Leven met Autisme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:15

Gecondoleerd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 20:41

gecondoleerd meid :(:)

psvonv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:05

Ach Alwiene, wat ontzettend naar. Gecondoleerd. Heel veel sterkte, voor jou en je partner.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:37

Gecondoleerd!

Maar mag ik vragen wie overleden is en waar aan? :o
Of ik heb er helemaal over heen gelezen..
Ben al een paar pagina's terug gegaan maar zag het niet staan.

Ik werk ondertussen 1 keer per week op de manege (Dinsdag)
En voor de rest zit ik nog thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:54

ik heb sinds een dag vrijwillegers werk in een paardenrusthuis.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:24

@ Sig, op de vorige blz staat een hele lap tekst van mij waarin ik vertel dat mijn schoonmoeder is opgenomen, zij is op respectabele leeftijd een 'natuurlijke' dood gestorven ;) Stuk staat hier vanwege mijn reactie op het geheel :)

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:37

heel veel sterkte Alwiene!! gecondoleerd.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:51

Ook gecondoleerd van mij Alwiene , het blijft altijd moeilijk zoiets :(:)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:02

Wie heeft er tips/adviesen over wat voor hulp ik het beste kan zoeken??
ik heb asperger. de laatste paar dagen zit ik (weer) in een dip. ik voel het van te voren aankomen en het duurt een aantal dagen en wordt met de dag erger tot een dieptepunt. daarna zakt het weer af. ik heb al niet een te hoge pet van mezelf op en maak me over de kleintste dingetjes druk. ik blijf er te lang over piekeren. als het goed met me gaat dan kan ik het van me af zetten. op mindere momenten lijkt het zich op te stapelen. lijkt alsof ik het niet goed op een rijtje kan krijgen. ik heb een vol gevoel in m'n hoofd. stormachtig. ik wordt snel zenuwachtig wat weer tot gevolg heeft dat ik onbewust ga hyperventileren. de adrenaline giert dan door m'n lijf. ook iets waar je helemaal knettergek van wordt. er hoeft op zo'n moment maar weinig te gebeuren of m'n "emmertje" loopt over. dat is dus gisteren gebeurd. ik was al een paar dagen een beetje depri. ik kreeg het niet allemaal op een rijtje en werd er zo gek van dat ik 2 oxazepam in heb genomen. erg stom omdat het natuurlijk niet helpt en ook omdat ik er niet tegen kan. met 1 oxazepam ben ik al niet echt allert. een tijd terug heb ik tijdens een dip ook 2 oxazepam genomen en was toen al compleet de weg kwijt. heb de pillen toen bij collega ingeleverd die ze zou lozen. gisteren ben ik dus op zoek gegaan en heb alsnog een strip van die zooi gevonden. het was m'n bedoeling om die bij collega in te leveren maar dat hebben ze niet gered. ik wilde op dat moment gewoon rust in m'n kop en heb er 2 ingenomen. vervolgens ben ik bang geworden voor ongelukken en dat ik nog meer rare dingen zou doen en ben naar collega gereden. daar is de oxazepam gaan werken en was ik door die zooi compleet de weg kwijt. en dan bedoel ik ook ECHT compleet de weg kwijt. in de war, kon amper op m'n benen staan, wist niet waar ik was. tot vanmiddag aan toe. collega heeft me nu min of meer gedwongen om afspraak te maken met de huisarts voor een doorverwijzing naar hulp omdat het zo echt niet kan. dit is namelijk al de 2e keer dat ik compleet de weg kwijt ben omdat ik 2 oxazepam genomen hebt. (die heb ik nu allemaal ingeleverd dus heb ik niet meer). het gaat over het algemeen wel steeds beter met me maar wel 2 stappen vooruit en 1 stap terug. heb het idee dat ik bijna op het topje van de berg ben maar dat er maar iets hoeft te gebeuren waardoor ik weer naar beneden lazer.
denk dus dat het beter is dat ik hulp ga zoeken. iemand die mij bijv. handvatten kan geven over hoe ik dingen bijv. makkelijker kan verwerken.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:38

Tieme, weet je zeker dat je alleen Asperger hebt en niet ook ADHD erbij, ADHD drukte kan ook alleen in je hoofd zitten!! En de storm en chaos die jij omschrijft komen mij erg bekend voor :o
En voor ADHD is medicatie die wél werkt én je niet van de wereld helpt ;)

Psychologische hulp kan heel goed zijn, maar als je ADHD zou hebben vermoed ik dat gewoon een keer rust in je kop ook al een eind zou helpen, ikzelf ben iig dankbaar voor het bestaan van Ritalin :o

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:39

@Tieme : neem contact op met MEE, dat is een organisatie voor mensen met een beperking. Zij kunnen je helpen met officiële instanties en het zoeken van de juiste lange termijn ondersteuning. Ik loop er ook bij en het geeft mij veel rust om een aantal zaken via hen uit handen te kunnen geven.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:39

*Blaast topic nieuw leven in*
Er zijn vast wel weer nieuwe praatjes gekweekt jullie -hoop ik voor jullie ~~}> -

Ik heb groot nieuws! :j
Er is officieel een nieuw record gevestigd in:
Veel te laat met je huiswerk beginnen en nog een goed cijfer halen ook! :D
Ik moest vandaag naar school, nog niets doorgelezen, nog niks gemaakt en ik had vandaag toets.
Om 7 uur mijn bed uit, schoolwerk gemaakt, 5 minuten voor ik weg moest was ik klaar en tadaaaaaa een 7.8! _O- :')

Zo, en nu jullie weer. :wave:

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:14

Nou dat is mooi dan! :D
Mijn cijfers gaan steeds meer omhoog en ik haalde al
goede cijfers, dus dat gaat hier ook lekker. Nu moet ik maar
eens gaan leren voor Nederlands, morgen proefwerk.
Zojuist nog fijn paard gereden. :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 01:34

@ Moon, dat betreft dan wel een persóónlijk record. Aangezien ik het record al eens gezet had op 'boek inkijken, samenvatting lezen terwijl toetsblaadjes worden uitgedeeld en dan nog een 8+ halen' :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:35

Alwiene, ik ben verplicht de opdrachten in te leveren jammer genoeg...
Eerst deed ik dat niet maar nu werd er tegen me gezegt:
En óók de opdrachten inleveren.. }>
Ik ben de enige die dit onderwerp doet aangezien ik 2 jaar in 1 ga doen dus uberstrenge controle
1 op 1. }:0

Dat wat jij zegt deed ik altijd op de middelbare school! :+
En dan inderdaad nog een 8+ halen.
Wat dacht je van een examen halen met het hele jaar niks doen en dan als beste van alle kandidaten van het jaar eindigen?
-En dan zelfs je boeken de laatste maanden niet open hebben gehad-

Nu ik er over nadenk helemaal geen record voor mezelf dus.
Maar wel leuk want mijn klasgenoten gunnen het me allemaal zo -not-
De inzet van mij op deze school is ook écht nul, ik kan veel en veel beter maar ik heb er gewoon geen zin in. :o

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:09

Moon, volgens mij ben jij mijn dubbelganger :p Behalve dan dat ik destijds nog niks van een diagnose wist. Maar dat examenverhaal komt me bekend voor, al heb ik áf en toe voor een enkel vak wel een boek open gehad, 2 dagen voor het examen ofzo :=
En inderdaad, van alle klassen in mijn jaar (oke kleine school maar toch) de hoogste examencijfers (2 x 7, 2x 8 en 3x 9) en dan nog dik ontevreden he. Had een van die 7'ens willen herkansen, maar georganiseerd als ik ben volledig vergeten de herkansing aan te vragen :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:16

Eng! :=
Dat van die zevens zou ik ook de pest in hebben. :+
Mág je dat uberhaupt wel herkansen vraag ik me af?

Ik had allemaal 8en en 2 negens.
Eigenlijk 3, maar dat was net ongelukkig afgerond. :(
*En daar baal ik nog steeds van! :( *
Ik ben er van overtuigd dat ik als ik wel wat gedaan had veel beter had kunnen scoren. :(
*baal ik ook nog steeds van*

Maarre, ik probeer mijn leven te beteren hoor wat betreft huiswerk maken en leren.
Gaat alleen een beetje moeizaam. :o

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:21

Gister en eergisteren weer last van paniekaanvallen,
alles is zo anders in de zomer, moeilijk. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:56

ik maak nooit toetsen op school :=

en als ik ze maak wordt het niet hoger dan een 5.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:16

@ Sem, ah bah dat is niet fijn. Hoezo anders in de zomer? Ik begin júist veel beter te functioneren zodra het weer wat warmer wordt en het zonnetje af en toe om de hoek kijkt. Iets in de luchtdichtheid lijkt het bij mij wel. :)

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:20

whaaaa, ik heb echt veeeeeeeul te veel werk!! ik verzuip erin, heb het gevoel dat ik goed bezig ben en dat ik best wel kan volgen, maar dan hoor ik mijn mede-studenten zeggen wat zij allemaal hebben gedaan en hoe ver zij staan en dergelijke ... en dan voel ik me weer compleet achterlopen op alles en iedereen en lijkt niets te lukken en ..... pfffffffffffffffffffft

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:21

Komt me bekend voor orange, alleen is het geen studiewerk maar gewoon werk :+ Maar telkens als je denkt 'zo ik schiet lekker op' dan is er opeens weer zoooooo veel nog te doen := Eindresultaat is hier vooral dat ik dan niks doe :o

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:27

ik blijf momenteel wel braaf voortwerken, maar het vlot nu niet echt meer xD
ohwja, ik heb overlaatst ook eindelijk beslist dat ik naar een ander kot ga ... nu ben ik wel heeeul zenuwachtig dat dien kot-baas mijn kot niet heeft doorverhuurd aan iemand anders want ik heb nog geen contract kunnen tekenen enzo ... maar was al super trots dat ik eindelijk de knoop doorgehakt had xD

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:36

Alwiene schreef:
@ Sem, ah bah dat is niet fijn. Hoezo anders in de zomer? Ik begin júist veel beter te functioneren zodra het weer wat warmer wordt en het zonnetje af en toe om de hoek kijkt. Iets in de luchtdichtheid lijkt het bij mij wel. :)

Dan gaat iedereen naar buiten en dan ben ik bang dat we niet op tijd terug op school zijn etc.
in de kantine zit we namelijk altijd op dezelfde plek. :)
Momenteel heb ik blaasontsteking (sinds gisteravond) vrésélijk en ik kan dus absoluut niet plassen
op school hoe erg ik mijn best ook doe. :o Dus waarschijnlijk ga ik morgen maar een half dagje
of blijf ik helemaal thuis (maar dan is er weer stress van wat ik allemaal gemist heb.. :7) mijn
ouders vinden het prima als ik een keer thuis blijf want ik doe het heel goed op school. :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:39

Bij mij schiet het allemaal ook niet op hoor, wees gerust.
Naja, ik loop helemaal op schema maar ik begin altijd veel te laat. :O
Kan de moed gewoon niet verzamelen.

*Gaat poging doen tot huiswerk maken, jullie geven me toch wel inspiratie.*
Ik ben gelukkig niet de enige die er last van heeft.

Dat heb ik ook hoor alwiene, weten dat je heel veel te doen hebt en dan doe ik amper wat...
Raak je zo lekker moedeloos van. :+