Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaTuMi

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 10:15

Wij hebben afgelopen week bekend gemaakt aan vrienden en familie dat we een jongetje verwachten.
Moest daar zelf heel erg aan wennen. Ze had het bij de 13 weken echo al gezegd dus kon er even aan wennen voordat we het gingen vertellen.
Ik had niet een gevoel dat het jongen of meisje werd. Maar op 1 of andere manier zag ik mijzelf altijd met een dochter.
Iedereen om ons heen krijgt ook meisjes.
Ben inmiddels wel gewend hoor. We zijn ook kinderwagens en bedjes enzo wezen kijken en zijn op de kleur groen uitgekomen. We willen toch een beetje het natuur en bos thema in de kinderkamer.
Mooie kinderwagen kunnen vinden met bijna 300 euro korting bij de Babydump omdat dat model eruit gaat.
Heel bizar dat de volgende echo gewoon de 20 weken echo al is. Het voelt nog zo nieuw maar dat is gewoon al de helft dan. Duurt nog 3 weken hoor, maar toch :=

Komt nogal wat aan. In september komt de dakkapel voor op de kinderkamer en in oktober komt de nieuwe keuken. En dan in december de kleine. Volgend jaar wordt het weer rustig, denk ik. :')

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 10:25

Primavera wat enorm spannend voor jullie! Ik duim heel hard met jullie mee voor een gezond kindje :knuffel:

Welkom Lucifertje & Bellex!

Matumi, wat leuk zeg! Kan mij voorstellen dat het wennen is. Ik heb ook altijd gedacht dat mij eerste kind een meisje zou worden, en nog steeds als ik er vanuit m'n hoofd over na denk kan ik me alleen dat voorstellen. Maar mijn gevoel zegt een jongen, en dat vind ik soms erg verwarrend -O- Merk dat ik daardoor begin te twijfelen of ik het toch niet wil weten..

Ik was druk bezig met het zoeken van inspiratie voor onze kinderkamer en heb al een nieuwe deur gekocht en gezocht naar een stucadoor. Alleen nu staat sinds gister ons droomhuis op funda en gaan we 9 juli kijken dus dat moet maar even on hold! *\o/* Het is echt perfect qua locatie, voldoende ruimte om de paarden aan huis te zetten, mogelijkheden om te ondernemen en het huisje is echt zooo schattig en heeft een mooie serre.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 10:57

Ik ben even afwezig geweest, heb wel alles gelezen maar het is te veel om op te reageren. In elk geval welkom voor de nieuwe dames.

Primavera, voel je vrij om te delen wat je wilt, deel ook gerust je zorgen als je daar behoefte aan hebt.

Wij zijn weer terug van een weekje Tenerife. We hebben genoten van de laatste vakantie met z’n drietjes <3 Onze peuter heeft het erg naar haar zin gehad. Ik vond eten alleen nogal een uitdaging, Spanjaarden zijn nogal dol op rauw/rosé vlees. Zo bestelde ik 1 keer een hamburger, ik had specifiek gevraagd of ze hem goed wilden doorbakken maar na 2 happen zag ik dat hij toch nog wat rozig van binnen was. Ik heb de hamburger toen aan mijn man gegeven en alleen het broodje opgegeten (ik had nogal honger :')). Ik ben nogal een meut met eten tijdens de zwangerschap dus ik blijf me nu toch een beetje zorgen maken over Toxoplasmose.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 11:25

Wat een drukke tijd matumi!
Ik vind het wel heel leuk dat jij net als ik ook aan het geslacht moest wennen en ook voor een groene kamer in bos en natuur thema gaat en wij op dezelfde datum zijn uitgerekend.
Ik ben inmiddels helemaal gewend aan het geslacht en er helemaal oke mee.
Gaat inderdaad snel he, ik vind het ook bizar dat we over 4 weken de 20 weken echo hebben.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 11:32

Matumi wat leuk een jongen! En drukke tijd voor de boeg, fijn dat die klussen nog precies voor de komst van de kleine zijn

Samir dat klinkt goed dat droomhuis! Heel spannend zeg, hopelijk is het in het echt ook jullie droomhuis en kunnen jullie hem bemachtigen.

SennaS Heerlijk Tenerife! Kan me voorstellen dat dat een uitdaging was met dat eten, als je je echt zorgen maakt misschien vragen of je even bloed mag prikken? Ik laat het bij de nipt al meetesten in verband met kat in huis. Verloskundige stond daar gelukkig open voor

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 12:23

Taartje schreef:
Wat een drukke tijd matumi!
Ik vind het wel heel leuk dat jij net als ik ook aan het geslacht moest wennen en ook voor een groene kamer in bos en natuur thema gaat en wij op dezelfde datum zijn uitgerekend.
Ik ben inmiddels helemaal gewend aan het geslacht en er helemaal oke mee.
Gaat inderdaad snel he, ik vind het ook bizar dat we over 4 weken de 20 weken echo hebben.

Haha ja dat viel mij ook al op. Ik wist het al een tijdje maar we hielden het nog een tijdje stil. En zag je berichtje en toen dacht ik, waarom zoveel hetzelfde haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 13:02

Ha Primavera, ook ik vroeg me af hoe het met je zou gaan. Hoopte dat je het gewoon lekker druk had met van alles en nog wat. Een week bedrust is wel heftig. Kom je er een beetje doorheen?

Senna, volgens mij is die kans echt nihil en zijn al die eetadviezen meer om zelfs die hele kleine kansjes weg te nemen. Maar als je je er ongerust over maakt, kun je het altijd even navragen bij de verloskundige.

Samir, spannend met het huis. Hopelijk is het ook tijdens de bezichtig perfect :D

En voor de dames die een jongetje verwachten, ze zijn echt leuk hoor! Ik zag mezelf vroeger ook altijd meer met een dochter voor me, maar dat komt denk ik omdat ik zelf altijd heel veel met m’n moeder deed en dat zo gezellig vond (mijn moeder is 4,5 jaar geleden helaas overleden).

Welkom voor de nieuwe meiden :)

Over een klein weekje hebben we met 30 weken een 3D-echo. Ben benieuwd of ik dat ook zo creepy vind als het ons eigen kindje is :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 13:21

MaTuMi schreef:
Volgend jaar wordt het weer rustig, denk ik. :')

Hehe. Hahaha. Muhahahaha!

Nee gekkigheid. Beetje maar.
Leuk een jongen! Jongens zijn heel leuk <3

Samir, spannend! Droomhuizen zijn wel unieke kansen.

Saskia, oeh 3D! Ik vind dat inderdaad ook altijd creepy :') Wil je spieken of andere reden? Ik ben benieuwd wat jij er van vindt. Ik wil dat ook nooit omdat ik het er zo viezig uit vind zien. Maar ik ben nu zo benieuwd hoe ze eruit ziet en ik moet nog zo lang wachten. Dus vertel het me please.
Veel plezier!

Oja ik las nog iets over rustig aan doen, geen tillen en dan een peuter in huis hebben. Mijn hemel, mag ik er even bij?
Ik heb veel te vaak gezegd dat het zo’n lief meegaand mannetje is want het heeft zich nu ontwikkeld tot monster. Beslist random dat hij niet meer kan lopen, gilt POOOOEPEEEENNNNN!!!!! als we middenin een winkel zijn en wordt een soort spinnende alligator met het geluid van 6 bavianen. Op de grond. En klein detail is dat hij echt nog nooit heeft gepoept nadat hij zoiets gilt.
Ik kan die 16 kg maar moeilijk verslepen en ga als puffende drachtige olifant met het zweet op hoofd en rug die peuter staan versjouwen. Of heel pedagogisch in veel te lange gesprekken ergens in een hoekje. Ook als ik met twee honden sta.
Altijd leuk bedacht dat ik een strenge moeder zou zijn die gewoon weg loopt maar mentaal kan ik het momenteel niet opbrengen hoor. Dus die buggy gaat nu gewoon altijd mee. Vastbinden die hap en dan vertelt hij vanaf daar die hele mening van hem maar.
Zo.

Hij is veel vaker het allerliefste koetsjiepoepie kind ter wereld dus ondanks die alligatorspin mag ik ‘m nog wel

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 13:44

Hahaha Lisitano. Herkenbaar. Ik doe dan ook nog een speen in z’n mond en dan is ie meestal wel snel te overtuigen dat zitten in de wagen zo erg niet is. O ja, verder vertel ik mezelf een paar keer per dag dat consequent zijn echt de oplossing is. En hoe moeilijk is dat soms. Maaaar, hij is deze vakantie echt heel gezellig en hij slaapt makkelijk en goed. Dat was voorheen nog wel eens een moeizaam punt als we weg waren. Alleen gisteren in het zwembad was het alleen maar huilen, hij kijkt zelden zo verdrietig als hij toen keek… Dat was dus een heel kort bezoekje. Eenmaal buiten kon ie weer lachen en kwebbelen. Primaaaaa…

Om precies dezelfde reden wilde ik de vorige zwangerschap ook geen 3D-echo :') . Maar ik wil nog wel even een keertje baby kijken en ga ervan uit dat dit onze laatste kans is haha. Als het angstaanjagend is, is het jammer :+ . Ik laat het weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 14:13

Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap.

Dit topic gaat zo snel, het lukt niet overal op te reageren.

Ons voorbeeldige zoontje heeft ook een transformatie ondergaan tot minimonster. Hij is altijd superlief en makkelijk geweest. Hij is bijna 3 en dat zal het dan wel zijn. Ik ben blij dat we nu nog 1 monster in huis hebben en de ander veilig in mijn buik zit :D

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 14:53

Ik twijfel ook over een 3D-echo. Ik heb het vorige keer wel gedaan maar onze dochter werkte (2x) niet mee waardoor ik alleen vage beelden heb. Ik werd er niet heel enthousiast van in elk geval :') Ik wilde het daarom niet meer doen, maar ben zo nieuwsgierig dat ik toch al een paar keer op het punt heb gestaan een echo te plannen..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 15:02

Wij zijn gelukzakken, de gyn schakelde even over op 3D tijdens de laatste controle (op 24w). De navelstreng zat wel voor z'n mondje, maar toch <3 Alleen geen printje van gekregen.
Op dat moment waren we heel blij dat m'n man elke afspraak mee komt.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 16:36

3D echo's zijn leuk! Ik ga nu weer op 28 en 32 weken <3

Dit was Liam bij 27 weken - kijk dat pruillipje :') en vergelijking met vlak na de geboorte op 30 weken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit kindje op 19 weken lekker aan t chillen :Y)
Afbeelding

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:47

Och prachtig Primavera!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 10:07

Prachtig Primavera <3

Wij willen ook nog voor een 3D echo gaan, werd gratis aangeboden in de Verloskundigenpraktijk waar ik zat, ook al zit ik nu in het ziekenhuis willen ze me die wel evengoed aanbieden <3
Vind ze ook wel creepy, maar toch ook wel leuk :j

Ik wil ook nog iets van een beeldje laten maken met m'n buik, maar die prijzen zijn wel serieus :') :=

Spannend Samir *\o/* In de buurt van waar jullie nu wonen?

Grappig Taartje en MaTuMi dat jullie zoveel hetzelfde hebben en dezelfde uitgerekende datum :))

Ik word bang van jullie verhalen zo met die kinderen, waar begin ik aan _O-
Straks oppassen bij een collega, ik sta nu al doodsangsten uit :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 12:59

Je hebt nog 2 jaar om eerst genoeg van je kind te gaan houden tot ze monster worden. Dan accepteer je het beter.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 13:03

Dat geeft al hoop :')

Primavera, hoe schattig! Hij lijkt echt goed.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 13:38

Lisitano schreef:
Je hebt nog 2 jaar om eerst genoeg van je kind te gaan houden tot ze monster worden. Dan accepteer je het beter.

_O-

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 14:00

Lisitano schreef:

:') :')

Onze dochter veranderde met 1.5 al in een mini monster :+ Ik vind 2 eigenlijk makkelijker omdat ze nu beter kan communiceren. Al hebben we nu wel echt onze handen vol aan d’r.

Ik heb ineens verschrikkelijke nesteldrang. Kan er ineens niet meer tegen dat we nog niks aan de babykamer hebben gedaan en heb de neiging om van alles te kopen terwijl we bijna niks nodig hebben. Ik heb maar kleding voor de baby besteld om de onrust te dempen :Y)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 18:42

Ik heb vanmiddag even een paar uurtjes opgepast op de dochter van m'n vriendin/collega. Ze is net 1 geworden.
Ik stond doodsangsten uit van te voren _O-
Maar het is allemaal goed gekomen, heb zelfs een poepluier verschoond :+

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 19:03

Haha goed geoefend. Ik had überhaupt nooit een luier verschoond voordat ons zoontje geboren werd. Het went snel :') Wat niet went… diarree en kotsaanvallen :Y)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 19:17

Wat goed Goldie! Dat is al een betere voorbereiding dan ik had voor mijn eerste kindje.
Ik had toen 1x op mijn neefje gepast, die wilde toen niet slapen en had een poepluier, toen heb ik m'n moeder opgebeld omdat ik er wel klaar mee was :').

Senna, die nesteldrang kan soms zo uit het niets zo heftig zijn hé. Ik heb het nog niet, maar ik zat gisteren (en stiekem vandaag) toch wel even flink in de stress. Hele nacht en dag harde buiken/oefenweeën gehad die ook steeds regelmatiger werden en niet stopten met rusten (ze werden in bed zelfs erger). Toen dacht ik ook, oh oliebol en er is echt nog niets klaar gewoon. Heb nog steeds niets in huis voor een nieuwe baby. Als het morgen een beetje rustig blijft ga ik ook maar eens aan de gang met de slaapkamer schilderen (moet eerst wit, want de knalgroene en knalblauwe verf van de vorige eigenaren van dit huis zit er nog op).

En ik geloof dat ik ook maar eens meubeltjes/beddengoed enzo moet gaan uitzoeken en bestellen :'). De aankomende drie weken komt het er ook niet van, zo'n drukke planning nog even. Maar daarna heb ik gelukkig niet meer zoveel staan.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 19:26

De poep- en kotsaanvallen ken ik al vanuit m'n werk en de beesten :j
Smerig verhaal:
Spoiler:
collega bukt om iemand te helpen met de schoenen. Diegene gooit haar ganse maaginhoud eruit, alles over collega. Echt alles zat onder. Thank god voor toen nog mondmasker-plicht..

Rebecca, doe wel wat rustig he :(:) De nesteldrang ken ik ondertussen ook (hele kasten uitgemest, halve tuin opnieuw aangelegd :o ), maar toch verplicht ik me na een drukke of harde buiken-dag om minstens 1 dag heel rustig aan te doen. Harde buiken zijn niet fijn.

Hier een nieuw kwaaltje -O- Sinds een paar dagen heb ik toch een veranderde reukzin. M'n man was gaan werken en ongeveer 10 min erna moet ik naar de wc. Ik ging dus bijna over m'n nek van zijn parfum %) Vandaag had hij die weer opgespoten (boven), ik rook het al vanaf beneden. Echt, ik moest naar buiten om niet over m'n nek te gaan. Heb hem gedwongen om het weer af te spoelen, want we moesten samen weg :o En het stomme is, we hebben samen die parfum gekozen nog geen twee weken geleden, toen vond ik 'm echt lekker.
De hond liet een scheet (die normaal niet ruiken, gezonde hondjes) en ik vond het zo walgelijk, ik moest weglopen.
En nog wat kleine dingen %) Dat ik dingen ruik van 10 meter afstand, wat normaal niet kan.
Volgende week ga ik derde trimester in -O- dan zou zulke onzin toch weggaan ipv ontstaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 19:34

x_Rebecca schreef:
Wat goed Goldie! Dat is al een betere voorbereiding dan ik had voor mijn eerste kindje.
Ik had toen 1x op mijn neefje gepast, die wilde toen niet slapen en had een poepluier, toen heb ik m'n moeder opgebeld omdat ik er wel klaar mee was :').

Senna, die nesteldrang kan soms zo uit het niets zo heftig zijn hé. Ik heb het nog niet, maar ik zat gisteren (en stiekem vandaag) toch wel even flink in de stress. Hele nacht en dag harde buiken/oefenweeën gehad die ook steeds regelmatiger werden en niet stopten met rusten (ze werden in bed zelfs erger). Toen dacht ik ook, oh oliebol en er is echt nog niets klaar gewoon. Heb nog steeds niets in huis voor een nieuwe baby. Als het morgen een beetje rustig blijft ga ik ook maar eens aan de gang met de slaapkamer schilderen (moet eerst wit, want de knalgroene en knalblauwe verf van de vorige eigenaren van dit huis zit er nog op).

En ik geloof dat ik ook maar eens meubeltjes/beddengoed enzo moet gaan uitzoeken en bestellen :'). De aankomende drie weken komt het er ook niet van, zo'n drukke planning nog even. Maar daarna heb ik gelukkig niet meer zoveel staan.

Wel genoeg rust blijven pakken hoor!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 22:33

Hier ook twijfel over 3D, vind ze vaak niet zo fantastisch en moet zeggen dat ik ook zelden erna zeg, ja dit kindje lijkt erop. Heb ik bij jouw Liam overigens juist wel Primavera!

Lisitano schreef:

:')

SennaS goed excuus om even te shoppen! Soms is het gewoon nodig toch hahaha

Zal hier inderdaad ook niet snel opkijken van poep of kots door mijn werk, erger dan dat is gewoon 100% niet mogelijk ;( :Y) Wat een verhaal van jouw collega Rebel_Jits :+

Wat vervelend dat je reukzin zo toe is genomen Rebel_Jits, dat verwacht je inderdaad niet meer met die termijn