Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fiekhe schreef:Niels schreef:Ik had een narcose gevraagd. Maar dat had ik al eens gezegd in dit topic.Hoe zijn jullie verstandkiezen eigenlijk verwijderd? Plaatselijke verdoving of narcose? Mij lijkt narcose prettiger, ben nooit zo'n enorme held met operaties
NAV schreef:ik had een verstandskies waar ik maar en heel klein puntje van kon voelen met mijn tong, hij lag grotendeels onder mijn tandvlees tegen mijn andere kiezen aan te drukken. ik had er geen last van, maar volgens de tandarts ging dat op den duur irriteren en moest die kies er dus uit.
Ik ben superbang en ben daarna 1,5 jaar niet bij de tandarts geweest, omdat hij zo daadkrachtig is dat hij ter plekke een afspraak zou maken. Maar goed na 1,5 jaar toch de kaakchirurg gebeld omdat ik bang was dat de boel zou gaan ontsteken.
Ben echt een mietje en heb daar keihard gehuild, mijn vriend moest erbij blijven en die lachte zich ziek omdat hij nog nooit iemand had gezien die zoveel verdoving vroeg. Elke keer als ze vroegen 'voel je het nog?' zei ik ja, en dus heb ik 5 verdovingen gehad.
De spuiten vielen heel erg mee, net zo 'pijnlijk' als bij de tandarts. Toen gingen ze de kies door midden boren en dat was echt een stinkmodder geluid. Daarna hebben ze de stukjes eruit gevist en toen was ik klaar. Eigenlijk is het me heel erg meegevallen! Maar het blijft natuurlijk niet leuk. Daarna heb ik weinig pijn gehad, de eerste dag was vervelend omdat er steeds bloed in mijn mond zat. En ik meurde de eerste week echt enorm uit mijn bek![]()
Daarna was het nog een paar weken irritant omdat je een groot gat hebt en daar blijft steeds eten in zitten. Maar het is nu 2 maanden geleden en heb er geen last meer van.
Ik snap dat je bang bent en twijfelt, maar ja je kan het maar het beste over je heen laten komen en dan is het zo voorbij. Sterkte!
lisanne1989 schreef:Ik moet maandag 25 mei weer.. dan gaat de 2de eruitDeze moet er ook weer uit worden gesneden, net als de vorige keer
Ben benieuwd.. deze kies ligt namelijk dwars, dus ja..
Ik had de vorige keer gewoon een plaatselijke verdovingWerkte erg goed!
@itsmi: narcose mag ook in NL hoor.. vriendin van mij heeft alle 4 haar verstandskiezen er tegelijk uit laten halen, onder narcose
Alwiene schreef:@ NAV Dat zonder doek werd dat goedgevonden? Ik heb nl. ook van iemand gelezen bij wie ze dat niet wilden doen maar alleen op een kiertje en o.a. die doek zie ik helemaaaaal niet zitten. Evenals de hechtingen trouwens. Ik ben niet zo zeer bang voor de behandeling zelf als wel voor allerlei kleine bijkomende dingen zoals dat dus
BrittKitt schreef:Ohh nou dan ben ik blij dat ik onder narcose ga, een arts in opleiding zou me helemaal tegen het plafond doen gaan
Maar ik dacht dat ze dat niet deden, 4 onder plaatselijk?