fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:38

Dankje voor je antwoord lotteke.
Ja ik was het echt helemaal zat toen hij me alleen wat asprientjes wou laten slikken Nagelbijten / Gniffelen
Toen heb ik even opgenoemd met welke klachten ik de laatste paar jaar bij hem ben geweest en toen kon hij weinig anders dan mij doorsturen.

Veel succes met je aquarium wat voor vissen komen er in?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:08

Ik ben overgevoelig voor Naproxen (daar kreeg ik hele vreemde sensaties en hartkloppingen van) en ook voor Ibuprofen. 2 soorten medicatie die veel voor reumatische klachten worden gebruikt Boos!
Ik heb pijnstillers in huis vanwege mijn dystrofiebeen. Ik heb 3 gradaties, nl niet zo heftig-> paracetamol codeïne, heftiger -> diclofenac en zeer heftig -> tramal.
Ik heb een poosje voor de nacht tramal en een spierverslapper (baclofen) geslikt. Was ik de volgende dag echt een zombie.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:09

tramal wordt tramadol mee bedoeld?
Ik heb nl. ook tramadol met baclofen geslikt en dat was geen goede combinatie Nagelbijten / Gniffelen

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:24

Ja tramal is hetzelfde als tramadol

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:21

IK voel me al een zombie als ik amitrityline braaf iedere nacht slik, daar wordt ik alleen nog maar moeier van Scheve mond

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:22

Ik krijg a.s. maandag weer een injectie voor mn B12, ben benieuwd of die wel aanslaat Ja

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:25

Vitamine-injectie?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:26

Nee B12 injectie Scheve mond

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:34

Wat is dat?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:35

Omdat mn lichaam geen B12 opneemt en ook niet aanmaakt wordt dat direct in mijn spieren gespoten in de hoop dat ik minder moe wordt en vooral minder stijf.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:36

heey, dat zou ik ook nog eens kunnen vragen of dat dan niks is voor mij,...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:38

Moet je even vragen of ze je bloed willen testen op een B12 tekort, soms kun je nog met poedertjes werken wat die spuiten zijn niet echt een pretje Nagelbijten / Gniffelen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:39

Nee, ken spierspuiten Knipoog

Bloed is laatst nog getest Huilen van het lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:40

B12 ook?
Waren ze bij mij vergeten, was dat mn osteopaat het tegen mij zei Scheve mond

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:41

Die zaldiar waa rik het over had, dat is dus tramal (met paracetemol). Wordt er hooguit beetje slomer van, maar pijnklachten verminderen hiermee tot nu toe het beste. Weg krijg ik ze niet, met geen een medicijn. Best triest eigenlijk dat het op m'n 26e al zover is dat met redelijk zware medicijnen nog niet weggaat....Slik die dingen zo door, desnoods dubbele dosis en dan soms helpt het nog net afdoende.....mh, wil er liefste vanaf, hoop dat dat ooit gaat lukken.

Zoals ik zei zei de revalidatiearts waar ik tijdje terug ben geweest dat zaldiar onder de opiaten valt. Het is weliswaar geen opiaat waar zoals met morfine strengere regels voor zijn en waarvoor getekend moet worden bij uitgifte, maar qua werking is het blijkbaar aldus haar wel vergelijkbaar.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:42

sronnie schreef:
B12 ook?
Waren ze bij mij vergeten, was dat mn osteopaat het tegen mij zei Scheve mond

moet de HA toch nog bellen,...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:43

Ah oke, zaldiar hielp bij mij 0,0 het enige wat er kwam waren bijwerkingen maar de pijn bleef.
Heb je dan verder geen tramadol zelf geprobeerd?
Wel een heftig medicijn maar mij het waard.

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:56

Pfff...dacht ik dat het wat beter ging met mijn lichamelijke pijnklachten...En ging echt heel erg twijfelen of ik fibro zou kunnen hebben.

Dus niet he! Ik sport nu 2 keer per week. Conditie wordt wel ietwat beter maar de pijn wordt echt niet minder ofzo! Sterker nog, wordt steeds erger!
Gewoon al een paar dagen dolksteken-gevoel in pols, met name bij de pees die in je polsgewricht zit aan de kant van je pink, minder kracht, branderig gevoel, beweging doet zeer, krom trekken van pink en ringvinger enz. enz. Heb dus maar VSM-gel ofzo gekocht, helpt wel beetje. En geef pols rust.
Heb het een hele tijd terug (maaaaanden) ook een periode aan de linkerkant gehad. Nu dus ook rechts. Doet zo'n pijn! Kreeg van het weekend zelfs dat de vingers en pols zelf gaan trekken met stotende bewegingen. Terwijl ik niks doe beweegt pols dan...
En de ene dag gaat het beter als de andere dag ermee.

Ook nogsteeds pijn in heupen, rug, schouders, nek (soms) en onwijs MOE! Is dit genoeg om huisarts over te halen voor een verwijzing? Ik ben het nu echt ZAT!

Mijn ma heeft trouwens een B12 tekort, staat na paar onderzoeken vast, ze gaan nu kijken waar de zenuwen al zijn aangetast enzo. Eerst was er een vermoeden tot allergie voor nachtschadeplanten, maar dat was niet zo. Ze heeft dus ...Anemie ofzo. Balen zeg!

Dit was de enigszin verwarde en vermoeide update effe van mij.
Iedereen: Veel Sterkte en *dikke knuf*...
Laatst bijgewerkt door LinnieLin op 22-04-07 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:57

Ik stapte vandaag de koets op en moest echt heel snel mijn been ontspannen anders dan had ik weer met kramp gezeten Scheve mond

En na het fietsen heb ik ook altijd van die pijn Verward

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:03

Lijkt me toch reden genoeg voor een doorverwijzing Linnielin...

Ik ben gisteravond een rondje wezen skaten en het viel niet eens tegen. Heb vermoeide benen, maar eigenlijk geen pijn, dus dat is wel positief. Stomme is weer wel dat ik vanmorgen met zere handen en polsen wakker werd...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:03

Ik ben zojuist weer terug van de huisarts en weer 0,0 opgeschoten, of ik volgende week weer even wil bellen Scheve mond
Hij durfde mij niet eens te zeggen wat ik moest doen als ik last had van mijn hart, volgende week zou hij mij wel doorverwijzen naar de cardioloog.
Gister zijn mijn collega's onwijs geschrokken, stond ik de keuken en wist niet hoe snel ik moest gaan liggen.
Hart ging als een gek te keer onwijze pijn op mn borst en zwart voor mn ogen, trok wel weer weg maar schrik er zelf ook steeds weer van, en dan nog doodleuk zeggen dat ik maar rustig aan moet doen Lips are sealed

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:58

Mijn vriend heeft een buitenrit gaan doen sinds hele lange tijd, en net toen hij de straat uit was, kreeg hij immense pijn. Hij heeft toch doorgereden, en heeft nog dagen spierpijn gehad, slimmerik Lachen

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:17

ik heb 2 uur autogereden gister
ook file, dus veel koppeling werk etc
maar spierpijn vandaag valt écht mee

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:47

Heb een heeeeerlijk weekend gehad!!
Ben weer even helemaal opgefleurd Haha!

3 weken niks doen, was t helemaal zat dus ben uitgegaan enzo. Geen hoofdpijn geen spierpijn niks niet.
Ja mn voeten en knieen nu een beetje. En ben moe, maar dat is begrijpelijk.

Voel me weer even helemaal goed Lachen

Zal wel snel weer veranderen..maar ach..misbruik maken van de momenten die je hebt.

Goh zo te horen over die medicijnen trouwens..ben blij dat naproxen helpt bij mij dan.
Maar ik weiger vaak pijnstillers te nemen..voor hoofdpijn helemaal...ook voor polsen enzo, ik verdom het. Misschien dat daardoor ze nu beter inwerken ofzo.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:22

sronnie schreef:
Ah oke, zaldiar hielp bij mij 0,0 het enige wat er kwam waren bijwerkingen maar de pijn bleef.
Heb je dan verder geen tramadol zelf geprobeerd?
Wel een heftig medicijn maar mij het waard.

Jawel en nog steeds zelfs. Zoals ik al eerder zei IS Zaldiar Tramadol;-)
Heb het ook puur gehad en ook dat helpt goed. Maar ok, wat dan ook als het echt neit hoeft, pak ik gewoon niets;-)
Dat blijft "beter"....