Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:52

Thanks voor het welkom heten!

Hulp bij afvallen heb ik meerdere malen gehad, maar ondertussen heb ik de kennis in huis om het zelf te doen gelukkig.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:00

Wat heftig Emma, dat is niet niks! Is een andere gynaecoloog geen optie?

Ik herken het stukje van last van je lichaam ook. Ik heb ook veel last van mijn rug en vooral vorig jaar veel kwaaltjes. Dan weer mijn enkels, dan weer mijn knie. Inmiddels dmv wandelen weer een redelijke conditie op aan het bouwen en het gaat met mijn lijf ook een stuk beter. Hopelijk werkt dat bij jou ook zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:03

leonie1988 schreef:
Wat heftig [naam], dat is niet niks! Is een andere gynaecoloog geen optie?

Ik herken het stukje van last van je lichaam ook. Ik heb ook veel last van mijn rug en vooral vorig jaar veel kwaaltjes. Dan weer mijn enkels, dan weer mijn knie. Inmiddels dmv wandelen weer een redelijke conditie op aan het bouwen en het gaat met mijn lijf ook een stuk beter. Hopelijk werkt dat bij jou ook zo.

Daar ben ik nog naar aan het kijken. Ik moet sowieso door mijn huidige behandelaar (die gyno dus) doorverwezen worden voor een second opinion en aangezien hij echt behoorlijk kleinerend deed over mijn klachten en ziektebeeld (ik heb ook endometriose maar hij weigerde daarover mee te denken bijvoorbeeld) zie ik er om eerlijk te zijn ook enorm tegenop om weer naar hem terug te gaan. Plus de coronacrisis brak uit waardoor dit soort zorgtrajecten stil kwamen te liggen. Ik hoop het allemaal snel weer te kunnen oppakken, ik heb gelukkig een hele fijne en meedenkende huisarts die bereid is om echt een extra stap te zetten om me te helpen.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:05

Wat ontzettend rot dat hij zo tegen je doet. Dat lijkt me echt vervelend. Hopelijk lukt het je toch om die second opinion te krijgen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:14

Pfff lekker dan zo'n gyn, die denkt dan ook echt niet mee...

Ik had in mijn zwangerschap verhoogde kans op zwangerschapsdiabetes, dus dan kom je onder behandeling bij een internist. Dat was ook zo'n eikel. Nou hoefde ik verder niet zo veel van hem, mn waardes bleven heel netjes door kha eten. Maar hij ging me vertellen dat ik mn kind geen cola moest geven, en dat soort dingen. Kon die man echt wel wat aandoen. Helaas zijn niet alle artsen even subtiel in hun uitspraken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:17

Ja ik ben over het algemeen best van de stempel luisteren naar je arts, maar ik kreeg ook opmerkingen naar mijn hoofd als 'hoe heftig kan de pijn nou zijn' terwijl ik afgelopen maand zulke erge endometriosepijn had dat mijn lichaam van ellende maar 40 graden koorts ging produceren. Mijn huisarts zei ook al, wie denkt hij wel niet dat hij is dat hij als man even voor een vrouw gaat bepalen hoe veel pijn dit soort dingen doen.

Over de PCOS was hij ook nogal dismissive. Het was echt een kwestie van 'ja is niet uniek hoor, dit is al de tweede die ik vandaag heb' en dat ik dus maar af moest vallen en terug moest komen als ik zwanger wilde worden. Terwijl mijn klachten echt een heel stuk verder gaan dan verminderde vruchtbaarheid (daar ben ik nog niet eens mee bezig). Ik zit gewoon weer helemaal te koken als ik eraan denk.

Net als zo'n internist ja miccamaaike, wie is hij wel niet om dat tegen je te zeggen? Ten eerste draag je verantwoordelijkheid over je eigen kind en daarnaast is het zo denigrerend, alsof je zelf niet kan bedenken dat je kind elke dag 2 liter cola geven in plaats van water niet zo'n gezond idee is.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:23

Ja t is dan echt denigrerend he... ik zou mooi niet terug gaan naar die gyn, jemig wat een maximale eikel om zulke uitspraken te doen. Prima dat je niet de enige bent met klachten, maar dat betekent toch niet dat je dan niet geholpen hoeft te worden? Ik zou een andere gyn vragen, er lopen er vast genoeg rond.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:57

Ik vraag me echt af wat zo'n iemand dan bezield om zo'n beroep te kiezen :roll:

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:31

Nou Emmaa, heel gauw een andere zoeken hoor, die is niet goed!

Ik lees nog steeds mee, ook al hoef ik ook niet heel veel af te vallen maar ik steek er wel degelijk dingen van op. Merk dat ik na 4 jaar toch wel weer een klein beetje verval soms in wat oud gedrag en ik hou gewoon echt van koekjes. Dat tezamen met een gebroken knie zorgde er wel voor dat ik wat aangekomen ben in het laatste jaar. Niks schokkends maar wel genoeg om even weer goed na te denken en dus nu ook maar eens aan het calorieen tellen. Dat deed ik nooit want ik lette alleen op eiwit want als ik daar voldoende van binnen kreeg, funtioneerde ik prima!

Nu een paar dagen de eetmeter er weer opgezet en toch wat bewustwording kweken om wat dingen aan te passen. Tuurlijk, de koekjes laten staan is 1 maar ik zie nu ook dat ik toch echt wel te eenzijdig eet en dat is natuurlijk niet goed. Nu heb ik een nieuwe vriend en die eet echt anders. Ik leefde voorheen echt op vlees, vis, zuivel en hij eet dat zo min mogelijk. Ook daar word ik creatief van om uit te zoeken hoe we samen lekker kunnen eten maar dat we er beiden uithalen wat we willen danwel nodig hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:32

Emma wat een hork :n

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:36

Oh zulke artsen zijn vreselijk. Zo had ik ook eens een internist die gewoon zei dat ik maar naar de psysch moest.
Euh thanks >;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:42

Mijn zusje haar gyn vertelt haar dat ze met het blote oog kan zien dat ze een tumor heeft en dat de vooruitzichten niet goed zijn. Terwijl mijn zusje dat in zich opneemt, gaat de gyn haar telefoon en blijft ze minutenlang vrolijk met iemand aan de lijn kletsen over alledaagse dingen.

Mijn zusje is dus gewoon opgestaan en weggegaan. Daar is ze dus ook echt nooit meer naartoe teruggegaan. Niet elke arts zit goed in elkaar hoor, gewoon iemand zoeken die bij je past!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:33

Hoe zijn die ooit arts geworden vraag ik me dan af!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:59

daffodil schreef:
Mijn zusje haar gyn vertelt haar dat ze met het blote oog kan zien dat ze een tumor heeft en dat de vooruitzichten niet goed zijn. Terwijl mijn zusje dat in zich opneemt, gaat de gyn haar telefoon en blijft ze minutenlang vrolijk met iemand aan de lijn kletsen over alledaagse dingen.

Mijn zusje is dus gewoon opgestaan en weggegaan. Daar is ze dus ook echt nooit meer naartoe teruggegaan. Niet elke arts zit goed in elkaar hoor, gewoon iemand zoeken die bij je past!

Uuuuh wat? Een gyn die tegen je zegt dat ze kan zien dat je een tumor hebt?
Nou ja, ik had geantwoord: ja ik zie hem bij jou ook, hij ligt op je schouders. Pfff -O-

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:08

Suzanne F. schreef:
Uuuuh wat? Een gyn die tegen je zegt dat ze kan zien dat je een tumor hebt?
Nou ja, ik had geantwoord: ja ik zie hem bij jou ook, hij ligt op je schouders. Pfff -O-

Hahahaha ik moet hier zo hard om lachen.

Maar ja, met het blote oog waar te nemen. Het is nog erger hoor want zonder overleg heeft deze zelfde een knipje gedaan waardoor ze ruim 4 weken is blijven bloeden.......daar gaat ze dus echt helemaal never nooit meer naartoe terug.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:40

Welkom aan de nieuwe bokkers. Ik moest veel bijlezen dus jullie namen niet kunnen onthouden.

Ik kan op mijn + kant van m’n lijstje ook toevoegen dat m’n Rijlaars makkelijker dicht gaat. Er zit beweging in de weegschaal de goede kant op.
Wat ik ook doe is meten. Dat is extra check als de weegschaal weer eens een vreemd getal laat zien.

De bewustwording en wijzigingen die mijn diëtist en ik samen in mijn “gemiddelde” eetpatroon hebben doorgevoerd zijn goed te doen.

Voor degene hier die medicijnen of n andere medische situatie hebben zou ik een diëtist aanraden om toch eens even een keer mee te kijken. Zit in je basispakket (bij meeste verzekeringen) maar als je je eigen risico al verbruikt hebt betaal je dus niks meer.

Eerste wat ik moest veranderen was trouwens de extra eiwitten Shake schrappen. Ik kreeg veel te veel eiwit binnen en das slecht voor je nieren. We hebben samen een alternatief hiervoor bepaald en daar gaat het ook goed mee.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:59

Zerena schreef:
Doen de meesten van jullie hier aan een vorm van calorieën tellen?

nee, dat vind ik te veel gedoe. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:17

Ik tel wel heel streng calorieen. Elke hap die door mn mond gaat wordt afgewogen en gelogd. Voor mij echt de enige manier om mezelf tegen te houden, anders eet ik veel te veel. Vooral omdat ik ook behoorlijk hou van koken met flink wat olijfolie etc.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:41

Nav het verhaal van Emma kom ik toch ook hier meepraten. Had al met wat mensen via PB contact gehad haha, grote stap om mee te praten maar ik wil minimaal 30 kilo kwijt, liefst iets meer eigenlijk. Ik ben begonnen met hardlopen (en alleen even hardlopen, babysteps) maar dat ligt nu enigszins stil in verband met de temperaturen (ben ook nog eens een wintermens). Ben pasgeleden gaan samenwonen en ga volgend jaar afstuderen en daarna mijn eerste "grotemensenbaan" en zou toch wel graag willen afvallen. Bij mij is vooral eten heel moeilijk, ik ben een emotie-eter (punt 1), ik kan geen maat houden (punt 2) en ik ben een hele slechte eter. Ik lust niet zo veel en daarom haakte ik in andere topics altijd af en ben ik ook bij de diëtist weggegaan, aangezien die me een voedingsschema gaf waarmee ik inderdaad heel veel zou afvallen, maar meer omdat ik 3 dingen op die lijst lustte.

Ik heb ook PCOS en al deze dingen in combinatie zorgen niet echt voor gezonde levensstijl enzo :') Ik weet nog niet hoeveel ik meepraat, maar ik lees al vanaf de eerste pagina mee haha.

Heeft iemand overigens ervaring met personal training?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 18:44

Ik heb het wel gedaan, maar nu niet meer. Avondeten meten we de porties droge rijst enzo wel af in zo'n eetmaatje, maar verder een beetje losse pols en logisch nadenken :j tot nu toe werkt dat :')
Ik ben ook heeeeel slecht in een app bijhouden voor langer dan 3 dagen, dat ook.

Welkom nieuwe mensen! Gezellig dat jullie ook meekletsen *\o/* of meelezen, mag ook hoor.

Hoe trekken jullie deze warmte? =:)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:53

Wat is PCOS? :o
Wat leuk dat er steeds meer mensen aanhaken en meedoen *\o/*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:53

theadora99 schreef:
Heeft iemand overigens ervaring met personal training?

Ik wel, en die is erg positief :j begin dit jaar gestart met een programma van 2x per week PT en workshops voor voeding. In eerste instantie als volgende stap in de revalidatie van mijn gebroken enkel, uiteindelijk was dat voor mij echt de doorbraak naar een gezondere levensstijl. Niet met menu's van wat je moet eten, meer kijkend naar wat er binnen jouw eet- en beweegpatroon verbeterd kan worden en welke emoties hierbij een rol spelen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 20:10

Geen ervaring met PT.

Doe sinds paar dagen been en armoefeningen in bed, eigenlijk bedoeld voor oudere mensen. 1min per oefening en doet zeeeeerrrr :x
Maar ga mooi doorzetten, hopelijk verbeterd het de boel weer wat.

Ondertussen blijft gewicht redelijk stabiel, dus komt gelukkig niet meer flink aan. :)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 20:30

juval schreef:
Zerena schreef:
Doen de meesten van jullie hier aan een vorm van calorieën tellen?

nee, dat vind ik te veel gedoe. :o

Ik heb daar eigenlijk ook wel een beetje last van.
Kan me er zo niet toe zetten om alles in te vullen.

En eigenlijk weet ik donders goed wat mijn valkuilen zijn.
Ook heb ik inmiddels zoveel "proefdagen" ingevuld dat ik ook wel weet dat ik best wel wat mag eten.

Maar die "knop" om die foute dingen aan te passen... denk dat die stuk is :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 20:48

Ik vul het wel dagelijks in. Ik vind dat toch wel fijn, bijna elke dag denk ik weer: oooh, dat daar zoveel of juist zo weinig in zit!

Ik heb even 3 dagen extra goed mijn best gedaan om echt even te zakken in gewicht. Vanochtend 3 kwartier wezen hardlopen, jemig wat was dat warm. Mijn hoofd ontplofte bijna :oo