Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 21:27

Van mij uit was het helemaal niet slecht bedoeld om andere smoothies voor te stellen, ik zie dit topic ook vooral om te leren en elkaar te helpen. Zelf heb ik hier al tip en tricks gelezen waar ik niet van op de hoogte was of gewoonweg niet bij had stil gestaan.

Of ik er iets mee doe is dan nog altijd een keuze, ik denk dat dit voor TS en haar optimel niet anders is.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 22:39

Ik heb het ook helemaal niet negatief opgevat hoor. En tussen alle tips zitten echt wel goede opties. En ik zit niet in m'n eentje in dit topic, dus genoeg mensen die ook wat aan alle opties hebben

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 23:16

Ik kan ook weken/maanden iets eten en dan ineens krijg ik het niet meer weg :')

Hier ontbijt ik met havermout, rauwe melk, honing en banaan. En afwisselend met kaneel, koek en speculaas kruiden of pumpkin spice.

Lunch is 3 rijstwafels met pindakaas en banaan. En bak kwark met esn flavorpoeder

En avondeten is laatste tijd vaak avg'tje. En weer met bak kwark als toetje.

Tussendoortje vaak gekookt ei de laatste tijd

Ik let juist bewust op dat ik juist genoeg koolhydraten en vetten binnenkrijg.

Zomers leef ik op zelfgemaakte ijs die ik maak met ninja creami. Gaan er hele bakken kwark gemixt met fruit erdoor heen _O-

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 23:40

Pff dat ijs uit de ninja creami mis ik nog elke keer. Ding staat al bijna een jaar doelloos op mijn aanrecht. Het ijs wat ik ermee kon maken was zo gezond en lekker, maar helaas vind ik het heel onhygiënisch dat je die metalen staaf niet kan reinigen. Vind het echt een vreselijk dom design. Had 'm terug moeten sturen eigenlijk toen want dit is echt zonde. Nu staat ie stof te happen.. :(

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 23:43

Celebi schreef:
Pff dat ijs uit de ninja creami mis ik nog elke keer. Ding staat al bijna een jaar doelloos op mijn aanrecht. Het ijs wat ik ermee kon maken was zo gezond en lekker, maar helaas vind ik het heel onhygiënisch dat je die metalen staaf niet kan reinigen. Vind het echt een vreselijk dom design. Had 'm terug moeten sturen eigenlijk toen want dit is echt zonde. Nu staat ie stof te happen.. :(

Ik reinig die door zo'n ijsbak te vullen met warm water en drupje afwaszeep. En daarna nog keer met alleen water.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 23:45

Dat heb ik inderdaad ook nog even gedaan maar dat werd zo'n kliederboel. Alles zat onder het water en het maakte dat ik op ging zien tegen even een ijsje maken, omdat ik daarna meteen weer van de bank op moest staan om die water cyclus met baking soda te draaien en vervolgens alles weer droog te maken. En of het daarmee echt schoon werd, was nog maar de vraag. Misschien dat ik daar ooit weer de fut voor heb om die water cyclus weer te gaan draaien maar baal vooral gewoon van dat hele ding. Keek er zo naar uit en het was mijn verjaardagscadeau toen. Was als een kind zo blij en daarna zó teleurgesteld dat ik het liefste nooit meer naar dat ding kijk. :=

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 07:42

Ik denk dat het ook (voor sommigen, niet gericht op iemand persoonlijk in dit topic) een belangrijke mindswitch is dat eten gewoon niet altijd superlekker hoeft te zijn.

Ik heb niet zo'n goede opvoeding gehad qua eten (ik ben echt opgegroeid op suiker en frituur, de meeste gezonde dingen werden gezien als saai of vies in mijn gezin). Als gevolg ook jarenlang met mijn gewicht gestruggeld, tot ik op volwassen leeftijd mezelf opnieuw heb leren eten.

Richt op voeden in plaats van vullen. En dan eet je niet altijd het meest lekkere of spectaculaire. Maar het duurt maar een paar dagen om je smaakpapillen aan te passen. En over de jaren is mijn hele beleving van voeding veranderd."Echt" eten smaakt minder zoet en zout, maar het is echt een kwestie van wennen en bevredigt uiteindelijk veel meer, waardoor je honger- en verzadigingssignalen beter werken.

Ikzelf kan me dan ook niet voorstellen dat je iedere ochtend een pak optimel neemt. Dat zijn lege calorieën, een snack die je neemt voor de "lekker" maar niet als voeding. En nogmaals, niet persoonlijk bedoeld (doe wat je wil, geen oordeel over degene die dit postte), maar voor mij legt dit wel één van de mechanismen bloot waarom er zoveel overgewicht bestaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 08:01

Hier ook een moeilijke eter. Alles wat ik lekker vind is ongezond en iets met stukjes erin heb ik ook moeite mee. Bijna niks wat groen is lust ik.
Toch heb ik wel dingen gevonden die geen lege calorieën zijn maar lekker zijn en voeden. Maar dat is vrij beperkt. Voor mij werkt volkoren brood met sesam, eieren en kwark goed. En dan vaak los nog plak ham bijvoorbeeld. Op brood vind ik ei en ham alleen op wit brood lekker dus dat eet ik dan los. Eieren kluts ik dan meestal of gekookt eitje.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 08:53

Hier ook moeilijke eter hoor.
Veel groenten die ik of niet lust, of alleen met kaas erover ofzo.
Ik ben niet zo'n snoeper qua snoepjes, maar koekjes, chocola en hartige dingen zoals kaas en worst zijn wel zwakke punten.

Daarnaast kan ik dus geen 2 dagen achter elkaar hetzelfde eten, dus daar zit ook een beperking. Met lunch werk ik er nu omheen, vaak wel tosti, maar ene keer kaas kipfilet, andere keer alleen kaas, dan een keer Vietnamese sambal erbij, dan weer wat anders. En andere dagen ander hartig beleg, probeer zo veel mogelijk af te wisselen.

Had hier afgelopen 2 weken echt even de balen, bizar veel trek in vettig eten, en toch extraatjes hier en daar genomen, waardoor ik weer richting de 100 ging. Heb ook geen energie om na werk of in weekend nog te gaan joggen, dat in het donker weg en in donker thuiskomen blijft erin hakken. Vanaf maandag weer echt aan het opletten en zie het gelijk alweer terug zakken qua gewicht gelukkig. Maar baal dan echt van zo die weken ertussen, hoop dat het aan het weer lag dat mijn lichaam daarop reageerde met de vettrek

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 09:01

Dat kan zeker het weer zijn geweest! Ik zag het op mijn smartwatch hoeveel extra ik wel niet had verbrand toen er sneeuw lag. Was echt een soort crash dieet. Als je dat niet op de juiste manier aanvult kan je lichaam inderdaad gaan roepen. Blijf dat bijhouden van verbranding en inname wel echt heel goed vinden helpen.

Hier vanmorgen op de weegschaal trouwens de -3,5 aangetikt. Zo trots! *\o/*

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 09:06

Ik moet mijn weegschaal gaan opzoeken.

Mijn vriend heeft de weegschaal gebruikt voor het wegen van dingen voor verbouwing van het huis :') Maar is nu spoorloos verdwenen.

Hier lust ik de groentes, die mijn vriend vaak weer niet lust. Of precies andersom. Maar ik heb er gelukkig geen moeite mee om meerdere keren per week hetzelfde te moeten warm eten.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 09:09

Hier -1,4 in 11 dagen.
Nog 11,6 te gaan.

Zo even bij lezen.

Las een hoop over structuur.
Hier nooit geen moeite mee, maar vandaag cottage cheese pannekoeken.
Bah die korrelige structuur..

Ik lust gelukkig bijna alles ook qua gezond eten.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 11:51

Hier heb ik my fitnesspal gedownload. Heb mijn ontbijt en tussendoortje en water ingevoerd. Vraag me nu af, of de calorieën die ik linksonder zie staan, de calorieën zijn om 0,5 kilo per week af te vallen. Dan zou ik 2080 mogen eten. Daarvan mag ik er nu nog 1433.

Dit maar even proberen bij te houden voor het inzicht.

Ik ben gelukkig een makkelijke eter. Qua structuur houd ik niet van citrusvruchten

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 14:07

Jeetje ik mag er totaal maar rond de 1400 nog wat volgens mijn app. :+

Nadeel aan klein zijn haha. Moest bij mij invullen hoe actief ik was en heb die op de minst actieve variant gezet wel. Computer werk en vaak te ziek om van de bank te komen dus wel accuraat op veel dagen. Heb het zo ingesteld dat als ik sport mijn smartwatch de calorieën doorgeeft aan de app van Foodvisor en die telt die calorieën dan op bij het totaal. Dat werkt wel goed voor mij. Het valt me trouwens mee hoe weinig ik mezelf moet verhongeren om af te vallen. Misschien dat toch mijn ADHD medicatie een deel hongergevoel onderdrukt. Is een bekende bijwerking, maar gevoelsmatig heb ik er nog steeds geen last van.

Ik zat trouwens dus vanmorgen op -3,5 maar het is misschien wel interessant dat ik daarbij ook mijn totaal van -13 heb gesteld dus ik moet nu nog 9,5 eraf voor mijn ideale streefgewicht voor mij en mijn pony. :j

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 14:29

Ik ben niet per se een moeilijke eter, maar wel echt een grote eter en opgegroeid met veel zout/gekruid eten waardoor ik dingen al snel flauw of smaakloos vindt.
Mijn vriend kan geweldig koken, maar daardoor eet ik veel te veel. Lust wel brood, maar ik houd er niet van.
Vaak merk ik dat ik mijn eten niets alleen vullend voor mijn maag moet zijn, maar ook goed voor mijn hoofd. Ik kan bijvoorbeeld wel een bak worteltjes eten, maar dit voelt niet als voldoende omdat het in mijn hoofd smaak mist. :Y)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 15:28

Celebi schreef:

Nadeel aan klein zijn haha. Moest bij mij invullen hoe actief ik was en heb die op de minst actieve variant gezet wel. Computer werk en vaak te ziek om van de bank te komen dus wel accuraat op veel dagen. Heb het zo ingesteld dat als ik sport mijn smartwatch de calorieën doorgeeft aan de app van Foodvisor en die telt die calorieën dan op bij het totaal. Dat werkt wel goed voor mij. Het valt me trouwens mee hoe weinig ik mezelf moet verhongeren om af te vallen. Misschien dat toch mijn ADHD medicatie een deel hongergevoel onderdrukt. Is een bekende bijwerking, maar gevoelsmatig heb ik er nog steeds geen last van.

Ik zat trouwens dus vanmorgen op -3,5 maar het is misschien wel interessant dat ik daarbij ook mijn totaal van -13 heb gesteld dus ik moet nu nog 9,5 eraf voor mijn ideale streefgewicht voor mij en mijn pony. :j

Ik ben lang 1.79 , heb het ingesteld op licht actief , maar heb nu alles ingesteld en met de wandeling van vanmorgen erbij mag ik vanavond nog een tussendoortje van ongeveer 200 calorieën.

En dan heb ik voor mijn gevoel, wel heel gezond gedaan vandaag. Net een tussendoortje van rijstwafel met kipfilet een flink stuk komkommer en een hele rode paprika.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 15:30

Josien_ schreef:
Ik ben niet per se een moeilijke eter, maar wel echt een grote eter en opgegroeid met veel zout/gekruid eten waardoor ik dingen al snel flauw of smaakloos vindt.
Mijn vriend kan geweldig koken, maar daardoor eet ik veel te veel. Lust wel brood, maar ik houd er niet van.
Vaak merk ik dat ik mijn eten niets alleen vullend voor mijn maag moet zijn, maar ook goed voor mijn hoofd. Ik kan bijvoorbeeld wel een bak worteltjes eten, maar dit voelt niet als voldoende omdat het in mijn hoofd smaak mist. :Y)

Dit herken ik wel, vooral qua porties eten. Eet te grootte porties, maar doe tegenwoordig wat ik over heb in de vriezer en mijn zusje haalt dan af en toe wat bakjes op, dat is win win .

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 15:36

eroslover schreef:
Celebi schreef:

Ik ben lang 1.79 , heb het ingesteld op licht actief , maar heb nu alles ingesteld en met de wandeling van vanmorgen erbij mag ik vanavond nog een tussendoortje van ongeveer 200 calorieën.

En dan heb ik voor mijn gevoel, wel heel gezond gedaan vandaag. Net een tussendoortje van rijstwafel met kipfilet een flink stuk komkommer en een hele rode paprika.

Misschien nog een tip voor mensen die gebruik maken van MFP en andere kcal-bijhoud apps die je behoefte berekenen. Als je je activiteitsniveau aangeeft bijv. licht actief, dan moet je niet de activiteit van je smartwatch erbij optellen na bijvoorbeeld zo'n wandeling :) Dan tel je het dubbelop. In licht actief zit al 1-3x per week sporten verwerkt. Sowieso zijn calorieën inschattingen van smart watches niet heel nauwkeurig en zou ik opletten met het erbij eten van die kcal. :)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 15:49

Aight schreef:
eroslover schreef:

Misschien nog een tip voor mensen die gebruik maken van MFP en andere kcal-bijhoud apps die je behoefte berekenen. Als je je activiteitsniveau aangeeft bijv. licht actief, dan moet je niet de activiteit van je smartwatch erbij optellen na bijvoorbeeld zo'n wandeling :) Dan tel je het dubbelop. In licht actief zit al 1-3x per week sporten verwerkt. Sowieso zijn calorieën inschattingen van smart watches niet heel nauwkeurig en zou ik opletten met het erbij eten van die kcal. :)

Oké dankje dit wist ik niet.

Dan mag ik eigenlijk na het avondeten niks meer, dat wordt een uitdaging denk ik.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 16:05

eroslover schreef:
Aight schreef:

Oké dankje dit wist ik niet.

Dan mag ik eigenlijk na het avondeten niks meer, dat wordt een uitdaging denk ik.

Voor een dagje zal het niet zoveel uitmaken! Anders nog een extra blokje om?

Ik eet zelf op dagen dat ik sport ietsje meer want dan heb ik meer honger en de dagen dat ik niks doe wat minder, maar in principe zou je ook elke dag hetzelfde getal kunnen vasthouden als je je BMR + PAL hebt ingegeven

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 16:18

Ja precies. Ik raad iedereen altijd aan om niet actief te kiezen bij dat soort apps. En als je dan sport afhankelijk van de soort sport en de duur van het sporten wat extras te nemen.

Denk aan een bak kwark met wat muesli en fruit na een uurtje hardlopen. En na twee uur sporten neem je er ook nog een "krentenbol" bij.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 17:06

Ik heb hem op zittend ingesteld nu.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 19:53

Ja precies dat probeerde ik in mijn post te zeggen dat ik dat zo ook had gedaan. Ben best met regelmaat actief doordat ik met paard of hond op pad ga of thuis wat sport, maar mijn smartwatch houdt dat netjes bij en koppelt het dus aan Foodvisor. Op dagen dat ik dat niet doe is het zittende niveau meer dan prima qua calorieën en als ik meer beweeg mag/moet ik meer daarom ook meer eten. Werkt echt top op die manier voor mij en met duidelijk resultaat al. Maar daarom ging ik er inderdaad een beetje vanuit dat 2080 potentieel wat aan de hoge kant kon zijn. Al is dat voor iedereen anders natuurlijk. Scheelt het veel calorieën in jouw app als je licht actief of zittend kiest?

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 21:27

Ik verbrand volgens mijn garmin 2800 tot 3000 kcal op een dag. Kan idd vrij goed kloppen, want val normaal gesproken met 2000 a 2200 kcal netjes af

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 21:48

Dagahra schreef:
Ik verbrand volgens mijn garmin 2800 tot 3000 kcal op een dag. Kan idd vrij goed kloppen, want val normaal gesproken met 2000 a 2200 kcal netjes af

Haha wow. Wat voor werk doe jij dan dat jij zoveel verbrandt?