat luisteren naar je lijf dan steeds beter gaat! En geen straf, Italië :D Hopelijk heb je genoten.

Oh wat fijn Tirzasarah! Dat is pas écht een gewin, beter in je vel zitten. Die kilo’s komen dan vanzelf wel :)

Vind het knap hoor MuSLi, dat je iets passends vindt en de weg niet kwijt raakt als je even niet zo lekker gaat. Dat is uiteindelijk het ultieme doel :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 07:45

Sharani, wat goed om te horen, hopelijk blijft het steeds beter gaan met haar.
Dankjewel, ik ben er zelf ook erg blij mee! Ik heb ook wat jij hebt, dat ik het steeds beter bij 1 chocolaatje of koekje kan houden ipv de hele rol haha.
Succes met je kerstrun, dat komt helemaal goed!

Roosch, wat een toffe plaatjes zeg! Waar was je op dat moment?

Hhilde, wat vervelend zeg, heb je enig idee waardoor het komt? Zit je hoofd misschien te vol?

Gaucho, nomnom, ziet er goed uit. Ik denk dat juist het leren wanneer je genoeg hebt gehad echt heel belangrijk is maar wat veel mensen nog niet goed lukt.

Tirza, ik denk dat wanneer de pijn medicatie helemaal goed is dat je dan de focus kunt leggen op afvallen, heb je toevallig je cm's bijgehouden?

Musli, wat fijn dat je weer in een goed ritme zit en het opgepakt hebt, dat is echt doorzettingsvermogen en dat is een hele belangrijke winst. En fijn toch, zo'n compliment van je man!

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:26

Hier gaat het allemaal niet zoals ik zou willen. Ik ben moe, heb het koud en heb constant trek in vet en suiker. Langzaamaan ben ik weer in mijn oude patroon vervallen en ik vind het lastig om de knop te vinden want het lukt niet zo goed om lief voor mezelf te zijn. De winter is ook echt niet mijn tijd :brr:

Vandaag wel weer voor het eerst naar de sportschool geweest. Heb maar weer een abonnement afgesloten maar t was wel een drempel O:)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 14:33

Gamova schreef:
Hier gaat het allemaal niet zoals ik zou willen. Ik ben moe, heb het koud en heb constant trek in vet en suiker. Langzaamaan ben ik weer in mijn oude patroon vervallen en ik vind het lastig om de knop te vinden want het lukt niet zo goed om lief voor mezelf te zijn. De winter is ook echt niet mijn tijd :brr:

Vandaag wel weer voor het eerst naar de sportschool geweest. Heb maar weer een abonnement afgesloten maar t was wel een drempel O:)

Wat vervelend dat je weer terug lijkt te vallen in oude patronen. Maar het goede hieraan is wel dat je het ziet en je ermee aan de slag gaat! Dus dat is sowieso winst.

Goed dat je naar de sportschool gegaan bent. Kun je daar iets doen wat je leuk vindt? Misschien een groepsles of een bepaalde activiteit? Dan vooral daar lekker naartoe gaan en kijken of dat je weer wat nieuwe energie geeft. Die donkere dagen zijn echt niet het meest bijdragend aan je motivatie, dus ik snap je wel. Maar ook jij kunt dit :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 21:31

Ik ben inmiddels weer thuis na een vermoeiende lange reis te hebben gehad. Was afgelopen donderdag al thuis gekomen in de middag maar ik ben nog steeds moe in de morgen en slaap lekker door.
Qua eten was het netjes vond ik. Vrijwel geen fastfood, wel brood maar geen vette dingen erop behalve de boter en de ham.
Thanksgiving was lekkere kalkoen, neef had er eentje van 10 kilo gemaakt, aardappelpuree, spruiten, erwten en vulling.

In New York wel lekker "los"gegaan maar als je over de 15000 stappen doet en de dag daarna zelfs tegen de 30.000 dan mag er best wel een vette cheeseburger ingaan :D

Heb nieuwe Levi's gescoord en een paar BH's, kleiner dan ik had :D

Morgen weer sporten na een maand. Zin in!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 21:46

Klinkt goed @Purny! Sportze morgen alvast :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 22:09

MuSLi schreef:
Klinkt goed @Purny! Sportze morgen alvast :D

Dank je wel

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 13:34

Heb weer een tijdje niet kunnen reageren helaas. Gebeurt veel op het moment :=

Gaat bij mij niet zo goed met afvallen. Ik ging echt heel netjes, maar nu de operatie dichterbij komt, mijn jaarling geopereerd is, daardoor heel veel stress, in combinatie met Sinterklaas (chocoletters en pepernoten) en kerst, tsja ik heb het er maar moeilijk mee.

Ik ga wel 2x per week naar de sportschool nog steeds, misschien moet ik dat uitbreiden. Maar dat euforische gevoel, en dat je trots bent dat je geweest bent, dat ontbreekt bij mij helaas volledig. Dus de enige beloning is spierpijn :').

Nog 8 nachtjes slapen en dan word ik geopereerd, dan is toch alles anders. Eigenlijk is het de bedoeling dat ik een nachtje in het ziekenhuis blijf. Maar ze hebben mij al gebeld dat ze eigenlijk geen bed voor mij hebben, of ik het ook erg vind om heel vroeg te opereren en dan dezelfde dag nog naar huis te gaan (als dat lukt uiteraard). Als er complicaties ontstaan, dan gaan ze alsnog een spoedplek voor mij regelen. Maar we gaan er van uit dat het gewoon goed gaat en ik lekker naar huis mag.

Dan is het een paar dagen later fysio, en dat moet dan 4x per week :=. Scheelt dat ik dan waarschijnlijk een aantal weken niet goed kan lopen etc. Dus dan kan ik ook niet naar de (koel)kast lopen en snaaien :')

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 15:22

wauwie die winterfoto's!!

@gamova erg herkenbaar. Ik heb echt behoefte aan hele andere gerechten dan als het warmer is. Wel goed dat je naar de sportschool gaat! Probeer voor jou een tijdstip/manier te zoeken die werkt!

@purny hé dat zijn ook giga mijlpalen hè! Een andere maat kunnen kopen! Klinkt goed je verder, die thanksgiving

@rose_sonny klinkt wel heftig. Herstel kost ook veel energie hoor. Sterkte komende tijd!

Hier gaat ie mwah, niet heel slecht, maar inderdaad kou en donker maakt dat ik echt een ander eetpatroon behoefte aan heb. Afgelopen weekend gezellig sinterklaas gehad. En veel lekkere high tea gebakjes. Die tellen we maar even niet O:)
Vandaag weer sporten voor het eerst sinds twee weken. Heb er wel zin in!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 15:14

Ik heb net twee dagen Preston Palace achter de rug met mijn zoon samen. Pfff. Veel gegeten en (mede daardoor) slecht geslapen. Dus niet mijn beste tijd :P

Maarrrrr, straks lekker naar de gym. Weer even een beetje dat lijf in beweging brengen en die kcalbommen die naar binnen zijn gegaan eraf werken :')

Morgen ga ik lekker weer een lange ronde hardlopen, dus de sportieve vooruitzichten zijn heel goed :D

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:58

@Musli, ik vind het vaak prima als ik eenmaal in de sportschool ben maar erheen gaan is iets anders :')
Ik had een groepje moeders voor een Fit Mom les maar dat is alleen de maandagen en ik merkte dat ik het sporten graag weer los wilde zien van het mama zijn :)) nu pak ik eGym (soort programma met een aantal rondes op 8 verschillende apparaten) of kracht training. En opwarmen op de loopband. Met een muziekje op merk ik dat ik ook echt even niet meer nadenk en dat werkt goed om mn koppie even leeg te maken :)

Ik ben zondag, maandag en vandaag geweest en ik merk dat het ook echt motiveert om bewuster te eten. Ook heb ik lekker veel soep gemaakt waar ik eigenlijk altijd alleen maar groente en een bouillonblokje in doe. Dat vind ik altijd heerlijk in de winter.

Qua gewicht was ik weer +5 sinds september. Dat is wel confronterend maar ook dit gewicht kan er af :evaw:

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 12:54

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:01

Sporten heeft mij niet hetzelfde gevoel gegeven als dat ik anders had.
Heb sowieso een klein dipje.
Maandag maar weer nieuwe ronden nieuwe kansen

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:23

gamenova wat goed!! Grappig hè dat dat het effect is van meer bewegen = ook bewuster eten

Roosch wauw!! ziet er echt geweldig uit! Heerlijke vakantie. En genoeg verbrand met de kou vast haha.

@purny misschien kan je obstakel het minder groot voor jezelf maken? En vandaag/morgen al beginnen ipv maandag pas? Als het gaat om sporten, kan je vandaag een extra rondje wandelen of fietsen?

Vanavond sporten weer op de planning. Zie er altijd wel tegenop om in het donker het huis te verlaten. Maar geeft achteraf wel voldoening :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:31

@Roosch, wat ontzettend mooi! Tsja, vakanties en weegschalen het blijf natuurlijk een lastige combinatie... Je haalt het vast op een later moment weer in :j

Wat jammer @purny dat sporten je niet het gevoel heeft gegeven dat je eigenlijk hoopte. Ik hoop dat de volgende keer je een beter gevoel geeft :D

Hier net 22km hardgelopen over de fietspaden door de duinen. Ik heb zon, regen, hagel en natte sneeuw gehad onderweg :') ik ben weer even heel erg trots op mezelf, zoals jullie vast begrijpen...

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:55

Nou vandaag weer begonnen met op te letten en dieeten. Op het werk staat taart maar in plaatst daarvan een lekker manderijntje genomen :Y)