Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:06

Maar dan gaat het dus om de handtekening.
Ik moet bij de apotheek toch ook niet tekenen als ze mij hebben voorgelicht en ik de bijsluiter mee krijg. Dat zou ik ook heel raar vinden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:07

lenaa_tje schreef:
Maar dan gaat het dus om de handtekening.
Ik moet bij de apotheek toch ook niet tekenen als ze mij hebben voorgelicht en ik de bijsluiter mee krijg. Dat zou ik ook heel raar vinden.

Daarom.
Vervelende huisarts, ik zou een andere zoeken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:08

DuoPenotti schreef:
Tiggs schreef:
Ja maar deed die arts het niet om mensen ervan af te houden? Hij wéét immers dat mensen bijsluiters vaak niet lezen; net als dat testje waarbij mensen gevraagd werd of ze een medicijn met de volgende bijwerkingen zouden nemen: (...), dat het gros zei 'nee, echt niet' en dat het om paracetamol bleek te gaan?

Bovendien probeert hij zich dan ook nog te exonereren, net alsof er iets heel ergs zal gebeuren en hij niet aansprakelijk wil zijn in dat geval.

Nee daar deed hij het niet voor.
Mensen krijgen daar dan gewoon hun prik.

Dit staat op zijn site:

"Beste Patiënten,

Er is nogal wat ophef geweest over een informatie brief welke wij meesturen bij het vaccineren tegen corona. Dit hadden we helemaal niet verwacht.
Deze brief is een informed consent brief. De arts is verplicht u goed te informeren mbt behandelingen en dus ook mbt het corona vaccin.
Dit is geen ontmoedigingsbeleid maar een voorzorg dat ieder een goed geïnformeerde keuze kan maken.
Uw handtekening betekent alleen Ik heb het gelezen en begrepen, en hiermee ben ik voorgelicht.

Wanneer u niet wenst te tekenen voor informatie is er een oplossing om het vaccin ergens anders te halen. Dit kunt u bij de assistente aangeven.

Hartelijke Groet van uw huisarts Rob Elens"

Nee, hij deed dit alleen bij AZ vaccin en de ‘gevaren’ werden specifiek benoemd, echter strookte deze niet met wat uit het onderzoek ernaar kwam.

En als je niet tekent, krijg je hem niet. Dat is totaal niet volgens het landelijke protocol. Belachelijk om dat op eigen houtje te verzinnen.

Daarnaast behandelde hij ook op eigen houtje mensen ononderbouwd met hydrochloroquine.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 23-05-21 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:08

Vraag me af of hij dat ook doet bij vrouwen die de pil meekrijgen. Want daar zitten meer bijwerkingen aan dan aan een vaccin. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:09

MarlindeRooz schreef:
Vraag me af of hij dat ook doet bij vrouwen die de pil meekrijgen. Want daar zitten meer bijwerkingen aan dan aan een vaccin. :+

Ja, maar aan seks zonder pil ook :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:10

MarlindeRooz schreef:

Heb je de bijsluiter van antidepressiva weleens gelezen :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:13

Maar die bijsluiter krijg je wel.
En nee ik teken niet bij de apotheek, maar mag daarna wel betalen voor die voorlichting, dus ook wel een soort van gelezen akkoord.

nee ik vind het wel goed dat hij dit deed.

En volgens mij deed hij dat niet alleen bij AZ, maar juist eerder bij PFizer omdat dit een nieuw soort vaccin is.

Ik vind dit juist wel het juiste protocol en had landelijk mogen worden. :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:20

Ik weet van tevoren alleen dat ik hetzij Moderna, hetzij Pfizer krijg. Maar in mijn uitnodigingsbrief staat netjes een link naar de bijsluiters. Die kan ik dus gewoon vinden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:29

DuoPenotti schreef:
En nee ik teken niet bij de apotheek, maar mag daarna wel betalen voor die voorlichting, dus ook wel een soort van gelezen akkoord.

En volgens mij deed hij dat niet alleen bij AZ, maar juist eerder bij PFizer omdat dit een nieuw soort vaccin is.

Zoals ik schreef de huisarts van mijn vader stuurde gewoon een linkje mee. En dat is ook niet in het nieuws gekomen.
Daardoor wel een extra brief van dr post nl vanwege te weinig frankering :+

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:36

Ik ben toch nog niet helemaal normaal, kon vannacht heel moeilijk slapen weer, opgezette klieren in keel, keelpijn, oorpijn, hoofdpijn hoewel dat vooral weer zo'n wattig gevoel is maar ook wel een beetje pijnlijk. Hoop dat ik er snel vanaf ben, maar zal vanavond wel weer goed slapen neem ik aan want dan zal ik wel goed moe zijn dat zal natuurlijk ook een stuk schelen. Heb op de netten wel meer mensen gevonden die als bijwerking slapeloosheid hadden maar niet veel, hier iemand die dat ook had/heeft?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:01

luxx schreef:
Electra bedoel je dit jaar januari of in 2020? Toen ik toen ziek was was het in Wuhan maar hier nog niet, of iig nog niet bekend dat het hier was

Wij zijn allemaal eind januari 2021 ziek geweest.

Mijn man wordt volgende week gevaccineerd met AZ, ik ben benieuwd of hij veel last krijgt van bijwerkingen.
Hij is echt heel ziek van Corona geweest.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:52

Ondertussen is bekend dat het in Italië al eind augustus 2019 aanwezig moet zijn geweest.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:57

Ja, ik kan het natuurlijk onmogelijk weten maar ik denk dat het in januari 2020 ook al wel bij mij in de buurt was, rijd hiervandaan ook in 3 uurtjes naar noord Italië

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:53

Zo eerste prik zit erin! Heb Pfizer gehad. Voel mijn arm nu al :Y)

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:19

lenaa_tje schreef:
DuoPenotti schreef:

Zoals ik schreef de huisarts van mijn vader stuurde gewoon een linkje mee. En dat is ook niet in het nieuws gekomen.
Daardoor wel een extra brief van dr post nl vanwege te weinig frankering :+

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:20

Dat linkje stond niet in de brief die mijn ouders kregen. Overigens hebben zij ook geen internet. Vind dat iedereen vooraf een Nederlandse bijsluiter te zien moet krijgen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:30

Niello schreef:
Dat linkje stond niet in de brief die mijn ouders kregen. Overigens hebben zij ook geen internet. Vind dat iedereen vooraf een Nederlandse bijsluiter te zien moet krijgen.

precies
Ik kan me ook niets herinneren van een link bij mijn moeder.
Daarnaast is zij niet zo makkelijk met computers.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:56

Gisterenmiddag om 13.00 Pfizer gehad. Arm werd al snel beetje pijnlijk maar ik ben er bewust mee blijven bewegen. Vannacht om 1 uur de laatste hooironde bij de paarden gedaan en ook nog even stallen gemest en met hooinetten gesjouwd (door de modder :( ). Vanmorgen bijna geen last meer van de arm, alleen als ik er op duw. Verder nergens last van. Ik had me voorbereid op allerlei klachten maar dus nergens last van. :D

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:16

verootjoo schreef:
Niello schreef:
Is het eigenlijk niet raar dat je de bijsluiter van je inenting niet te zien krijgt? Zou die vooraf best eerst willen lezen.

Dan lees je die toch als je dat wilt? Ik heb die van Pfizer gelezen voor ik ingeënt werd. Stond niks schokkends in.

Wat zou je daarin willen lezen?

Niet zo passief wachten op informatie. De bijsluiters zijn op internet te vinden, dus als het belangrijk voor je is, onderneem dan actie. Ga niet wachten of er wat gestuurd wordt.

Oeps, zie nu na verder lezen dat ik bepaald niet de eerste ben met dit advies.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:46

Ja, uiteraard jammer als je niet handig bent met computers en geen internet hebt etc... Maar we verkopen ook geen olie voor olielampen in elke supermarkt voor mensen die geen electriciteit hebben.

Voor de olie moet je dan naar de speciaalzaak en zo ook voor de bijsluiter de moet je dan even vragen op de priklolocatie ( overal artsen waar je een gesprek mee aan kan vragen voor de vaccinatie).

Bij mij gewoon in de brief, bijsluiter gelezen, niets bijzonders.
Als je wil kan je zelfs de kans per bijwerking vinden, of elke bijwerking die genoemd is.
(80% pijn in de arm bv).
Ik heb overigens van de griepprik nog nooit een bijsluiter gezien... Dus wat dat betreft is dit een stuk beter geregeld.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:48

AstridJ schreef:
Gisterenmiddag om 13.00 Pfizer gehad. Arm werd al snel beetje pijnlijk maar ik ben er bewust mee blijven bewegen. Vannacht om 1 uur de laatste hooironde bij de paarden gedaan en ook nog even stallen gemest en met hooinetten gesjouwd (door de modder :( ). Vanmorgen bijna geen last meer van de arm, alleen als ik er op duw. Verder nergens last van. Ik had me voorbereid op allerlei klachten maar dus nergens last van. :D

Ik duim dat het zo blijft. Wij gisteren om 12 uur. Ik voelde me gister avond niet helemaal lekker, arm en hoofdpijn.
Man krijgt pas nu ruim 24 uur later wat klachten. Licht hoor, maar iet fit genoeg om even flink te kunnen sporten.
Oh ja beide pfizer

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:28

Tiggs schreef:
verootjoo schreef:
Oh dat verschilt dan per ggd, maar ik wist het wel en ik hoor hier iedereen om mij heen vertellen met welke ze gevaccineerd gaan worden.

Maar dat is ook gek, want je kunt bij iedere ggd een afspraak maken?
Heb jij 'm niet vanwege je werk gekregen?

Afbeelding

Dit krijg je als mail. Daar staat in welk vaccin je krijgt.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 23-05-21 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:28

Ik kreeg ook niet te horen welk vaccin ik kreeg.
Pas ter plekke toen ie erin zat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:31

Muze schreef:
Ik kreeg ook niet te horen welk vaccin ik kreeg.
Pas ter plekke toen ie erin zat.

Wat maf dat dat zo verschilt? Ik dacht dat iedereen het wist, in mijn omgeving weet iedereen het van tevoren

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:39

Bij de medische risicogroep stond er heel duidelijk op de brief moderna of pfizer. Welke van de 2 konden ze me niet vertellen bij het maken van de afspraak, dus dat wist ik pas op locatie (niet dat het me heel veel boeit. Ben al lang blij dat er wat in zit :-) )