[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:15

Ik heb destijds wel een Mirena spiraaltje gehad, dit is mij niet zo heel goed bevallen en wil daarom liever niet weer een spiraal. Ondanks ik weet dat een koper spiraal iets totaal anders is. :)

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:47

Petrichor schreef:
Ik heb destijds wel een Mirena spiraaltje gehad, dit is mij niet zo heel goed bevallen en wil daarom liever niet weer een spiraal. Ondanks ik weet dat een koper spiraal iets totaal anders is. :)


Nja dan is het denk ik een kwestie van wat je meer waard is: geen hormonen in je lichaam en condoom, of hormonen en geen condoom. :)

En je kan altijd met betrekking tot stemmingswisselingen de pil een paar maanden proberen toch?

Shavis91

Berichten: 104
Geregistreerd: 16-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:14

Petrichor schreef:
Ik zit even met een dilemma en ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

In juni ben ik gestopt met alle hormonen omdat ik pijn had in mijn lichaam maar ook geestelijk last had van stemmingswisselingen. Ik wist het zeker het moest wel van de hormonen komen. Dus ik ben ik juni afgelopen jaar overal mee gestopt. De klachten werden geestelijk wel minder. Maar of dat door het stoppen van de hormonen kwam of doordat ik toen in een minder stressvolle periode kwam dat is mij niet helemaal duidelijk.

Nu is afgelopen week fibromyalgie bij mij vast gesteld (wekedeken reuma). Dit geeft als symptomen natuurlijk last van je lichaam maar ook stemmingswisselingen en vermoeidheid. Dit verklaart dus heel veel dus voor mij eigenlijk ook dat mijn problemen niet of misschien gedeeltelijk van de hormonen kwamen.

Nu twijfel ik heel erg of ik weer zal beginnen met de pil. Ik twijfel omdat ik het een heel fijn gevoel vind om geen troep van medicijnen in mijn lichaam te hebben. Ik voel mij ook goed op dit moment dus ik heb ergens een beetje angst om weet te beginnen. De redenen om toch weer te willen beginnen is omdat condooms voor ons totaal niet lust opwekkend is. Wat een ondingen zeg....


Ik heb zelf op de pil of zonder anticonceptie ook heel erg last van stemmingswisselingen. Ik heb sinds 8 jaar nu de Implanon en ik hoor van de mensen om mij heen dat ik veel stabieler ben. Ik merk het zelf ook, maar wist niet dat het voor de mensen om mij heen zo duidelijk was :)
Ik denk dat het voor mij voornamelijk komt door de constante (dus niet pieksgewijze) afgifte van hormonen, dat gehalte blijft heel stabiel waardoor mijn stemming blijkbaar ook stabieler blijft.

Zinzi_jewel

Berichten: 8902
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:04

Kom na eeuwen weer eens binnenvallen
Heb niet echt terug gelezen meer .
Maar ben nu zowat aan t einde van mijn 2e mirena .
De oude is eruit gegaan en gelijk een nieuwe geplaatst in juli 2015 .
Nu heb ik sinds paar weken veel buikpijn en ook regelmatig spotting.
Nu momenteel 3 dagen lang kramp en serieus menstruatie
Nu bedacht ik me dat t wel eens goed zou zijn mijn lichaam gewoon weer te laten menstrueren.
Wil absoluut geen 3e kind en heb momenteel wel n vriend .
Dacht dan toch aan de pil .
Welke zijn er nu fijn zonder teveel bijwerkingen.
Heb ook PTSS dus pillen die stemming wisselingen veroorzaken of depressief gevoel liever niet.

Steriliseren is wellicht een optie voor volgend jaar of zo.

TheNovelist

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:23

Dat ligt echt per persoon verschillend. Is een kwestie van proberen en kijken wat bij jou past.
Ik heb, iig niet dat ik weet, geen last van mijn pil, maar anderen hebben dat juist wel.
Zal dat dan toch overleggen met je HA

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:42

Zinzi_jewel, krijg je niet last van spotting omdat je Mirena bijna ten einde is? Ik had dat ook met mijn Jaydess de laatste maanden, waarschijnlijk geeft die op het einde net wat minder hormonen af?

Zinzi_jewel

Berichten: 8902
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:44

Eline91
Dat is wat de dokters assistente ook dacht
Die heb ik gebeld de ochtend na t plaatsen van mijn vraag .
Nu ga ik eens bekijken of ik voor de 3e keer een mirena laat plaatsen of wat anders bedenken kan

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:22

Als je aan de pil gaat is het idd net zoals TheNovelist aangeeft per persoon en per pil verschillend hoe je erop reageert.

Zinzi_jewel

Berichten: 8902
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:53

Heb deze huisarts nog niet zo lang .
Die zal mijn historie ook niet kennen denk ik .

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:20

Zinzi_jewel schreef:
Heb deze huisarts nog niet zo lang .
Die zal mijn historie ook niet kennen denk ik .


Heb je geen toestemming gegeven om die gegevens uit te wisselen?

Zinzi_jewel

Berichten: 8902
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:59

Jawel

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:25

Dan zijn ze toch op de hoogte van wat er speelde? :) En anders leg je het belangrijkste nog een keer uit.

Zinzi_jewel

Berichten: 8902
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:29

Dat gaan we maar doen dan .
Ik wist t voor mezelf al wel zeker
Steriliseren als de maandelijks toestand ook wegbleef

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:32

Shavis91 schreef:
Petrichor schreef:
Ik zit even met een dilemma en ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

In juni ben ik gestopt met alle hormonen omdat ik pijn had in mijn lichaam maar ook geestelijk last had van stemmingswisselingen. Ik wist het zeker het moest wel van de hormonen komen. Dus ik ben ik juni afgelopen jaar overal mee gestopt. De klachten werden geestelijk wel minder. Maar of dat door het stoppen van de hormonen kwam of doordat ik toen in een minder stressvolle periode kwam dat is mij niet helemaal duidelijk.

Nu is afgelopen week fibromyalgie bij mij vast gesteld (wekedeken reuma). Dit geeft als symptomen natuurlijk last van je lichaam maar ook stemmingswisselingen en vermoeidheid. Dit verklaart dus heel veel dus voor mij eigenlijk ook dat mijn problemen niet of misschien gedeeltelijk van de hormonen kwamen.

Nu twijfel ik heel erg of ik weer zal beginnen met de pil. Ik twijfel omdat ik het een heel fijn gevoel vind om geen troep van medicijnen in mijn lichaam te hebben. Ik voel mij ook goed op dit moment dus ik heb ergens een beetje angst om weet te beginnen. De redenen om toch weer te willen beginnen is omdat condooms voor ons totaal niet lust opwekkend is. Wat een ondingen zeg....


Ik heb zelf op de pil of zonder anticonceptie ook heel erg last van stemmingswisselingen. Ik heb sinds 8 jaar nu de Implanon en ik hoor van de mensen om mij heen dat ik veel stabieler ben. Ik merk het zelf ook, maar wist niet dat het voor de mensen om mij heen zo duidelijk was :)
Ik denk dat het voor mij voornamelijk komt door de constante (dus niet pieksgewijze) afgifte van hormonen, dat gehalte blijft heel stabiel waardoor mijn stemming blijkbaar ook stabieler blijft.


Dat is het bij mij helaas niet, ik had er met de spiraal ook last van..

Zinzi_jewel

Berichten: 8902
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:15

Zal toch eens voort gaan maken met bellen
Spot al 2 weken .
Das bagger
Wilde wachten tot na de corona toestand
Dokters hebben wel wat anders te doen.
Maar teveel last van de buik ook nu

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:09

Zinzi_jewel schreef:
Zal toch eens voort gaan maken met bellen
Spot al 2 weken .
Das bagger
Wilde wachten tot na de corona toestand
Dokters hebben wel wat anders te doen.
Maar teveel last van de buik ook nu


Voor enkel spot zou ik nu niet bellen. Maar voor pijnklachten zou ik dat zeker doen! De dokter kan vast een inschatting maken of het nu nodig is, en anders advies geven.

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:09

Is er trouwens iemand die de pil slikt en die via pb even naar mij wil luisteren? Gooi dat liever niet zo open op een forum.

Shavis91

Berichten: 104
Geregistreerd: 16-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:27

Zertab schreef:
Is er trouwens iemand die de pil slikt en die via pb even naar mij wil luisteren? Gooi dat liever niet zo open op een forum.

Stuur maar een berichtje, ik heb jarenlang de pil geslikt, ben nu overgestapt naar een implanon ;)

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:34

@zinzi_jewel: Mijn HA had "sterilisatie" voorgesteld, maar dan zou ik wel gewoon zijn blijven menstrueren. Eierstokken volledig weghalen doen ze liever niet omwille van de gevolgen van "geen" hormonen meer. Misschien dat het in jouw situatie anders is...

@Zertab: pb-box hier staat ook open. Hier jarenlang pilgebruik en nu een Mirena

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:48

Thanks meiden, ga straks even berichtje sturen!

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:18

Is het erg om af en toe te stoppen met je anticonceptie voor 1-2-3 maanden? Met die quarantaine zie ik mezelf niet snel terug een relatie krijgen en ben nu toch al 6 maanden alleen dus overweeg even te stoppen, zeker omdat ik een pleister heb en die dingen kosten wel wat geld.

Anoniem

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:59

Het kan, maar het is niet bepaald goed voor je lichaam om zo te fluctueren met hormonen. Ik weet niet hoe gevoelig je bent maar mijn lichaam zou er echt niet fijn op reageren als ik een maand of twee zou stoppen met hormonale anticonceptie en er dan weer mee zou beginnen.

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:36

Emmaa_ schreef:
Het kan, maar het is niet bepaald goed voor je lichaam om zo te fluctueren met hormonen. Ik weet niet hoe gevoelig je bent maar mijn lichaam zou er echt niet fijn op reageren als ik een maand of twee zou stoppen met hormonale anticonceptie en er dan weer mee zou beginnen.


Hier sluit ik me bij aan. Zou het niet aanraden in ieder geval om te stoppen voor zo'n korte periode.

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:54

Ik het al eerder gedaan, maar is al weer een jaar geleden. Ik weet ook niet hoe lang ik zou stoppen, heb momenteel geen relatie... (En ik heb normaliter ook nooit seks buiten een relatie)

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:01

Het kan maar ik zou voor zo'n korte periode ook nooit stoppen het kan al 2-3 maand duren vooraleer je lichaam weer in hormonale balans is...