Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Tiggs schreef:Ja maar deed die arts het niet om mensen ervan af te houden? Hij wéét immers dat mensen bijsluiters vaak niet lezen; net als dat testje waarbij mensen gevraagd werd of ze een medicijn met de volgende bijwerkingen zouden nemen: (...), dat het gros zei 'nee, echt niet' en dat het om paracetamol bleek te gaan?
Bovendien probeert hij zich dan ook nog te exonereren, net alsof er iets heel ergs zal gebeuren en hij niet aansprakelijk wil zijn in dat geval.
Nee daar deed hij het niet voor.
Mensen krijgen daar dan gewoon hun prik.
Dit staat op zijn site:
"Beste Patiënten,
Er is nogal wat ophef geweest over een informatie brief welke wij meesturen bij het vaccineren tegen corona. Dit hadden we helemaal niet verwacht.
Deze brief is een informed consent brief. De arts is verplicht u goed te informeren mbt behandelingen en dus ook mbt het corona vaccin.
Dit is geen ontmoedigingsbeleid maar een voorzorg dat ieder een goed geïnformeerde keuze kan maken.
Uw handtekening betekent alleen Ik heb het gelezen en begrepen, en hiermee ben ik voorgelicht.
Wanneer u niet wenst te tekenen voor informatie is er een oplossing om het vaccin ergens anders te halen. Dit kunt u bij de assistente aangeven.
Hartelijke Groet van uw huisarts Rob Elens"
DuoPenotti schreef:Maar die bijsluiter krijg je wel.
En nee ik teken niet bij de apotheek, maar mag daarna wel betalen voor die voorlichting, dus ook wel een soort van gelezen akkoord.
nee ik vind het wel goed dat hij dit deed.
En volgens mij deed hij dat niet alleen bij AZ, maar juist eerder bij PFizer omdat dit een nieuw soort vaccin is.
Ik vind dit juist wel het juiste protocol en had landelijk mogen worden.
luxx schreef:Electra bedoel je dit jaar januari of in 2020? Toen ik toen ziek was was het in Wuhan maar hier nog niet, of iig nog niet bekend dat het hier was
lenaa_tje schreef:DuoPenotti schreef:Maar die bijsluiter krijg je wel.
En nee ik teken niet bij de apotheek, maar mag daarna wel betalen voor die voorlichting, dus ook wel een soort van gelezen akkoord.
nee ik vind het wel goed dat hij dit deed.
En volgens mij deed hij dat niet alleen bij AZ, maar juist eerder bij PFizer omdat dit een nieuw soort vaccin is.
Ik vind dit juist wel het juiste protocol en had landelijk mogen worden.
Zoals ik schreef de huisarts van mijn vader stuurde gewoon een linkje mee. En dat is ook niet in het nieuws gekomen.
Daardoor wel een extra brief van dr post nl vanwege te weinig frankering
Niello schreef:Dat linkje stond niet in de brief die mijn ouders kregen. Overigens hebben zij ook geen internet. Vind dat iedereen vooraf een Nederlandse bijsluiter te zien moet krijgen.
verootjoo schreef:Niello schreef:Is het eigenlijk niet raar dat je de bijsluiter van je inenting niet te zien krijgt? Zou die vooraf best eerst willen lezen.
Dan lees je die toch als je dat wilt? Ik heb die van Pfizer gelezen voor ik ingeënt werd. Stond niks schokkends in.
Wat zou je daarin willen lezen?
AstridJ schreef:Gisterenmiddag om 13.00 Pfizer gehad. Arm werd al snel beetje pijnlijk maar ik ben er bewust mee blijven bewegen. Vannacht om 1 uur de laatste hooironde bij de paarden gedaan en ook nog even stallen gemest en met hooinetten gesjouwd (door de modder). Vanmorgen bijna geen last meer van de arm, alleen als ik er op duw. Verder nergens last van. Ik had me voorbereid op allerlei klachten maar dus nergens last van.
Tiggs schreef:verootjoo schreef:Oh dat verschilt dan per ggd, maar ik wist het wel en ik hoor hier iedereen om mij heen vertellen met welke ze gevaccineerd gaan worden.
Maar dat is ook gek, want je kunt bij iedere ggd een afspraak maken?
Heb jij 'm niet vanwege je werk gekregen?