[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:44

Hahaha, ik durf het om eerlijk te zijn niet te proberen... Of ik moet het een keertje proberen als ik vakantie heb, niets te doen heb en alleen thuis ben voorlopig. Dan kan ik net zo lang gaan zitten pielen totdat ik dat ding op zn plaats heb en er ook weer uit heb gekregen. Tong uitsteken

Maar wat ik me ook afvraag. Wordt dat dan geen rotzooi als je dat softcupding eruit haalt?

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:55

Denk het wel, maar je mag hem minimaal 2 keer zo lang als een tampon laten zitten, en dat zakje eronder is best groot! En zo'n vieze, bloederige tampon vind ik ook niet echt schoon Haha!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:57

Elise88: Ik zat voor mijn zwangerschap, en nu weer aan de Nuvaring. Toen ik voor controle bij de Gyn kwam (vanwege bevalling) zei ik dat ik na 9 maanden niet ongesteld te zijn geweest, erg op keek tegen het ongesteld zijn. Toen zei ze tegen mij, dat zolang ik maar een paar keer per jaar ongesteld ben, het geen enkel kwaad kan om door te gebruiken. Dus ik ga dadelijk gewoon 4 keer de nuvaring achter mekaar gebruiken, en dan 1 keer ongesteld. Vond het altijd een raar idee, maar als de Gyn het zegt!

zweetvos: Het maakt niet uit hoe hij erin zit, als hij er maar in zit! Dus daar hoef je je totaal geen zorgen over te maken! Hier een lange en zeer tevreden Nuvaring gebruikster!

Annemijn: Wat voor voordelen heeft zo'n Softcupe die de tampon niet heeft?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:11

Annemijn schreef:
En zo'n vieze, bloederige tampon vind ik ook niet echt schoon Haha!

Alleen daar zit een touwtje aan en is het bloed opgenomen door de spongachtige werking. Ik heb het idee dat als je dit eruit haalt en het niet goed met de rand omhoog houdt, je meteen onder zit inclusief de wc en de vloer en weet ik wat allemaal...

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:14

Je hebt minder kans op de tamponziekte denk ik, want je kunt hem langer inhouden. Je hebt minder kans op doorlekken. Je hebt minder last van geurtjes. Een nog redelijk 'droge' tampon kan moeilijk eruit te halen zijn, de softcup heeft dat niet. En last but not least; je kunt hem inhouden tijdens de sex! ( Nors opkijken )

@ Emytje: Geen idee, je zou hem eens uit moeten proberen! Knipoog

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:15

Sinds ik een spiraaltje heb, ben ik maar 2 keer ongesteld geweest, en daarna niet meer. Heerlijk!
Geen gedoe meer met tampons, maandverband en niet meer bang dat ik de pil vergeet. Ik raad het echt iedereen aan!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:28

Annemijn schreef:
@ Emytje: Geen idee, je zou hem eens uit moeten proberen! Knipoog

Zit ik ook over na te denken. Ik zag alleen wel (ik heb informatie gezocht daarnet op het internet) dat ze 6,90 per pakje zijn en dat het verwijderen best lastig kan zijn. Maar als tip stond er ook dat je ze het beste kon gaan uittesten buiten je menstruatie om, dan zit je nog niet met die 'zooi'.

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:44

Ik ben nu een week aan de Microgynon 50, en mijn haar is heel slap, futloos en vet-achtig Scheve mond . Ik begin ook wat meer puistjes te krijgen lijkt het (ik ben altijd helemaal glad, maar ik heb deze week al drie pijnlijke plekjes in mijn gezicht gehad). Krijg je binnen een week al die vervelende bijwerkingen al, of maak ik mezelf dit gewoon wijs? Clown

Edit: Oh nu ik dit zo lees lijkt het net alsof ik er niet uitzie! Clown

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:00

slikken hier mensen ook de pil yasmin en wat zijn jullie evaringen der meer. slik hem nu een maand maar voel al wel wat verschil. van me andere pil werd is super ziek

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:19

Ik slik hem en heb er geen klachten over. Slik hem nu denk ik 2 of 3 jaar.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:10

NadjaThaBest schreef:
slikken hier mensen ook de pil yasmin en wat zijn jullie evaringen der meer. slik hem nu een maand maar voel al wel wat verschil. van me andere pil werd is super ziek

Ik slik hem nu ruim een weekje, ben er tot nu tevreden over Lachen

Leila1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:50

weet iemand of je de mirena kunt laten plaatsen als je geen kinderem hebt gehad? en vanaf welke leeftijd?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:23

Ann_S schreef:
weet iemand of je de mirena kunt laten plaatsen als je geen kinderem hebt gehad? en vanaf welke leeftijd?

Dat kan, alleen kan het zetten wat pijnlijker en lastiger zijn.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:54

Even een vraagje, ik heb vandaag een nieuwe pil voorgeschreven en nou ben ik vergeten wat aan de dokter te vragen, omdat ik dacht dat het wel in de bijsluiter zou staan, maar niet dus Tong uitsteken

Vorige week vrijdag had ik eigelijk mijn oude pil in moeten nemen, maar die waren op en ik had toch al voor maandag een afspraak met de dokter voor een nieuwe pil, dus ik denk ik begin maandag gewoon met de nieuwe pil.
Maar nou staat er in de bijsluiter dat je of gelijk na je stopweek in kan nemen, of als je nog niet aan de pil zat, dat je dan op de 1e dag van je menstruatie je 1e pil in moet nemen.

En wat moet ik nou? Was vrijdag dus nog ongesteld en had toen eigelijk de eerste pil van een nieuwe strip in moeten nemen, dit heb ik dus niet gedaan omdat ik toch al ging switchen. Kan ik de pil dan vandaag gewoon innemen? Het maakt me niet zoveel uit als ik dan niet gelijk tegen zwangerschap beschermd ben, gelukkig hebben we nog altijd het condoom Cool

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:10

Staat er niet ergens 'als je hem niet op de eerste dag van de menstruatie inneemt maar op een andere dag, ben je de eerste 7 dagen niet beschermd tegen zwangerschap' of iets wat er op lijkt?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:20

Knollboll schreef:
hoe ben je dan aan herhalingsrecept gekomen, als ik vragen mag?

Via de assistant van de dokter

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:26

Yessy schreef:
Staat er niet ergens 'als je hem niet op de eerste dag van de menstruatie inneemt maar op een andere dag, ben je de eerste 7 dagen niet beschermd tegen zwangerschap' of iets wat er op lijkt?

Nee, niet echt, staat alleen dat je bij die 2 methodes gelijk beschermd ben, en dat anders de betrouwbaarheid van Yasmin in geding komt. Denkdus dat ik hem wel nu kan slikken, maar wanneer ik dan onbeschermde seks kan hebben ?

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:46

mijn dokter vertelde mij voor de zekerheid 2 weken niet.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:39

Ok bedankt!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:50

Ik zou voor de zekerheid toch een volle strip doen, want na je volgende stopweek ben je zeker weten beschermd tegen zwangerschap.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:09

Ja, daar dacht ik in eerste instantie ook aan.
Denk dat ik dat voor de zekerheid toch doe (zit nou niet bepaald te wachten op een baby Clown)

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:01

Ik heb vorige week woensdag een Mirena laten plaatsen, was toen in de 4e dag van mijn menstruatie. Ben nu nog steeds ongesteld, nog meer mensen die ervaring?

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:41

Dat kan idd, ik heb geloof ik 2 weken gevloeid en daarna nooit meer!

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:26

dan maar vraagje van mij;

Ben 2 weken en 1 dag geleden begonnen met de pil, op de eerste dag van mijn menstruatie. Normaal gesproken duurde die 6/7 dagen. Maar nu ben ik nog steeds ongesteld, 2 weken dus al. Is dit omdat mijn lichaam moet wennen ofwat? In de bijsluiter kan ik er niets over vinden..

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:05

Citaat:
Ik ben 19, en pak sinds mijn 14de de pil. In eerste instantie omdat ik heel onregelmatig was.
(ik had soms 6maanden mijn mensturatie niet) Ondertussen gebruik ik de pil ook voor anderen doeleinden
Maar mijn probleem is. Ik heb geen vaste verblijfplaats en verhuis om de 4 dagen van mijn vader naar mijn moeder
en andersom. Ik moet mijn pil dus constant bijhebben, en met mijn warhoofd vergeet ik ze al eens bij mijn vader als
ik bij mijn moeder ben en andersom. En ja, ook al heb ik ze soms bij.. dan vergeet ik ze nog altijd wel een keer in te
nemen.
Kortom, ik ben mijn pil meer dan beu. Ik wil wat anders Vork (behalve een kind Clown )
Maar ik heb gehoord dat ik nog te jong ben voor een spiraal of de prikpil?

Dus aan jullie de vraag.

Hoe oud waren jullie?
En wat zijn jullie ervaringen er mee?
en andere oplossingen zijn altijd welkom!

Alvast bedankt!

Even gekopieerd van een topic..
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Haha!