bigone schreef:Op nu.nl staat trouwens een overzicht wie wanneer aan de beurt is om te vaccineren.
Bedankt ! Goed overzicht !
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiki1976 schreef:Even los van het feit of je nu wel of niet wilt laten enten.
In hoeverre werkt het vaccin goed? Naar mijn leken gedachte is het vaccin hetzelfde als je het virus gehad hebt, je krijgt antistoffen.
SusanH schreef:Zijn er hier al mensen die een oproep gehad hebben? Kreeg je die via de post, of via je werkgever (bijv via de werkmail?).
SusanH schreef:Zijn er hier al mensen die een oproep gehad hebben? Kreeg je die via de post, of via je werkgever (bijv via de werkmail?).
Citaat:Versterken, versnellen, vereenvoudigen": Olivier Véran kondigde dinsdag een nieuwe uitbreiding van de vaccinatie tegen Covid-19 aan, vooral voor de meer dan 75 jarigen die niet in Ehpad zijn, in het licht van de kritiek op de trage start van deze campagne.
De regering zal toestaan dat "in de komende dagen" Fransen die gevaccineerd willen worden zich aanmelden voor een afspraak, de minister van Volksgezondheid heeft dit ook aangegeven op RTL.
Deze registratie zal worden gedaan "op het internet, via de telefoon ongetwijfeld, en waarom niet via de TousAntiCovid applicatie", zei hij.
"Voor het einde van januari zullen we toestemming geven voor de inenting van mensen van 75 jaar en ouder die niet in een instelling zitten, die in de stad zijn, thuis", aldus Olivier Véran, die zei dat hij de inenting wilde "versterken, versnellen, vereenvoudigen".
"Dat zijn 5 miljoen mensen," zei de minister van Volksgezondheid. Hij kondigde ook de uitbreiding van de inentingscampagne aan voor brandweerlieden en thuiswerkers ouder dan 50 jaar, vooralsnog gereserveerd voor Ehpad-bewoners en verzorgers van minstens 50 jaar.
"Ik ga ook de bestellingen van vaccins op Europees niveau opvoeren om het tempo en de intensiteit van de levering van de toewijzingen voor Frankrijk en Europa te kunnen verhogen", vervolgde Olivier Véran.
"Het tempo van de vaccinatie" in Frankrijk zal "in de komende dagen de achterstand op onze buren inlopen", beloofde hij.
"We hebben gisteren 2.000 vaccinaties overschreden, tegen donderdag zullen we weer op een zeer significante manier toenemen, we zullen op een exponentiële curve zitten," zei hij.
"Vandaag hebben we een leveringspercentage van 500.000 doses per week van Pfizer. We zullen binnenkort, als het op woensdag door het EMA (Europees Geneesmiddelenbureau) wordt gevalideerd, 500.000 doses Moderna per maand hebben".
Volgens de minister worden deze week 100 vaccinatiecentra voor de stad "naast de ziekenhuizen" ontwikkeld, 300 volgende week en 5 tot 600 tegen eind januari.
Vayo schreef:SusanH schreef:Zijn er hier al mensen die een oproep gehad hebben? Kreeg je die via de post, of via je werkgever (bijv via de werkmail?).
Ik een aankondiging vanuit mijn werk. Ik krijg 11 jan. een brief in de bus met daarop alles om een afspraak te maken. Ik moet naar Breda. En ik meen dat ze daar ook ietsjes later starten dan 8 jan. Ik hoop in ieder geval zo snel mogelijk te kunnen.