Wat heeft de Spirit voor extra's dan? Ik moet in januari een nieuwe pomp kiezen en ik zou graag wat ervaringen horen.
Carolinef
Geplaatst: 27-05-09 12:31
volghens mij heb ik ook de paradigm gehad maar dan t vierkante zwarte model, niet dat doorzichtige zoals ie bij hermedico staat afgebeeld
Amulet
Geplaatst: 27-05-09 12:46
Ik heb ook de cozmo en kreeg inderdaad vorige week een brief in huis dat ze ermee gestopt zijn, maar ik geloof dat mijn huidige pomp nog twee jaar mee kan........dus ik hoef over twee jaar pas te kiezen...
suikermeisje
Geplaatst: 27-05-09 17:18
ik moet ook zelf vullen, weet niet of bij mij ook niet de standaard patronen passen. zou ik eens na moeten vragen dan.
Dat is ook een prachtig systeem, maar het probleem is dat de sensoren voor de bloedglucosemeting nog bijna voor niemand vergoed worden. Je kan echter al wel voor de pomp kiezen, die is ook zonder het meetsysteem te gebruiken.
Geen probleem, dat mag. Voor zover mijn informatie strekt (half vorig jaar) kost dat ongeveer 3500 tot 4000 euro per jaar als je altijd een sensor draagt.
vind het wel een goed systeem opzich, want dan kun je ff kijken hoe hoog je zit misschien komt er dan uiteindelijk een apparaatje die dan meet en dan insulie geeft als het te hoog is, en dat je dat net als nu al bij de pomp ff kunt halveren ofzo als je gaat sporten, zou best wel makkelijker worden denk ik. (dus als die te hoog is krijg je exta en bij te lage bloedsuiker iets minder... ) sorry heb vage logica
Wat jij beschrijft is het close-loop systeem. Een gesloten circuit dus. Technisch is dit al mogelijk nu meter en pomp kunnen samenwerken. Maar het probleem zit hem vooral in de niet-meetbare menselijke factoren.
Als je bijvoorbeeld gaat bolussen voor het eten, ga je uit van de gemeten waarden en het aantal grammen koolhydraten wat je neemt. De grammen koolhydraten zijn in te brengen maar dat blijft toch een handmatige handeling dan. Maar jouw pomp weet niet of je gaat sporten, bankhangen, filmpje kijken of weet ik wat.
Een volledig gesloten systeem zonder zelf invoeren van waarden/correcties e.d. zal dus niet makkelijk zijn. Ik gebruik trouwens nu mijn correctiebolus al. Ik kan mijn gemeten waarde inbrengen in mijn pomp en die corrigeert mijn bolus daarop.
Ook een te hoge waarde kan ik inbrengen en de pomp berekent dan mijn correctiebolus. Ik geloofde eerst niet dat het ding dat net zo goed kon als ik, maar verhip, het ding wil toch steeds zo'n beetje wat ik zelf ook zou doen.
Omdat je die sensoren steeds moet vervangen, net als infuussets of zoals je ook stripjes moet kopen voor je meter (alleen worden die dus wel vergoed). Zo'n sensor gaat maximaal drie dagen mee en dan plaats je weer een nieuwe. Het is trouwens een extra 'naaldje' in je buik.
Ik ben hier ook al heel lang niet meer geweest. Maar ik heb ook die paradigm, ik ken iemand waarbij de sensor wel vergoed is. Ik heb het zelf nog niet aangevraagt. Ik had alleen even een vraagje want ik heb nu sinds 2 weken een andere infuusset. Alleen nu is 1 plek waar ik mijn in fuus uitgehaald heb. Echt ontstoken, warm/rood/ viezigheid komt eruit. Jak:I. Wat moet ik hiermee doen, ik heb het nu gewoon schoongemaakt met jodium.
gelukkig, ben ik niet de enige. Ik wil echt dat niemand het anders doet, behalve mijn dvpk. Heb hem nu weer net boven mijn kont zitten, hoop niet dat hij net zoals die andere gaat ontsteken. maar ik ga het gewoon goed in de gaten houden.
Hay ben ik ook weer even, Ben een trouwen meelezen Ik had een vraagje aan jullie. Vergeten jullie wel eens te prikken en zo ja wat doen jullie om je zelf er aan te herinneren?
ik vergeet het al door er komen echt dagen voor dat ik alleen 's ochtends en 's avonds prik maar toen ik nog spoot had ik een horlege die af ging om bepaalde tijden