Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:33

imaudy schreef:
IMANDRA schreef:

Nou vertel, wat is er niet goed aan.

Geen zin aan :+

Ach, geen argumenten meer :(:) ?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:35

_San87_ schreef:
imaudy schreef:

Geen zin aan :+

Die conclusie trek je zelf he :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:38

imaudy schreef:
_San87_ schreef:

Die conclusie trek je zelf he :D

Ik stel een vraag, zie het vraagteken.

IMANDRA

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:41

Mag ik stellen dat ik dit weer behoorlijk typisch vind?

Wel makkelijk zo, kan je mijn bijdragen zogenaamd ‘neerhalen’ zonder daadwerkelijk enigszins inhoudelijke argumenten te geven.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:42

IMANDRA schreef:

Wel makkelijk zo, kan je mijn bijdragen zogenaamd ‘neerhalen’ zonder daadwerkelijk enigszins inhoudelijke argumenten te geven.

Hallo, dat is een lap tekst! Daar ga ik echt niet aan beginnen hoor :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:43

Ik denk dat je: "ik vind het niet goed geschreven" het beste kunt vertalen als: "fiets, hier heb ik geen weerwoord op".

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:43

Ibbel schreef:
Ik denk dat je: "ik vind het niet goed geschreven" het beste kunt vertalen als: "fiets, hier heb ik geen weerwoord op".

Ja, mijn gedachte :=.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:44

Ibbel schreef:

Nou laten we zeggen, dat is zeker niet zo!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:45

imaudy schreef:
IMANDRA schreef:

Dat zeg ik niet en dat vraagt niemand. Jij zegt “het is niet goed geschreven” waarop ik vraag waarom hij vindt dat dit zo is. Hoef je echt geen compleet gedetailleerde reactie op de gehele post voor te geven.

Knap hoe snel je het gelezen hebt dat je dat zo kan beoordelen trouwens. Dacht dat ik snel las maar jij topt me makkelijk :D

_San87_ schreef:
Ibbel schreef:

Ja, mijn gedachte :=.

Yep.

imaudy

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:47

Ik las wat vage dingetjes en toen ging ik scrollen en daar kwam geen eind aan..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:48

marleen_usar schreef:
Echt waar er leven er zo veel onder een steen, alle bij werken wil ik wel hier neer zetten. Heb je even?

Neem je wel eens paracetamol?
Pas op hoor, heeft een hele lijst met ( ook) ernstige bijwerkingen. Niet meer innemen dan maar.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:48

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:49

imaudy schreef:

Vage dingetjes? Wat dan? Dan duik ik er juist nog dieper in, houd niet van vage dingen die over gezondheid gaan.
Zouden meer mensen moeten doen en snap ik het niet dan vraag ik.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:50

Ineke2 schreef:
marleen_usar schreef:
Echt waar er leven er zo veel onder een steen, alle bij werken wil ik wel hier neer zetten. Heb je even?

Neem je wel eens paracetamol?
Pas op hoor, heeft een hele lijst met ( ook) ernstige bijwerkingen. Niet meer innemen dan maar.

Ik vind paracetamol idd een pijnstiller waar je voorzichtig mee moet zijn.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:51

Vandaag voelde ik me voor het eerst oprecht verdrietig door de beperkingen die ik ervaar als niet gevaccineerde. In mijn geval om medische redenen. Het traditionele wat drinken met wat lekkers bij de Hema tijdens het winkelen met mijn 9-jarige dochter mocht niet want geen qr code. Voor een uurtje winkelen en een drankje doen ga ik niet testen, dat wordt me echt te gek. Ik kon trouwens wel gewoon naar het toilet, dat is niet bij het restaurant maar aan de andere kant van de winkel. Ik blijf het bizar vinden...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:53

imaudy schreef:

Definieer ‘vage dingetjes’?

Het kan best zijn dat je het niet snapt hoor. Is niet erg. Maar geef dat dan gewoon aan, dan weet ik waar ik tijdens mijn volgende geresearchte epistel op moet letten.

@Anna: vervelend zeg! Hopelijk schieten de andere vaccinaties goed op zodat deze maatregelen er snel af kunnen voor mensen zoals jij :j

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:55

IMANDRA schreef:
imaudy schreef:

Het kan best zijn dat je het niet snapt hoor. Is niet erg. Maar geef dat dan gewoon aan, dan weet ik waar ik tijdens mijn volgende geresearchte epistel op moet letten.

@Anna: vervelend zeg! Hopelijk schieten de andere vaccinaties goed op zodat deze maatregelen er snel af kunnen voor mensen zoals jij :j

Je hebt het geschreven als zijnde voor vaccinatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:56

Anna79 schreef:
Vandaag voelde ik me voor het eerst oprecht verdrietig door de beperkingen die ik ervaar als niet gevaccineerde. In mijn geval om medische redenen. Het traditionele wat drinken met wat lekkers bij de Hema tijdens het winkelen met mijn 9-jarige dochter mocht niet want geen qr code. Voor een uurtje winkelen en een drankje doen ga ik niet testen, dat wordt me echt te gek. Ik kon trouwens wel gewoon naar het toilet, dat is niet bij het restaurant maar aan de andere kant van de winkel. Ik blijf het bizar vinden...

Anna, jij zegt medische redenen maar die draag je zelf aan, niet je arts. Dus dat is eerder twijfelen dan niet kunnen. Niets mis mee maar wees daar wel duidelijk in. Inmiddels kom je in aanmerking voor Pfizer ipv AZ.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:57

imaudy schreef:
IMANDRA schreef:

Ik snap het wel. Jullie kennen elkaar 1 minuut en die minuut was niet al te plezierig. Dan wil je natuurlijk ook niet nog eens zomaar huiswerk voor die compleet vreemde persoon doen. :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:58

imaudy schreef:
Als je je best doet om corona niet op te lopen dan is de kans om corona te krijgen ook nog niet zo groot. Niet iedere week in de kroeg zitten bijvoorbeeld.. }>

Ik heb begrepen dat waarschijnlijk iedereen die zich niet laat vaccineren uiteindelijk corona krijgt. Namelijk omdat het niet verdwijnt, en omdat het dan eerder de mensen treft die zich niet laten vaccineren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:59

imaudy schreef:
IMANDRA schreef:

Je hebt het geschreven als zijnde voor vaccinatie.

Ja; omdat de wetenschappelijke bronnen die visie staven. Ik heb daar volgens mij niks opgeschreven wat ik niet met betrouwbare bronnen kon onderbouwen. En daar ging jouw initiële vraag over toch?

Maar hoezo is iets vanuit een bepaalde visie beschrijven “vage dingetjes”?

Ben nu wel zeer benieuwd of je mijn beargumentatie kan ontkrachten met betrouwbare wetenschappelijke bronnen, gezien je zelf aangeeft je weerwoord wel te kunnen formuleren. Hoeft niet het hele stuk hoor, niet iedereen vind research zo leuk als ik. 1 van de stellingen is ook al interessant genoeg ;)

Matheno schreef:
imaudy schreef:

Ik snap het wel. Jullie kennen elkaar 1 minuut en die minuut was niet al te plezierig. Dan wil je natuurlijk ook niet nog eens zomaar huiswerk voor die compleet vreemde persoon doen. :')

Haha tja ik heb m’n huiswerk al af! Iets met (te) ijverig enzo…

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:00

Nikass schreef:
imaudy schreef:
Als je je best doet om corona niet op te lopen dan is de kans om corona te krijgen ook nog niet zo groot. Niet iedere week in de kroeg zitten bijvoorbeeld.. }>

Ik heb begrepen dat waarschijnlijk iedereen die zich niet laat vaccineren uiteindelijk corona krijgt. Namelijk omdat het niet verdwijnt, en omdat het dan eerder de mensen treft die zich niet laten vaccineren.

Ik denk juist dat de gevaccineerde groep het sneller krijgt, omdat deze groep nu weer meer contact zoekt/mag zoeken.

En als je het zo bekijkt dan is de QR code dus eigenlijk in het leven geroepen om de ongevaccineerden te beschermen tegen de gevaccineerden.

Diepzinnigheid op vrijdagavond ..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:11

Ik denk dat de corona ontkenners en bagatelliseerders al zoveel meer contacten hebben gehad tijdens corona dan ik zelfs de komende jaren zal opzoeken. Dus nee, ik ben het niet met je eens. :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:18

bigone schreef:
Anna79 schreef:

Anna, jij zegt medische redenen maar die draag je zelf aan, niet je arts. Dus dat is eerder twijfelen dan niet kunnen. Niets mis mee maar wees daar wel duidelijk in. Inmiddels kom je in aanmerking voor Pfizer ipv AZ.

Ik vind het bijzonder dat jij dat over mij denkt te weten. Mijn arts die overigens erg pro-vaccinatie is heeft begrip voor mijn situatie en kan mij geen zekerheid geven over de eventuele gevolgen in mijn situatie. Ik heb in een eerder stadium inderdaad wel getwijfeld maar ik twijfel inmiddels juist niet meer door de inmiddels bekende bijwerkingen, die kunnen voor mij erg vervelende gevolgen hebben door mijn medische situatie. Het ligt ingewikkeld en ik laat mij hier liever niet online over uit hoewel dat wel makkelijker en duidelijker zou zijn. Maar zo zie je maar weer hoe gemakkelijk mensen over je oordelen. Het gaat in ieder geval niet gebeuren bij mij, ik durf het absoluut niet aan. Het zou fijn zijn als er voor mensen zoals ik een ontheffing zou zijn of zoiets.

Edit: het geldt voor mij voor alle vaccins.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:27

imaudy schreef:

Laat me raden:
Jouw mening is gebaseerd op de koppen boven artikelen en FB? ;)

Als jij je een goede mening wil vormen over een belangrijk of controversieel onderwerp, dan moet je wat artikelen lezen en wat moeite doen :D