[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 22:36

ik heb het vanmiddag laten knippen voor €10 in de kapsalon, deze is ook altijd wel erg vol.
een andere kapsalon bij ons vraagt €15 voor knippen en de bekende zaken(ami ect.) die gaan richting de 20/25

wassen weet ik niet want dat laat ik alleen doen als ik verf.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 22:40

Hoi allemaal,
Ik had een apart topic gestart voor mijn vraag maar werd doorverwezen naar dit topic.

Ik heb van mezelf middelblond haar en heb een jaar geleden besloten een chocolade bruine spoeling te nemen. Dit heb ik 2 keer gedaan maar na een weekje was het al bijna weer blond. Toen heb ik het chocolade bruin geverfd zelf. Een thuiskapster zei me toen dat het een beetje groenig was (heb dr 3 maanden mee gelopen en nooit wat gezien of over gehoord maar oke) toen moest ik het poppy red verven. Dus knal knal rood en daarna kastanjebruin er over heen doen zei ze. Dat heb ik dus gedaan en toen het uitgespoelt en droog was, was het tot mijn teleurstelling en spijt zwart geworden. Maar zwart met een paarse gloed, soms een rode gloed en soms zelfs blauw achtige gloed. Voor mijn gevoel veelste donker. Kan ik weer terug naar mijn lichbruin? Of is dit heel moeilijk?
Ik vroeg me af of dit kon.

Afbeelding

Ik ben nu zo (wat ik dus te donker vind) :
(Heb geen foto met een normaal hoofd als recent :') en heb die krullen niet van mezelf)

Afbeelding

En dit was het ooit:
Met de spoeling.

Afbeelding

Help?! :D

Yasmine

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 23:27

Ik betaal ook wel €37 voor wassen + verzorging, knippen en drogen (niet stylen maar los drogen). Vroeger ging ik naar goedkopere kappers maar die vern*ukten mijn haar iedere keer weer, dus ik betaal het er met plezier voor :)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 23:52

hier in hongarije had ik een geweldige kapper gevonden, verven , knippen (haar en wenkies) krullen (genoot ze echt van) was 15 euro, we hebben dr maar 20 euro gegeven, we vonden het te weinig haha, ze heeft echt gedaan wat ik vroeg, ben er 1 keer geweest, eerstvolgende keer dat ik ga verven en knippen ga ik weer naar haar toe! :D

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 00:16

savannah030x schreef:
Hoi allemaal,
Ik had een apart topic gestart voor mijn vraag maar werd doorverwezen naar dit topic.

Ik heb van mezelf middelblond haar en heb een jaar geleden besloten een chocolade bruine spoeling te nemen. Dit heb ik 2 keer gedaan maar na een weekje was het al bijna weer blond. Toen heb ik het chocolade bruin geverfd zelf. Een thuiskapster zei me toen dat het een beetje groenig was (heb dr 3 maanden mee gelopen en nooit wat gezien of over gehoord maar oke) toen moest ik het poppy red verven. Dus knal knal rood en daarna kastanjebruin er over heen doen zei ze. Dat heb ik dus gedaan en toen het uitgespoelt en droog was, was het tot mijn teleurstelling en spijt zwart geworden. Maar zwart met een paarse gloed, soms een rode gloed en soms zelfs blauw achtige gloed. Voor mijn gevoel veelste donker. Kan ik weer terug naar mijn lichbruin? Of is dit heel moeilijk?
Ik vroeg me af of dit kon.

[ [url=m/PMJEgg.png]Afbeelding[/url] ]

Ik ben nu zo (wat ik dus te donker vind) :
(Heb geen foto met een normaal hoofd als recent :') en heb die krullen niet van mezelf)

[ [url=m/cDFs84.png]Afbeelding[/url] ]

En dit was het ooit:
Met de spoeling.

[ [url=m/tt1JrZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Help?! :D

Iemand?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 04:50

Kruidvat colour remover voor donker haar. Dat twee keer gebruiken en daarna blonderen. Dat zou de truc moeten zijn.

Alleen zou ik dat blonderen wel bij de kapper laten doen vermoed ik.

Vind de huidige kleur ook niet mooi.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 05:26

Naar een goede kapsalon gaan en daar advies vragen.

Misschien kan je dmv blonde plukjes weer steeds lichter worden.

Echt ontkleuren gaat je haar echt dood van.

Ze hebben vast in een salon nog meer goede ideeën
Succes.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 09:55

Yasmine schreef:
Ik betaal ook wel €37 voor wassen + verzorging, knippen en drogen (niet stylen maar los drogen). Vroeger ging ik naar goedkopere kappers maar die vern*ukten mijn haar iedere keer weer, dus ik betaal het er met plezier voor :)

Dat is ook een beetje mijn angst
En gelukkig heb ik nog geen grijze haren want dan wordt het helemaal prijzig -O-

maar de meesten betalen aanzienlijk minder zie ik al.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 10:46

savannah030x, naar de kapper gaan!
Oh en even off-topic..: wat heb jij een mooi hoofd :o

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 10:47

linnie050 schreef:
Naar een goede kapsalon gaan en daar advies vragen.

Misschien kan je dmv blonde plukjes weer steeds lichter worden.

Echt ontkleuren gaat je haar echt dood van.

Ze hebben vast in een salon nog meer goede ideeën
Succes.

Ik ga straks langs de kapper denk ik om raad te vragen haha. Bedankt voor je reactie. Ik durf ook idd niet te ontkleuren..

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 10:48

Yasmijntje schreef:

Vooral die recente foto he? Praaaachtig :')

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 10:49

Iris82 schreef:
Kruidvat colour remover voor donker haar. Dat twee keer gebruiken en daarna blonderen. Dat zou de truc moeten zijn.

Alleen zou ik dat blonderen wel bij de kapper laten doen vermoed ik.

Vind de huidige kleur ook niet mooi.

Ik durf het niet meer zelf te doen denk ik. Dus straks na mn werk even naar de kapsalon lopen en vragen wat ik kan doen. Ik ken wel een meisje die van zwart, naar pormoblond, naar bruin, naar blond en weer naar bruin ging. Dus wie weet ben ik nog te redden :D

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:58

Ik ben bij de kapper geweest, en zij zeiden het volgende: ontkleuren. Er zit helaas niks anders op.. Toch vind ik het geen fijn idee voor 150,-..

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:16

savannah030x schreef:
Ik ben bij de kapper geweest, en zij zeiden het volgende: ontkleuren. Er zit helaas niks anders op.. Toch vind ik het geen fijn idee voor 150,-..

Wow wat belachelijk duur..
Ik ben vandaag geweest en wilde naar asblond. Ik heb heel warm blond haar van mezelf, dus moest ook ontkleuren. Ik was €93 kwijt. Ook duur, maar geen €150.. En ik was bij ami kappers dus wel een bekende

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:19

Alexandra__ schreef:
savannah030x schreef:

Wow wat belachelijk duur..
Ik ben vandaag geweest en wilde naar asblond. Ik heb heel warm blond haar van mezelf, dus moest ook ontkleuren. Ik was €93 kwijt. Ook duur, maar geen €150.. En ik was bij ami kappers dus wel een bekende

Maar jij bent blond van jezelf.

Zwart met ook nog rood er onder is echt niet zo ontkleurd.
Daarom zal het wel wat meer zijn. Daarna nog de juiste kleur er in etc. Dan kan dat best :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:07

€150 is een normale prijs voor ontkleuren, zeker als het de eerste keer is. Dan moeten ze al snel 2 of 3 rondes ontkleuring doen voordat alle kleur/pigment er echt uit is. Ben je al snel heel wat uren en product aan kwijt, en daarvoor is €150 best normaal.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 23:34

Ik was rond de 110 euro kwijt, dat was 2x ontkleuren en een grijsblonde tint erin. Oh en ook knippen trouwens. Mijn "eigen" haar was een mengelmoesje van gezond ongekleurd haar aan de bovenkant en 101 kleuren in de lengtes. Paars, bruin, nog wat hightlights ertussen en weet ik het wat er allemaal nog in zat. Was overigens niet volledig (verfde altijd alleen high of lowlights), wellicht dat dat wel uitmaakt voor de prijs.

Wat een totaal andere gezichten die 2 kleuren. Snap dat je er nu niet blij mee bent!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 23:35

Ik ook rond de 150, ben donker van mezelf.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 23:39

Prijs van ontkleuren hangt ook van zoveel factoren af. Als je je haren vaak geverfd hebt of je hebt een donkere haarkleur, dan hebben ze wellicht meer rondes ontkleuring nodig dan wanneer je van jezelf al licht haar hebt. Bepaalde kleuren slaan erg geel/oranje uit, waardoor ze ook nog eens extra moeten ontkleuren. Hoe meer rondes, hoe meer product, hoe hoger te prijs. Hoe langer je haar, hoe meer product, hoe hoger de prijs.

Houd er ook rekening mee dat zowel je haren als hoofdhuid behoorlijk aangetast zijn na het ontkleuren, dus daar heb je ook erg goede verzorging voor nodig nadat de kapper je ontkleuring uitspoelt. Dat tikt ook aan, maar is wel erg belangrijk.

Ik heb 3 rondes ontkleuring na elkaar gehad (heeft 5 uur geduurd), daarna een intense verzorging en dat was €150. Nu betaal ik om mijn uitgroei bij te werken €55-60 omdat dat maar één beurt is. Dat laat ik om de 3-4 maanden doen (omdat ik wel van een beetje uitgroei houd).

Om een beeld te geven, ik ben van goudblond naar wit gegaan:

Afbeelding

Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 00:13

Staat je heel gaaf Yasmine!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 12:05

savannah030x schreef:
Yasmijntje schreef:

Vooral die recente foto he? Praaaachtig :')

Het was wel een oprecht compliment :j

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:57

Hoihoi,

Omdat ik stage loop in zutphen en mijn eigen kapper in mijn woonplaats dicht is voordat ik thuis ben zoek ik een goede en goedkope kapper in zutphen.

Weet iemand iets?

Graag in de buurt van de stad/station.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:54

Vooral die recente foto he? Praaaachtig :')[/quote]
Het was wel een oprecht compliment :j[/quote]

Oh dankjewel! Wist niet hoe ik deze moest opvatten sorry :o

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:56

Yasmine schreef:
Prijs van ontkleuren hangt ook van zoveel factoren af. Als je je haren vaak geverfd hebt of je hebt een donkere haarkleur, dan hebben ze wellicht meer rondes ontkleuring nodig dan wanneer je van jezelf al licht haar hebt. Bepaalde kleuren slaan erg geel/oranje uit, waardoor ze ook nog eens extra moeten ontkleuren. Hoe meer rondes, hoe meer product, hoe hoger te prijs. Hoe langer je haar, hoe meer product, hoe hoger de prijs.

Houd er ook rekening mee dat zowel je haren als hoofdhuid behoorlijk aangetast zijn na het ontkleuren, dus daar heb je ook erg goede verzorging voor nodig nadat de kapper je ontkleuring uitspoelt. Dat tikt ook aan, maar is wel erg belangrijk.

Ik heb 3 rondes ontkleuring na elkaar gehad (heeft 5 uur geduurd), daarna een intense verzorging en dat was €150. Nu betaal ik om mijn uitgroei bij te werken €55-60 omdat dat maar één beurt is. Dat laat ik om de 3-4 maanden doen (omdat ik wel van een beetje uitgroei houd).

Om een beeld te geven, ik ben van goudblond naar wit gegaan:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Super mooi!

Ja ze zei indd, dat het waarschijnlijk eerst geel of oranje word en dat ze indd meerdere rondes nodig hebben + ze doen er iets zodat mijn haar niet beschadigd en dat product is de duurste (50,-) waardoor het zo duur word allemaal. Maar ik ben gewoon bang dat mn haar eraan gaat en dat het allemaal nooit meer echt mooi word als dat het eerst was.. Maargoed, ze zijn kapper dus ik vertrouw erop. Wel eerst even mn moeder overhalen een beetje in te leggen :')

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:01

Yv_ schreef:
Ik was rond de 110 euro kwijt, dat was 2x ontkleuren en een grijsblonde tint erin. Oh en ook knippen trouwens. Mijn "eigen" haar was een mengelmoesje van gezond ongekleurd haar aan de bovenkant en 101 kleuren in de lengtes. Paars, bruin, nog wat hightlights ertussen en weet ik het wat er allemaal nog in zat. Was overigens niet volledig (verfde altijd alleen high of lowlights), wellicht dat dat wel uitmaakt voor de prijs.

Wat een totaal andere gezichten die 2 kleuren. Snap dat je er nu niet blij mee bent!

Ja, de laatste foto in mijn bericht was van de chocolade bruine spoeling die er op dat moment al bijna uit was, en dat vond ik gewoon mooi, iets donkerder dan dat blond wat ik was, maar nu is het gewoon te hard, het past niet bij mn gezicht..

Hier een foto van mijn hele eigenste kleur:

Afbeelding

Heb niet echt een betere dit was voorjaar 2015.