Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:03

Sim0ne schreef:
Bij mij doet de asa foetida duidelijk wel wat, maar het is allemaal nog wat onrustiger dan normaal nu, zit nog niet echt verbetering in. Ben nu ruim een week bezig geloof ik.

Wat is dat precies? Ik ken het niet... Maar misschien is het ook wel goed voor mij op het moment.

Sim0ne

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:46

Homeopathisch middeltje dat tegen darmklachten helpt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:05

En dat werkt wel? K bedoel, ik ben niet zo van dat homeopatische gebeuren...

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:28

Ik ook helemaal niet hoor, heb nog nooit eerder iets homeopathisch geprobeerd. Het verandert nu wel wat, maar of het een verbetering is moet ik nog even afwachten.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:37

Ik ben ook niet zo homeopatisch :+ maar wil dit wel graag proberen :j

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:13

Hallo allemaal :)

Kan ik mij hier ook aanmelden? :)
Ik heb ook PDS heb ik net met zekerheid gehoord (nouja, zekerheid, tijdje terug darmonderzoek gehad en er is niets uitgekomen vandaar)..
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 04-08-09 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:15

welkom bij de club ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 07:38

Ik heb het ook weer eens. De hele nacht wakker gelegen van de kramp en er kwam gewoon niks uit. Dus heb me maar ziekgemeld aangezien ik het echt niet zie zitten om met kramp een beetje vriendelijk te doen. Ga zo eerst de HA bellen aangezien ik wel goed mijn vezels neem. Serieus ik dacht echt dat k dood ging. Was in staat 112 te bellen.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:47

Nou ik meld me ook met mijn spastiche darm. ( heb verder geen onderzoeken laten doen dus kan je ook niet vertellen wat ik precies heb.) Maar ben blij dat ik toch niet de enige persoon ben die zoveel maagklachten heeft, geeft toch wel weer een opluchting.

Ik heb al een aantal jaren last van mijn darmen( diarree kan ik het niet echt noemen, maar het is geen stevige ontlasting).
Ben er wel eens voor bij de huisarts geweest, die zij dus dat ik een spastische darm heb en daar valt niets aan te doen. En aangezien mijn moeder het ook heeft, geef ik haar maar meestal de schuld dat ik het van haar heb :D . Ben later nog weleens naar een andere arts geweest en daarvan heb ik medicijnen gehad ( homeopatisch maar weet de naam niet meer, het was duits in ieder geval )

Vooral de laatste weken belemmert het echt mijn leven, als ik s'avonds op bed ga dan lig ik krom van de krampen, heb enorm veel last van overtollig lucht en voel me ook gewoon niet fit, altijd opgeblazen, moe, te lui om te lopen. ( misschien door het vele lucht)
op mijn werk heb ik er ook veel last van ( ben blij met mijn kantoor baantje, hier kan ik zo van mijn plek af om even naar de wc te gaan :o 3 jaar geleden werkte ik in een winkel, maar daar kon je zo maar niet even weglopen.) Ga ik uit eten dan raakt mijn maag ook van streek en zit ik zo de hele avond op de wc, gaan we winkelen, dan moet de groep eerst even wachten want dan moet ik eerst 10 keer naar de wc.
Laatst bij een concert geweest, stonden vooraan en ze wouden net beginnen en ja hoor mevrouw moest weer naar de wc, nou kan je wel vertellen dat het een heel eind naar de wc's was, maar ging gelukkig goed. TIjdens het sporten heb ik ook vaak last van mijn darmen

Ik weet in ieder geval dat ik niet over zuivel producten kan, dus die vermijdt ik ook zoveel mogelijk maar het helpt niet echt.
Ik probeer nu ook echt op te letten met wat ik eet. eerder deed ik dat nooit en at alles wat los en vast zat, maar omdat het nu steeds erger wordt, is het denk ik tijd om er wel op te letten. Ook eet ik sinds twee weken, twee bananen op een dag. ( heb gehoord dat dat stopt, maar merk er nog niet veel van). Ik val niet af, maar kom ook niet aan ( wou dat ik er kilo's af kreeg door al dat gepoep)
Denk ook dat stress er wel wat mee te maken heeft, ga in september op vakantie en ben nu al bang dat ik om kom van de kwamp in het vliegtuig.

zo voor het eerst mijn verhaal gedaan. sorry voor het gezeur maar moest het even kwijt.
Misschien heeft iemand die ook ongeveer de zelfde symptomen heeft een recept voor mij wat ik een week uit kan proberen, kijken of het werkt.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:02

Ik heb zo'n beetje dezelfde klachten als jij Deflin,
ook 's avonds het ergste en meestal diarree (onvast), en idd heel veel lucht (opgeblazen).
Ook altijd moe, en op m'n werk veel spanning/stress waardoor ik 's avonds na een dagje werken krom lig van de pijn :(
Ik ben net terug van vakantie, was opzich wel leuk, maar heel erg op moeten letten en van die rottige gehorige wc's :o wat dat betreft ben ik blij dat ik thuis ben!

Ik merk dat het helpt om te minderen met koolzuurhoudende dranken. Nu dronk ik daar gerust 1,5 liter van op een dag (cola light), dus dat is sowieso al niet gezond :o probeer nu vooral thee en water te drinken. Venkelthee helpt tegen de krampen, zouthoutthee trouwens ook.
Bananen doen bij mij ook niet veel :? ik heb trouwens chinese pilletjes, deze helpen bij mij wel redelijk, ik neem er meestal één als ik echt flink veel diarree/pijn/opgeblazen gevoel heb. Duurt wel een aantal uur voordat ze werken, maar ze doen iig wel wat;
http://www.sensipharm.nl/product/31_23_ ... ree__.html

deze moet je eigenlijk dagelijks nemen, ik denk dat ze dan ook beter werken, maar op dagen zonder veel stress (als ik niet hoef te werken dus ;) ) heb ik vrijwel geen last van diarree (wel krampen en opgeblazen) dus dan durf ik ze niet te nemen uit angst dat ik dan weer niet naar de wc kan :+

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:07

Beste allemaal,
het boek van de Engelse prof heb ik voor het grootste deel uit en dat geeft zoveel inzicht! Ik heb vanaf begin mei een laag-koolhydraat (=suikers!) dieet gevolgd en ik blijf weg van frisdrank, chips, chocola en drop. De keren dat ik nu een spastische darm heb gehad kan ik op de vingers van 1 hand tellen. De Engelse prof heeft uitgedokterd dat er 5 typen PDS zijn en heeft in zijn boek voor ieder een behandelmethode bedacht. Graag wil ik van de geinteresseerden in een samenvatting weten wat hun symptomen zijn (graag in pb), afgezien van de buikpijn en krampen en lucht, want deze symptomen zijn de grote gemene delers. Dus: of je last hebt van verstoppingen in combinatie met diarree, of je last hebt van diarree, of je last hebt van extreem veel lucht (boeren en winden laten), of je extra veel last hebt omtrent je menstruatie en of je extra veel last hebt bij fysieke inspanning (gekoppeld aan rugpijn, spierpijn,etc).
Wel iets wat voor ieder van ons zou kunnen gelden en waarbij we baat kunnen hebben: de manier van ontlasten, oftewel hoe pers je?

Alvast een voorschotje waar je nu misschien al je voordeel mee kunt doen:
Heb je aandrang, ga dan meteen naar de wc. Niet wachten, niet ophouden maar zoek een wc op.
Hij geeft aan dat we bijna allemaal een verkeerde manier van persen hebben aangeleerd. Wat de goede manier is om je endeldarm te legen zodat je niet het gevoel hebt dat er ontlasting niet afkomt: zorg ervoor dat je knieen hoger zijn dan je heupen. Neem bijvoorbeeld een voetenbankje mee naar het toilet. Leun met je onderarmen op je bovenbenen en buig je bovenlichaam ietsje naar voren. Als het goed is, voel je dan je endeldarm echt iets openen. Dan ga je niet je buik intrekken zoals je dat altijd gewend was te doen, maar probeer je juist je buik (je navel) naar buiten toe te duwen. Neem niet een extra hap lucht, maar druk langzaam en rustig naar buiten. Als het goed is voel je de ontlasting dan vanzelf komen. Neem de tijd, je moet hier bewust bij nadenken want dit is vast heel anders dan je gewend bent. Met deze methode is het ook duidelijk dat je endeldarm leeg is, als er namelijk niets meer komt, zit er ook niets meer. Dat is met de ouderwetse manier van persen wel anders.
Ik ga volgende week aan de samenvattingen beginnen, dan ben ik vrij ;-).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:34

Ik heb waarschijnlijk een darminfectie nu. Vanochtend ben ik naar de HA geweest en ik moest bloed laten prikken. Ik ben alleen zo verschrikkelijk moe nu...

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:12

Diane54, helemaaltop, ik zal je zsm pben met mijn klachten.. ik heb nu ff geen tijd

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:29

Wow, mag het ook 65 zijn? Je maakt m gelijk 9 jaar ouder ;-).

Def, heb je pb inmiddels ook binnen. Heftig hoor, volgens mij val je zo onder drie categorieen. Maar dat kan ook. Helaas...

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:54

hahaha, sorry 65 :D

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:55

ja ik ben n heel mooi proefkonijn voor dit soort dingen.. ik heb ALLES wbt spastische darm :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:04

Ik kan me in geen van de vormen echt vinden, haha.

Die tip die je nu geeft is wel een hele goede.
Geeft ook nog minder kans op een CVA (hersenbloeding). ;)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:52

Diane; interessant zeg, ik stuur je z.s.m even een PM met mijn hoofdklachten.
Vindt het echt top dat je een samenvatting wil maken!! +:)+

Sim0ne schreef:
Bij mij doet de asa foetida duidelijk wel wat, maar het is allemaal nog wat onrustiger dan normaal nu, zit nog niet echt verbetering in. Ben nu ruim een week bezig geloof ik.

Ik heb sinds vanmiddag de asa foetida (wel tabletvorm; granules van vsm).. superklein doosje voor €12,50.. maargoed, als het helpt ;)

vond op de website van VSM het volgende:

Vraag
Op welke termijn kan ik effect verwachten?

Antwoord
Dat hangt af van de aard van uw klacht. Een algemene regel is: hoe langer de klacht bestaat, hoe meer tijd het stimuleren van de genezing vraagt. Een acute klacht kan soms al na enkele uren verbeteren, maar als uw klachten chronisch zijn, kan het zes tot acht weken duren voor u vermindering van uw klachten bemerkt. Neemt u in ieder geval de volgende richtlijnen in acht: . zodra de klachten minder worden, de dosis halveren . zodra de klachten zijn verdwenen, stoppen met innemen . indien de klachten onveranderd blijven, toenemen of vaak terugkomen doet u er goed aan een homeopathisch arts of therapeut te raadplegen . stop met het gebruik van het geneesmiddel als er na het gebruik van de inhoud van één verpakking geen verbetering merkbaar is.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:11

Dyonne schreef:
Ik kan me in geen van de vormen echt vinden, haha.

Die tip die je nu geeft is wel een hele goede.
Geeft ook nog minder kans op een CVA (hersenbloeding). ;)

Nou Dyonne, dan ben ik wel heel benieuwd naar jouw vorm(en) :+ . PB je ze even? Misschien heb jij een hele nieuwe vorm. Zal ik die man toch eens moeten gaan mailen :D .

En Kytha, vind het heel fijn om mensen een stukje op weg te helpen, bij Bol zag ik maar een handjevol boeken over PDS staan. In Engeland is er al zoveel meer onderzoek naar gedaan. Als we elkaar zo kunnen helpen is het toch mooi? Het scheelt ook dat deze man een heel prettig leesbare schrijfstijl heeft dus vertalen en meteen samenvatten is een eitje. Ik hoop gewoon van harte dat hij voor iedereen bruikbare methoden heeft die ook nog resultaat geven. Hij heeft aangegeven dat 80% van de patienten die hij heeft onderzocht en heeft behandeld, blijvend positief resultaat hebben gekregen. Dat geeft de burger weer moed!

Groetjes,
Diane

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:15

jeetje, ik heb niet echt iets waar ik heel erg onder val, de ene keer heb ik heel erg last van gas, de volgende keer weer heel erg last van diarree, de keer daarop weer diarree en verstopping die elkaar afwisselen en ik heb zowieso veel last van mn rug.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:48

Joyce2, ik denk wel dat ik weet welke samenvatting ik jou ga sturen. Jouw symptomen komen erg overeen met die van mij (ik heb daarbij de ziekte van Bechterew, dat is een vorm van reuma die m.n. in de rug actief is).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:02

Oohw, spannend! Ben heel erg benieuwd... Oja, ik ben ook veel misselijk, maar dat stond er niet tussen ;)

Moet ik je nog pb'en? Of heb je aan de reactie hier genoeg?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:08

Dianne, klinkt echt heel interessant, ik ben wel benieuwd waar ik onder val..

Purny, sterkte & beterschap :(:)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:14

Beste Madeira, wil je mij even pb-en over je specifieke klachten? Ik ga de samenvatting in gedeelten doen, anders moet ik iedereen een hele boekvertaling gaan mailen ;-).

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:24

Diane65: kun je mij ook die samenvatting sturen?
Wil je dan mijn klachten ook weten?