Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:23

Wat goed gedaan Imay! Echt een wereldprestatie, je mag echt trots zijn op jezelf!

@Queleens, ik had je al voorbij zien komen op Strava. Het ziet er echt uit als een prachtige route. Misschien dat ik delen ervan nog wel eens ga pikken wanneer mijn gravel weer terug is en ik weer terug ben van vakantie (zonder fiets...)

@ Time, wat een mooi schoenen! Ze zien er echt enorm comfortabel uit. Ik heb vorig jaar ook van dat soort 'slofjes' aangehad van DMT en dat zat echt ontzettend lekker. Ik heb ze toen niet gekocht, het was net even boven budget zullen we zo maar zeggen... Maar je moet wat te wensen overhouden, net als jouw wensfiets. Wat een gaaf ding! Misschien kun je jezelf ooit overhalen!

@Zebrastreep, groot gelijk heb je! Je hebt er al zoveel voor getraind, nieuwe fiets en al. Gewoon lekker voor jezelf rijden en niet afhankelijk zijn van anderen. Je kunt het!

Zelf ben ik op dit moment meer bezig met de voorbereiding op de vakantie (hoe krijg je twee weken aan door de bergen wandelen met een tent in 1 rugtas van 45 liter en een max gewicht van 15 kg) en de laatste loodjes voor het boek dat ik aan het schrijven ben en dat 1 oktober ingeleverd moet worden bij de uitgeverij. Ergens is die vakantie niet handig, maar na 3 jaar niet op vakantie te zijn geweest en heel veel persoonlijk verdriet, schreeuwt alles echt om even weg kunnen gaan naar de bergen. Er blijft niet zo heel veel tijd over voor fietsen even. Onderweg maken we een stop-over in Zell am See waar een vriendin meedoet aan de triatlon en ik heb ooit gezegd dat als ze mee zou doen, ik aan de finish zou staan. Dus bij deze!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:33

Petje af Imay _O_

Heel veel plezier op vakantie Maaike +:)+ Klinkt als een mooie reis met veel lading (niet letterlijk dan, met zo'n lichte rugtas :') ).

En gewoon meedoen aan de veldslag om Norg hoor Zebrastreep. Je bent er al zo hard voor aan het trainen! Zonde om je dat avontuur en de kick van de finishlijn halen af te laten nemen.

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 17:14

Ik heb mijn eerste fiets gescoord, een bevriende fietsenmaker voor de zekerheid meegenomen.

Een bulls ancura 1, met shimano triple 2300 groepsset. Eerst nog even een helm gaan halen en dan aan de slag, ik ben benieuwd of ik het doorzet :+

Wil mijn routes graag bijhouden, maar las dat strava veelal betaald geworden is. Wat is een alternatief hiervoor?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 17:50

Onbetaalde Strava, voldoet bij mij nog steeds heel goed.

Hier staat een bikefit gepland *\%/* En dus een nieuwe fiets op termijn.

Wij hebben de Vuelta ook langs zien zoeven, tien hele seconden plezier van gehad :')

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:46

Leuk Yummy, foto van de (volgens mij letterlijk) stalen ros? :D

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:35

leeslampje schreef:
Leuk Yummy, foto van de (volgens mij letterlijk) stalen ros? :D

Heb even de foto van marktplaats gepakt :P

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 06:36

Gefeliciteerd Imay ...you did it *\o/*
Elke race heeft z,n leer moment , en geeft je de tools om erna
aan punten te werken .
Bij een 1/8 of sprint kun je nog wegkomen met een slok water o.i.d
in de wisselzone .Vanaf een olympische moet je idd al over voeding
nadenken .
Je zult zien dat de volgende keer deze afstand beter en makkelijker gaat .

@Maaike ; ja best blij met mijn schoenen :j
Was het advies van mijn coach /bikefitter .
Volgende week een afspraak bij hem om mijn schoenplaatjes goed
in te laten stellen .En dan loopt hij meteen mijn fiets langs voor Barcelona .

Wat voor een boek ben je aan het schrijven ?

@Yummy ; veel plezier met je fiets *\o/*
Ik heb ook de onbetaalde versie van Strava , verder een Garmin Fenix 7 en een Garmin Edge .
Misschien dat je een Edge gebruikt kunt scoren ?

@Sakura789 gaaf , waar laat je de bike fit doen ?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:40

Joehoe ik heb mijn fiets weer terug *\o/*

Nieuwe schijfrem achter en wat lagers vervangen.

En de set up voor de veldslag is ook klaar! Heb een losse bidonhouder gekocht die ik overal kan plaatsen het was aardig wat pas en meetwerk en erg krap allemaal maar het past.

Heb nog een goedkope fietscomputer aangeschaft wat een ellende om dat ding te monteren ( of de gebruiksaanwijzing was onduidelijk)

Maar oh wat is die nu gaaf! Ik ga vanavond weer een stuk fietsen heb er zin in na een week :j

Afbeelding

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:33

Time2Tri schreef:
@Sakura789 gaaf , waar laat je de bike fit doen ?

In Amersfoort, neem ook mijn huidige fiets mee en laat ook mijn schoenen en schoenplaatjes checken. Ik ben heel erg benieuwd, ben stiekem gek op dit soort onderzoeken en data :D

En dan uiteraard de zoektocht naar de perfecte fiets. Het gaat waarschijnlijk richting een gravelbike.

@Zebrastreep; lekker hoor. Fijn dat je weer lekker op pad kunt. Alhoewel we de lampjes alweer kunnen afstoffen, gaat best hard in de avonden met de schermer/donker.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 16:53

Fijn zebra! Helemaal klaar ervoor! Maar zie ik nou dat ze er een andere type schijfrem op hebben gezet haha? Wordt de huidige niet meer geleverd? Ik zou ze dan alle twee vervangen maar dat is mijn lichtelijke overdreven OCD misschien _O- het functioneert natuurlijk prima verder heb ik van het weekend ondervonden toen ik even voor de time being een schijfrem moest wisselen voor. Wel een strakke set up zo met de bidons en het frame tasje!

Gaat hard he Sakura! De lampjes kunnen inderdaad weer uit de kast. Als iemand trouwens nog tips heeft voor de montage van mijn voorlampje. Ik heb dus geen rond maar plat stuur en daardoor staat mijn lamp altijd relatief hoog gericht waardoor ik mensen echt de ellende in schijn haha. Heb ju een Lezyne maar zou eigenlijk iets moeten hebben wat je makkelijker kan richten tov de bevestiging..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 16:57

Queelens schreef:
Fijn zebra! Helemaal klaar ervoor! Maar zie ik nou dat ze er een andere type schijfrem op hebben gezet haha? Wordt de huidige niet meer geleverd? Ik zou ze dan alle twee vervangen maar dat is mijn lichtelijke overdreven OCD misschien _O- het functioneert natuurlijk prima verder heb ik van het weekend ondervonden toen ik even voor de time being een schijfrem moest wisselen voor. Wel een strakke set up zo met de bidons en het frame tasje!

Gaat hard he Sakura! De lampjes kunnen inderdaad weer uit de kast. Als iemand trouwens nog tips heeft voor de montage van mijn voorlampje. Ik heb dus geen rond maar plat stuur en daardoor staat mijn lamp altijd relatief hoog gericht waardoor ik mensen echt de ellende in schijn haha. Heb ju een Lezyne maar zou eigenlijk iets moeten hebben wat je makkelijker kan richten tov de bevestiging..

Die ik er origineel op had zitten waren helaas heel moeilijk te krijgen en dan zou ik nog langer moeten wachten... aangezien het al dik boven de 300 zat vond ik een andere prima.

Ik ben blij dat het vreselijke piepje eruit is. Mijn vorige rem was helemaal scheef getrokken :') Ik hoorde het niet zo maar ik zag mensen steeds kijken dus ik maar eens zonder oordopjes gefietst en toen werd het snel duidelijk waarom iedereen zo keek :')

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:04

Mij OCD is zo ernstig dat ik zelfs niet goed ga op twee verschillende ventielen… ik ben echt een basket case. %) Maar wel heel funnest de fiets precies op tijd klaar is. En nu komt het allerbelangrijkste, heel veel plezier hebben!

@ Queleens, zou je niet iets met een 3-D printer kunnen printen?

Ik ben een boek over urologische chirurgie aan het schrijven. De doelgroep is operatieassistenten in opleiding en wie verder interesse heeft. Inmiddels ben ik daar al maanden mee bezig, maar nu is het bijna af! *\%/*

Ik heb rare interesses…. Van alle dingen waar ik goed in had kunnen zijn, besloot mijn brein om goed te zijn in pies en piemels :roll:

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:42

@Zebrastreep. Wat fijn dat de mooie fietst op tijd weer klaar is. En die bidon is daar denk ik ook redelijk makkelijk geplaatst.

Voor volgende week zondag heb ik mij ingeschreven voor een speciale toertocht. Namelijk eentje voor onderzoek naar ALS.
De AlLeSvoorbram tocht van 100KM ga ik doen. Start in Angeren dus zal voor mij niet extreem ver weg zijn. (Als de pont nog gaat).

Deze Bram fietst zelf ook mee met een Hase Pino. Dat is een aparte tandem waar hij voorop zit met een bijrijder achterop. Het ergste vind ik dat mensen met ALS zo jong komen te overlijden omdat er te weinig onderzoek naar gedaan wordt. Al het geld van deze tocht gaat dus ook naar onderzoek hiernaar.

Dus als iemand ook nog 50KM of 100KM zou willen fietsen vanuit Angeren voor het goede doel?
inschrijfgeld is 20 euro en je krijgt een paar allesvoorbram sokken.
Natuurlijk is het ook gezellig om met meerdere mensen samen te fietsen.
www.allesvoorbram.nl

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:16

Nog 6 dagen te gaan de zenuwen beginnen al wel een beetje. Ik heb er ook veel zin in hoor maar vindt het ook wel spannend.

In 5 dagen even 110 km erin geknald om de schade nog even in te halen. Ik zit net in mijn maandelijkse periode ( gelukkig met de tocht niet meer *\o/* ) dus de eerste keer weer fietsen voelde echt ontzettend zwaar.

Vandaag ging eigenlijk wel heel lekker! Weer + 40 km getrapt en ik voel mij nog erg goed. Dinsdag wil ik nog een grote rit over de weg doen van rond de 70 a 80 km om even het gevoel te krijgen van zo'n afstand ( had ik eerder willen doen maar de reparaties vielen erg tegen).

En dan rust pakken fiets nog een keer schoonmaken , kleren wat ik aan wil wassen en nog een nieuwe bidon ophalen en we kunnen los!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 19:36

Nou ik ben denk ik klaar voor morgen :D

fiets is schoon en klaargemaakt , de tassen zijn ingepakt en ik heb er zin in! Nu nog even lekker rust pakken en op tijd op bed vanavond. Voor morgen alvast een lekker ontbijt bedacht om even te motiveren vroeg uit bed te komen :')

Ik vindt het ook wel spannend maar op een goede manier :j De weersverwachting is meer dan prima dus eigenlijk is alles in orde voor een hele leuke en sportieve dag. Ik hoop echt dat ik de 100 km in de benen ga krijgen.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 19:45

Veel plezier morgen

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:27

Veel plezier en succes +:)+

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:53

@Zebrastreep. Heel veel succes morgen. Als het je lukt ben je dus niet de enige die morgen 100km plus gaat fietsen.

Ik kom als het goed is met de ALS toertocht en heen en weer van en naar huis op 127km.
Natuurlijk ben ik ook benieuwd. De tocht gaat ook over de duivelsberg en de Posbank. Dat is een beste uitdaging met mijn velomobiel. Maar ik pak die vanwege dat hij opvalt voor dit goede doel.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 15:56

Gehaald ik ben zo trots *\o/*

Afbeelding

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 20:07

@Zebrastreep. Ow gefeliciteerd. *\o/* *\o/* *\o/* Meteen een mooie medaille erbij. Super leuk.

Zelf heb ik het ook gehaald. Man dit was zwaar. Maar zo mooi om te doen.

Afbeelding

Ook nog 551 hoogtemeters.
En mijn topsnelheid bult af was 74,5km/u. Ja dat ging echt even snel.

Maar het mooiste vond ik nog dat ik ook nog met Bram heb kunnen praten en dat hij de 50km ook mooi vond om te fietsen. En hij bedankte iedereen persoonlijk nog even. (Ook vond hij mijn fiets erg mooi. Hij is bekend met ligfietsen omdat hij zelf op een ligfiets/gewone fiets tandem rijd.)

Ik hoop dat iedereen een mooi weekend heeft.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 07:03

Gefeliciteerd Zebrastreep en Gothico *\o/*
Super goed gedaan allebei !

Ik ga zo een km of 4 in open water zwemmen , ook mijn langste
afstand ooit
En vandaag in 4 weken is het zover , mijn start in Barcelona :j

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 18:34

@Time2tri

Dankjewel voor je compliment! En wat spannend dat je in Barcelona gaat starten! Is het een internationale wedstrijd?

En 4 km zwemmen kan ik alleen maar respect voor hebben , volgens mij is dat ongelofelijk zwaar.

@Gothico

Ook al zo'n mooie prestatie! 550 hoogtemeters is niet niks , je hebt een mooi heuvelachtig deel van Nederland te pakken. En met 75 km naar beneden is ook best spannend zeg dan wil je toch echt wel goede remmen hebben :') Maar moet zeggen zo'n overwinning voelt toch wel erg goed!

--

Ik heb nu nog een uitgebreid verslagje , gisteren was ik echt te moe om nog goed te kunnen nadenken.

Gisteren al vroeg op om 8 uur werd ik verwacht bij het team om gezamenlijk naar de start te rijden. We zouden starten om 9:10 en ik heb ook wel alle tijd nodig gehad om mij klaar te maken voor de start.

De start bestond uit waves dus je ging ongeveer met ik denk tussen de 300 en 350 man tegelijk van start. In het start vak begon ik toch wat zenuwachtig te worden het was heel druk en krap en iedereen wil zo snel mogelijk naar voren. Ik ben heel rustig weggefietst en heb denk ik 30 seconden met mijn team meegefietst. Daarna het seintje gegeven dat ze mochten gaan en ik heb mij helemaal naar achteren laten afzakken. Ik was daardoor uit het geduw , had geen last van stof en had alle ruimte om een goede lijn op de paden te kiezen. Het duurde ook niet lang voordat ik werd ingehaald door de volgende wave. Iedereen was wel enorm sociaal en waarschuwde netjes dat ze er langs wouden dat was wel echt heel top.

Het eerste gedeelte was zeker nog wel rustig , paden lagen er redelijk goed bij en ook wel veel stukken over de weg. Na 12 km een behoorlijke opstopping dus daar even afgestapt. Ik verwachte een mega klim maar het stelde echt niks voor dus waarom iedereen was gestopt is mij een raadsel :') Maar het was wel even een fijne pauze tussendoor.

Tot aan het eerste foodpoint eigenlijk 0 problemen en netjes gemiddeld tussen de 17 en 20 km gebleven als warming-up. Het eerste foodpoint heb ik dan ook overgeslagen. Daarna begon de ellende met kilometers mulle zandpaden was echt heel zwaar was maar aan de zijkanten was het te doen. Ik had geluk dat er al 1000 man voor mij een aantal stukken al wat had platgereden dat heeft het wel iets gemakkelijker gemaakt.

Daarna kwamen we bij het bos in Norg en daarvan wist ik van verhalen dat het wel een pittig stuk kwam met veel klimmen. Ook hier weer mensen die soms voor de kleinste klimmetjes en afdalingen heel hard gingen afremmen waardoor je eigenlijk constant geduw en getrek kreeg want je kon geen kant op behalve rechtdoor. Daar nog een lastige klim behaald. Voor mij ook wat stoppers maar ik zag een gaatje dus ik dacht die gaan we gewoon doen. Bij twee afdalingen even afgestapt dat was net even wat te technisch dat durfde ik niet helemaal aan.

Na 56 km kwam ik aan bij de tweede foodpoint. Daar even wat eten kunnen pakken en even een korte pauze genomen maar ik wou ook snel weer door zodat ik niet te snel afkoelde. Daarna had ik het ook wel een zwaar en begon ik in het tempo heel erg terug te vallen. Nog achter twee dames een tijdje gehangen die heel rustig reden en daar wat energie opgespaard. Bij de allerlaatste keuze dat je nog 80 kon doen de 100 route gepakt en het eerste gedeelte heel kalm en rustig gefietst want ik wist welke zware klim er nog ging komen. Eenmaal bij de bekende bult hier in de buurt waarvan ik volgens de kaart het idee had dat we die 1 keer op moesten was wel even van de koude kermis thuiskomen. Maar liefst 4 keer moesten we er af en erop. De 4de keer halverwege afgestapt ik voelde mij zo beroerd dat ik maar verstandig moest zijn.

Daarna nog die route moeten fietsen en dat is al zo'n ellendig ding waarbij mijn wiel vaker opzij ging dan rechtdoor. Een man achter mij had door dat ik vermoeid begon te raken dus hij zei ik hoef er niet langs ik blijf wel even achter je fietsen. Daarna door naar het laatste foodpoint waar ik eigenlijk een heel lekker fruithapje kreeg dat was echt wel een een beloning :') Daarna volgens Strava nog zeker 19 km moeten fietsen. Ik begon eigenlijk wat te snel want ik wist dat we er bijna waren. Maar het ene na het andere mulle zandpad kwam weer tevoorschijn en op den duur wou ik gaan pauzeren maar kreeg ik toch de knop weer om , om door te gaan. De laatste 5 km waren echt de hel! Ik kon niet meer nadenken , de bochten goed nemen en ik wist niet meer hoe ik moest zitten alles deed pijn. Mijn hele benen waren verzuurd.

Op den duur hoorde ik de omroeper en kon ik op het einde nog even staand een sprintje trekken. Uit blijdschap mijn voorwiel nog even opgetrokken. Nou en dan nog het mooiste mijn valpartij voor een hele hoop publiek. Je moest een podium op maar dat was best wel steil dus ik maakte snelheid en wou er weer af maar het was zo glad geworden ( ook nergens bordjes met pas op) dus mijn achterwiel gleed weg en ik gleed zo op mijn zij naar beneden. Ik voelde direct wat schaafwondjes op komen zetten en mijn ketting lag er compleet af natuurlijk. Snel opgestaan maar ik was zo kapot dat ik ook niet echt een schaamgevoel meer had :') .

Daarna nog terug naar ons verzamelpunt dat was ook echt verschrikkelijk was 2 min fietsen nog denk ik maar kwam er weer mul zand. Eigenlijk had ik ook moeten gaan lopen dat was verstandiger geweest. Eenmaal daar eerst in het gras gaan liggen. Ik heb de halve avond niet eens goed kunnen praten :')

Spierpijn nu valt heel erg mee heb lang geslapen en vanmorgen weer onder de douche. Knie zit een beetje een ei op maar het is te doen.

Maar oh wat ben ik trots! Ik had gewoon een beetje emotie bij de finish het voelde ook als een overwinning op persoonlijk vlak dat ik mentaal zo sterk ben om mijzelf zo ver te kunnen pushen. Ik heb het eigenlijk vooral solo gefietst dus dat ik mijzelf alleen zo kon pushen was voor mij wel een heel bewijs dat ik enorm gegroeid ben met alles de afgelopen maanden en dat maakte mij een beetje emotioneel. Maar door de val was dat moment gelijk weer weg hop gelijk weer met beide benen op de grond _O-

Al met al een hele leuke dag gehad ik heb er ondanks de laatste kilometers zo van genoten! Ik ga zeker volgend jaar weer

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 06:24

Zebrastreep schreef:
@Time2tri

Dankjewel voor je compliment! En wat spannend dat je in Barcelona gaat starten! Is het een internationale wedstrijd?

En 4 km zwemmen kan ik alleen maar respect voor hebben , volgens mij is dat ongelofelijk zwaar.

Ja , er starten zo,n 2900 atleten overal vandaan . :j

Mooi geschreven je verslag , nu lekker uitrusten .

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 07:01

@ Gothico: klinkt als een mooie tocht :j

@ Zebrastreep: lekker gedaan, chapeau!! Leuk om je verslag te lezen.

Ik ben op vakantie dus fiets even niet echt. Maar een week of wat geleden toch e-MTB’s gehuurd in Oostenrijk en met een gids daar gefietst. Was heel gaaf <3

Afbeelding

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 22:00

@zebrastreep, Wat een mooi verslag. En respect dat je het zo alleen hebt kunnen trekken. Dat is heel zwaar, maar ook een mooi overwinning.

@T2T, Ik kan ook alleen maar mijn respect naar jou toe uiten. Want wat een topatleet ben je.

@Leeslampje, Wat een mooi uitzicht en fijn dat je hebt kunnen fietsen. Geniet nog van de vakantie.

En ik moet ook zeggen dat het mij enorm meeviel betreft spierpijn na al dat klimmen. Ik ben niet echt een klimmer en dat met een verkeerde fietst en verzet. (40kilo en mijn verzet is het kleinst is 70T/32T.)

Achteraf is er nog een leuk filmpje gemaakt. En dat vind ik ook mooi.
https://www.facebook.com/AlLeSvoorBram/ ... 885935241/