Gebroken bovenbeen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18071
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:28

Leuk, al die kaarten! Geniaal gevonden om, sommigen :))

Rustig aan, stapje voor stapje. Zelfs als dat stapje zitten is en niet stappen :+

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 22:30

Mooi, blij dat hij aangekomen is en je de schildpad kon waarderen :D

Nog een extra Beer voor de nacht dan:
Afbeelding

leintje_

Berichten: 4211
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 22:54

<3

Cerosa

Berichten: 777
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 00:16

Oh wat een knappie is Beer! Leintje, fijn om te lezen dat de operatie goed gegaan is. En zitten is ook best intensief hoor! Alleen sta (zit..) je er nooit bij stil natuurlijk, haha.

leintje_

Berichten: 4211
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 12:21

Een ziekenhuisopname is niet compleet zonder bloedtransfusie. Mijn Hb is toch weer gaan dalen. Direct na OK was het 7,3 mmol/L, dinsdag 5,3 en vanmorgen 4,7 en omdat ik klachten heb kiezen ze toch voor een transfusie. Heel erg balen, want ik had echt gehoopt dat het nu op peil zou blijven, maar helaas :(

DideH
Berichten: 7034
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:51

leintje_ schreef:
Een ziekenhuisopname is niet compleet zonder bloedtransfusie. Mijn Hb is toch weer gaan dalen. Direct na OK was het 7,3 mmol/L, dinsdag 5,3 en vanmorgen 4,7 en omdat ik klachten heb kiezen ze toch voor een transfusie. Heel erg balen, want ik had echt gehoopt dat het nu op peil zou blijven, maar helaas :(


Oef.. het zit je ook niet mee :( Sterkte!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18071
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 13:01

Balen... Hopelijk voel je je daarna een beetje beter :knuffel:

ievie

Berichten: 2262
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 17:44

Balen! Hopelijk stijgt je HB snel weer.

marleen_usar

Berichten: 24708
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 19:18

Daar wordt je ijzer sterk van.

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 19:37

Jakkie. Succes,!

leintje_

Berichten: 4211
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 20:22

Thanks! De tweede PC is bijna ingelopen, so far so good, dus hopen dat waardes morgen normaal zijn.

Afanaisa91

Berichten: 1353
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 21:05

Ahh meis, je zei het nog van tevoren! :knuffel:

Hopelijk kicken ze snel in en brengt het je eigen lijf op wat goeie ideeën.

leintje_

Berichten: 4211
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 21:23

Ik begon het ook al aan mijn lijf te merken. Mijn hartslag werd weer heel hoog, kreeg last van oorsuizen en hartkloppingen. Ik heb dat na beide operaties gehad toen mijn bloedwaardes zo slecht werden. Het enige wat een beetje achterbleef was de duizeligheid. Begrijp me niet verkeerd, als ik 15 minuten in een stoel zat werd ik enorm duizelig, maar vorige keren was dat wel veel erger voor mijn gevoel. Al is het lopen naar het toilet wel zwaar, dat moet ik toegeven en misschien heb ik ook nog niet genoeg gedaan om echt duizelig te worden.
Gisteren had ik een hartslag van 122 in rust en heeft de vpk daar een melding van gemaakt bij de zaalarts. Ik ben tachycard in rust, komt doordat ik nortriptyline slik, dus een hartslag van 100 bpm in rust is voor mij normaal. >120 is voor mij toch ook wel gek en vind ik ook te hoog om maar te schuiven op de nortriptyline, zeker i.c.m. mijn andere klachten. Toen de zaalarts kwam zei hij dat hij meerdere hypotheses had, maar was het wel met mij eens dat de daling in het Hb zeker één van de opties was. Toen ik ook vertelde dat ik het herkende van eerdere opnames, nam hij het ook heel serieus en heeft hij meteen een labaanvraag in het systeem gezet en het lab van vanmorgen was gewoon niet goed en ik ben blij dat ze toen niet hebben gewacht met een transfusie. Dat is uiteindelijk de beste oplossing. Als het dan een beetje op peil is, red ik het verder wel met ferrofumaraat, dus zal daarvoor morgen of maandag even met de huisarts bellen. Denk maandag, want dan heb ik ook het meest recente Hb

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 21:27

Fijn dat je gelijk een bloedtransfusie kon krijgen.

genja
Berichten: 3949
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 22:02

Ferro kunnen ze je ook bij ontslag gewoon voorschrijven . Veel makkelijker moet het alleen even in ontslag brief overgedragen aan de huisarts om hb controle te doen

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 22:45

Je weet het he, er zijn mensen die benen laten breken om langer te worden. Dus je kunt later altijd weer die 5mm laten oplossen, haha. (denk niet dat je dat ooit gaat doen). ;)

leintje_

Berichten: 4211
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 00:39

Ik betwijfel het of ik een orthopeed ga vinden die een beenverlenging overweegt voor 5mm beenlengteverschil, de orthopeed waar ik nu onder behandeling ben doet dat allezins niet. Hij stuurt me dan gewoon door naar een podotherapeut voor een zooltje. Nee ik heb er alle vertrouwen in dat ik dit kan leren compenseren en anders laat ik een zooltje aanmeten, is het probleem ook opgelost

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18071
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 02:04

Als ze dat al overwegen zullen ze vast zeggen: we halen wel 5mm uit je andere been :+. Lijkt me makkelijker dan dit been nou nog weer 5mm te verlengen, dit tekort is immers ook niet voor niks ontstaan. En ik kan me niet voorstellen dat jij plannen hebt nog meer in je goede been te laten snijden :n :+

Is je hartslag al wat gezakt? Dan lig je ook weer wat rustiger. En hoorde jij om half één niet te slapen? >;) Wil je een hamer lenen? O:)

leintje_

Berichten: 4211
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 08:06

Mijn hartslag is nu weer enigzins normaal, voor mijn doen dan. Ik hoorde idd om 00:30u te slapen, maar was nog even aan het bellen met iemand en we waren de tijd uit het oog verloren O:)
En nee ik heb geen plannen om in mijn goede beem te laten snijden, het is prima zoals het nu is. Aan mijn lijf geen polonaise. Het enige wat er voorlopig nog mag worden gedaan is het verwijderen van al het materiaal, mits dat nodig is. Anders blijft het lekker zitten

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 08:17

leintje_ schreef:
Ik betwijfel het of ik een orthopeed ga vinden die een beenverlenging overweegt voor 5mm beenlengteverschil, de orthopeed waar ik nu onder behandeling ben doet dat allezins niet. Hij stuurt me dan gewoon door naar een podotherapeut voor een zooltje. Nee ik heb er alle vertrouwen in dat ik dit kan leren compenseren en anders laat ik een zooltje aanmeten, is het probleem ook opgelost

Waarschijnlijk heb je inderdaad helemaal geen zooltjes nodig. 5mm is gelukkig niet veel. Bij 1 cm misschien wel zooltjes, maar ook dat verschilt weer per persoon (want niet iedereen wil met speciale zooltjes lopen omdat je dan ook beperkt bent in het soort schoenen wat je koopt).

Maar goed, geen verlenging dus. :P Dan haal je gewoon van je andere voet 5mm eelt af, want die heeft al die tijd je gewicht moeten dragen. :Y) Problem solved. Niet te moeilijk doen. }> (en nu mis ik een draakjessmilie).

leintje_

Berichten: 4211
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 08:49

Of ik het wil is idd nog maar de vraag, maar als het echt moet dan kies ik eieren voor m'n geld. Liever zooltjes dan dat mijn lichaam teveel slijt omdat ik niet goed sta en loop. Nou zijn zooltjes ook nog niet het einde van de wereld, die zie je niet, maar een collega van mij (expodotherapeut) zei dat je vanaf 1 cm blv al het beste voor een schoenverhoger zou kiezen. Ik zie mijn tinderbio al voor me; "Ik ben Marjolein en ik heb een schoenverhoger" :')

Afanaisa91

Berichten: 1353
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:38

Nee joh! In je bio moet natuurlijk iets over dat je als geen ander kan vallen en opstaan!
(Too soon? := )
Ondanks dat ik het echt klote voor je vind, hoop ik dat je nu ook levenservaring opdoet en dingen meemaakt die zo kan benaderen dat het je sterker maakt. :knuffel:

Zooltje zou ik, ondanks dat het maar 0,5cm wel overwegen idd. Zeker met jouw bekkenkam dat al een hoop te verduren heeft gehad. En je zal sws nog een tijdje scheef belasten. Dus ik ben wel team zool!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18071
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:45

Er zijn mensen die met minder afwijking hun geld verdienen :+ Dus wie weet hoe ver je het nog schopt met dit been :+

Afanaisa91

Berichten: 1353
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:03

Lalidan schreef:
Er zijn mensen die met minder afwijking hun geld verdienen :+ Dus wie weet hoe ver je het nog schopt met dit been :+


_O-

Oh ik zie het al, hoef me niet in te houden!

Zit er trouwens nog interactie tussen nortriptyline en een infuusje noradrenaline? Voelt zo dubbelop, zeker icm je hoge hf van gisteren.

leintje_

Berichten: 4211
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 12:13

Ik heb gisteren trouwens nog een hele lieve kaart gekregen van Tilmar. Dankjewel <3 Je merrie is echt prachtig. Gisteren was het een beetje hectisch, dus het schoot er bij in om je te bedanken