Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 18:54

Doubtless schreef:
Nee, wij hebben plastic dr Brown flessen. Lijkt me lastig als ze wat ouder zijn en hun fles wegsmijten, is dat dan veilig?

Deze ga ik ook weer aanschaffen denk ik. Vond die wel ideaal. Zie glas ook niet zo zitten.

Eilinora

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 20:05

Hier idd ook enkel dr Brown, was de enige fles waar ze fijn uit wilden drinken.

Ik zat mij vandaag af te vragen,met hoeveel weken was er normaal gesproken de intake van de kraamverzorgende?
Ik meende altijd rond 25 weken maar had nog niks gehoord.
Gelukkig wel een bevestiging gehad dat mijn aanmelding binnen was.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 20:09

Ik heb deze week toevallig intake gehad, 25 weken idd :j

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 20:10

Ik heb de vrouw die de vorige keer bij ons was nog op Facebook, zij doet ook de intake gesprekken.
Twijfel of ik haar eens een berichtje moet doen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 20:13

Zou ff bellen…

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 20:27

Ik heb toevallig vandaag de afspraak gemaakt (kreeg eerder deze week een email of ik hen kon bellen voor het maken van de afspraak).
Afspraak staat op 1 november, dan zit ik de dag erna op 30 weken.

Aangezien mijn eerste kindje in Engeland is geboren is dit dus voor mij de 1e keer.. Geen idee dus in hoeverre dit normaal is

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 21:12

Fijn dat je echo goed was Yonker, wel balen van je NIPT!

Wij hebben de normale Dr Brown flessen. Glas is kennelijk hygiënischer maar ik zou veel te bang zijn dat de fles kapot valt.

Ik had vandaag een event met werk en er zou een koolhydraat arme lunch voor mij zijn. Weet 99% zeker dat het glutenvrij was, want de textuur van het broodje was heel vreemd en ik heb de hele middag doodmoe op de bank gelegen met de hoogste bloedsuiker die ik de afgelopen maand heb gemeten bij mezelf. Heel frustrerend, ik doe zo m’n best om op m’n suikerwaardes te letten en het stabiel te houden :(

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 22:26

Yonker fijn van de 13 weken echo *\o/* Hopelijk meer succes bij de nieuwe poging voor de NIPT

Onze ouders en manlief zijn broer en schoonzus hebben we het met moederdag verteld, 2 vriendinnen van mij wisten het de week ervoor al omdat ik daar zo ziek was geworden :+ Vanaf toen hier en daar een paar mensen verteld en met 11 weken wereldkundig. Wilden het sowieso van geluk delen, maar ook omdat ik zo ziek was dat ik het fijn vond dat te delen

Glazen flessen zou ik ook niet doen, ze zijn sowieso zwaarder voelde ik, maar vind het inderdaad tricky dat het kapot gaat. Wij hebben Philips Avent met die nieuwe ontluchttechnologie, vind die zelf heel prettig vasthouden dus hoop baby ook haha

Mijn intake met de kraamzorg is met 29+3, ze plannen hem bij ons bureau altijd tussen 28 en 30 zei die dame.

Vanillia oh wat vervelend zeg! Hopelijk voel je je snel weer beter

linoleumJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 23:00

Ik heb de smalle glazen Dr Brown flessen en vind ze heel fijn! Veel fijner met schoonmaken en schoon houden dan plastic. En ze zijn hier toch al aantal keer de kamer door gevlogen zonder gevolgen, kunnen dus ook best veel hebben.

Kraamhulp even bellen als je te lang vindt duren. Bij mij was vorige keer ook iets mis gegaan, dus uiteindelijk pas met 33 weken ofzo de intake gehad. Toen had ik er zelf ook achteraan gebeld.
En als wel gewoon goed gaat, dan heb je tenminste die geruststelling even gehad.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 05:04

Wij hadden bij de vorige plastic smalle hals van dr Brown, denken nu aan glas. Ik gebruikte ze heel veel voor moedermelk en glas lijkt me fijner. Er zijn gewoon beschermhoesjes voor die de kans op breken echt minimaliseren.

Bij ons is de intake van de kraamzorg met 30 weken, dat was bij onze eerste ook zo bij een andere organisatie.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 06:01

Set_Elkol schreef:
Wij hadden bij de vorige plastic smalle hals van dr Brown, denken nu aan glas. Ik gebruikte ze heel veel voor moedermelk en glas lijkt me fijner. Er zijn gewoon beschermhoesjes voor die de kans op breken echt minimaliseren.

Idem hier! Toch ook vanwege de (mogelijke) microplastics en omdat glas zich veel makkelijker laat schoonmaken dan plastic. Nou gaat alles wel in de vaatwasser maar al die natte flesjes die je moet nadrogen vind ik nooit zo’n succes.

Vanilia, hopelijk voel je je nu wel weer wat beter? Vervelend dat ze je dieetwens verkeerd hebben begrepen -O-.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 07:36

Even geen bijleespost, maar er gaat een wereld voor mij open qua flessen…
Ik heb mij hier nog helemaal niet in verdiept tot gisteren haha!
Kopen jullie gewoon een startersset? Of alles losop het moment dat het nodig is? Ik vind het maar lastig. Zoveel mensen zoveel wensen, maar er is zo achterlijk veel te kiezen wat betreft baby’s haha.

Dus tips zijn welkom!

En bedankt voor het uitzet lijstje linoleum! :)

En yonker, fijn van de 13 weken echo, maar balen dat de nipt niet goed getest kon worden!

linoleumJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 08:59

Ik zou gewoon 2 kleine flesjes kopen van het merk wat jouw fijnste lijkt. Sommige baby’s drinken uit alle flesjes, sommige baby’s zijn heel kieskeurig en dan kan je zo 6 verschillende merken en soorten verder zijn voor je een fijne fles gevonden hebt. Dan is het zonde als je zo’n hele startersset hebt, maar je baby er uit weigert te drinken.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 09:48

Flessen, daar ben ik ook helemaal nog niet mee bezig. Ben sowieso nog vrij rustig met alles verzamelen voor de kleine. Ben vrij nuchter. :')

Yonker, wat fijn van de goede 13-weken echo. Balen van je nipt. Zou fijn zijn als de volgende wel gewoon lukt.

Hier ook nog geen intake van kraamzorg gehad, maar dat komt vast nog (23+1 nu).

Vanillia, wat vervelend van je hoge waardes zeg!

Hier gaat het laatste dagen weer wat beter lichamelijk, erg fijn. Merk het nog wel als ik veel doe, maar lang niet zo snel als vorige week.
Wel heb ik vaak in de avond zo'n zwaar gevoel voorin me buik, tegen me schaambot aan ongeveer. Herkennen jullie dat?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 10:09

Wij begonnen bij de vorige met flesjes in het ziekenhuis, en vanuit ervaringen van anderen begonnen met smalle Brown, eerst de kleinste maat. Dat ging goed dus toevallig daarbij gebleven. Zou 2 of 1 klein flesje proberen die goed voelt, zoveel mensen zoveel meningen.
Hetzelfde met spenen, wij hadden niet per se meteen een speen geïntroduceerd denk ik maar in het ziekenhuis kreeg hij een Difrax, Bibs moest hij later ook niks van weten dus bleven wij bij Difrax.

Ik herken het gevoel voor Welmoed! Maar de baby ligt dan ook vaak dwars onder mijn navel. Voel me in de avond ook een stuk dikker haha.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 10:20

Ik had bij L eerst een flesje van Avent, die zat bij mijn handkolf ofzo geloof ik. Maar de flow was echt veel te sterk, dus toen overgestapt naar dr Browns. Met borstvoeding heb je de eerste tijd aan één flesje genoeg en zeker niet vergeten om rond 4-6 weken te beginnen met het introduceren van de fles!

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 07:59

Hier ook niet gestreken vorige keer. Wel gewassen.

Wat onhandig van je afdelingshoofd, Yipee!! Hier beide keren met 14 weken verteld. Baas al wel een stuk eerder.
Hier geen glazen flesjes. Na een aantal geprobeerd te hebben komt de dr Browns toch als fijnste eruit. Wij hebben die brede variant.

Wat vervelend van de mislukte nipt, Yonker!

Eilinora, hier komt ze met 30 weken ongeveer langs.

Fijn dat je je lichamelijk beter voelt, Welmoed! Dat hoort er wel een beetje bij, is bandenpijn.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:18

Yesterday ik heb een startset gekocht, maar dat is ook omdat hij toen zo goed in de aanbieding was dat het goedkoper dan 2 losse flessen was :+ Baby krijgt hier sowieso de fles dus moest wel wat in huis hebben meteen. Vaak zitten in van die babydozen etc ook kleine gratis flessen, je zou altijd eerst daarmee kunnen proberen wat voor jullie goed werkt in plaats van meteen kopen. Zo gaan wij spenen aanpakken, 3 merken uit pakketten gekregen dus die proberen we eerst

Welmoed fijn dat je je beter voelt! Zware gevoel, is dat niet de zwaartekracht die toch aan je zwaardere buik trekt?

Hier afgelopen dagen echt flink last van griep, dat vind ik zo zwanger toch wel even andere koek pfff. Gelukkig lijkt het met de kleine meid tot nu toe goed te gaan, sinds gisteren gebruik ik zelf in overleg met de vk wel medicatie en dat lijkt wel te helpen gelukkig. Wel een ding nog, eigenlijk alles mag niet meer in het 3e trimester en daar zit ik een week vanaf, heb dus nog goede timing als je het zo bekijkt. Haal ieder jaar al de griepprik, maar had ik dat niet gedaan, dan was ik nu wel om geweest :Y)
Mijn moeder heeft vandaag de gordijnen afgemaakt voor de babykamer, ik heb wat verdeelbakken voor in de lades op maat gemaakt, straks de gordijnen ophangen dan maak ik morgen even foto's, is het helemaal klaar :D

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:23

Iemand nog tips voor Babyboxen?
Ik had vorige keer alleen die van de Prenatal volgens mij :+

Beterschap! Griep is echt flink klote, helemaal als je zwanger bent.
Ik kreeg oproep, maar ga eigenlijk nooit :=

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:35

linoleumJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 14:07

Noeps schreef:
Ik begin niet aan die boxen. Als iets gratis is betaal je het met data waar grote bedrijven heel blij van worden: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/29/he ... x-a4001250
.

Hier helemaal mee eens. Vorige keer ook geen enkele box genomen en ook niks gemist volgens mij.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:32

@Barbabientje: Ik heb ze gekregen van baby park, Kruidvat en prenatal :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 10:42

Hier de dozen van babypark, kruidvat, prenatal en nog 1 via de VK. Van babydump moet ik nog steeds ophalen. Vind het toch leuk om te hebben en alle mail komt naar een mailadres die ik alleen voor zulke dingen gebruik :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:29

Hier heb ik woensdag intake van de kraamzorg en en morgen 27 weken. Wel werd ik al 3weken geleden ervoor gebeld.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 17:02

Ik heb idd even navraag gedaan en ze doen het rond 30 weken.

Ik ben alleen wel vergeten nog de doos bij de verzekering aan te vragen voor de bevalling.

Kwa baby dozen,ik deed het eerder wel maar nu enkel die van de kruitvat opgehaald omdat ik een klantenpas heb.
Rest laat ik maar voorbij gaan.

Verder word mijn ijzer nog even gecontroleerd volgende week ivm de extreme vermoeidheid maar ook omdat ik heel bleek kijk met enorme donkere wallen onder mijn ogen.
Ben wel bekend met een laag ijzergehalte dus kan zomaar ineens nu wel heel erg laag zijn.