Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:23

Joy_Mennings schreef:
verootjoo schreef:
Ik begrijp ook niet waarom mensen hier in de zorg nog niet geboosterd zijn :? Alle mensen die ik in de zorg ken zijn allang geboosterd. Ik heb hem nu ook al 2 weken.
Eind november zijn ze in de ziekenhuizen als begonnen en de VVT begin december. Maar dat verschilt blijkbaar per organisatie.
Bij ons heeft de organisatie het zelf geregeld met hetzelfde bedrijf dat bij ons altijd de griepprikken doet.

Ik kan niet voor iedereen spreken, maar mijn moeder kon vorige week vrijdag pas codes aanvragen bij solopartners (is een kleine organisatie). De administratie heeft maandag dan alle brieven in orde gemaakt. Duurde dus al erg lang voordat we onszelf überhaupt op de wachtrij konden inschrijven.

Bizar.
Maar wij zijn ook niet via de ggd geprikt. Hier kon je gewoon langskomen op kantoor als je aan het werk was en dan kreeg je hem.
Geen wachtrij, 2000medewerkers in 5 dagen geprikt.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:35

verootjoo schreef:
Bizar.
Maar wij zijn ook niet via de ggd geprikt. Hier kon je gewoon langskomen op kantoor als je aan het werk was en dan kreeg je hem.
Geen wachtrij, 2000medewerkers in 5 dagen geprikt.

Ja wij vinden het ook allemaal raar dat het zo lang duurt. Het is wel echt een kleine organisatie (20 mensen ongeveer, en nog een paar vaste vrijwilligers). Niemand die mag prikken ook, dus zelf regelen kon niet.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:39

Hier ook zorgmedewerker, afgelopen maandag geprikt. Ook niet via de GGD, maar er werden een aantal dagen georganiseerd vanuit de organisatie. Ik heb afgelopen week ook de uitnodiging per mail gehad om het via de GGD te regelen.
Nog een keer halen? Haha :')

Polly
Moderator Algemeen

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:45

Hier is de vvt ook al weken terug geprikt, ziekenhuis medewerkers, huisartsen, eerstelijns personeel en ambu zijn ook allemaal geprikt

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:04

Ik denk dat daar ook het probleem is dat de overheid zei dat de zorg elkaar moest prikken. Maar er zijn dus genoeg organisaties die wel onder de zorg vallen maar geen mensen in dienst hebben die mogen prikken. En die groep moet nu dus via de wachtlijst nog geboosterd worden.

Ik voel me gewoon vergeten. Ook ik loop risico door mijn werk en heb recht op voorrang.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:19

verootjoo schreef:
Ik begrijp ook niet waarom mensen hier in de zorg nog niet geboosterd zijn :? Alle mensen die ik in de zorg ken zijn allang geboosterd. Ik heb hem nu ook al 2 weken.
Eind november zijn ze in de ziekenhuizen als begonnen en de VVT begin december. Maar dat verschilt blijkbaar per organisatie.
Bij ons heeft de organisatie het zelf geregeld met hetzelfde bedrijf dat bij ons altijd de griepprikken doet.

Hier heeft het ziekenhuis het zelf ook geregeld. Erg fijn. De booster zit er bij mij en mijn collega's er in.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:22

verootjoo schreef:

Bij onze instelling ( 15000 werknemers) kon eerst het zorgpersoneel een booster halen en sinds een paar dagen, kan ook de rest van het personeel zich via de werkgever opgeven.
Ik ga woensdag.
Dat is sneller dan via de GGD.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:07

Linnie050 schreef:
Hoe zit het precies met de booster prik.
Ik ben van 1982 dus het duurt nog even
Lees net op de nos
De 1 wil dat ze snel gezet worden en de ander zegt tegen de nieuwe variant helpt de booster amper.
Wat is nu verstandig?

Snap ook niet dat Nederland er steeds zo een zooitje van maakt.
Je weet toch werknemers in het ziekenhuis en de zorg hup als 1 van de eerste moeten

Moeten wij nu en over 3 maanden als er een nieuw vaccin is er weer 1 halen?

Alles gaat weer dicht.
Ik ben normaal nuchter maar ben er zo klaar mee.
Ook het geregel met de kinderen.
Wij kunnen beide niet thuis werken.
Vaccinatie doen wij alleen voor de ouderen?

Het artikel:

[ [url=m/zjLPxw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik snap het beleid ook absoluut niet. Ze hebben steeds "niet voorzien" wat er gebeurt. Maar waarom houden ze niet bij voorbaat rekening met alle mogelijke situaties? Ik vind het onbegrijpelijk dat ze zo achter de feiten aanlopen.
Maar vaccineren doen we natuurlijk niet alleen voor de ouderen. Waarom zou je dat denken?
Laatst bijgewerkt door Nikass op 18-12-21 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:12

Ik geloof niet dat we vaccineren om anderen te beschermen. Aangezien je gewoon besmet kan raken.
Ik doe het om zelf er hopelijk niet zo ziek van te worden.

Van booster snap ik ook niet, ze zeggen iedereen zo snel mogelijk boosteren en kan al 3 maanden na de 2e vaccinatie.
En als je inlogt , dan is je geboortejaar nog niet eens aan de beurt.
-O- wat willen ze nou?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:16

Er is nog niet genoeg capaciteit, ze zijn wel aan het opschalen.
Op Goeree-Overflakkee was een hele grote priklocatie, maar die is in juli gesloten.
Wij moeten daarom naar Breda of Zierikzee of 's Gravenzande.
Voor sommigen, zonder eigen vervoer, is dat soms niet eens haalbaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 11:18

Mijn bovenbuurtjes kunnen op dit moment alleen in Gouda terecht.
Terwijl we een locatie op 15 minuten afstand hadden

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:39

Electra63 schreef:
Er is nog niet genoeg capaciteit, ze zijn wel aan het opschalen.
Op Goeree-Overflakkee was een hele grote priklocatie, maar die is in juli gesloten.
Wij moeten daarom naar Breda of Zierikzee of 's Gravenzande.
Voor sommigen, zonder eigen vervoer, is dat soms niet eens haalbaar.

Maar dat bedoel ik, dat is toch idioot? Waarom is die grote priklocatie niet in september weer open gegaan? (Of open gebleven)
Waren ze (de beleidsmakers) nou echt zo naïef dat er geen mutaties meer zouden komen??

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:46

https://www.spierziekten.nl/nieuws/arti ... ch-risico/

Dit vertelt nogmaals hoe lang mensen met onderliggend lijden moeten wachten op een boosterprik. Het zal inmiddels wel wat versneld gaan, maar alsnog is tot februari wachten te lang voor mensen met aandoeningen zoals ademhalingsproblemen en hartfalen.

Ik heb gisteren Op1 gekeken en ik werd echt onpasselijk van die meneer Girbes van het UMC (?) "Ik wil niet bagatelliseren hoor" zei hij, "maar 600 mensen op de IC, van de 18 miljoen inwoners, tja zo is het leven nou eenmaal, we gaan allemaal een keer dood"
(Dit is mijn formulering, hij zei het in woorden van gelijke strekking)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:47

Als ze vanavond idd een lockdown afkondigen, zijn ze nu in ieder geval op tijd met het beginnen met damage control :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:51

Nikass schreef:
https://www.spierziekten.nl/nieuws/arti ... ch-risico/

Dit vertelt nogmaals hoe lang mensen met onderliggend lijden moeten wachten op een boosterprik. Het zal inmiddels wel wat versneld gaan, maar alsnog is tot februari wachten te lang voor mensen met aandoeningen zoals ademhalingsproblemen en hartfalen.

Ik heb gisteren Op1 gekeken en ik werd echt onpasselijk van die meneer Girbes van het UMC (?) "Ik wil niet bagatelliseren hoor" zei hij, "maar 600 mensen op de IC, van de 18 miljoen inwoners, tja zo is het leven nou eenmaal, we gaan allemaal een keer dood"
(Dit is mijn formulering, hij zei het in woorden van gelijke strekking)

Girbes heb ik al vaker gezien.
Die wil gewoon dat er meer geïnvesteerd wordt in zorg en uitbreiding van IC.

De locatie bij ons is gesloten omdat dit een sport/evenementenlocatie is.
Waarschijnlijk is gedacht, dat het deel van de inwoners dat nog niet gevaccineerd is, maar wat verder moet reizen.

Ik weet niet, wie dit besluit heeft genomen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 12:37

Grote locaties zijn afgelopen zomer gesloten omdat er te weinig 'klandizie' was toen de bulk eenmaal gevaccineerd was. Als je geen 700.000 prikken meer per week wegzet door heel NL heeft het weinig zin die grote locaties open te houden. Daar staan dan 100 man op 100 klanten te wachten, dat is niet efficient.
Dat ze nu weer (en al veel eerder) opnieuw geopend hadden moeten worden staat buiten kijf, maar dat gaat ook weer niet à la minuut.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 12:41

Nog een tip voor de griep prik groep:

Ben je vorig jaar gevaccineerd door een andere partij dan de GGD én heb je nooit een Corona test gedaan bij de GGD, dan hebben ze je telefoonnummer niet.

Plan dan een Corona test in en annuleer die daarna weer zsm. Hierdoor krijg je een patiënten nummer en word je waarschijnlijk wel bericht vanaf 23 december per SMS.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 13:32

verootjoo schreef:

Omdat wij de uitnodiging pas vorige week kregen. En er nu lange wachtrijen zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:33

Weer geen nieuwe jaartallen vandaag? Een enorme vertraging nu daardoor. Het ging zo fijn vlot -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 14:44

karuna schreef:
Weer geen nieuwe jaartallen vandaag? Een enorme vertraging nu daardoor. Het ging zo fijn vlot -O-

Maar die mensen zouden echt niet volgende week al terecht kunnen. Laten ze eerst maar de boel flink opschalen en dan los gaan.
Ik hoorde net in de bus dat iemand pas 2 januari terecht kon

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:46

Pas 2 januari is over 2 weken. Bij de eerste ronde vorig jaar was je afspraak als je geluk had een maand later. De tijd tussen afspraak maken en prik krijgen is nu relatief kort hoor.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:57

Terecht misschien niet maar een afspraak maken geeft wat vooruitzicht. Dan weet je hoe lang je nog moet wachten in ieder geval

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:59

Ach we gaan toch de lockdown in dus wat maakt het uit
Lekker thuisblijven en niemand zien.....

Verhip daar zaten veel al in

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 15:03

Volgende week zijn de prik locaties opgeschaald, veel meer plek en grotere kans dat het dan en snel en dicht bij huis kan.
Wij hebben 14 dec afspraak gemaakt voor 28 dec . Ook niet geprobeerd om nog een week naar voren te halen, die week is niet zo belangrijk en vlak voor kerst geen zin om een dag gammel te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 15:11

Ibbel schreef:
Pas 2 januari is over 2 weken. Bij de eerste ronde vorig jaar was je afspraak als je geluk had een maand later. De tijd tussen afspraak maken en prik krijgen is nu relatief kort hoor.

Ik was 13 dagen nadat ik een afspraak kon maken aan de beurt voor mijn eerste vaccinatie en mijn ouders (1968/69) nog sneller zelfs.
Misschien dat het bij de eerste jaartallen langer duurde?