Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Floko

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 16:09

Welkom Roulette!
Wat een verdrietig begin van het jaar zeg. En wat fijn om te horen dat het toch zo snel wel weer zo mocht zijn.
Ik zit zelf ook pas op 12 weken, leuk dat er nog iemand met een iets prillere zwangerschap bij is :))
De mijlpaal van 24 weken is hier nog ver weg.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 16:38

Floko schreef:
Welkom Roulette!
Wat een verdrietig begin van het jaar zeg. En wat fijn om te horen dat het toch zo snel wel weer zo mocht zijn.
Ik zit zelf ook pas op 12 weken, leuk dat er nog iemand met een iets prillere zwangerschap bij is :))
De mijlpaal van 24 weken is hier nog ver weg.

Je bent op de helft van die mijlpaal! <3

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 18:05

Welkom roulette
Dat is echt best heftig geweest zeg!
Ik heb volgende week de "extra" echo waar nog wat beter word gekeken dan bij de standaard echo's.

@floko 12 weken voelt echt nog best in het begin... maar het gaat vlot genoeg hoor!

En inderdaad het bang zijn om te vallen... maar ook net niet je buikspieren zo kunnen gebruiken als normaal.
Maarja... ik heb een stukje van het plafon gedaan.. of straks nog verder of morgen.

Nu eerst maar weer poepscheppen :Y)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 18:21

Roulette_ schreef:
Hallo allemaal, ik kom me hier melden als (voorlopig?) hekkensluiter met als uitgerekende datum 20 april.
Was al een paar weken mee aan het lezen, maar wilde pas actief mee gaan praten als iig onze familie het al wist en na een goede 13 weken echo.
Het is tot nu toe een heel raar jaar voor ons geweest qua zwangerschap. Begin dit jaar was ik namelijk ook al zwanger, na een enorm lang ziekenhuis traject, van onze eerste. Uiteindelijk bleek helaas ons kleine mannetje op de 20 weken echo meerdere dusdanig zware aangeboren hartafwijkingen te hebben, dat hij met 23 weken, begin mei, ingeleid is om hem een heel naar leven te besparen. Was niet genetisch, dus vrij snel akkoord gekregen om het weer te proberen en onze verbazing was groot dat wij na de eerste poging al een positieve test in handen hadden.
Vandaag dus een hele fijne uitgebreide 13 weken echo gehad, waarop de kleine zich goed liet zien en alles gelukkig goed was.

Snap wel dat op een trapje staan anders voelt dan eerst, zo’n buik (en het gebrek aan buikspieren) doet toch iets met je balans en zwaartepunt. Vind dat je buik (en ook de anderen die een foto plaatsten) nog best meevallen. Hier dacht mijn lichaam geloof ik direct ‘hé, dit kennen we nog *ploef* spieren weg, buik naar voren’

Wat een naar verhaal met een mooi einde :knuffel:

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 21:47

Welkom Roulette! Wat een heftig verhaal zeg.

Echt heerlijk om verder alle mijlpalen te lezen en foto's te zien!

@hagelslag: snap wel dat je zo'n krukje spannend vindt!

Ik zit nu op 17 weken en enerzijds voelt het ver op weg, anderzijds nog ver weg. Kan nog bijna niet geloven dat ik straks echt een baby heb, moeder ben!

Ik ben gister na longeren nog even op m'n verzorgpaard gestapt om uit te stappen, maar ik merkte gelijk dat m'n rug/bekken het niet leuk vond (heb nu steeds last na inspanning) en toch heel spannend vond. Dus ik denk dat ik met beide benen op de grond blijf vanaf nu.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 21:53

Roulette, wat een heftig jaar moet dit voor je zijn! Erg verdrietig dat je afscheid hebt moeten nemen van je eerste kindje. Welkom in het topic en gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat je een goede (uitgebreide) dertienwekenecho had.

Wat komen er weer mooie (nog bescheiden) buiken voorbij!

Mijn buikje is ook lekker aan het groeien en de kleine meid wordt steeds sterker en actiever, merk ik. Zaterdag heb ik de twintigwekenecho, dan ben ik precies 20 weken zwanger. Ik kijk er weer naar uit om ons kindje te zien. <3

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 09:36

Ik ben zo opgelucht dames..
Ik mag mijn adhd medicatie blijven gebruiken met mate!
Het idee dat er een oplossing is om mijn hoofd tot rust te brengen voelt zo goed.

Ik vind alle steun in dit topic ook zo fijn!
Heb zelfs heel fijn pb contact over adhd, dat doet me zo veel goeds!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 12:25

Oh wat fijn! Lijkt me ook heel fijn om weer wat orde en rust in je hoofd terug te krijgen; uiteindelijk is dat ook je gezondheid en zijn die hormonen al lastig genoeg zonder adhd.

Hier dinsdag de 20 weken echo; tot nu toe is alles goed geweest, dus ik ga er met vol vertrouwen in, maar toch is het een spannend moment. Zeker omdat ze van tevoren zeggen dat er geen kinderen mee mogen, want ja, het kán een negatief gesprek worden na de 20-weken echo. Dan denk ik, jongens, doe ff chill. Tot nu toe is er nog niets raars gezien, ga me nou niet bang zitten maken. -O-

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 12:34

Het spookt nu ook een beetje door mijn hoofd...
Wat als het slecht nieuws is....

Maar eerlijk, ik ga er niet vanuit.
Ik wil er niet vanuit gaan!
Ik moet wel alleen naar de afspraak.
Mijn vriend moet helaas werken.
Maar ik wil geloven dat alles prima is!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 12:57

Ik denk er ook zo over hoor.
Als ik er al aan denk word ik zwaar emotioneel. Kl*te hormonen... :')
Maar als de 13 weken echo goed is, incl hartje en bloedbanen enzovoorts, zou je toch ergens wel positiviteit verwachten bij de 20 weken echo. Daar moeten we maar van uit gaan met zn allen!

Maar dat de spanning er is....snap ik maar al te goed.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 14:59

Wat fijn Jolliegirl!

Ik snap dat het spannend is mylittlejoy. Veel succes!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 15:19

Zo een 20 weken echo blijft gewoon super spannend. Vooral vind ik voor de zaken die niet levensbedreigend zijn maar wel een grote (tijdelijke) impact hebben, bv open gehemelte ofzo.. de echt levensbedreigende dingen zien ze wel met de 13 weken echo denk ik? Maar het is vaker goed dan slecht, dus daar gaan we maar van uit he!

@Roulette: wat verdrietig dat je je eerste kindje hebt moeten afgeven :knuffel:

@Jolliegirl: fijn dat je de medicatie mag blijven gebruiken!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 15:21

Jolliegirl schreef:
Ik ben zo opgelucht dames..
Ik mag mijn adhd medicatie blijven gebruiken met mate!
Het idee dat er een oplossing is om mijn hoofd tot rust te brengen voelt zo goed.

Ik vind alle steun in dit topic ook zo fijn!
Heb zelfs heel fijn pb contact over adhd, dat doet me zo veel goeds!

Wat fijn

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 15:22

Adamootje schreef:
Roulette, wat een heftig jaar moet dit voor je zijn! Erg verdrietig dat je afscheid hebt moeten nemen van je eerste kindje. Welkom in het topic en gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat je een goede (uitgebreide) dertienwekenecho had.

Wat komen er weer mooie (nog bescheiden) buiken voorbij!

Mijn buikje is ook lekker aan het groeien en de kleine meid wordt steeds sterker en actiever, merk ik. Zaterdag heb ik de twintigwekenecho, dan ben ik precies 20 weken zwanger. Ik kijk er weer naar uit om ons kindje te zien. <3

Spannend. Nog een dagje wachten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 15:23

Roulette_ schreef:
Hallo allemaal, ik kom me hier melden als (voorlopig?) hekkensluiter met als uitgerekende datum 20 april.
Was al een paar weken mee aan het lezen, maar wilde pas actief mee gaan praten als iig onze familie het al wist en na een goede 13 weken echo.
Het is tot nu toe een heel raar jaar voor ons geweest qua zwangerschap. Begin dit jaar was ik namelijk ook al zwanger, na een enorm lang ziekenhuis traject, van onze eerste. Uiteindelijk bleek helaas ons kleine mannetje op de 20 weken echo meerdere dusdanig zware aangeboren hartafwijkingen te hebben, dat hij met 23 weken, begin mei, ingeleid is om hem een heel naar leven te besparen. Was niet genetisch, dus vrij snel akkoord gekregen om het weer te proberen en onze verbazing was groot dat wij na de eerste poging al een positieve test in handen hadden.
Vandaag dus een hele fijne uitgebreide 13 weken echo gehad, waarop de kleine zich goed liet zien en alles gelukkig goed was.

Snap wel dat op een trapje staan anders voelt dan eerst, zo’n buik (en het gebrek aan buikspieren) doet toch iets met je balans en zwaartepunt. Vind dat je buik (en ook de anderen die een foto plaatsten) nog best meevallen. Hier dacht mijn lichaam geloof ik direct ‘hé, dit kennen we nog *ploef* spieren weg, buik naar voren’

Heftig zeg. Fijn dat nu alles nog goed is, duimen voor een fijne en goede zwangerschap

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 15:36

Hier vandaag controle gehad. En mocht vanaf nu dus een afspraak maken voor de 20 weken echo. Dus direct gebeld nog voor ik vanaf de verloskundige naar huis reed omdat ik met de 13 weken echo niet terecht kon en alles al moeilijk moeilijk was. Dus dacht gelijk bellen ben ik op tijd, kan ik het niet vergeten.

Nou weer mega onvriendelijk en weinig tot geen plekken.

Zit er hard over na te denken nog over te stappen. Er zit hier in de buurt ook een verloskundige waarbij ze alles zelf doen. Wel in Limburg maar bevallen in Brabant mag dan ook.

Hier dus drama met die medische echos die extern moeten en verloskundige zelf doet daar dan ook niks aan. Met veel bloedverlies was het ook moeilijk om langs te mogen komen.

Ben er wel een beetje klaar mee..

Maar alles hier gaat verder goed.
Morgen bij onze toekomstige kitten kijken.
De dreumes heeft elke x driftbuien enbis niet te genieten haha. Vanmorgen lekker het bos in geweest met dreumes, honden, zus en nichtje en de paarden gedaan. Vanmiddag Ballorig.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 20:20

Snap de gedachte over de 20 weken echo, maar dat klopt niet helemaal. Wij hebben het zelf natuurlijk mee gemaakt en ken nog twee stellen waar het afgelopen jaar fout was met de 20 weken echo nadat de 13 weken echo wel goed was. Van die drie waren wij de enige met in theorie nog een keuze (maar zo voelde het niet) en de enige waarbij het op de 13 weken echo wel gezien had kunnen worden. De kans is echt heel klein (de afwijking die onze zoon had komt ongeveer 1:10.000 voor, de andere 1:15.000, de 3e weet ik niet), maar van daaruit snap ik wel dat ze streng zijn met bijvoorbeeld de aanwezigheid van kleine kinderen.
Al ‘telt’ ons verhaal niet helemaal in dit opzicht, want de echoscopist had wél in het rapport van de 13 weken echo gezet dat ze niet alles van het hart had kunnen zien (logisch, aangezien die onderdelen er ook echt niet waren), maar dat niet aan ons verteld, tegen ons heeft ze gezegd dat alles goed was. Needless to say… wij komen per definitie niet meer bij dit echobureau (al doen ze hun werk normaal gezien wel goed, onze VK werkt veel met hen).

Marlis, wat een vervelende ervaring vandaag. Jij twijfelde eerder ook al om over te stappen, toch? Zou doen wat voor jou het beste voelt, je hebt best wel een stuk zwangerschap nog te gaan en belangrijk dat jij je daarin prettig blijft voelen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 20:26

Zo, dat doet dan best pijn als met 13 weken iets word gezien en het niet gezegd word!

Aan de ene kant, je zit jezelf 7 weken op te vreten.. aan de andere kant..je kunt er eventueel naar toe "werken" qua eventueel afscheid.

Ik vind het trouwens wel "fijn" om je ervaring te lezen.
Het is absoluut niet fijn dat jullie het mee hebben moeten maken.
Maar ook de minder positieve dingen zijn belangrijk om in het achterhoofd te houden

@marlis.
Overstappen zou ik zeggen.
T is verdorie ten zotte dat je niet vriendelijk word behandeld.
Oké, waar ik kom zijn ze vriendelijk tegen mij. Omdat ik ook vriendelijk en geduldig ben.
Maar er zijn genoeg vrouwen die daar allen professioneel behandeld worden om het zo maar te zeggen.
Maar die vrouwen behandelen de assistentes en arts ook niet echt fijn naar mijn mening.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 04:38

Sorry voor de ego post...
De griep heeft toegeslagen bij mn man....
We gaan maandag op vakantie...het zal me benieuwen..
Ik zal volgende week wel aan de beurt zijn vrees ik..

Voel ik me sinds gisterenavond eigenlijk wel okay, komt dit er ff overheen. Zal je altijd zien.

Kop omhoog en door..

Vanochtend komen zn ouders ivm levering nieuwe bank en puin naar stort rijden.
Ik zal nu zelf mee moeten en helpen in en uitladen. Dus even opletten met tillen en draaien en voorzichtig doen.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 07:07

Jolliegirl, wat een opluchting dat je door mag gaan het het slikken van je medicatie! Sterkte vandaag. Doe inderdaad rustig aan met tillen. Hopelijk is je man gauw beter en blijf jij gespaard.

Marlis, jemig, wat vreselijk frusterend! ik zou denk ik overstappen naar een ander echocentrum.

Ik ben best zenuwachtig voor straks, nu ik jullie verhalen gelezen heb. :o Ik neem wel mijn zoon mee, maar hij kan eventueel met papa op de gang zitten, als de verloskundige dat beter lijkt. Het leek mij ook geen goed idee om alleen te gaan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 07:44

Heel veel succes straks!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 08:53

@jolliegirl
Succes vandaag en mocht je moeten tillen.
Moooiii ruuussstttiiigggggg aan op de manier die je kunt! Geen domme overhaaste dingen doen.
Ik help momenteel nog wel mee qua verbouwen of dingen tillen. Maaarrrr dikke maar, wel op mijn manier en niet zo snel meer!

@adamootje succes!
En wel zo fijn om je kleine man en grote man mee te nemen. Mocht het fout gaan kunnen ze idd beide even naar de gang gaan

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 09:49

De baby is helemaal goedgekeurd, gelukkig! :) Ze wordt kleiner geschat dan haar grote broer en ze beweegt lekker veel. Mijn zoon werd heel enthousiast toen hij de 3D-echo zag en wist direct dat hij naar zijn zusje keek, echt heel schattig. :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 09:55

Wat een fijn nieuws!!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:17

Ahhh gelukkig maar