Gender-gate, slaan we niet een beetje door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 16:08

Wintu schreef:
Geloof heeft sowieso veel ellende op haar kerfstok staan. Bob Dylan schreef er een nummer over 'with God on their side'.

Als je anders bent dan regulier, moet je knokken voor je bestaan, krijgt je zelfvertrouwen een dreun en ligt depressie op de loer en dat allemaal omdat anderen niet buiten hun kader kunnen kijken.

Is ook lastig, als je er in je omgeving niet mee te maken hebt, dan is het ver van je bed show en je enige info haal je dan uit de media, waar veelal de uitgesprokener types de boventoon voeren en dat zijn nou niet altijd de mensen door wie de groep zich vertegenwoordigd voelt.

Ik vind het om die reden ook mooi wat voor wending dit topic heeft genomen :) ik denk dat het voor veel mensen ook meer duidelijkheid heeft gegeven.

Sommige reacties van mij komen ook omdat zaken soms wat gevoelig liggen, en ik merk dat ik het lastig vind om dan toch goed te reageren. Tegelijk denk ik dat emotie ook niet verkeerd is. Het is tenslotte ook iets wat mensen diep raakt, en dat mag er imo ook zijn, en ook gezien worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 16:11

Avalanche schreef:
Wintu schreef:
Geloof heeft sowieso veel ellende op haar kerfstok staan. Bob Dylan schreef er een nummer over 'with God on their side'.

Als je anders bent dan regulier, moet je knokken voor je bestaan, krijgt je zelfvertrouwen een dreun en ligt depressie op de loer en dat allemaal omdat anderen niet buiten hun kader kunnen kijken.

Is ook lastig, als je er in je omgeving niet mee te maken hebt, dan is het ver van je bed show en je enige info haal je dan uit de media, waar veelal de uitgesprokener types de boventoon voeren en dat zijn nou niet altijd de mensen door wie de groep zich vertegenwoordigd voelt.

Ik vind het om die reden ook mooi wat voor wending dit topic heeft genomen :) ik denk dat het voor veel mensen ook meer duidelijkheid heeft gegeven.

Sommige reacties van mij komen ook omdat zaken soms wat gevoelig liggen, en ik merk dat ik het lastig vind om dan toch goed te reageren. Tegelijk denk ik dat emotie ook niet verkeerd is. Het is tenslotte ook iets wat mensen diep raakt, en dat mag er imo ook zijn, en ook gezien worden.

Heel begrijpelijk, Avalanche. Het grijpt je aan, dan is het moeilijk 'zakelijk' te blijven.

Ik waardeer je inzichten iig enorm, dus bedankt daarvoor :).

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 16:18

Avalanche schreef:
Wintu schreef:

Snap ik, als het dichtbij is, dan grijpt het je aan, voel je onmacht en frustratie.
Ander verhaal, mijn zoon is autistisch, prachtig mooi kind, maar door de maatschappij als niet ok beschouwd. Dat doet pijn en je ziet zijn pijn en verdriet en hoe het zijn zelfbeeld omlaag haalt. Het mooie kind dat thuis vol zelfvertrouwen is, maar zodra hij de wereld in moet, is het moeilijk en is de wereld enorm hard en niet zo tolerant als men beweert te zijn. Ik denk dat elke ouder met een kind dat anders is, dat heel goed weet en als kind is het dan zo belangrijk dat je thuis wel de steun en erkenning krijgt. Zodat je met iets meer vertrouwen de wereld in kunt. Maar moeilijk is het, voor de persoon zelf, maar ook voor diens omgeving.

Avalanche

Re: Gender-gate, slaan we niet een beetje door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 16:23

Dank, beiden :(:) het lijkt me ook heel heftig als het je kind is. De strijd, maar ook de onmacht die je voelt.

VuurVleugels

Re: Gender-gate, slaan we niet een beetje door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 16:43

Prachtig hoe er na zo'n heftige discussie van 46 pagina's deze verbinding ontstaan is!