Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:26

Ik lees graag ff mee.

Elsskippy

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:45

Rivaldo:
De bruine lijkt wel de carneool.
Zelf draag ik een armband van de carneool.
En aan een ketting draag ik de jaspes, agaat, aquamarijn, topaas en de chalcedoon.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:50

Die lichtpaarse met dat stuk er af is een chalcedoon, die draag je bij keel problemen en stotteren.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:19

Ik heb vandaag ook edelstenen gekocht :D

De amethist, toermalijn en de bergkristal.
Ik had al de rozekwarts.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:28

Rock schreef:
Snoevie schreef:
wat is de betekenis van een schedel dan?
ik moet bekennen,ik associeer het ook met de kant van het 'duister' zegmaar

Het idee is dat als een steen in de vorm van een schedel gecarved is, je makkelijker contact kan maken met de ziel van die steen. Ook kunnen deze stenen zich met elkaar verbinden en informatie uitwisselen. Over het algemeen werken ze nog beter dan een gewone steen, en het feit dat het de vorm van een schedel heeft maakt het ook menselijk zodat je ook makkelijker er contact mee kan maken.

Ik moet zeggen dat ik er zelf altijd nogal sceptisch over was en het luguber vond, maar het doet toch wel wat met me.

Dit is mijn nieuwste aanwinst (nu nog in Amerika):

Afbeelding

'
wat apart,misschien toch eens eens kijken in de winkel hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:28

Je kan ze beter via ebay bestellen. Daar zijn ze stukken goedkoper dan in de winkel over het algemeen. Of in maart naar de mineralenbeurs in Rijswijk (of hier eens langskomen, da's niet zo ver :D )

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:49

Snoevie schreef:
nou het lijkt dan toch geen fijne steen voor jou te zijn,dat is duidelijk!
probeer anders toch eens de citrien die je eerst heb bedacht,soms is je eigen gevoel/intuitie best wel heel sterk.

Ben nog maar een leek op dit gebied maar ik dacht mischien moet ik er wel aan wennen en dan de steen bijv. een uurtje
per dag dragen. Mischien dat ik woensdag wel even naar het winkeltje terug ga om te vragen en dan mischien toch een citrien kopen. Gekke is dat ik hem vandaag weer om heb gedaan en nu na 6 uren nog niet ernstig vermoeit ben (had ik de vorige keren wel, heeeel moe..) Kan het ook zijn dat de steen de ene dag wel bij je past en de andere dag niet? (of ik krijg zometeen de klap..)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 07:34

Rock schreef:
Je kan ze beter via ebay bestellen. Daar zijn ze stukken goedkoper dan in de winkel over het algemeen. Of in maart naar de mineralenbeurs in Rijswijk (of hier eens langskomen, da's niet zo ver :D )

ik vind het niet zo fijn om via internet te kopen,ik wil het graag in mijn handen kunnen hebben en het even te zien.
maar ik wil je uitnodiging graag aannemen!

glossi,ja of je een gewenningsperiode hebt weet ik niet,maar ik vind zelf dat het meteen goed moet voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 09:32

Ik snap helemaal wat je bedoelt, dat heb ik zelf ook... Met als verschil dat als ik een schedel op ebay koop, ik ook díe schedel krijg, als ik een goede verkoper heb. Ik krijg niet een schedel die erop lijkt, maar die schedel, en dus kan je een persoonlijkere keuze maken dan bijvoorbeeld op een internetshop waar je 'een rozenkwarts stukje' koopt.

Mijn eerste schedel heb ik overigens op de mineralenbeurs gekocht en mijn tweede op de paranormaal energeticabeurs in Apeldoorn.

Maareuh, leuk dat je een keertje langs komt. Mijn twee eerste schedeltjes zijn uit logeren, maar als het goed is is deze nieuwste onderweg! :D Dus als ze er weer zijn (over een maandje uiterlijk als het goed is) moet je maar eens langskomen, kan je ze alle drie zien :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:05

ok leuk,dan houden we nog even contact.
het blijft iets aparts,ik vind ze nog steeds een beetje griezelig.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:05

Gister is het goed gegaan met de steen dragen maar ik denk idd dat ik toch nog een citrien ga halen. Daar had ik ook het beste gevoel bij maar door die NEI test ben ik toch voor de calciet gegaan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:22

Gisteren had ik een meisje in mijn praktijk die heeft veel meegemaakt,dus ik heb een steen getest bij haar.Hij was in de vorm van een hartje en ze was zo trots op haar steen.Dat doet me echt goed,het valt me wel op dat het bij veel mensen nog onbekend is, de werking van stenen.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:25

Vanmiddag ga ik weer naar huis, en dan ga ik mijn edelstenen-verzameling weer eens bekijken.
Kijken welke stenen ik in mijn bezit heb, de werkingen opzoeken en eens uitzoeken welke steen het beste bij mij past. :)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:29

Ik heb op dit moment meerdere stenen.
Een doorzichtige gele, een lila steen, een labradoriet en een seleniet steen.

Ik ben erg gek op mijn stenen, zo slaap ik moeilijker wanneer ik mijn selenietsteen niet in de buurt heb, en kan ik niet zonder mijn hangertje van labradoriet. ;)

Stenen zijn best wel heel fascinerend in ieder geval. :)

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:15

het is waarschijnlijk al genoemd maar eerlijk gezegt heb ik geen zin om 46 berichten te lezen maar is er een steen die helpt bij stress en hoofdpijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:34

Amethyst helpt bij hoofdpijn, de chakrakleur van je hoofd is paars en die steen is paars.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:31

He, het topic is weer gereanimeerd :D
Schedels trekken mij niet zo, maar ik vind deze zebra agaat wel mooi van kleur.

Rivaldo schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Album=Q7P3MJRX
Hier de foto's van mijn stenen, alleen de blauwe gestreepte is in het echt paars, en de kleuren zijn een beetje veranderd. ;)

Rivaldo, ik trek er eens mn boeken bij...het kan zijn dat ik sommige stenen de kleur verkeerd zie, en daardoor verkeerd bordje er bij zet. ;)
- nr 1; blauwe fluoriet
- nr 3; blauw band agaat
- nr 6; geen idee...
- nr 8; ook dit is fluoriet
- nr 12; rode jaspis
- nr 16; heldere bergkristal
- nr 19; deze weet ik niet zeker, volgens mij ook jaspis
- nr 20; ook deze weet ik niet zeker, denk agaat
- nr 23 links; carneool. De rechter kan ik niet goed genoeg zien om te zeggen of dit ook carneool is, of jaspis
- nr 25; rozenkwarts
- nr 33; groene jaspis
- nr 37; fluoriet
- nr 39; weet ik niet zeker, gok op groene jaspis

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:55

vordur schreef:
het is waarschijnlijk al genoemd maar eerlijk gezegt heb ik geen zin om 46 berichten te lezen maar is er een steen die helpt bij stress en hoofdpijn.

He Inger, hier staat heel veel over stenen: http://www.edelstenenenmineralen.nl/ leuke site om op te kijken.
Kun je bijv. ook op zien bij welke klacht welke steen hoord. Hoofdpijn: Amethyst, Bergkristal, Dumortieriet, Kattenoog, Magnesiet, Rookkwarts Stress: Ametrien, Apofylliet, Aragoniet, Azuriet, Barnsteen, Beryl, Cacoxeniet, Chalcedoon, Charoiet, Citrien, Diopsiet, Dumortieriet, Epidoot, Heliodoor, Lapis lazuli, Larimar, Maansteen, Morganiet, Obsidiaan (regenboog), Onyx, Orthoklaas, Pietersiet, Rhyoliet, Rookkwarts, Saffier, Serpentijn, Spinel, Toermalijn (watermeloen), Toermalijn (zwart), Valkenoog
Dat zijn er heel veel voor stress. Je zou op de site de beschrijving op kunnen zoeken en kijken welke jou het meeste aanspreekt. Als je een steen wil kopen zou ik je aanraden om naar een new age winkel te gaan daar helpen ze je met het uitzoeken van een steen.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:04

Hee Nynke dan je wel.
een hoop van die stenen heb ik in huis dus dat gaat wel lukken.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:46

Weet iemand een edelstenenwinkeltje in (de omgeving van) Heerlen? :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:04

In Hoensbroek zit een winkel, als je in tikt edelsteen Heerlen dan zie je het adres.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:44

Goudsteen en Rozenkwarts lijken wel bij mij te passen..

Heeft iemand hier ervaring met een van deze stenen? :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:05

Rozenkwarts heb ik gebruikt om ontspannen te kunnen gaan slapen :j

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:07

Juut schreef:
Rozenkwarts heb ik gebruikt om ontspannen te kunnen gaan slapen :j

En werkte hij goed? :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:09

Voor mij wel ;)