De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PepperrrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:43

purny schreef:
Eigenlijk mis ik 1 persoon op dit moment. En dat is onze koning. Nederland is in crisis en van WA horen we niks... Beetje jammer

Misschien omdat hij momenteel aan de andere kant van de wereld zit?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:43

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:44

Hij is al terug volgens mij... Maar er zijn manieren zat om met ons in contact te komen mocht hij nog niet in nl zijn

Daihyo

BloemBloem

Pepperrr schreef:
purny schreef:
Eigenlijk mis ik 1 persoon op dit moment. En dat is onze koning. Nederland is in crisis en van WA horen we niks... Beetje jammer
[/quote

Volgens mij zijn ze al terug.....

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:45

Berdien schreef:
Hotels blijven open.. maar de restaurants daarin dan? Dat is toch scheef? Een beetje hotel heeft wel een flink restaurant, waarbij zeker het ontbijt vaak drukdrukdruk is. Ik snap dat je zittende gasten niet zo naar huis kunt schoppen, maar nieuwe gasten is wat anders.

Nou ja, mijn tripje naar Terschelling gaat in ieder geval niet door. Hotel wil op geen enkele manier meewerken, dus dat geld is weg. Omdat 'het op Terschelling nog niet is' :roll: -O- Als we straks wel weer kunnen gaan dan dus níet naar dit hotel.

Afhaal blijft wel open, er mag in ieder geval bezorgd blijven worden...

Hotels mogen open blijven. Restaurants inderdaad dicht. Voor ons betekent dit dat we dus geen ontbijt etc. Kunnen bieden. Roomservice mag wel, maar verwacht niet dat wij dit gaan doen.

Omdat wij niet kunnen bieden wat wij normaliter bieden kan iedereen bij ons kosteloos annuleren.

Moon_light94

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:47

Ah, manege valt onder recreatie zeggen ze. Dus dat mag nog. Het is geen contactsport.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:48

Ik hoop dat de afhaal nog wel open blijft eigenlijk. Anders krijg je misschien nog meer hamsters.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:48

SimoneeM schreef:
Ah, manege valt onder recreatie zeggen ze. Dus dat mag nog. Het is geen contactsport.

Bron?

PepperrrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:49

BloemBloem schreef:
Pepperrr schreef:
purny schreef:
[/quote

Volgens mij zijn ze al terug.....

Excuses, niet meegekregen :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:49

Ik vraag me af, ponyclublessen, zou je die door laten gaan?

Ik ben er geen voorstander van.
Geen noodzaak in mijn ogen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:50

purny schreef:

Vind ik ook.

Hij had die poppenkast in Indonesie gewoon af moeten breken toen duidelijk was dat het hier zo uit de hand ging lopen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 19:51

N0a schreef:
Hotels mogen open blijven. Restaurants inderdaad dicht. Voor ons betekent dit dat we dus geen ontbijt etc. Kunnen bieden. Roomservice mag wel, maar verwacht niet dat wij dit gaan doen.

Omdat wij niet kunnen bieden wat wij normaliter bieden kan iedereen bij ons kosteloos annuleren.

Ja toch? Je mag dan ook niet in het hotel-restaurant eten lijkt me, dat moet ook op slot. Hartstikke goed dat jullie wél meedenken met jullie klanten :j Wij wilden niet eens perse annuleren, op een latere datum komen was ook goed. Maar nee, kon allemaal niet. Echt triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:51

Ik moet morgenvroeg écht boodschappen doen. Doe 1x per week verse boodschappen en verder heb ik hello fresh. Maar moet ik nu mn wekker gaan zetten zodat ik er gelijk sta om 8 uur? Of kan het ook wel om 11. Ik heb geen idee of het hamsteren al is gestopt? En of er uberhaupt yoghurt enzo word gehamsterd? :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:52

purny schreef:

Nou die mis ik helemaal niet. Wat zou dat toevoegen?

De minister president spreek morgen het volk toe. Dat is voldoende.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:53

Sassii schreef:
Ik ben ‘gelukkig’ verzekerd van werk, ik ben leidinggevende in een supermarkt. Deze blijft sowieso wel open, dus ik ben er sowieso wel.
Nadeel hieraan is dat we ons pas ziek mogen melden als we keelpijn hebben, verkouden zijn én koorts hebben.
Het risico dat ik het krijg, is hiermee ook wat hoger, want ik kom elke dag met ruim duizend klanten in contact.

Dat is net zo'n bullshit als die vriend van Anne Bento? Waarvan de werkgever zegt dat hij geen salaris krijgt als hij zich ziekmeldt.
Je hoeft de werkgever namelijk helemaal niet te vertellen wat de klachten zijn. Wil de werkgever meer weten dan zal hij de arbo moeten inschakelen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:54

PSvanLot schreef:
Ik vraag me af, ponyclublessen, zou je die door laten gaan?

Ik ben er geen voorstander van.
Geen noodzaak in mijn ogen.

onze rijvereniging heeft alles afgezegd en is gesloten.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:54

Suzanne F. schreef:
Ik hoop dat de afhaal nog wel open blijft eigenlijk. Anders krijg je misschien nog meer hamsters.

Huh? Je kan toch niet 60 frikadel speciaal gaan hamsteren?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:55

purny schreef:

Wij zeiden tegen elkaar: die is nog snel ff voor 18u naar de seksclub :+

Wat me wel bezig houdt; wat na 6 april??
Stel dat nu 20% van de bevolking het krijgt, dan hou je na 6 April toch nog de rest over?? Maar kan de gezondheidzorg dat alsnog niet aan...

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:56

naomiiiii schreef:
Ik moet morgenvroeg écht boodschappen doen. Doe 1x per week verse boodschappen en verder heb ik hello fresh. Maar moet ik nu mn wekker gaan zetten zodat ik er gelijk sta om 8 uur? Of kan het ook wel om 11. Ik heb geen idee of het hamsteren al is gestopt? En of er uberhaupt yoghurt enzo word gehamsterd? :+

Vanmiddag waren ze hier de AH alweer goed aan het bijvullen. Er stonden pallets vol wc papier :')
En er was weer groente, fruit en brood. Gisteren was alles op.
Verse yoghurt was er wel gewoon dacht ik. Skyr en roomyoghurt in ieder geval wel.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:57

Luxemburg ook restaurants etc dicht

België heeft ook alle sportactiviteiten ( rijlessen) verboden. Privélessen mogen wel

Oscar
Forumcoördinator

dakplaat schreef:
Suzanne F. schreef:

Huh? Je kan toch niet 60 frikadel speciaal gaan hamsteren?

Tuurlijk wel. Het gaat alleen wel stinken :))

Denk dat Suzanne bedoelt dat er dan nog meer druk op de supermarkten komt omdat zij als enige nog open zijn?

Anoniem

corine1981 schreef:
purny schreef:

Wij zeiden tegen elkaar: die is nog snel ff voor 18u naar de seksclub :+

Wat me wel bezig houdt; wat na 6 april??
Stel dat nu 20% van de bevolking het krijgt, dan hou je na 6 April toch nog de rest over?? Maar kan de gezondheidzorg dat alsnog niet aan...

Daar was op tv een illustratie over met een fles water van een Britse man. Weet niet meer welke zender.

StonedRomy

Ik ben benieuwd met welke financiële middelen de overheid gaat komen om de ondernemers te helpen.

De Mexicaanse griep was niet zoveel ophef over en daar zijn behoorlijk wat jonge mensen aan overleden. Scholen bleven toen gewoon open, terwijl hier de kwetsbare groepen zaten destijds.