Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thami

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 16:54

Gefeliciteerd Maaike, leuk dat je een verjaardags-gravelrit hebt kunnen maken! En lekker uit eten daarna, klinkt als een fijne dag :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:42

Het was ook een prima dag vandaag :j
Al hard lopend had ik al gauw mijn handschoenen en mijn sjaaltje uit/af .
Plus dat een meneer van 60 jaar me aansprak en zei dat als ik zo door zou gaan ik wel 100 jaar zou worden _/-\o_ _O- .

Lekker verwend vandaag @ Maaike ?

Heeft toevallig iemand van jullie ervaring met was strips voor de af/wasmachine ?
Heb vandaag als test die van Mother earth besteld :j
Ik douche ondertussen plastic vrij , en wil nu een stapje verder gaan .
#thereisnoplanetB

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 20:05

Maaike gefeliciteerd *\o/*

Time ik gebruik al jaren was strips voor de wasmachine. Heb net nieuwe besteld, ook bij mother earth (had eerder een ander merk). Ben er zeer tevreden over, alleen echt vies spul toch even met voorwas, en je krijgt geen geur aan je kleding, vind ik prima maar sommige mensen missen dat.

Jesda elke dag fietsen zou ik niet doen, je lijf heeft ook soms rust nodig.

Woensdag middag heb ik wel tijd om samen een rondje te gaan, mocht je dat leuk vinden. Dan stuur maar pb.

Hier vandaag rondje Losser gedaan. Het is dat ik met twee fiets vriendinnen was, maar de moeite verder niet echt waard. Teveel loze stukken er tussen. Paar leuke single tracks.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 20:12

Nee, ik fiets ook niet elke dag maar vind het zo leuk dat ik wel elke dag zou willen.

Over woensdag samen fietsen, is dat tegen mij? :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 20:27

JesdaJinn schreef:
Nee, ik fiets ook niet elke dag maar vind het zo leuk dat ik wel elke dag zou willen.

Over woensdag samen fietsen, is dat tegen mij? :)

Haha ja dat is tegen jou ;) , ik pb je wel ff

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 22:47

Gefeliciteerd Maaike. En fijn dat je hebt kunnen fietsen.

Met dit weer fietsen vind ik normaal geen probleem. Maar mijn knieën en heupen zijn nog steeds niet volledig hersteld helaas. Vandaag voor het eerst weer gefietst naar de paarden. Dit ging ook voor het eerst pijnloos op een rustig tempo.

Naar het werk wordt ik door mijn lieve ouders gebracht. Het is toch echt te veel geweest alles bij elkaar naar Rotterdam in de koude mist met een vol geladen fiets. Zomers zou het geen probleem zijn geweest XD

Ik doe het nog even rustig aan met fietsen. Ook niet iedere dag naar de paarden met de fiets. Langzaam weer opbouwen. (Het is mogelijk mijn fybromyalgie die er voor zocht dat het herstel lang duurt)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 07:18

MarliesV schreef:
Maaike gefeliciteerd *\o/*

Time ik gebruik al jaren was strips voor de wasmachine. Heb net nieuwe besteld, ook bij mother earth (had eerder een ander merk). Ben er zeer tevreden over, alleen echt vies spul toch even met voorwas, en je krijgt geen geur aan je kleding, vind ik prima maar sommige mensen missen dat.

Top ! Wat voor soort vlekken bedoel je dan ?
Ik heb eigenlijk nooit echt vlekken in mijn kleding , de enige uitdaging zal misschien de sport was zijn .
(zweet )

@Gothico ; gewoon kalm aan doen .
De dagen worden al zichtbaar langzaam iets langer .Dus we gaan langzaam richting het betere weer .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 08:45

Time, de vlekken zijn vooral de modder vlekken ed in de fietskleding (die vent van mij heeft er witte banen in zitten |o ) of bv een tafelkleed, die je dan even moet voorwassen.
Voor fietskleding heb ik van Jemako wasmiddel voor sportwas, ik gebruik dan zo'n doekje en een klein scheutje van Jemako en dan is het fris, ook qua zweet en zo.

Gothico, fijn dat naar de paarden goed ging. Echt rustig opbouwen, hopelijk leidt dat tot het gewenste resultaat. Is dit weer ook niet heel lastig voor jouw lijf qua pijn en zo?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 17:15

Hier ook nog steeds niet gefietst, althans in de sportschool wel wat interval fietstrainingen gedaan, maar die tel ik niet echt mee. Die kerel van mij zegt altijd 'Als het niet op strava staat, dan is het niet gebeurd' :D Maar in mijn zoektocht naar een goede fietstrainer is er sinds gisteren een oplossing *\o/* mijn zwager stopt met wielrennen en heeft zijn fiets bij ons neergezet voor de verkoop. Die is 1 maat te groot, maar dat maakt voor indoorritjes niet veel uit. Hij past op mijn tacx dus daar kan ik prima de winter mee door. D

Voor wie wel lekker buiten heeft gefietst, jaloers...... :j De dagen worden echt al wat langer, dus het gaat de goede kant op. Onze fietsvakantie staat vast. We vertrekken begin juli naar Italië voor eerst een rondje Gardameer van 140 km en dan wil ik toch echt de Stelvio ook op. Dat wordt een flinke uitdaging, dus ik weet waarvoor ik kan trainen de komende 6 maanden. Nu ik wat handiger ben met de astma en welke hoeveelheid medicatie ik in moet nemen, moet dat lukken (hoop ik).

En ik zag nieuwe namen voorbij komen! Welkom en veel mooie kilometers dit jaar!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 17:30

Ik heb de hele week net gefietst vorige week, ik had al een tijdje een hoestje en vorige week is dat eindelijk doorgezet in een dikke verkoudheid, lelijke hoest en een beetje koorts. Ben sinds gister aan de beterende hand en voel me vandaag weer redelijk mens. Hoesten en verstopte neus zijn nog niet helemaal weg maar wel weer een stuk beter ook. Vandaag nog maar even niet sporten, wellicht morgen als de stijgende lijn doorzet.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 19:19

Imay, van fietsen krijg je wel een dikke loopneus :+ , dus is het een oplossing voor de verstopping.
Maar geintje, beterschap! Benauwd en fiks verkouden is niet fijn, helemaal met dit weer dan lekker niet gaan fietsen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:22

MarliesV schreef:
Time, de vlekken zijn vooral de modder vlekken ed in de fietskleding .

_/-\o_ Moddervlekken zul je bij bij niet gauw vinden :=
En een tafelkleed heb ik ook niet :D

@Padoertje ; dat is voor nu mooi opgelost dan *\o/*

@Imay ; beterschap :(:) , het is effe niet anders .
Beter worden heeft tijd nodig .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 20:39

Dankjulliewel voor de verjaardagswensen :o ! Ik ben heerlijk jarig geweest dit weekend. Ik heb gefietst, geklommen en dit alles met een aantal hele dierbare mensen. Ik kon me niets meer wensen. En het was echt waanzinnig mooi buiten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:11

Oeps nog even op de valreep , aan nog van harte gefeliciteerd! Je had er een mooi zonnetje bij.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:15

@Maaikemuis, Wat een mooie foto's. En wat fijn dat je een fijne verjaardag hebt gehad op die manier.

@T2T, Ik probeer rustig aan te doen. Maar twee dagen heen en weer fietsen was dus al teveel. Vandaag dus ook gefietst en dat deed weer zeer op de terugweg. Daarbij had ik behoorlijk pech met mijn fiets.
(Op de weide staat hij open en was alles vast gevroren. Versnelling, rem en mijn stroomkabel was weer los gesprongen voor mijn verlichting.)

@Maries, Ja dit weer is voor mijn lichaam niet goed. Helaas dit jaar echt last van. Vorig jaar heb ik er veel minder last van gehad. En dit jaar is ook echt voor het eerst dat het mij begint te belemmeren.

Heel misschien moet ik toch eens gaan kijken naar een lichtere fiets voor in de winter. Ik wil geen ondersteuning hebben zolang ik dat niet nodig heb. In de zomer fiets ik nog steeds met gemak namelijk.
(Dus een speciale fiets voor de winter kan een oplossing zijn. Maar het is slecht voor accu's lang stil te staan.)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:58

Jaaa , ik zag de foto’s al op Strava :j
Mooi hoor @ Maaike .
Vooral de laatste ! Hoe heb je die trouwens gemaakt?

Net online een meeting gehad , de voorbereidingen voor de Challenge Almere in september lopen al !
Zou super leuk zijn als er hier uit het topic “Blokkers” met of zonder aanhang komen helpen _/-\o_
Je krijgt een leuke goodybag en lunchpakket.
En als je wilt uiteraard op het evenementen terrein avondeten . Buiten dat is het kei gezellig :j

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 22:19

We kwamen een fotograaf tegen onderweg die foto’s heeft gemaakt van ons en zo lief was om ze door te sturen. Echt zo leuk!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:26

Time2Tri schreef:
Jaaa , ik zag de foto’s al op Strava :j
Mooi hoor @ Maaike .
Vooral de laatste ! Hoe heb je die trouwens gemaakt?

Net online een meeting gehad , de voorbereidingen voor de Challenge Almere in september lopen al !
Zou super leuk zijn als er hier uit het topic “Blokkers” met of zonder aanhang komen helpen _/-\o_
Je krijgt een leuke goodybag en lunchpakket.
En als je wilt uiteraard op het evenementen terrein avondeten . Buiten dat is het kei gezellig :j

Het lijkt mij ooit wel leuk.

Maar ik heb een hekel aan zwemmen en hardlopen :') Althans ik vind het knap als anderen het kunnen. Zelf ben ik absoluut geen zwemmer. Als kind was ik al bang voor zwemles en eigenlijk heb ik daar nooit echt meer plezier in gekregen. Hardlopen zou ik misschien nog wel aan kunnen leren en plezier in kunnen vinden.

Misschien in team verband als ik dan alleen het fiets gedeelte mag doen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:30

maaikemuis schreef:
We kwamen een fotograaf tegen onderweg die foto’s heeft gemaakt van ons en zo lief was om ze door te sturen. Echt zo leuk!

Oh top ! Die laatste isecht tof .

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:37

Iets te laat, maar.. alsnog gefeliciteerd met je verjaardag maaikemuis. *\o/* Klinkt als een geslaagd weekend. En wat een supertoffe foto's!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:40

@Zebrastreep , ik was met mijn post vrijwilligers aan het werven om bij het evenement te helpen :o
Ik ben bij de Challenge Almere posthoofd op 1 van de verzorgposten op het fiets parcours.
Atleten fietsen voorbij en je voorziet ze van water , sportdrank , gel , reepjes en banaan

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:22

<3 <3

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 17:19

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Whoop whoop _/-\o_

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 17:46

Eigenlijk doet een foto geen goed recht, in het echt is het een prachtige fiets <3

Super ontvangen door Canyon, hele mooie nette zaak en je wordt echt als een koning ontvangen :o

Laatste zaken werden nog afgemonteerd en de fiets afgesteld. Daarna mocht ik eindelijk een stukje fietsen en wauw dit is niet te vergelijken met de fietsen die ik heb gehad. Zo stil en alles zo soepel en vertrouwd. De dropper moet ik echt aan wennen en handigheid in krijgen. Maar zodra je optrekt ben je weg. De banden voelen nog groter. Stevige fiets je hebt wel echt wat onder je zitten. En de kleur komt zo mooi naar voren.

Enige nadeel voordat ik wat kan moet ik eerst de ketting ontvetten ( zit nu fabrieksvet op wat heel erg vuil aantrekt) en nog even wachten ik sta helemaal vol gepland. Zondag zou ik pas een rondje kunnen doen.

Maar mijn dag kan niet meer stuk *\o/*

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 18:27

Wauw, wat een plaatje! Heel veel plezier en mooie kilometers ermee gewenst.