verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:08

Vannochtend heb ik de laatste paar verstandskiezen eruit laten halen door de kaakchirirg.
Viel gelukkig net als vorige keer reuze mee.
Heb nog steeds het gevoel in mn onderlip en kin niet helemaal terug van de vorige keer maar volgens de chirurg zou dat goed moeten komen.

KylaLover

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:51

mijn eerste verstandskies begint nu door te komen heb ik gemerkt. Voel sinds een paar weken een puntje achter mn achterste kies, vermoed dus dat dit mn verstandskies is. Hoop dat deze recht ligt en ik er geen last van krijg. Heb weinig zin om ze er uit te laten halen. Heb voor mn beugel een paar jaar geleden al 4 kiezen moeten laten trekken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 23:45

Joepie, ik hoor ook bij de 'club' :=
Mijn verstandskiezen moeten er ook binnenkort uit (alleen nog een datum maar ik denk dat ik het over de zomervakantie heen zet). Ze zitten horizontaal dus dat is wat minder.

Hoe zijn jullie verstandkiezen eigenlijk verwijderd? Plaatselijke verdoving of narcose? Mij lijkt narcose prettiger, ben nooit zo'n enorme held met operaties :+

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 23:49

Ik moet er ook aan... In eerste instantie de onderste verstandskiezen, maar misschien ook later nog de bovenste... Ik wil niet... Ik zie er tegenop om met een opgezwollen pijnlijk hoofd rond te lopen..

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 00:03

ik kreeg vorige week ook te horen dat er 1 uit moet! dus 18 juni ga ik onder het mes!

vind het alleen uiteindelijk echt een fout van mn tandarts..voor die andere 3 verstandskiezen heeft ie overal 1 kies getrokken zodat de verstandskiezen ruimte hadden om door te komen, alleen rechtsonder dus niet..die moet er dus uitgesneden worden!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:01

Niels schreef:
Hoe zijn jullie verstandkiezen eigenlijk verwijderd? Plaatselijke verdoving of narcose? Mij lijkt narcose prettiger, ben nooit zo'n enorme held met operaties :+
Ik had een narcose gevraagd. Maar dat had ik al eens gezegd in dit topic. :))

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:38

Ik hoop dat mijn verstandskiezen snel komen,
tandarts zegt dat mijn gebit dan eindelijk recht gaat staan.. (eindelijk, hoef ik ook geen beugel :D )
Tussen elke tand zit een beetje ruimt namelijk,
en als mijn verstandskiezen er dan doorkomen schuift alles door,
maar ben helaas nog maar 16, dus moet misschien nog wel een paar jaartjes zonder verstandskiezen rondlopen.. :(

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:05

ik had een verstandskies waar ik maar en heel klein puntje van kon voelen met mijn tong, hij lag grotendeels onder mijn tandvlees tegen mijn andere kiezen aan te drukken. ik had er geen last van, maar volgens de tandarts ging dat op den duur irriteren en moest die kies er dus uit.
Ik ben superbang en ben daarna 1,5 jaar niet bij de tandarts geweest, omdat hij zo daadkrachtig is dat hij ter plekke een afspraak zou maken. Maar goed na 1,5 jaar toch de kaakchirurg gebeld omdat ik bang was dat de boel zou gaan ontsteken.
Ben echt een mietje en heb daar keihard gehuild, mijn vriend moest erbij blijven en die lachte zich ziek omdat hij nog nooit iemand had gezien die zoveel verdoving vroeg. Elke keer als ze vroegen 'voel je het nog?' zei ik ja, en dus heb ik 5 verdovingen gehad.

De spuiten vielen heel erg mee, net zo 'pijnlijk' als bij de tandarts. Toen gingen ze de kies door midden boren en dat was echt een klote geluid. Daarna hebben ze de stukjes eruit gevist en toen was ik klaar. Eigenlijk is het me heel erg meegevallen! Maar het blijft natuurlijk niet leuk. Daarna heb ik weinig pijn gehad, de eerste dag was vervelend omdat er steeds bloed in mijn mond zat. En ik meurde de eerste week echt enorm uit mijn bek :(:)

Daarna was het nog een paar weken irritant omdat je een groot gat hebt en daar blijft steeds eten in zitten. Maar het is nu 2 maanden geleden en heb er geen last meer van.
Ik snap dat je bang bent en twijfelt, maar ja je kan het maar het beste over je heen laten komen en dan is het zo voorbij. Sterkte!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:29

Moet dinsdag 2 juni. En heb die avond avonddienst!! |( Denk dat ik me maar vast ga ziekmelden!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:31

fiekhe schreef:
Niels schreef:
Ik had een narcose gevraagd. Maar dat had ik al eens gezegd in dit topic. :))

Hier in nL mag je geen narcose. Had ik ook al gevraagd. Ze doen alleen maar plaatselijke verdoving :(

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:34

Ik moet maandag 25 mei weer.. dan gaat de 2de eruit := Deze moet er ook weer uit worden gesneden, net als de vorige keer :+
Ben benieuwd.. deze kies ligt namelijk dwars, dus ja..

Ik had de vorige keer gewoon een plaatselijke verdoving ;) Werkte erg goed!

@itsmi: narcose mag ook in NL hoor.. vriendin van mij heeft alle 4 haar verstandskiezen er tegelijk uit laten halen, onder narcose ;)

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:36

NAV schreef:
ik had een verstandskies waar ik maar en heel klein puntje van kon voelen met mijn tong, hij lag grotendeels onder mijn tandvlees tegen mijn andere kiezen aan te drukken. ik had er geen last van, maar volgens de tandarts ging dat op den duur irriteren en moest die kies er dus uit.
Ik ben superbang en ben daarna 1,5 jaar niet bij de tandarts geweest, omdat hij zo daadkrachtig is dat hij ter plekke een afspraak zou maken. Maar goed na 1,5 jaar toch de kaakchirurg gebeld omdat ik bang was dat de boel zou gaan ontsteken.
Ben echt een mietje en heb daar keihard gehuild, mijn vriend moest erbij blijven en die lachte zich ziek omdat hij nog nooit iemand had gezien die zoveel verdoving vroeg. Elke keer als ze vroegen 'voel je het nog?' zei ik ja, en dus heb ik 5 verdovingen gehad.

De spuiten vielen heel erg mee, net zo 'pijnlijk' als bij de tandarts. Toen gingen ze de kies door midden boren en dat was echt een stinkmodder geluid. Daarna hebben ze de stukjes eruit gevist en toen was ik klaar. Eigenlijk is het me heel erg meegevallen! Maar het blijft natuurlijk niet leuk. Daarna heb ik weinig pijn gehad, de eerste dag was vervelend omdat er steeds bloed in mijn mond zat. En ik meurde de eerste week echt enorm uit mijn bek :(:)

Daarna was het nog een paar weken irritant omdat je een groot gat hebt en daar blijft steeds eten in zitten. Maar het is nu 2 maanden geleden en heb er geen last meer van.
Ik snap dat je bang bent en twijfelt, maar ja je kan het maar het beste over je heen laten komen en dan is het zo voorbij. Sterkte!

Ik ben minstends zo bang als jou. En heb ook geen last van mijn verstandskiezen die door komen maar mijn tandarts zegt ook dat ze eruit moeten. Nou mooi niet denk ik dan. Heb er nog geen last van. Maar als ik jouw verhaal zo lees dan durf ik dat toch echt nooooit hoor ! Sla mezelf liever ter plekke met een baksteen knok out zodat ik er helemaal niets van mee krijg :+

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:56

dat dacht ik dus ook ;-) maar na 1,5 jaar dácht ik iets te voelen in de buurt van mijn verstandskies. En een ontsteking, dat schijn je echt niet te willen. Dus toen heb ik toch maar gebeld.

Als je een afspraak durft te maken, raad ik je aan iemand mee te nemen. Als de kaakchirurg vraagt of je nog iets voelt, zeg je dus altijd jaaaaa :+ Tot je echt een scheve bek van de verdoving hebt. Verder heb ik gevraagd om niet zo'n doek over mijn hoofd heen te hebben. En de kaakchirurg moest van mij steeds blijven vertellen wat ze deed. Maar goed, tis makkelijk praten want ik ben al geweest. Ik begrijp supergoed dat je heel bang bent en als je echt niet wilt dan ga je ook gewoon niet.

Maar ergens weet je vast wel dat het beter is om te gaan ;-)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:26

lisanne1989 schreef:
Ik moet maandag 25 mei weer.. dan gaat de 2de eruit := Deze moet er ook weer uit worden gesneden, net als de vorige keer :+
Ben benieuwd.. deze kies ligt namelijk dwars, dus ja..

Ik had de vorige keer gewoon een plaatselijke verdoving ;) Werkte erg goed!

@itsmi: narcose mag ook in NL hoor.. vriendin van mij heeft alle 4 haar verstandskiezen er tegelijk uit laten halen, onder narcose ;)

Tsss dan ga ik naar een andere tandarts. Hij zei dat het heeeeeeeeel ongebruikelijk was en dat ze het niet doen, omdat plaatselijke verdoving voldoende is. Heb liever narcose idd..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:14

@ NAV Dat zonder doek werd dat goedgevonden? Ik heb nl. ook van iemand gelezen bij wie ze dat niet wilden doen maar alleen op een kiertje en o.a. die doek zie ik helemaaaaal niet zitten. Evenals de hechtingen trouwens. Ik ben niet zo zeer bang voor de behandeling zelf als wel voor allerlei kleine bijkomende dingen zoals dat dus :+

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:31

:( Tandarts wil mijn ene verstandskies verwijderen en de andere wil hij ophalen.... Zie ik niet zo heel erg zitten eigenlijk.... Ga morgen de orthodontist maar even bellen voor een afspraak want die ene die de tandarts wil gaan halen is de zorg van de ortho.... :D
Even lief aankijken of ik volgende week vrijdag langs mag komen! :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 16:39

Ik ben een ramp met de tandarts, 3 verdovingen bij een minigaatje, paniekaanvallen en echt niet leuk :+
Tandarts heeft me verzocht iets te gaan doen aan mn angst iig :Y)

Mijn verstandskiezen moeten er alle vier uit, 7 september staat de afspraak voor mijn operatie onder volledige narcose.
Ook dat vind ik dood en doodeng want naast de tandarts ben ik ook ontzettend bang voor naalden en al helemaal naalden op een gevoelige plek (bovenkant hand, binnenkant elleboog, dat soort dingen). Heb een tijd gewacht voor ik een afspraak durfde te maken, maar nu moet ik toch nog een tijd wachten.
Ben wel heel blij dat je van te voren een gesprek met de anesthesist hebt, al wordt dat ook weer janken, dat weet ik nu al :=

itsmi; huilen aan de lijn als je een intake afspraak maakt helpt ook :Y) (zo diep zit 't bij mij, nog niks aan de hand, maar wel al paniek als ik er alleen maar aan dénk)
Had dus een intake en daar was het meteen goed. Ze hebben een foto gemaakt en een keer gekeken en toen was het goed en kreeg ik een verwijzing voor de opnameafdeling.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:30

Zo, nummer 2 is er ook weer uit :+
Ik was vanochtend om 9 uur al aan de beurt, en had gelukkig weer dezelfde kaakchirurg als de vorige keer, hij stelde mij heel erg op m'n gemak :j
Moet wel zeggen, de verdovingen doen meestal meer zeer dan het weghalen van de verstandskies zelf.

Maargoed, nu ben ik dus flink aan het koelen, anders wordt het nog dikker dan het nu al is! En verder mag ik de hele dag niet met m'n gezicht in de felle zon (fijn met dit weer :Y) )

Mijn bovenste verstandskiezen hoeven voorlopig *gelukkig* nog niet, die moeten eerst doorkomen, en kunnen daarna wrs getrokken worden ;)

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:13

Alwiene schreef:
@ NAV Dat zonder doek werd dat goedgevonden? Ik heb nl. ook van iemand gelezen bij wie ze dat niet wilden doen maar alleen op een kiertje en o.a. die doek zie ik helemaaaaal niet zitten. Evenals de hechtingen trouwens. Ik ben niet zo zeer bang voor de behandeling zelf als wel voor allerlei kleine bijkomende dingen zoals dat dus :+

ik ben bij het umc in utrecht geweest en daar vonden ze het geen probleem. maar als je nou belt, vraag het dan even en geef aan dat je absoluut zonder doek wilt. Dan kunnen ze er rekening mee houden.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:23

ik heb helaas al 2x een kies getrokken wat een ranzig geluid was dat en voelde ook niet prettig, de eerste was een melkkiesje deze was dus niet goed verdooft en heb echt pijn gehad.. nouja dan is je trauma als kind voor de tandarst dus opeens ontstaan...ik ben zowiezo al panisch voor spuiten dus de verdoving zelf vind ik al 10x niks... in 2006 moest ik mn achterste rechterkies getrokken krijgen HET MOEST GEWOON ECHT!! zoude gelijk kort erna dan afspraak maken voor te boren (heb bijna nergens last van maar hij vond dat men t beter nu ff kon bijwerken dan w88) nou goed deze 2de keer kies trekken ging goed ondanks dat ik het echt niet fijn vond.. ik hoorde die naalt van verdoving gewoon erin gaan bleh als ik dr nog aan denk.. dan de kies wat een drukkent maar niet pijnlijk gevoel was, hij was wat aant frunikken maar uiteindelijk was hij dr dan uit... en ik was happy..erna van de spanning was ik aant huilen zodra ik de deur uit was en buiten was hahaha.
Ivb eventuele kosten enzo hebben we ff gewacht met direct afspraak maken voor de rest. nou dat is dus ondertussen nog niet gebeurt en ik wil ook niet!!!!! kwil eens navraag doen over een of andere kliniek waar je niet meer bij bewustzijn bent op het moment van doen..dus je hoort ziet niks enc.een vriend van me is als de dood ervoor en heeft t daar wel gered en vond t super.

verstandskiezen nja ik heb dr nu 2 daar waar die ene kies getrokken was kwam kort erna die kies..handig wel dattie plaats heeft..de ander heeft wat minder plaats en bijt dus vaker helemaal achter op mn wang maar heb dr verder geen last van. de rest is dr nog niet (MAG VAN MIJ OOK HEEEEEEEEEL LANG DUREN HAHA) ik wil ze dr pas uit als ik echt echt echt weet dat t moet....

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 07:33

Ik heb gister middag alle 4 de verstandskiezen laten trekken, onder plaatselijke verdoving...in het ziekenhuis.

En ik had volgens mij de mazzel dat ik arts in opleiding had :+ jeetje wat duurde het lang zeg,
ze begon met de bovenste twee, nou oke ging nog wel, toen rechts onder,, nou die wou maar niet..
.., ja hoe moet ik die snee zetten,, dacht wtf je bent de arts dus zelf niet :(
Nou gingen ze het samen doen, tenminste het doek verschoof beetje dus kon het zien zag gewoon 3 handen op die wrink ding....
Daar heb ik nu dus ook het meeste last van :(:(
De laatste deed de kaakchirurg gelukkig wel zelf want die was binnen 2 tellen er uit terwijl die nog geneens door was :+

Nou ik mag nu weer een lekkere dikke roze ibufren, wel weer nodig :=

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:29

Ohh nou dan ben ik blij dat ik onder narcose ga, een arts in opleiding zou me helemaal tegen het plafond doen gaan :Y)
Maar ik dacht dat ze dat niet deden, 4 onder plaatselijk?

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:37

Mijne zijn er 5 weken geleden uitgehaalt. Maar ik heb ze alle 4 tesamen laten doen zodat ik onder volledige narcose kon en dus niets zou voelen, horen of zien!!
Heb wel een week erna bijna niets kunnen eten! :)

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:02

BrittKitt schreef:
Ohh nou dan ben ik blij dat ik onder narcose ga, een arts in opleiding zou me helemaal tegen het plafond doen gaan :Y)
Maar ik dacht dat ze dat niet deden, 4 onder plaatselijk?

Ja dat dacht ik ook dat ze dat niet deden maar de arts zei zelf het mag van mij, ben je er ook in 1x vanaf :) hoef je volgende week ook niet terug te komen...

Ja die arts in opleiding, had ik eerst niet in de gaten dat dat eentje in opleiding was, dacht assistente ofzo want zij deed ook de verdoving.. maarja toen zei hij dus van begin maar vast boven in, kom ik zo kijken..
toen had ik de kriebels ook wel even := die twee die zij heeft gedaan duurde ook wel lang in vergelijking die ene die hij er binnen 2sec uit had...
Ja de derde die ze samen deed, doet echt nog vet zeer :=

Maar.. ben wel blij dat ik er af ben...
Het kon volgens hem dus geen kwaad, mocht gewoon 2 a 3 uur niks eten of drinken ivm verslikking -> longonsteking enz...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:04

Voelde je mond niet héél raar daarna? :D
Iig wel fijn dat het achter de rug is! Sterkte met je mond :(:)