Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ilsee_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:57

haha hoe heette dat ook al weer bij wiskunde, had iets te maken met kansberekening volgens mij haha.
Maaaar dat deed ik thuis ook altijd! Of ik schrok na 1x zo erg dat ik hard weg liep :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:58

Ohh Marlinde, dat is ook balen! Maar uiteindelijk is het belangrijkste dat je gewicht verliest, niet het getalletje. Maar snap het hoor, is gewoon een tegenvaller :(:)

Mn weegschaal is gelukkig wel redelijk stabiel, scheelt wel eens 2 ons ofzo, maar meer eigenlijk niet, ook niet als ik er vaker opstap.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:59

_Ilsee_ schreef:
haha hoe heette dat ook al weer bij wiskunde, had iets te maken met kansberekening volgens mij haha.
Maaaar dat deed ik thuis ook altijd! Of ik schrok na 1x zo erg dat ik hard weg liep :')

_O- _O-

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:28

Mm ik heb hem altijd op dezelfde plek ja, maar ben er nooit meer dan 1 keer achter elkaar op gaan staan haha. :) Maar het gaat idd om hoeveel je kwijt raakt toch?

Gister bij het lijstje nog een speciaalbiertje bij gekomen, wat gaan drinken met vriendinnen in de stad. :)
Vandaag:
O: 200 ml soya yoghurt met een kiwi, chiazaad, 2 el pecanmuesli en wat rozijnen
T: appel
L: omelet van 1 ei, 2 eiwitten, handje spinazie, halve ui en een paprika op een khd arme boterham
T: wortels met houmous
A: tilapiafilet, ijsbergsla met een tomaat, komkommer, 1 schijfje geitenkaas en balsamico
T: smart bar crunchy

B: uur fitness (20min HIIT op stairmaster en de rest full body workout voornamelijk kracht)
D: thee, water

75g khd, 45g vet en 85g eiwit. Denk dat ik in nog wel trek krijg ergens tussendoor dus heb nog genoeg ruimte voor wat tussendoortjes want zit ook nog wel laag in khd

Eulogy: je hebt me overgehaald, de stairmaster is toch wel leuk, je moet er aan wennen. :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:33

Mn dag vandaag:
O: havermout met halfvolle melk, kokos en kaneel
T: Banaan
L: Belegd broodje uit personeelsrestaurant, soep
T: Peer
A: maaltijdsalade met falafel en couscous
T: klein zakje chips, glas witte wijn

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:40

Ilse ik zou wachten tot je terug bent! Denk dat het lastig is in die cultuur. :P

En cheetahfan, mooi lijstje zeg!
Laura, echt een weekend lijstje! :9

Heb mijn vriend nadrukkelijk verboden chips te kopen voor dit weekend. :) Vorige keer kwam het niet op en at ik 2 bussen pringles leeg op 1 dag. :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:42

We hebben nu al een tijdje zon grote verpakking met kleine zakjes in huis, en ik moet zeggen dat ik met tegenwoordig prima kan beheersen, vroeger zou ik rustig meerdere zakjes wegsnaaien. Nu neem ik er braaf 1 a 150 kcal, en dan weer een tijd niet. Grote zakken en bussen Pringles zijn verboden waar in huis :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:44

Amyyy schreef:
Annikoe schreef:
Ik verbaas mij er altijd over hoe dat sommige van jullie die in de 1.70 zijn toch tussen de 60-65 kilo kunnen wegen. Helemaal niet negatief bedoelt natuurlijk, dat is echt een superprestatie! Maar ik dacht altijd dat mijn lengte icm 70 kilo al superslank zou zijn :o
Nou weet ik natuurlijk ieder lichaam anders is en iedereen er anders uit ziet bij 65 kilo. Maar toen ik laast op de sportschool vertelde dat ik voor mijzelf als doel had dat ik pas een nieuwe spijkerbroek mocht kopen als ik 70kg weeg, zei ze: 'het is goed dat je voor jezelf doelen stelt, maar het moet wel realistisch blijven'
Wut.. Lekkere domper -O-

Laat je er niet door demotiveren! Het is wel een realistisch doel hoor! Ik vind het leuk om van iedereen zn doelen te lezen, goed bezig iedereen *\o/*

Ik ben 1.68 en weeg nu 70 kg, kom van 79 af en wil naar 65 toe. Ik stel geen einddatum vast, ik zie wel hoe het loopt en zolang ik niet aankom, maar rustig af val vind ik het prima.

Hey ik ben ook 1.68 haha! Ik kwam van de 86, ben nu 77 (stomme verbouwing-dieet waardoor ik weer ben aangekomen, had de 72 aangetikt van te voren ;( ) en mijn eerste doel is 69 en daarna idd 65 of 60 als dat haalbaar is :)

Qua kcal zit ik net boven mijn BMR, namelijk 1500. Maar ik zit dan ook de hele dag. Toen ik nog sportte (door verhuizing ben ik moeten stoppen maar wil in mei weer aan de bak) at ik meer op sportdagen ofc.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:00

Een collega op het werk heeft me die body en fit koekjes voorgesteld. Die zijn eigenlijk wel super voor als ik eens een 'goestingske' heb maar dan toch iets gezonder wil nemen. Heb me alvast maar een pakje besteld :p

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:01

Goestingske? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:02

MarlindeRooz schreef:
Ilse ik zou wachten tot je terug bent! Denk dat het lastig is in die cultuur. :P

Heb mijn vriend nadrukkelijk verboden chips te kopen voor dit weekend. :) Vorige keer kwam het niet op en at ik 2 bussen pringles leeg op 1 dag. :')

Maar als je zo baalt van je gewicht kan je dat dan toch ook niet doen? Begrijp me niet verkeerd, ik cheat ook wel eens met chips. Maar 2 bussen pringles niet..

The_Cat

Cheetahfan schreef:
Goestingske? :')

lekker kempisch woord voor 'trek in iets' :Y)

V_eraa

Wat interessant om iedereen z'n gewicht/ lengte zo te lezen!

Ik ben 1,77 en weeg op dit moment 67 kilo.(woog 70 in oktober/november) Ik ben vorig jaar juli terug gekomen uit Curaçao na 5 maanden stage en in die 5 maanden was ik afgevallen en woog ik nog 63 kilo, daar wil ik eigenlijk weer heen. Toen was m'n buikje echt weg, ik heb ook best wel vet op m'n heupen en zou het mooi vinden als het weg zou gaan maar dan moet ik meer m'n best doen en daar heb ik nog niet de motivatie voor gevonden. (als mensen een foto willen zien hoe ik er uit zie wil ik die best via pb sturen, heb niet echt foto's waar ik duidelijk alleen op sta) Ik denk dat ik iedere dag ongeveer 1800 kcal binnen krijg.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:15

IMANDRA schreef:
Amyyy schreef:

Laat je er niet door demotiveren! Het is wel een realistisch doel hoor! Ik vind het leuk om van iedereen zn doelen te lezen, goed bezig iedereen *\o/*

Ik ben 1.68 en weeg nu 70 kg, kom van 79 af en wil naar 65 toe. Ik stel geen einddatum vast, ik zie wel hoe het loopt en zolang ik niet aankom, maar rustig af val vind ik het prima.

Hey ik ben ook 1.68 haha! Ik kwam van de 86, ben nu 77 (stomme verbouwing-dieet waardoor ik weer ben aangekomen, had de 72 aangetikt van te voren ;( ) en mijn eerste doel is 69 en daarna idd 65 of 60 als dat haalbaar is :)

Qua kcal zit ik net boven mijn BMR, namelijk 1500. Maar ik zit dan ook de hele dag. Toen ik nog sportte (door verhuizing ben ik moeten stoppen maar wil in mei weer aan de bak) at ik meer op sportdagen ofc.

Jeeuuhh team 1.68! *\o/*
Dan gaan we met zijn allen voor de 65 kilo! En degene die dat doel als eerste behaald, moet de rest trakteren op de mac :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:16

Hahaha je verloren gewicht vieren bij de mac :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:18

Whaha. Ja op zich, als je heel lang heel streng bent geweest.. mag je best een keer wat vieren bij de mac :Y).
Maar '65' vieren zit er het komende jaar nog niet in denk ik :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:24

Haha is ook zo hoor, maar vond het gewoon wel grappig :')

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:27

Mijn lijstje van gisteren:
O: Banaan
L: 2 meergranen boterhammen met 1,5 plak kipfilet, 1 meergranen boterham met pindakaas, 1 rijstwafel met speculoos crunchy & 1 stukje ontbijtkoek
T: Handje blauwe bessen, chocoladebroodje (papa was jarig :) )
A: 1,5 kom tomaten groentesoep van Unox, 2 bruine afbakbroodjes en sla met kwart komkommer, 1 tomaat, olijven, radijsjes & klein beetje mozzarella
T: 1 rijstwafel met speculoos crunch

Ben echt verslaafd aan de speculoos pasta ..

B: Rondje van 40 minuten buiten gereden zonder zadel. Nu het weer mooier weer wordt, heb ik geen zin om m'n zadel mee te nemen dus rij ik weer veel zonder zadel. Voelde m'n rugspieren gisteren wel omdat ik woensdag avond ook lekker over het strand had gereden/gecrosst zonder zadel :D

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 175 gram apro soya yoghurt, 25 gram blauwe bessen, 2 gram kaneel & 1 digestive koekje
T: Banaan?
L: 1 kom tomatensoep (restje van gisteren) 2 volkorenboterhammen met kipfilet en 1 gekookt ei
T: Grapefruit
T: Komkommer & paprika
A: Tapas <3

B: Met m'n neefjes naar stal om te paardrijden, dus veel lopen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:31

Emmaa_ schreef:
MarlindeRooz schreef:

Maar als je zo baalt van je gewicht kan je dat dan toch ook niet doen? Begrijp me niet verkeerd, ik cheat ook wel eens met chips. Maar 2 bussen pringles niet..

Klopt... punt is dat het momenteel niet echt super met me gaat. (Lees: erg slecht) Heb enorm veel stress en ben de hele tijd moe, ongeacht hoeveel ik slaap.
En ongezond eten = heel even energie
Stress = willen eten

Dus constant moe en gestresst zijn maakt dat ik echt mezelf slecht kan beheersen. Zeker als ik het in huis heb. Daarom haal ik het niet meer in huis. :)
En heb ook hulp (therapie) dus hoop dat het snel beter gaat.

Heb nu ook een weegschaal zodat ik mezelf iets vaker aan mijn gewicht kan herinneren.

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:06

Hallo! Ik lees al heeeeul erg lang mee, maar wil nu ook wat meer gaan posten. Iets met goede voornemens :'). Mijn naam is Moniek en ik ben 20 jaar. Om dan ook maar meteen mee te doen; ik ben 1.71 en weeg op het moment 64.8 zou graag naar de 62 willen. Kom van de 70 kg af (jaar geleden, dus het gaat niet heel snel). Leuk om de verschillende soorten kg/lengtes te zien! Zo verschillend hoe het bij iedereen weer is :D Bij mij zit het vet echt bij mijn lovehandles :+ Heb een hele tijd rond de 1400/1500 kcal gegeten, maar ik merkte na een tijdje dat er niks meer afging, (onder andere naar aanleiding van dit topic) eet ik nu rond de 1700... ben niet aangekomen, dus ik ga lekker zo door. Veel makkelijker vol te houden. Daarnaast sport ik ook veel, dus ik merk ook echt dat mijn lichaam het wel nodig heeft.
Hopelijk blijf ik door hier ook meer te posten gemotiveerd *D

O ja deze ex-stille meelezer wil even zeggen dat ik de sfeer in dit topic echt leuk vind! Er komen goede tips voorbij en veel leerzame posts . _/-\o_

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:12

Laura82 schreef:
Hahaha je verloren gewicht vieren bij de mac :+

Het was ook meer als grapje, ik hou eigenlijk niet eens van de mac haha.

Ik vrees dat ik de 65 dit jaar ook niet meer haal. Ik ben helaas 'gezegend' met hele brede heupen en flinke bovenbenen. En jammer genoeg gaan daar nog bijna geen cm's vanaf.

Afbeelding

Afbeelding

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:22

Ik hou van brede heupen en benen <3
Maar ik hou sowieso van ''groot'' in de fitnessbranche hihi

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:29

Ik heb smalle heupen, de rest is breed :') Nouja, breed :') Fors :') Of gewoon dik _O-
Ik bedoel mijn bovenbenen, verder is er niet zo veel dik aan mij eigenlijk.

Ik moet me op dit moment helemaal verplichten om te gaan eten. Jeetje, vanochtend super spannend nieuws te horen gekregen. Echt ik vreet me gewoon op nu!

Ik werk via een uitzendbureau, maar mijn huidige opdrachtgever wil me zelf in dienst nemen tot het eind van het jaar. Omdat ik bezig ben een hypotheek te krijgen via een perspectiefverklaring (voor uitzendkrachten) lopen mijn plannen nu behoorlijk in de soep, óf juist niet... Dus STRESSSS...

En dan eet ik gewoon niet echt :')

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:49

jaimy10 schreef:

Ik niet.. Weet je wat voor drama het is om een fatsoenlijke spijkerbroek te kopen :')
Of laarzen of chaps, want mijn kuiten zijn ook mega. -O-

Spannend Janine!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:03

Annikoe schreef:
jaimy10 schreef:

Ik niet.. Weet je wat voor drama het is om een fatsoenlijke spijkerbroek te kopen :')
Of laarzen of chaps, want mijn kuiten zijn ook mega. -O-

Spannend Janine!

Daarom draag ik alleen maar leggings en jurkjes :') :')