[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorée

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 17:48

Dat denk ik niet hoor Share. Je kunt natuurlijk altijd een aanvraag indienen, maar er moeten wel aantoonbare redenen/klachten zijn waarom je het wilt. Alleen omdat het niet mooi is bijv. voldoet niet.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 20:01

Een borstverkleing wordt vergoed wanneer er lichamelijke klachten ontstaan door de grootte/zwaarte van de borsten. Bij een D cup is er over het algemeen weinig sprake van klachten die door de grootte/zwaarte van de borsten worden veroorzaakt zoals rug en nek klachten (geestelijke klachten zijn tegenwoordig geen reden meer voor vergoeding).

Het is dus niet zo dat je dan geen vergoeding kan krijgen, de kans is alleen kleiner.

Overigens zie je op het borstenforum alleen foto's van vrij kort na de operatie en geen foto's van na 1, 2 en 3 jaar. Je krijgt er dus geen goed beeld van hoe het er uiteindelijk uit gaat zien.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:38

nou jongens, nog 3 nachtjes slapen en dan is het zover. kijk er echt naar uit, maar vind het ook erg spannend.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:56

Is ook kei spannend, maar het komt allemaal goed. Je kunt het best zo relaxt mogelijk die operatie ingaan al is dat makkelijker gezegd dat gedaan. Heel veel succes en sterkte!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 22:11

Falona schreef:
Een borstverkleing wordt vergoed wanneer er lichamelijke klachten ontstaan door de grootte/zwaarte van de borsten. Bij een D cup is er over het algemeen weinig sprake van klachten die door de grootte/zwaarte van de borsten worden veroorzaakt zoals rug en nek klachten (geestelijke klachten zijn tegenwoordig geen reden meer voor vergoeding).

Het is dus niet zo dat je dan geen vergoeding kan krijgen, de kans is alleen kleiner.

Een tenger persoon van 1.55 met cup D kan meer last van haar borsten hebben dan een stevig persoon van 1.80 met cup E. Het lijkt me dat in zulke gevallen niet moeilijk wordt gedaan.

Wat de procedure betreft: ik moest ook 'gekeurd' worden, de arts die dat deed zei al dat het geen probleem moest zijn en ik had de bevestigingsbrief binnen een week in de bus.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:35

Karin schreef:
Een tenger persoon van 1.55 met cup D kan meer last van haar borsten hebben dan een stevig persoon van 1.80 met cup E. Het lijkt me dat in zulke gevallen niet moeilijk wordt gedaan.

Klopt als een bus. De klachten ontstaan vaak als je in verhouding erg grote en zware borsten hebt. Iemand die heel klein en/of tenger is zal dus waarschijnlijk bij kleinere borsten een vergoeding krijgen dan iemand die heel groot en/of stevig is. Het is dus niet uitgesloten dat je bij een cup D een vergoeding krijgt, maar het komt wel minder voor omdat de meesten van ons nu eenmaal niet klein en tenger zijn.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:40

klopt ik was 15 jaar en 160 lang (klein) en woog toen 42 kilo.
ik had maat F soms G vandaar dat ze mij al zo vroeg hielpen eraan.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:50

Wow, dat is idd wel erg extreem. Geloof goed dat ze het bij jouw al zo jong hebben gedaan.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:54

ja dat moest wel ik had er echt hele veel last van .
ze hebben toen de maat naar mijn lichaam aan gepast.
dat werd toen een B nu ben ik 33 en heb C.
toch had ik ze nu wel wat groter willen hebben hoor haha.
heb 3 kinderen gehad en kon gewoon borst voeding geven( maar wou ik niet).
toch een teken dat ze het goed hebben gedaan want niet iedereen kan nog zeggen dat ze borst voeding kunnen geven na de operatie

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:54

Ik ben ook 1.60 (nouja, 1.59 om precies te zijn) en woog toen toch wel ergens rond de 55 kilo en had een F/G. Woog jij 42 kilo? Damn dan ben je wel echt tenger en dan met zo'n cupmaat... Pff inderdaad begrijpelijk dat ze het zo vroeg gedaan hebben bij jou!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:55

Weet je waar ik wel eens bang voor ben? Dat als ik ooit zwanger ben, mijn borsten groeien maar na de bevalling niet meer krimpen.. Echt nachtmerrie!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:58

haha die krimpen echt wel hoor ik weet het uit ervaring hihi.
en ja ik was heel tenger nog wel hoor ben nu nog steeds 160 haha 48 kilo en drie kinderen verder

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:07

OMG, 48 kilo.... Dat kan ik helaas niet zeggen (ben wel aan het dieeten maar goed, 48 kilo zal ik nooit halen).

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:11

haha dat heb ik dus nog nooit gedaan dieeten .
ik zal niet weten hoe het moet ik moet me echt bijna dood vreten om er wat aan te houden hihi

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:12

Ja dat is de andere kant van het verhaal!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:21

ja maar dat heeft niks met borsten te maken haha

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 13:25

Mijn verzekeraar, Groene Land Achmea, heeft alles ok gewoon vergoed, zonder gezeur of gedoe. Lachen
Mijn tepelstam en alles daar omheen is naar boven verplaatst, zonder het door te snijden, dus technisch gezien heb ik nog ongeveer 50% kans op het geven van borstvoeding (volgens mijn pc)

Tientjeh, aftellen is nu echt begonnen he? Lachen

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:27

bij mij was wel alles door gesneden.
maar toch had ik echt melk hahaha.
en bij alle drie de kids

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:01

MissJ schreef:
Mijn verzekeraar, Groene Land Achmea, heeft alles ok gewoon vergoed, zonder gezeur of gedoe. Lachen
Mijn tepelstam en alles daar omheen is naar boven verplaatst, zonder het door te snijden, dus technisch gezien heb ik nog ongeveer 50% kans op het geven van borstvoeding (volgens mijn pc)

Tientjeh, aftellen is nu echt begonnen he? Lachen

haha ja het aftellen is echt begonnen. morgen nog even wat boekjes en tijdschriften halen om te lezen. ik laat de tv ook aansluiten op mn kamer in het ziekenhuis. kan je daar gewoon alle zenders krijgen die je normaal ook thuis hebt?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 16:03

tientjeh schreef:
haha ja het aftellen is echt begonnen. morgen nog even wat boekjes en tijdschriften halen om te lezen. ik laat de tv ook aansluiten op mn kamer in het ziekenhuis. kan je daar gewoon alle zenders krijgen die je normaal ook thuis hebt?

Geen idee eigenlijk. De tv is het ziekenhuis waar ik lag had alles wel gewoon, maar misschien verschilt het per ziekenhuis wat ze aanbieden?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:04

ik neem wel aan dat je gewoon alle zenders kan kijken. dan heb ik nog een beetje afleiding. lezen heb ik vast ook niet altijd zin aan, want daar moet je je ook nog bij concentreren. tv kijken is lekker ontspannend.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 16:14

Ik heb ook veel tv gekeken hoor. Ja Lekker nutteloos verstand op nul, uitrusten en kijken. Lachen

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:28

Ik kan me eigenlijk, als ik er zo over nadenk, weinig herinneren van mijn tijd in het ziekenhuis. Na de operatie ben ik een dag goed ziek geweest, de dag erna weet ik weinig meer van en de dag daarna mocht ik alweer naar huis!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:54

nou, morgen is het zover hoor. pfff, het begint nou toch wel echt te kriebelen. ook begin ik een beetje te twijfelen. vanmiddag hoor ik hoe laat ik er morgen moet zijn.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:26

Henzz schreef:
Weet je waar ik wel eens bang voor ben? Dat als ik ooit zwanger ben, mijn borsten groeien maar na de bevalling niet meer krimpen.. Echt nachtmerrie!

Bij mij zijn ze inderdaad een cupmaat gegroeid tijdens mijn zwangerschap.Helaas is die na debevalling niet weggegaan. Terwijl ik niet zwaarder ben geworden dan voor mijn zwangerschap.