Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:13

Sarabande: Ik heb behoorlijk veel baat bij die Calcium/Magnesium/Zink. Klachten zijn echt verminderd hier.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:24

Suzanne F. schreef:
Sarabande: Ik heb behoorlijk veel baat bij die Calcium/Magnesium/Zink. Klachten zijn echt verminderd hier.

O fijn, bedankt dat je het meldt
Ik heb al vaker mensen getipt omdat het bij mij ook helpt. Zo heerlijk om s nachts niet meer je bed uit te hoeven voor die oliebol pijn.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:03

Sarabande en Bluestar: dank je wel :D
Ik geloof dat ik hier van de ene in de andere verbazing val :o .
Het keren in de slaap is dat vanwege de pijn?

En ik las eerder dat het over zadels ging. Ik heb sinds een half jaar een Monturas Lucas zadel. Die ik heb is een "flexica" en dat houdt in dat hij naar de paardenrug vormt en flexibeler is. Hierin kan ik gemakkelijk 3 uur buiten rijden, merk gaandeweg dat ik steeds losser word en dus pijnlijker maar wel fijne pijn, zal ik maar zeggen. Daarna ben ik helemaal gefixt :D . Snap hetzelf niet helemaal maar misschien een tip voor een ander (al is dat natuurlijk ook weer erg persoonlijk)

Ik kom hier nu zomaar binnen gevallen dus ik vroeg me af: is het de bedoeling dat ik me voorstel of kan ik gewoon weg mee praten????

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:53

Hoi Evelien, je mag zomaar binnen vallen hoor, je mag je ook voorstellen maar het hoeft niet. Ja ik ben elk uur tot ander half uur wakker om te keren vanwege pijn. Ik moet ook eerst half omhoog komen en steunen op mijn armen om te keren. Ik keer dus niet in mijn slaap.

Paintless

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:16

dat heb ik precies het zelfde.. elke keer als ik me omdraai moet ik omhoog komen en draaien. dus daar slaap je dan niet door heen. en als het dan ook nog eens lekker in je schouder schiet.. lig/zit ik weer te vloeken in bed. en nee, ik denk niet dat dat ooit over gaat. ik zal blijven vloeken op die domme fibrio.

evelien, je mag ten alle tijden mee kletsen hoor. voorstellen mag, hoeft niet.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:17

ik draai juist amper 's nachts....
ik kan in dezelfde houding wakker worden, zo verkrampt lig ik dan dus.... ik word ook altijd wakker dan ben ik helemaal stijf

mijn nek/schouders zijn echt het ergste :j

en ik knak dan echt overal

ik blijf ook liever niet lang liggen :n ga er gelijk uit!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:11

Hmm ja, slapen is n ramp. Meestal lig ik tot een uurtje of 4 rustig, eigenlijk te rustig en in de zelfde houding, maar daarna is het alleen maar draaien en doen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:11

Die pijn in nek en schouders is symptomatisch voor fibro. Ik heb een gestabiliseerd waterbed en pas een nieuw kussen aangeschaft met een bubbeltje van onder zodat de nek ook steun heeft. Het scheelt veel.
Laat je eens in een goede winkel voorlichten over kussens, ook tempur schijnt heel fijn te zijn.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:15

:wave: !
Nou, ik vind het voorstellen wel wat eng ivm mee-ezels ;) . Dus even in het kort: heb als kind zijnde altijd al "vage" klachten gehad en vanaf 12 jaar regelmatig onderzoeken gehad, die natuurlijk op niets uitliepen. Vanaf 16e bij homeopaat - osteopaat - manueel therapeut - mensendieck - yoga - accupuntuur etc gelopen. Vanaf 27e is het psychisch aangepakt en toen zou het "goe" zijn! Niet dus en nu weet ik sinds aantal maanden dat ik fim heb + hypermobiel ben. Hoe tegenstrijdig is dat????
Voor paardengedeelte: zie profiel :+

En ik merk dat ik nog een beetje in de ontkenningsfase / ongeloofsfase zit :o en heel veel vragen heb (ik kan gewoon niet snappen dat er mensen zijn, die begrijpen wat ik bedoel want ik was altijd gek)! Want de antwoorden gezien jullie slapen, is voor mij een "feest" van herkenning. Kunnen jullie wel snel inslapen (want dat is een ramp bij mij door pijn en verkramping)?

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:18

nee bij mij is ook ee stoornis gemeten dus slik melatonine :j

ook ik heb een hypermobiele duim :j
dus ook dat komt samen vaak voor (en ik heb crohn)

@sarabande, ja ik heb eigenlijk een heel slecht bed/matras, maar we hebben echt ff geen geld voor een nieuwe...
ook qua kussens heb ik van alles geprobeerd! soms duw ik m zelfs weg en slaap ik zonder... hoe hoger ik lig, hoe meer pijn in mijn nek

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:36

inslapen heb ik altijd aan mijn mentale staat geweten. ik heb namelijk een borderline stoornis.

kennelijk hebben die 2 wel wat met elkaar te maken. maar goed.
eens hoorde ik op mijn werk mijn schouder scheuren tijdens het uitrekken. dat is nooit meer over gegaan.
al die therapeuten heb ik ook al gezien. ik heb wel een verwijsbrief voor mensendieck liggen, maar heb er simpelweg geen energie en zin meer in.

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:50

Ik heb sinds kort een andere matras en een therapeutisch kussen. Ik slaap nu veel beter, vaster en ben hierdoor minder moe. Ik draai ook nooit veel. Door deze nieuwe matras en kussen heb ik minder pijn. Ik had altijd veel pijn als ik in bed lag.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:11

Kan iemand wat meer vertellen over die calcium/magnsium/zink? Ik gebruik wel vitaminepillen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:18

Kev schreef:
Kan iemand wat meer vertellen over die calcium/magnsium/zink? Ik gebruik wel vitaminepillen.

Dat helpt tegen nachtkrampen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:32

sarabande schreef:
Kev schreef:

Dat helpt tegen nachtkrampen

Oh ja maar ook tegen de pijnen overdag hoor. Ik heb stukken minder last.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:16

Maar dan gebruik je dus ook geen light producten meer, want dat helpt ook echt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:18

sarabande schreef:
Maar dan gebruik je dus ook geen light producten meer, want dat helpt ook echt.

Dat nam ik sowieso al niet. Bedoel je light boter ofzo of Cola light??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:44

Nee in light boter zit denk ik geen asapartan. Ik bedoel light producten waar de suiker vervangen wordt door asapartan, geen zoetjes etc. Je kan beter een beetje rietsuiker nemen dat is gezonder,

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:32

sarabande schreef:
Nee in light boter zit denk ik geen asapartan. Ik bedoel light producten waar de suiker vervangen wordt door asapartan, geen zoetjes etc. Je kan beter een beetje rietsuiker nemen dat is gezonder,

Oh oke, nee dat neem ik sowieso niet veel.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:40

Je moet er even opletten. Het zit bijna overal in. BV yoghurt met vruchten, ik eet alleen nog maar de yoghurt van het merk Pur Natur die is ook nog heel lekker.
Buiten dat je van asapartan krampen krijgt kan je er ook kanker van krijgen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:18

ohw, lekker motiverend. ik ben al vet lang aan het winkelen omdat ik alle etiketten moet lezen, moet ik ook nog op asapartan letten.

maar ik rook ook, dus kanker zal ik zowiezo wel krijgen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:37

Paintless schreef:
maar ik rook ook, dus kanker zal ik zowiezo wel krijgen.

:')

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:41

haha ja was als grapje bedoeld inderdaad.

maar ik heb geen zin om me overal druk over te maken. zit het ergens in, jammer dan.

paardenvlees eet ik niet, bah. maar al het andere maak ik me niet meer zo druk. :n

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:15

Paintless schreef:
haha ja was als grapje bedoeld inderdaad.

maar ik heb geen zin om me overal druk over te maken. zit het ergens in, jammer dan.

paardenvlees eet ik niet, bah. maar al het andere maak ik me niet meer zo druk. :n

Gaat niet om druk maken. Als je last van krampen hebt, en echt dat kunnen aardig hevige pijnen zijn, zijn dit dingen die dat verminderen, dus dan maak je je er wel druk om.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:35

ik weet dat ik geen vettig en gekruid eten mag eten, maar doe het wel. ik heb echt helemaal geen zin om dingen te laten staan als ik er zin in heb. ook al krijg ik daar ca 10 min later al berouw van.

misschien nog dwars in de kop, maar ach...