Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Himyar

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:36

@ C_arola: heb je ook angst gevoelens met mensen in het algemeen? Soort van “gegeneraliseerde angst”?

Ik heb in het verleden ladingen valeriaan naar binnen gewerkt en thee met daarin allerlei kalmerende kruiden zoals hop, St Janskruid en valeriaan etc., maar volgens mij hielp het bar weinig. At ook vaak een banaan (tryptofaan), maar dat hielp ook niet echt. Ben ook meer magnesium gaan nemen, dat lijkt wel wat te helpen. Eigenlijk zou ik wel naar een haptonoom willen, maar ik mis een beetje de puf en de tijd om er nog weer wat bij te hebben en weer de deur uit te moeten. Het liefste zit ik namelijk gewoon op de bank voor de t.v. of met mijn neus in een boek, gewoon lekker thuis achter de geraniums. Anti depressiva of zwaardere kalmerende middelen heb ik nooit genomen. Misschien had ik het dan wel makkelijker gehad.
Ik heb wel eens van Kava Kava gehoord, maar dat mag in Nederland niet meer worden verkocht.

Ik wil ook eigenlijk liefst niet zo "self absorbed" zijn, want dan ben ik net als mijn ouders Boos! .

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:52

@ Himyar, ja ik ben erg snel bang bij andere mensen in de buurt. Het ligt niet aan de mensen, eerder dat ik bang ben wat zij me kunnen aandoen. Zorg er altijd voor dat ik bij ''vreemde'' mensen alles in de gaten hou. Maar het kleinste beetje kan me duidelijk maken dat iets niet pluis is.
Ben daardoor ook erg gespannen. Ik heb het wel meer bij mannen maar ook vrouwen vertrouw ik niet snel, zelfs als ik niks met ze te maken heb bv tijdens boodschappen kopen ofzo.
Valeriaan heb ik geslikt toen ik voor de 3e keer moest afrijden, zakte telkens op de gespannenheid en de valeriaan heeft toen goed geholpen. Ik slik het verder niet, ben bang dat ik het nodig zal moeten hebben en dat wil ik niet.
Ik ben 3 jaar geleden bij een haptonoom geweest, het was in het begin een ramp. Ik zat 3 meter bij hem vandaan de eerste 5 sessies, langzaam aan kon ik me beter ontspannen maar de gedachte dat ik op de bank moest liggen en hij mijn rug moest aanraken vond ik verschrikkelijk. Het heeft een half jaar geduurt dat ik hem genoeg vertrouwde om mij aan te raken op mijn rug en niet gespannen te worden.
Ik kan merken dat ik me meer terug trek, vooral naar mijn aanval gister. Ik merk dat ik er kapot van ben, ben erg moe, slaap erg onrustig en kan nog maar weinig hebben.
De bach-remedies helpen mij wel wat rustiger te worden.
Ik heb ook geen zware kalmeringsmiddelen of anti depresiva gekregen, mijn psychiater vond me met 18 jaar daar te jong voor, ik ging toen wekelijks in therapie en groepstherapie. Ben ook blij dat ik het niet heb gekregen, gehoord dat het verslavend kan werken.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:12

Ik weet wat je bedoelt, hoewel ik dan wel minder moeite heb met aanrakingen bijvoorbeeld in het geval van een massage. Echter ik heb in dat geval waarschijnlijk wel liever met een vrouw te maken dan met een man.
Bij mezelf weet ik dat het nergens op slaat dat ik me zo voel in veel situaties en met veel mensen, maar toch steekt dat gevoel vaak de kop op. Ik heb toch ook heel veel positieve ervaringen met situaties en mensen, maar het lijkt wel of de negatieve veel langer en intenser bij je blijven. Lijkt me heerlijk dat niet meer te hebben, maar ik weet echt niet hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:47

Valeriaan, ben ik nu ook structureel aan het slikken.
En moet zeggen, het lijkt te helpen ( of het is het placebo effect, maar dat geeft niet... het lijkt te helpen )

Vanmorgen eerst een potje zitten janken vanwege de tegenvaller met werk / school.
Maar heb nu zoiets van 'tja, so be it' Lijk me toch te berusten in m'n lot zeg maar...
Vriendin van me heeft er een mooie zin over 'verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan' ....

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:02

.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 22-12-23 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:20

Jij ook...

Lastig he, die deadlines met jezelf. Ik ken het maar al te goed Lachen

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 00:05

Deadlines zijn zeker niet makkelijk. Ik blijf dit weekend voor het eerst op mijn kamertje. Werd van het weekend gewoon knetter en veldweek erbij plus school plus. Gewoon weer is alles tegelijk moeten schiet dan niet echt op..

Wel ontzettend goed dat je de beslissing genomen hebt en een brief gaat schrijven. Het is zeker een goed idee hem te laten lezen door je psycholoog. Maar schrijf wel je gevoel en niet wat je denkt dat het beste is!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:48

Dat zeg je goed, dat zei de psych. namelijk ook al tegen me, dat ik daar op moest letten!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:49

Maar wat t zo moeilijk maakt is dat ik er geen energie meer in wilde steken, en dat nu toch moet doen.
Ik had het net weer weggestopt, en nu moet het toch weer naar voren komen.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:04

Barbalala: neem er ook de tijd voor. Neem een plek voor jezelf waar je je veilig en prettig voel en schrijf alle woorden op die in je op komen desnoods kleuren, materialen en bedenkt goed dat het opschrijven van wat je voelt je ook helpt om zelf sterker te worden. Vergeet ook niet de goeden kanten en wees niet bang deze aan andere te presenteren!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 03:14

Schrijven helpt bij mij ook vaak. Heb gisteren nog weer van me af geschreven. Het gaat hier weer bagger en er is weer veel gebeurd het weekend. Dus om alles voor mezelf weer op een rijtje te zetten had ik gisteren weer de behoefte om te schrijven. Echt opgelucht heeft het me helaas niet, daarvoor speelt er nu teveel denk ik. Volgende keer met de psycholoog maar over hebben...

Ik moet zeggen dat ik me vaak na het schrijven wel wat beter voel, omdat het me wat rust in m'n hoofd geeft. Ik voel me dan niet zo zeer sterker, maar weet wel dat ik er sterker van word, omdat je dan heel bewust dingen voor jezelf op een rijtje zet die anders een beetje doorblijven malen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 11:35

Dat ken ik helemaal Pollewoppy.
Bij mij duurt het dan alleen een hele tijd voordat ik uberhaupt ga schrijven.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:22

Ben een beetje in aan het storten na de afgelopen nacht.
Hoop dat ik beter slaap vannacht.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:37

Ach gut Ik ga nu met de brief beginnen. Nagelbijten / Gniffelen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:45

Succes he!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:10

Veel tranen later....
Bijna klaar met de brief aan mn moeder Nagelbijten / Gniffelen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:26

Super goed van je.
Ik ben geen brief aan het schrijven, maar zit hier ook te janken als een klein kind. Het is me allemaal even te veel.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:34

Ik schrijf hier niet zoveel mee, maar lees wel mee. Het is op een of andere manier geruststellend dat ik niet de enige ben.

Gister ben ik weer bij mijn huisarts geweest, hij begeleid me, en heb ik oxazepam voorgeschreven gekregen. Ik durf ze alleen niet zo goed in te nemen. Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben?

Veel sterkte meiden!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:20

Ik heb het even gebruikt, maar had niet het idee dat het bij mij hielp. ik werd er niet echt rustiger van. Het was voor mij om de tijd door te komen. De dosering van de a.d. was verhoogt, maar dat heeft altijd even nodig voor je daarop ingesteld bent.
Vandaar dat ik het maar kort geslikt heb. Ik ben er ook snel mee gestopt, omdat ik met Oxazepam geen auto wil rijden en ik voelde me daardoor alleen maar belemmerd, wat me ook geen goed deed.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:58

Nathalie02 schreef:
Ik schrijf hier niet zoveel mee, maar lees wel mee. Het is op een of andere manier geruststellend dat ik niet de enige ben.

Gister ben ik weer bij mijn huisarts geweest, hij begeleid me, en heb ik oxazepam voorgeschreven gekregen. Ik durf ze alleen niet zo goed in te nemen. Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben?

Veel sterkte meiden!!

ik gebruik oxazepam als ik al voel onrustig te worden.
ik gebruik dan meestal n half en ga even op de bank liggen en voel me rustiger worden.
ik rij er wel auto mee Bloos
maar rij momenteel niet maar toen ik nog ree reed ik gerust kleine stukjes met oxazepam,bij mij werkt het niet zo sterk.
me collega bv die nam ook oxazepams en die lag na een uurtje al in diepe slaap.
je word er wat relaxter van.
ik wil het je niet aanpraten maar als je je echt gespannen voelt is dit een prima middel om je rustig te houden

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:02

ik ben er vandaag wel achter gekomen dat mijn paard echt geen betere verzorging kan wensen als waar hij n staat.
ik was al n tijd niet geweest omdat ik niet lekker was en door de griep geveld was.
ik had m toen n regendekentje en een katoene dekentje opgelegd,
nu had ze er een dikker dekentje onder gedaan en dat katoene dekentje er onder uit gehaald.
tja zei ze hij had t een beetje koud,ik vond het zo lief en was heel erg blij dat ze het gedaan had.
dat doet n mens weer goed,en het is n hele zorg minder.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:06

He, zulke dingen zijn altijd fijn om te weten en doen een mens goed Lachen Prettig om te merken dat je paardje op een goede plek staat en in goede handen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 23:51

Zo, vandaag eerste en laatste gesprek gehad met de Arbo. Dat stelt daadwerkelijk ook geen r*k voor zeg Nagelbijten / Gniffelen
Ze probeerde wat psychologische gespreksvoering op me los te laten, maar laat ik dat nou net doorzien en geen zin hebben in een Dr. Rossi. Dus daar was ik vrij snel klaar mee Nagelbijten / Gniffelen
Heb haar verteld dat ik het thuiszitten zat was en vond dat ik weer beter was. Oh en dat ik terug wilde naar 24 uur. Nou vond ze allemaal prima ( of course.. ) dus binnen 7 minuten stond ik weer buiten.

Ben daarna maar mee gaan vergaderen met het team. Was zoals gewoonlijk een weinig constructieve vergadering, dus dat schoot ook al weer weinig op.

Daarna nog een gesprekje met m'n teamleidster, stelde ook weinig voor. Gezegd dat ik terug wil naar 24 uur, nou stemde ze wonderwel meteen mee in en ging meteen naar P&O. Dus ik neem aan dat dat geregeld is...

En ben zojuist begonnen met een brief naar de directeur Clown Ik weet het niet, is best therapeutisch, het van je af schrijven.
En ik ga er ook geen zeikbrief van maken ( die ontvangt hij al genoeg uit ons team Haha! ) maar meer een soort 'advies' brief.
Ik zie nog steeds dat er wat van onze groep te maken valt en wil me er ook voor inzetten.. Alleen, ja in vergaderineng e.d. blaat iedereen door elkaar heen en ik wil nu gewoon eens mijn visie op het geheel uitspreken. En tja, dat kan ik makkelijker in een brief dan face to face. And now I feel like it Clown
En ik doe em morgen maar op de mail, met een CCtje naar mijn teamleider en de zorgmanager.. Ik was immers degene die pleitte voor transparante communicatie, dus verbeter de wereld, begin bij je zelf Haha!

Zo, I really feel like typen zeg ROFL

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:31

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:38