Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 09:39

De laatste tijd last van onderrug maar ook van de heupen, pijnlijk.
dat heb ik wel al langer maar de laatste tijd veel meer.
Gewoon stukkie ouderdom denk ik, niks te maken met chronisch ziek.
Maar toch hier meer ervaringsdeskundige.
Waar zouden jullie heen gaan om eens te laten kijken? Fysio, of chiropractor of osteo?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 09:45

Fysio voor dry needling, dat heeft mij al eens goed geholpen. Was wel meer bilspieren trouwens, ik weet niet of ze dat ook in de onderrug doen.

Ik heb vitamine B12 pillen van Kruidvat eigen merk, dat lijkt het goed te doen want de waarde blijft al jaren goed nadat ik gestopt ben met injecties.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 09:49

Fysio :j Maar goed, dat is volledig afhankelijk van de expertise van diegene. Ik heb ook tijd bij chiro/osteo gelopen omdat ik toen geen goede fysio kon vinden. Nu juist weer bij fysio, omdat die ook meedenken over het voorkomen. En als je er 1 hebt die ook manueel therapeut is kan die hetzelfde als een chiro.
Osteo vond ik fijner als je ook andere klachten had, want die 'behandelen' ook organen enzovoorts. Maar bij pijn in spieren en gewrichten ga ik liever naar fysio. Ik kan niet tegen dry needling, maar die triggwr point behandelingen doen ze bij mij dus met handen. Met de naaldjes krijg ik ontstekingen, blauwe plekken en zwellingen ook al beweren mensenndat het niet kan. Meerdere keren geprobeerd bij verschillende ennaltijd hetzelfde resultaat en niet genoeg effect om dat ervoor over te hebben.

Ik moet ook weet aan de supplementen gaan beginnen. Maar koop de goedkopere en dan is het al rib uit mijn lijf want ik schijn niet genoeg op te nemen en moet dis best wel aanvullen. Die zenuwtrekjes die jij benoemd DP heb ik bijna dagelijks, evht een raar rot gevoel :') Niet als in pijnlijk maar wel irritsnt

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 11:06

verootjoo schreef:
Petpa schreef:
"Iedereen werkt wel iets in het zwart of laat voor zich in het zwart werken."

Wow. Je stelt nogal wat!

Nou ja, jij misschien niet. Maar iedereen die ik ken heeft wel een schoonmaker die zwart wordt betaald, laat z’n huis (gedeeltelijk) zwart schilderen of verbouwen of werk zelf zwart. Of ze nu chronisch ziek zijn of niet.
Maar misschien heb jij alleen maar perfect volgens de regels levende mensen om je heen :)

Maar mijn zwart betaalde schoonmaakster heeft geen uitkering. ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 11:16

Oh Iris wat moet jij je rot gevoeld hebben. Inmiddels een beetje bij kunnen komen?

Prachtig lieve foto Tallie :+:

DP: ik zou naar de fysio gaan. Die van mij zet er dan naalden in (dry needling). Niet lekker (understatement), maar na een halve dag zijn mijn heupen veel minder stijf en pijnlijk.
Maar ik heb dan ook wel echt een fijne fysio met veel ervaring met fibro.

Telpeva: ik heb een tijdje magnesiumoxide geslikt. Ik had het idee dat dat beter hielp dan die van Lucovital. Ik had die van het Kruidvat. En magnesium spray, of als je een bad hebt magnesiumkristalleb, doen het ook goed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 11:46

Ook ik zou voor dry needling kiezen!
Mijn man heeft ongeveer dezelfde klachten en gaat om de week naar de fysio voor dry needling.
De eerste uren daarna loopt hij echt als een vent van 90 jaar :+ (Hij is begin 40) maar de volgende dag voelt hij zich weer helemaal goed!
Je moet het dan wel regelmatig bij houden, want een paar keer zet geen zoden aan de dijk.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 12:01

Even snel want ik moet naar het ziekenhuis. Ik slik magnesium, vit. B, Calcium en vit. D allemaal van het kruidvat op aanraden van mijn huisarts. Als ik het met voorschriften bij de apotheek haal ben ik veel duurder uit.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 12:17

Bedankt allemaal! Ik was al van plan om naar de kruidvat te gaan, dan neem ik ook gelijk wat van hun supplementen mee. Magnesium spray ga ik ook even googlen, die ken ik nog niet. Glucosamine ga ik ook even naar kijken.
@DP bij mij is het ook deels spieren wat zeer doet, zodra de zenuw opspeelt dan ga ik met andere spiergroepen overcompenseren. Als het tegen die pijnlijke spieren zou helpen dan ben ik ook blij!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 12:24

Magnesium spray heb ik een van de action meegenomen om mijn kuiten te masseren omdat die vaak in kramp schieten.
Had niet het idee dat het veel deed.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 12:44

Magnesium moet je in denken dat je geen oxide neemt. Dit wordt niet opgenomen door het lichaam en kan zorgen voor diarree. Het beste voor spieren is de citraat.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 12:46

Bij de Aldi hier hadden ze nu de spray van Lucovital staan voor een paar euro.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 12:57

Ik slik nu niks maar als ik wat slik is dat idd van kruidvat huismerk. Het is soms zo onzinnig hoe duur die merktroep is terwijl je van het Kruidvat merk hetzelfde krijgt. dan is merk 16 euro en kruidvat 3 euro ofzo _O-
Over slaapsupplementen gesproken, ik kan wel wat rust gebruiken voor het slapen, soms lig ik uren wakker. Dan is mijn stresslevel te hoog, hartslag te hoog etc. Ik slikte melatonine maar dat deed niet zoveel. Nu heb ik valdispert Slaap smelttablet gehaald, normaal haal ik dat niet want duur, maar dit was in de aanbieding en ik heb het nu een paar dagen gebruikt en ik slaap meteen in als een roosje. :D Misschien is het toeval, maar ik ben wel verrast.

Texas ik zie dat jij dry-needling krijgt in je bil, auw dat doet zo zeer he :') Ik vind die altijd heel heftig, echt het pijnlijkst van alles. Dan vind ik die in mijn schouders echt een eitje.

Percy wat een bizarre situatie met die katten, hopelijk komt het goed.

Het is dus echt frappant maar ik krijg dus bijna elke week op zondagavond een migraineaanval. Dus gisteravond meteen weer een halfje sumatriptan genomen maar helaas pakte die niet door. Dus nu wel wat last. Maar vooral wat druk op mn rechternier nu, alsof er daar een spier zit die trilt ofzo.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:25

Pfff, ik moest vanmorgen vroeg op omdat de bekapper vroeg wilde beginnen vanwege de warmte. Ik heb me er even in vergist hoeveel last ik daar op de dag van zou krijgen %)
Paardjes staan er weer keurig op. Maar ik duik zo nog even mijn bed in.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:28

Niet meer hoor, heb ik een paar jaar geleden een paar keer gehad. Bij mij was een paar keer wel genoeg om echt verbetering te krijgen. Ik merk wel dat het nu een keer weer zou mogen, maar ik heb er nog niet zoveel zin in omdat het inderdaad wel gruwelijk pijn deed :+ na de vakantie moet ik toch kijken voor mijn nek en schouders bij de huisarts, dan kan ik daar ook direct voor overleggen. In de nek/schouders doet dus minder pijn met dry needling? Dat zou wel fijn zijn, als we dat gaan doen..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:34

Daihyo, Balen zeg |(

Ik heb ooit dry needling gehad maar dan aan de schedelbasis

echt - nooit - meer!!
Wat deed dat zeer.
Maar wat ik ooit eens bij m'n paard gezien heb was prikken en tussen duim en wijsvinger draaien.
Maar zij leek wel in een pan met soep aan het roeren, echt hele grote halen uit het midden...

Acupunctuur, dikke prima, hielp niet maar allemaal goed te hebben, maar niet wat zij deed.
En nu heb ik tog wel een angst voor dryneedling gekregen om eerlijk te zijn....

Maar zal eens opzoek naar naar een fyio hier in de buurt.

Thanks.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:45

scrabbel schreef:
Magnesium moet je in denken dat je geen oxide neemt. Dit wordt niet opgenomen door het lichaam en kan zorgen voor diarree. Het beste voor spieren is de citraat.

Ik ga van ongeveer alle magnesium aan de diarree, ongeacht de verbinding, helaas.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:53

Is acupunctuur minder pijnlijk dan dry needling? Ik heb daar ook al wel aan gedacht omdat ik eigenlijk wel over het hele lichaam klachten heb, maar durfde het dus niet.. Weet eigenlijk ook niet of het vergoed wordt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:55

Ik denk dat ik geen goede client ben om een eerlijk oordeel over dry needling te geven.
Maar acupunctuur heb ik bij 2 verschillende therapeuten gedaan en dat vond ik niet pijnlijk.
Hielp ook niet... maar das wat anders...
Bij aanvullende verzekering kreeg ik toen een bepaald bedrag terug, weet zo even niet meer hoeveel.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 14:01

Texas02 schreef:
Is acupunctuur minder pijnlijk dan dry needling? Ik heb daar ook al wel aan gedacht omdat ik eigenlijk wel over het hele lichaam klachten heb, maar durfde het dus niet.. Weet eigenlijk ook niet of het vergoed wordt.

Het is minider pijnlijk omdat acc oppervlakkig blijft en bij DN manipuleer je echt de spieren. Dus als die goed vast zitten dan doet dat wel ff zeer. Maar ik vind het qua werking niet met elkaar te vergelijken. Acc heb ik helemaal niks aan gehad, DN wel.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:03

Ik heb wel eens dry needling gehad voor een frozen shoulder, maar daar merkte ik niets van, behalve dan dat de spieren trilden. Maar het deed zeker geen zeer.
Werkte verder voor geen meter op de frozen shoulder, maar da's een ander verhaal :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:04

DuoPenotti schreef:
Ik denk dat ik geen goede client ben om een eerlijk oordeel over dry needling te geven.
Maar acupunctuur heb ik bij 2 verschillende therapeuten gedaan en dat vond ik niet pijnlijk.
Hielp ook niet... maar das wat anders...
Bij aanvullende verzekering kreeg ik toen een bepaald bedrag terug, weet zo even niet meer hoeveel.

Je hebt dus ook fysios die op dezelfde manier behandelen als dry needling maar dan met handen. Die heb ik al jaren,want naast dat ik er zo extreem op reageer werkte het ook niet goed genoeg. En idd plekken die niet uit te houden waren.

Ik vond bil en heupen helemaal niet zo erg. Maar precies die schedelaanzet en kaak was echt de hel. Ik weiger dat echt nu. Zag er ook uit alsof ik in elkaar geslagen was. Dus ik word gewoon met handen behandeld en krijg diezelfde stuiptrekkingen :')

Maar goed ik loop minimaal 2 keer per week bij de fysio en fases 4 keer en sommige plekken doen zo gruwelijk zeer en andere zijn niet prettig maar te doen. Ik snap mensen ook niet die de opmerking maken 'oh lekker naar de fysio, kan je goed ontspannen!' Ik hen nog nooit een ontspannen behandeling gehad :') en heb er daarna ook extra last van maar daarna wordt het beter. Alleen mijn lijf verpest zichzelf weer dus daarom zoveel nodig

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:07

MWM, dat klinkt een stuk beter.
Heb er toen ook lager in de nek en schouder gehad en die kon ik wel hebben, maar daarboven bij de schedel, als ik er aan terug denk kan ik nog wel janken.....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:09

Ja en met vingers is die plek alsnog vreselijk hoor, maar wel vol te houden. Ik heb maar weinig plekken die ik niet vol kan houden maar die schele met naald was er 1.
Met handen tot nu toe binnenkant van bovenbeen/lies. De rest kan naar zijn maar wel doorheen te komen. Zo pijnlijk is ook niet goed want je spant extra aan dus dan zouden ze andere manier moeten zoeken km het te behandelen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:10

Ik krijg ze meestal in de heupen. Dat is pijnlijk als hij op de pijnlijke plek komt zeg maar. De onderrug vond ik vrij heftig. Maar de heupen zijn te doen. Daarna een paar uur alsof je over een vrachtwagen bent overreden. Maar veel water drinken en na een paar uur is het veel beweeglijker.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:45

Dat klinkt een stuk beter, met de vingers. Daar moet ik dan ook eens naar op zoek gaan.