Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinniej

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:58

*meldt zich ook weer eens*

De reden dat ik zo lang ben geweest heeft niets met dit topic te maken hoor! Knipoog Het is gewoon omdat ik tijden niet op Bokt ben geweest, ik vond het een tijdje niet interessant en wist niet wat ik moest zeggen.

Qua automutileren is het bij mij een tijd héél erg goed gegaan, ik was eigenlijk zo goed als gestopt. Lachen Maar gisternacht/ochtend had ik een hele vervelende droom over mijn vader. Ik weet niet eens precies wat ik er zo eng aan vond, maar ik was écht heel erg van streek en in paniek. Toen ben ik heel veel gaan automutileren (met het doel om te diep te gaan. Bloos ) Mijn vriend was erbij, en die heeft me voor een deel gekalmeerd, maar lang niet genoeg.
Ik had gelukkig geen scherp voorwerp, alleen mijn nagels, en die zijn op het moment niet al te lang. Aan de ene kant is dat goed, aan de andere kant vond ik het vreselijk, want ik kón toen gewoon niets. Maarja, ik heb er ook vrij weinig aan overgehouden. Lachen Een heel ondiepe, oppervlakkige maar wel groot lijkende schaafwond aan de bovenkant van mijn rechterarm, en van die zelfde wondjes (wel grote oppervlakte, niet diep) over mijn hele hals. Gelukkig trekken ze heel snel weg, en houd ik er weinig tot geen littekens aan over (voor het eerst).

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:21

@Dinniej:ga jij automuliteren terwijl er iemand bij is ?? en je schaamt je daar niet voor (ik wil jou niks verwijten hoor,ook niet aanvallend bedoelt ,maar ik vroeg het me gewoon af ) ik zou dat echt niet kunnen,ik moet helemaal alleen zijn,anders dan wordt ik gek (als ik dat nog niet was athans Bloos )
bij mij houd ik er niet veel litekens aan over,het is meestal niet zo heel diep gelukkig,je ziet alleen nog een paar lichte strepen,maar dat is gelukkig heel onopvallend. Lachen
morgen weer school...bah Koe en ik moet waarschijnlijk naar de schoolpsycholoog,vriendin van me heeft het aan de mentor verteld...fijn is dat Sigaar ik had haar in vertrouwen genomen en nu doet ze zoiets! ze zegt dat ik haar bang maak (vanwege 'het') en dat ze anders ook niet wist hoe ze me moest helpen,en daarom heeft ze het maar aan de mentor verteld..
vind ik zó,n zwakke smoes,bah,verzin dat op zijn minst een betere smoes,zielig kind gewoon,zo kom je er maar weer achter wie je echte vrienden zijn Koe zij is dat dus niet meer,kan me niet schelen dat ik dan helemaal alleen ben,moest ze me maar niet zo,n naaistreek flikken! (sorry laat me even gaan Bloos )

maar iig,ik ga die schoolpsycholoog dus niks aan dr neus hangen,ik zeg gewoon geen woord,ze kan me toch niet dwingen.het gaat haar gewoon niks aan.die vinden het natuurlijk allemaal reuze interessant wat ik doe,en wat ik denk,nou jammer dan voor hun.ik zeg geen woord Lachen
ik kan mezelf wel genezen Slapen

sorry als het verkeerd overkomt op sommige Bloos ik ben heel slecht in dingen verwoorden etc..

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:46

Lekkere vriendin zeg! Nagelbijten / Gniffelen NÓT!

Ik kan niet automutileren waar iemand bij is, behalve bij Dennis. Dat is gewoon zo gegroeid. Ik automutileer al 5 jaar, maar ik ben het pas bewust gaan doen toen ik net met hem had. En ik ben vanaf het begin heel open en eerlijk tegen hem geweest, dus hij weet het ook vanaf het begin. Dat is gewoon zo gegroeid. Lachen
En dat kan ook bijna niet anders, want de laatste tijd ben ik eigenlijk constant bij hem.

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:51

,ja ik vind het ook stom van haar Boos! ik zie ook wel op tegen morgen,dan wordt er een afspraak gemaakt met dat psycholoog-mens Koe bah! Slapen

Pling maar ik kan natuurlijk ook ziek thuis blijven! Haha!

maar dan wordt die afpsraak gewoon overmorgen gemaakt ... Sigaar ik kan niet altijd ziek zijn..(helaas)

maar wat een lieve vriend heb jij dan zeg Lachen ik snap dat je daar heel veel steun aan hebt Lachen

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:52

vandaag dus dat gesprek gehad.. Sigaar niet voor herhaling vatbaar...ik ga daar dus echt niet meer heen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:08

Anne_fury; verplaats je in je vriendin! Zei wil je helpen. Voor haar is het ook niet makkelijk! En zo'n 'psycholoog-mens' heeft er meer verstand van dan dat jij denkt!
Bah!

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:14

inderdaad! ze heeft ook alleen het beste met je voor denk ik.
natuurlijk is het voor jou niet leuk, maar om haar dan gelijk zo af te blaffen? Lachen
met mij gaat het al een tijdje goed, qua automutilatie, ik zit verder niet echt lekker in mn vel ofzo, maar heb niet echt de neiging gehad te gaan snijden, dus al 2 weken niet gedaan ofzo Haha!

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 00:15

HardcoreLady schreef:
Anne_fury; verplaats je in je vriendin! Zei wil je helpen. Voor haar is het ook niet makkelijk! En zo'n 'psycholoog-mens' heeft er meer verstand van dan dat jij denkt!
Bah!

Ik zou hier niets meer zeggen, maar dat wil niet zeggen dat ik niet meer meelees. Deze opmerking maakte mij zo "boos" dat ik er toch een reactie op wou geven.
Als je net in een topic binnevalt, moet je goed uitkijken met het maken van dit soort "harde" opmerkingen. Een opmerking die je zo neerzet, en dan al helemaal met die uitroeptekens, en als afsluiter het woord "bah!" kanvoor iemand die zich al niet helemaal fijn voelt, erg hard en vervelend overkomen.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 00:25

Hee alle lieverds van dit topic ;

Ik lees wel mee, af en toe, maar post op het moment wat minder hier. Daar heb ik niet direct een specifieke reden voor. Maar inderdaad, wat Pauline al zegt ; ook ik moet even reageren. Dus hier komt ie ;

Ik vind het inderdaad ook vrij hard dat er zo een reactie geplaatst wordt, zeker door iemand die '' nieuw '' is in dit topic en zonder zich voorgesteld te hebben(?) dus door iemand die voor ons niet geheel bekend is dus niet veilig/betrouwbaar genoeg lijkt, en om dan redelijk hard kritiek te moeten ontvangen, is dat best moeilijk. Uiteraard zijn we niet van suiker, maar als iemand zich niet lekker in haar vel voelt, dan zijn zulke reacties echt de druppel die de emmer doet overlopen, soms.

Hier doen we hard ons best om dingen te verwerken en om steun aan elkaar te hebben en te genezen van het geen wat we doen. En dat wil niet zeggen dat we poes-lief voor elkaar moeten zijn, nooit negatief kritiek mogen/kunnen geven, want dat moeten we gewoon aankunnen, maar misschien met andere woorden? Zo Melody heeft haar zegje weer gedaan. Knipoog

Verder wil ik jullie allemaal heel veel sterkte wensen, ik wil jullie laten weten dat wat er ook is, jullie de hoop niet op moeten geven, je jezelf niet gek moeten laten maken en jezelf niet de grond in moet laten boren. Ik denk aan jullie en wéét dat jullie heel erg sterk zijn!

Liefs, Melody. Kusje

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 00:28

lovelucky schreef:
HardcoreLady schreef:
Bah!

Ik zou hier niets meer zeggen, maar dat wil niet zeggen dat ik niet meer meelees. Deze opmerking maakte mij zo "boos" dat ik er toch een reactie op wou geven.
Als je net in een topic binnevalt, moet je goed uitkijken met het maken van dit soort "harde" opmerkingen. Een opmerking die je zo neerzet, en dan al helemaal met die uitroeptekens, en als afsluiter het woord "bah!" kanvoor iemand die zich al niet helemaal fijn voelt, erg hard en vervelend overkomen.

Geloof me, ook ik heb hier ervaring mee, en zal dit dus niet zeggen als ik er zelf niks van af zou weten. Vind alleen wel dat ze gelijk erg zwak tegenover haar vriendin praat! Zei probeert te helpen, maar zelfs dat word niet gewaardeerd. Ik was in de zevende hemel, toen er eindelijk iemand voor mij het zei. Want zelf durfde ik het niet. Ik schaamde me ervoor, maar was o zo blij dat ik het eindelijk tegen iemand kon vertellen.
Dat bah had ik misschien beter weg kunnen laten, maar ik vind het alsnog erg zwak!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 00:32

@ HardcoreLady ; Ik denk dat het meer om het principe gaat, dat ze haar vriendin in vertrouwen genomen heeft en dat die vriendin het verder verteld heeft, ook al was het om haar te helpen. Het gaat hier denk ik puur om het principe dat haar vertrouwen nu meer geschaad is. Maar goed, dat weet ik niet zeker, ik kan niet voor een ander spreken, maar dit is zoals ik denk dat het is.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 00:43

Woorden als:
- psycholoog-mens
- ik kan mezelf wel genezen
- zielig kind
etc. Vallen mij gewoon vekeerd. Waarom zou zei zieliger zijn, omdat ze je wil helpen?! .
Vat dit niet verkeerd op, maar als jij jezelf kan helpen, waarom in godsnaam automutileer jij dan nog steeds?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:15

Hej meiden Lachen

Ik laat ook weer eens iets van me horen,
hoe gaat het hier met iedereen? Met mij gaat t steeds een stukje beter Lachen

Verder vind ik de reactie van HardcoreLady niet helemaal terecht, maar ze heeft ook wel een beetje gelijk, de vriendin van Anne_Fury zal het vast t beste met d'r voor hebben en dan vind ik het onterecht dat t dan een zielig kind is, en dat ze denkt dat ze zichzelf kan genezen, want idd waarom doet ze het dan nog steeds?

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:06

HardcoreLady schreef:
Woorden als:
- psycholoog-mens
- ik kan mezelf wel genezen
- zielig kind
etc. Vallen mij gewoon vekeerd. Waarom zou zei zieliger zijn, omdat ze je wil helpen?! .
Vat dit niet verkeerd op, maar als jij jezelf kan helpen, waarom in godsnaam automutileer jij dan nog steeds?

@hardcoreLady: sorry als het verkeerd aankwam bij jou,ik me idd ook wel iets meer mogen inhouden Bloos sorry hiervoor.ik was gewoon boos omdat ze had beloofd niets door te vertellen en dat uiteindelijk toch gedaan heeft,ik was erg in de war snapje ?en dat van ik kan mezelf wel genezen,dat neem ik terug,ik weet dat ik dan niet kan,maar ik was gewoon erg boos,als ik nog een keer zoiets heb zal ik me niet meer afreageren in dit topic .

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:30

Iedereen kan zichzelf genezen inprincipe, je hebt alleen dat extra steuntje in de rug nodig, van een psycholoog of een psychiater. Verder doe je het helemaal zelf, jij bent toch echt degene die er zelf mee moet stoppen en zelf de dingen moet kunnen relativeren, dat kan een psychiater wel, maar hij kan dat niet voor jou doen.

Ook zonder hulp kun je jezelf genezen, er zijn hier ook mensen die in dit topic gepost hebben dat ze het zonder hulp niet meer doen en die drang ook niet meer voelen. Het kan wel, het duurt misschien wat langer, maar je kán jezelf wel genezen. Is denk ik moeilijker, maar dat ligt per persoon verschillend.

Liefs en heel veel sterkte voor íedereen x Melody.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:40

HardcoreLady schreef:
Bah!

Precies wat ik dacht, durfde het alleen niet te zeggen...

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:14

Ik ben er nu alweer een tijdje meegestopt, maar ik weet niet hoelang dat nog gaat duren. Word weer de grond in gestampt.

En Anne; Bedenk idd dat het voor haar het meest realistische was om te doen Knipoog

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:21

hoe bedoel het meest realistische ?? Lachen

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:09

ik denk dat jou vriendin het ook niet meer wist Anne, ze ziet jou verder 'weg' zakken maar kan/mag niks doen/zeggen.

@ellee; denk aan de tijd dat het goed gegaan is!

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:16

Vandaag was het voor mij toch een goede dag!
ik zit al een week of 2/3 echt super slecht in mn vel, ruzie met mn ex, beste vriend, goede vriendin die verliefd is op mijn beste vriend waar ik ruzie mee had, en hij gign wel normaal tegen haar om, en niet met mij, en ik was zoo jaloers Bloos
gister op msn hadden we een super lang gesprek, en vandaag op school deed hij gelukkig gewoon weer normaal!
mn ex heb ik ook geen ruzie meer mee, heb m zelfs gefeliciteerd met zn 16e verjaardag! die ruzie is gewoon beetje bij beetje weggegaan, toen heb ik mn excuses aangeboden en nu is het weer goed.
daarbij kreeg ik zo'n super lief smsje van de jongen die ik al heel lang leuk vind, eigenlijk nog vooordat ik iets begon met mn ex dus Clown
en hoorde ik van iedereen dat hij het wel eens over mij hebt en mij ook leuk vind, blabla.
dus ik heb op het niet echt een reden te snijden, en in de afgelopen 3 weken heb ik het ook maar 1 keer gedaan terwijl ik me echt Kút voelde!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:24

Ik heb het ook gedaan, maar ik denk dat als je veel met mensen gaat praten die het doen, de lust alleen maar groter wordt..

Je kunt beter bedenken dat je het niet moet doen, en met mensen praten die het ook heel onlogisch vinden, grotere kans dat je niet terug valt.

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:37

ik denk dat de lust juist niet groter word,meetal doe je 'het' namelijk als je ergens mee zit,of als je een bepaalde emotie wilt uiten,juist als je erover praat kan dat heel erg opluchten,maar natuurlijk is dat verschillend per persoon Lachen

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:59

Dat is fijn om te horen Nicky!
Ik denk ook dat de lust juist minder groot wordt als je over je problemen praat.
Bij mij is dat iig wel zo Lachen
Maar idd,, dat verschilt per persoon!

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:20

ja bij mij is dat ook wel zo,alleen het is nogal moeilijk om erover te praten,gisteren zo,n gesprek gehad,met zo,n mevrouw bij mij op school..gelukkig wilde mn vriendin wel mee maar er kwam niet meer uit dan af en toe 'ja' en 'nee' en 'ik weet niet' lekker zwak Sigaar en dat mens bleef maar doorgaan en doorgaan en blablabla..nou tegen die tijd zat ik natuurlijk al lang te janken Scheve mond toen ben ik maar weggelopen,vriendin kwam gelijk achter me aan,toen heb ik heel hard :sodemieter op! geschreeuwd Gestoord Gestoord lekker aardig,gelukkig snapte ze het wel,tenminste dat zei ze naderhand,nou iig ben ik toen gewoon de school uitgelopen en naar huis gegaan zonder ook maar iets tegen iemand te zeggen Koe ook weer zo,n blonde actie Blond

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 08:54

Ik heb ook eindelijk mijn verhaal op tafel gegooid...
K moest naar de dokter omdat ik zovaak ziek was enzo, heel veel hoofdpijn, dus ze ging wat onderzoeken doen dus ze zag m'n polsen, nou daar zei ze dus eerst niks op maar toen ging ze dus vragen stellen en ja toen dacht ik van, dit is m'n kans om t uit te leggen.. dus ik gedaan en nu krijg ik therapie... Lachen
Dus t komt hier hopelijk wel goed Lachen

Tuinkabouter, vrij logische reactie van je hoor, k was na m'n gesprek bij de dokter ook echt niet te genieten maar ze lieten me gelukkig met rust Lachen