Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 20:48

Geef haar toch geen podium
Gebruik de foei knop

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 20:49

Maar ik vind t zo fascinerend :j :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 20:49

Zeeuwtje68 schreef:
Blijf maar slapen hoor ik vind het allemaal prima.. ga vooral zo door :)

Als je het prima vindt, wat motiveert je dan te blijven posten? Kun je dan niet beter gaan naaldvilten ofzo?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 20:52

Ja wat wil je hier eigenlijk bereiken?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 20:53

Macrameeën :j

Nu moet ik naaldvilten Googlen -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:02

Serieus, moeten we deze posts van zeeuwtje echt serieus nemen en er op blijven reageren? Gewoon negeren die hap, word er een beetje moe van dat ze dit soort dingen in een verkeerd topic post

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:06

purny schreef:
Serieus, moeten we deze posts van zeeuwtje echt serieus nemen en er op blijven reageren? Gewoon negeren die hap, word er een beetje moe van dat ze dit soort dingen in een verkeerd topic post

Het mag van Bokt, dit soort onzin plaatsen en topics vervuilen, dus een beetje tegengas of reactie mag dan ook ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:11

Waarom is de PCR test onbetrouwbaar? Omdat hij niet meet wat jij graag zou willen meten?

De PCR doet prima zijn werk, maar nee, hij is niet heilig ofzo. Hij is niet 100% sensitief en specifiek (zoals geen een test) en hij meet niet of je op dat moment ziek en besmettelijk bent.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:11

Nou ja ik neem t niet perse serieus ofzo hoor..

T is meer zoiets van “watching a train wreck”-live ofzo..
en ik quote niet zodat het niet extra gepost wordt voor de foeiknoppers :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:16

Electra63 schreef:
purny schreef:

Het mag van Bokt, dit soort onzin plaatsen en topics vervuilen, dus een beetje tegengas of reactie mag dan ook ;)

Ik snap eigenlijk niet dat iemand berichten posten die alleen uit een meme / afbeelding bestaan. Als ik dan wat van dat type posts terugpost (maar dan uit mijn straatje), wordt het hier een aanplakbord in plaats van een gesprek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:20

Dat is het typische van complotdenkers, heel veel schreeuwen, van alles op het net gooien en weer afnokken. Och , fascinerend inderdaad hoe mensen zo de weg kwijt zijn. Maar ja dat denken zij in volle overtuiging ook van ons schapen. Gelukkig heb ik ze niet in nabije omgeving zoals sommige bokkers want zou er niet zo zachtzinnig mee om gaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:28

Zeeuwtje68 schreef:
De oorlog is uitgebroken over de hele wereld en god wat ben ik daar blij mee..
Mensen pikken dit gewoon niet meer... zit net een filmpje te bekijken over parijs haha heerlijk...

Mag ik een link? Woon nu in Frankrijk dus wil wel graag weten waar je het over hebt.

De gele hesjes?
De demonstraties tegen het feit dat regering de politie niet meer bekend in beeld wil hebben van afgelopen dagen?

En wat vind je daar zo heerlijk van wat je ziet? Want daar zijn veel gewonden gevallen!
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 01-12-20 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:41

Nou ja, het valt dan ook niet eens onder mis-informatie.. het is meer non-informatie

Bigone, eens hoor .. grote blij dat ik dit niet in het echt in mijn omgeving heb.. aan de andere kant had dat zich dan eerder uitgeselecteerd misschien, ook op andere vlakken al?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:44

bigone schreef:
Dat is het typische van complotdenkers, heel veel schreeuwen, van alles op het net gooien en weer afnokken. Och , fascinerend inderdaad hoe mensen zo de weg kwijt zijn. Maar ja dat denken zij in volle overtuiging ook van ons schapen. Gelukkig heb ik ze niet in nabije omgeving zoals sommige bokkers want zou er niet zo zachtzinnig mee om gaan.

Hier de vriendin van een vriend. Op Facebook staat zij mooi op de snooze :') een gezonde discussie over dit onderwerp is namelijk niet mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:47

Echt, ze kan mijn zusje zijn.. Die is tegen corona, onzin, is maar griep. Vandaag jubelen dat ze een zorgbonus krijgt. Dus ik zei dat ze die zeker niet zou accepteren toch? Nou dat dan weer wel.. Echt, ze l*llen alles recht wat krom is. Ik gaf mijn mening hierover en inmiddels ben ik geblokkeerd op WhatsApp door dr.. :roll:

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:49

Electra63 schreef:
purny schreef:

Welnee, het is gewoon offtopic rellen en daar kan je gewoon op temmen. Ik tem eigenlijk nooit, maar hier heb ik op getemd. Gewoon omdat het hele topic hierdoor verpest wordt. Niet alleen door de berichten van zeeuwtje, waarmee ze uitlokt, maar vooral ook door al die mensen die er op reageren. Het zou gewoon prettig zijn als het hier over corona gaat en die complotzooi kan ze in het viruswaanzin topic kwijt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:49

Dat lijkt me echt wel pittig zeg Relaxed.. als COVID er niet zou zijn, dan had je dit niet gehad Y;(

En excuus hoor Karl.. ik maakte er een grapje van...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:54

Inderdaad, je zou er de grootste ruzie in je familie door krijgen. Ik heb ook zo'n zus die het ook onzin vind en van die berichtjes plaatst, niet zo erg als sommigen hier, maar toch. Ik heb haar ook gesnoozed, omdat ik het vervelend vind. De rest van de familie houd zich gelukkig stil. ik weet niet wat zij er van vinden en dat vind ik prima, krijgen we ook geen ruzie. Valt wel op trouwens dat vooral de tegenstanders berichten plaatsen, de voorstanders hoor je niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:55

Lekker ongefundeerd roeptoeteren in een topic. Je zou denken dat dat op bokt niet mag. Maar zolang je heel hard roeptoetert over corona, mag het opeens wel offtopic troep verkondigen.

(Ik vind een andere mening hebben helemaal prima hoor, maar als je die verkondigd, moet je wel open staan voor een volwassen discussie.. niet enkel kinderachtig roeptoeteren).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-12-20 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:58

pien_2010 schreef:
Zeeuwtje68 schreef:
De oorlog is uitgebroken over de hele wereld en god wat ben ik daar blij mee..
Mensen pikken dit gewoon niet meer... zit net een filmpje te bekijken over parijs haha heerlijk...

Mag ik een link? Woon nu in Frankrijk dus wil wel graag weten waar je het over hebt.

De gele hesjes?
De demonstraties tegen het feit dat regering de politie niet meer bekend in beeld wil hebben van afgelopen dagen?

En wat vind je daar zo heerlijk van wat je ziet? Want daar zijn veel gewonden gevallen!

live filmpje op fb maar dat mag je zien hoor van de media want dat word op de msm natuurlijk niet vermeld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:59

Ook dat kan je doorlinken.. doe dan.. als we het volgens jou mogen zien. Dan wil ik het zien ook. Kan ik er ook een mening over geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:02

Cer schreef:
Dat lijkt me echt wel pittig zeg Relaxed.. als COVID er niet zou zijn, dan had je dit niet gehad Y;(

En excuus hoor Karl.. ik maakte er een grapje van...

Nou onze band is nooit goed geweest en voor mijn ouders wou ik de lieve vrede best bewaren, maar daar zitten wel grenzen aan. Ze kan ook geen discussie voeren. Zij geeft dr mening (of verkondigd gewoon echt onzin) geef jij je mening dan heeft ze 'geen zin in discussie'
Ze is ook nog anti vaxxer en ook dat steekt ze niet onder stoelen of banken :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:05

En als ze ziek is wel een paracetamol naar binnen gooien zonder nadenken? Pff lijkt me heel lastig zo iemand in je familiekring! Wel bijzonder dat merendeel van mensen met die mening/opvatting enkel hard kunnen schreeuwen, maar niet willen luisteren naar een normaal gevoerde discussie.

Het ligt natuurlijk aan ons domme schapen. Maar als je zo je standpunt moet maken, zegt mij dat al genoeg over je hele standpunt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:06

Helaas de berichten die zeeuwtje post krijg ik ook van mensen toegestuurd. Exact hetzelfde in dezelfde volgorde. Mensen van wie ik dacht dat het personen met een goed verstand waren die zelf denken. Maar ze planten een op een doorgekopieerde berichten neer op oa hun facebook pagina. Ik heb geprobeert hun standpunt te begrijpen maar mij lukt het niet. :n ondertussen roepen ze steeds fanatieker en steeds meer dingen waarvan ik denk? Waar komt dat nu weer vandaan. Maar ondertussen staat hun leven compleet stil en komen ze nergebs neer uit angst om besmet te worden en is hun sociale leven nog kleiner dan dat van mij.

Ik snap het niet meer. Maar ik weiger te geloven dat er ergens een "grootmacht" zich kapot lacht om de volgzaamheid van mensen en dat ze "totale controle" over mensen willen hebben. En een dergelijk virus ontkennen? Hoe dan? Hoe kun je dat voor jezelf verantwoorden? :?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:07