4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:26

Ik ga even zitten voor een bijleespost :).

@_mjwb: Goed bezig met het het hardlopen! Balen van je knie.. Gaat dat wel goed met rennen? Goed dat je wat rust neemt. Wat goed dat je weer in dat kledingsetje past! Staat je goed :)

@Peuk: Ik heb momenteel niet zo'n last van alcohol, alles is toch dicht en in mijn eentje drink ik eigenlijk bijna nooit. Heel soms een glaasje bij mijn ouders. Ik dronk regelmatig spa rood met wodka (toen er nog horeca open was), ik vind het lekker met ijs en een schijfje citroen.

@Castilja: Begrijpelijk dat je online school niet fijn vindt, is ook niet hetzelfde natuurlijk. Heb je al een plan gemaakt? Ik mis mijn sociale contacten ook heel erg, mijn vriendinnen zitten allemaal in quarantaine en niemand wil elkaar "in het echt" zien op dit moment. Gelukkig zie ik mijn ouders en broer nog.

@Emmaa_: Net lijstje van gister! Je quinoa klinkt heel lekker. Vandaag ook een goed lijstje qua calorieën, ik mis alleen wat groente.

@__Sannne: Die kaasschnitzel is van Vivera, echt super lekker op een broodje met chilisaus en ijsbergsla. Fijn dat je gewicht steady omlaag gaat, en helemaal niet erg dat je een beetje op je vriend leunt, daar is ook voor toch?

@m9ara: Heel herkenbaar die honger, ik heb nu ook regelmatig al honger als ik wakker word, terwijl ik eigenlijk al 5 jaar vast tot 12 uur 's middags. Geen idee hoe dat komt. Super nette lijstjes!

@Laura82: Dat het wisselend gaat heb ik ook heel erg, heeft ook met deze periode te maken denk ik.. Het is bij mij ook alles of niets. Dan denk ik vaak: '**** it, kan mij het ook schelen'. Je hebt wel een goed lijstje vandaag, lukt het om je daar een beetje aan te houden?

@Eulogy: Welkom terug! Ik mis het 5 keer per week trainen ook heel erg... Kun je nog wel wat doen aan krachttraining?

@Fading: Begrijpelijk.. Heel veel sterkte! :(:)

@Kimmie25501: Gefeliciteerd! Net lijstje vandaag!

@Emmaa_: Ik compenseer ook liever een beetje als ik een cheatday heb, tel mijn calorieën normaal altijd per week, en anders kom ik veel te hoog uit. Ik weeg ook graag iedere dag als ik gericht aan het afvallen ben, en dan aan het einde van de week het gemiddelde opschrijven. Dat is een fijne methode en je kunt inderdaad in kaart brengen hoeveel je gewicht kan verschillen.

Ik ben even gestopt met calorieën tellen. Ik merk dat ik er best obsessief mee bezig kan zijn en dan uit frustratie ook sneller toegeef aan eetbuien, het is deze periode eigenlijk al moeilijk genoeg. Ik vind het ook heel lastig om mijn goede shape nu vast te houden nu ik niet meer zo gericht kan trainen met veel gewicht als in de gym en dat kan me best wel demotiveren. Vandaar dat ik wat minder streng voor mezelf wil zijn. Het sporten wil ik wel lekker blijven volhouden een aantal keer per week, evenals lekker veel wandelen. Mijn bilspier voelt gelukkig weer wat beter, en ik heb gister fijn kunnen trainen.

Lijstje voor vandaag:
L: stukje rabarbertaart (gemaakt met Skyr)
T: drie maiswafels met runderrookvlees, 250 gram magere kwark met muesli en blauwe bessen, groot glas zelfgemaakte ijsthee, cup-a-soup kip
A: aardappel-venkelsoep, een donker pistoletje met gebakken ei en een salade van rucola, radijs, venkel en wortel
T: grapefruit en eventueel nog een proteïneshake

B: 6,5 km gewandeld over de hei

Eulogy

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:47

Maanlicht; ik probeer nog wel 3x per week iets van een home workout te doen (met geïmproviseerde gewichten... Een grote zak kattengrind vooral :+ ) maar ik merk dat ik dat echt niet leuk vind en dat het ook gewoon minder doet... Dus ik vind het lastig daar motivatie voor op te brengen. Ik probeer wel veel te wandelen maar dat is natuurlijk geen krachttraining.
Fijn dat je spier wat beter voelt! En slim om het in deze periode wat meer los te laten denk ik, zeker als je zoveel minder controle hebt over trainen.

Wat alcohol en calorieen betreft ga ik meestal voor gin & tonics, die vallen natuurlijk heel erg mee (en is sowieso wel m'n lievelings drankje). Maar als ik wijn of bier drink hou ik het meestal ook niet helemaal bij, doe dat normaal toch op een "cheat" avond oid.

Fading, heel erg begrijpelijk, heel veel sterkte :(:)

Sanne, wat fijn dat je zoveel steun hebt aan je vriend :j Mijn vriend eet heel veel, maar de meeste dingen die hij daarvoor in huis haalt, zijn niet echt "snacky" dus ik kom dan niet heel erg in de verleiding omdat ik het meestal niet echt lekker vind. Hij eet bijvoorbeeld echt 4x per dag een enorme bak cornflakes en melk en dat vind ik toch niet lekker :') En heel veel eieren en wraps en dat soort dingen, maar geen zakken chips of zo, dus dat is heel fijn.

Ik heb een beetje een raar lijstje vandaag. Ben vrij vandaag, dus laat uit bed, net pas rond half 3 geluncht toen ik eigenlijk al teveel honger had en er was iets teveel lekkers over van gisteravond (toen hadden we paté en kaasjes en zo als mijn "cheat" voor de week). Dus:

L: paar plakjes chorizo, bakje kvarg met 30% minder suiker cocopops, 3 maiswafels waarvan 2 met farmhouse champignon pate
A: aardappelpartjes met vissticks en salade van sla, tomaat, kappertjes en een bosuitje met balsamico en olijfolie
T: ?

B: straks een uur/anderhalf uur wandelen en misschien nog een upper body/full body workout vanavond

Moet m'n avondeten straks nog even tracken, dus calorieen weet ik nog niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:57

Dankjewel lieve allemaal..

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:22

@Maanlicht, goed dat je deze periode gebruikt om het wat losser te laten. Ik kn me voorstellen dat je dat vooral mentaal ook even nodig hebt! Soms gaat het juist allemaal weer net wat makkelijker als de druk eraf is. Je lijstje ziet er lekker uit! Rabarbertaart klinkt goed!

@Eulogy, cheat hapjes kunnen prima met mate een keer in een normale dag worden ingepast toch, lekker! :D

Hier gisteren een, voor mij, typische weekenddag gehad qua eten. Bewust wel binnen mijn verbruik gebleven omdat de paasdagen eraan kwamen. Vandaag gaan we brunchen en morgen kook ik een uitgebreid dinertje dus dan eten we al genoeg :)

Mijn lijstje gisteren:
O: American pancakes met 0% yoghurt en blauwe bessen
T: Smart bar crunchy
L: 2 witte bolletjes met totaal 1 plak oude kaas en wat appelstroop + een plakje rosbief
T: snelle jelle zero
D: buiten van de grill gegeten: 1 entrecote, 1 hamburger, 1 miniworstje, wat brood met boter en groente van de grill
Totaal ongeveer 2200kcal
Ik had 2 paarden gereden, 30min krachttraining gedaan en 1,5 uur gewandeld, dus volgens mijn app is 2200 kcal binnen verbruik.

Fijne Pasen allemaal! :D

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:36

Ik zit op mijn mobiel waardoor een bijpost maken lastig is (vind ik dan; ben niet zo handig) maar ik doe het even globaal.

Bedankt Mara en Maanlicht!! <3 Ik voelde me echt super die dag. Ik kreeg ook op stal te horen dat ik echt heel erg afgevallen ben (dan heb je heel de winter van die dikke kleding gedragen en dan valt het niet op).

Wat een heerlijke lijstjes hebben jullie altijd!!

Emma - Ik ben niet gelijk minder gaan eten alleen wat betere keuzes gaan maken zodat ik het kan compenseren met vandaag. Ik neem een week gemiddelde aan en zo kan ik per dag compenseren voor andere dagen. Vandaag zal ik echt wel rond de 2500 kcal komen als het niet meer is. Toch kon ik het niet laten om gisteren een karamel zeetzout kitkat bar (kom even niet op de goede naam) te nemen :=

Eulogy - Ik vind je lijst er goed uit zien! Lekker die vissticks!

Vrijdag:
M - tuna melt (4 boterhammen, halve blik tonijn, oude kaas) en een beetje mayonaise
T - protein bite
A - zoete aardappel “toast” met avocado en gekookt ei
T - eiwit koffie smoothie

Zaterdag:
M - drie geroosterde boterhammen met oude kaas en mosterddille saus
T - stukje kaas (geen idee wat voor kaas het was, we zaten buiten met een kaasplankje)
A - twee wraps met kip, yoghurt, tomaat en avocado
T - kitkat zeezout karamel bar
T - eiwit koffie smoothie en protein bite

Over het hardlopen: ik heb een paar dagen niet meer gelopen en ben gisteravond gegaan en het ging super! Geen last van mijn knie en daarna en nu ook niet. Dus ik laat er gewoon elke keer wat dagen tussen. Ik heb ook passende hardlopenschoenen laten meten (natuurlijk op afspraak bij de winkel en gepaste afstand). Die komen dinsdag of woensdag binnen!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:58

Oehh lekker die tunamelt _mjwb!! Daar ben ik ook echt fan van. Heb echt soms van die aanvallen dat ik alles met kaas en tonijn eet.

Vandaag wel een prima dagje voor mij ondanks pasen. Kon de alcohol helaas weer niet laten staan. :') Heb ongeveer 3 glazen rosé gedronken.

O: havermout met ongezoete amandelmelk en bosbessen
L: kopje groentesoep en een cracker met komijnekaas
T: paar groene olijven met feta en druiven
A: zalm, asperges met parmaham en sla
T: bakje schepijs

Om en nabij 45-60 min gewandeld. Wat een rust op de dijk, heerlijk!!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:07

Het is Pasen, Peuk, dan mag het! :D Lekker die asperges! Jammer dat niemand dat lust bij mij thuis.

Mijn lijst van gisteren :'):
Brunch - twee afbakbroodjes (een met oude kaas, de andere met roerei en ham), twee bladerdeeg croissantjes met een knakworst erin, groot glas jus d’orange en nog het overige roerei uit de bakjes opgegeten)
A - gourmetten! (3 mini gordon blues, 3 mini slavinkjes, 2 mini hamburgers, 175 gram zalm, 2 mini worstjes, heel veel stokbrood met aioli)
T - 4 paaskoekjes

Ik durf niet te wegen dus dat sla ik vandaag even over :=
Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt bomvol zat van alles wat ik gegeten heb maar het was echt heerlijk om een dag niet te denken aan hoeveel kcal ergens in zit en wat mag ik wel en niet eten.

Straks een klein rondje hardlopen (3 km denk ik) want morgen komen mijn nieuwe schoenen binnen en die wil ik gelijk goed uittesten :D En vanmiddag een rondje naar buiten met mijn paard.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:14

Ik vind je lijst nog best wel mee vallen hoor. :j Mag ook wel eens toch om niet op te letten. Denk zeker in deze tijd moeten we onszelf ook iets gunnen want er kan al zo weinig. Wel met mate natuurlijk.

Mijn lijstje voor vandaag:

O/L (ga nu eten): havermout, lijnzaad, noten, bosbes en kokosrap met ongezoete amandelmelk
T: Smoothie en wil kaas/uienbrood maken die ik waarschijnlijk nog ergens in de loop van de dag naar binnen stop
A: courgetti, avocado creme, kipfilet en tomaatjes
T: ? Z

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:00

Ja zeker, zo blijft het allemaal nog een beetje leuk! Is het nog gelukt om de kaas/uienbrood te maken? Klinkt namelijk super lekker! <3

Lijstje:
M - halve bak Griekse yoghurt
T - eiwit koffie smoothie en een protein bite
A - schep asperge salade, schep geitenkaas salade en stokbrood met beenham met mosterdillesaus (foto in maaltijd topic)
T - 100 gram hollandse garnalen met cocktailsaus

Vanochtend een klein rondje hardgelopen; 3 km met een snelheid van 10.7 km/h. Was heerlijk om even niet in de hitte te lopen haha! Morgen komen mijn nieuwe hardloopschoenen binnen en ga ik wat verder.

Morgen of overmorgen komen ook eindelijk de Humble&Crumble koeken binnen die ik 29 maart besteld heb <3

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:22

Fijn mjwb dat het hardlopen nu wel goed gaat! Zou wel uitkijken met je knie/het in de gaten houden, knieblessures zijn zo naar.
Ik vind je lijstje van gister ook nog wel meevallen hoor! En heel lekker, dus als je er maar van genoten hebt :D

Het is hier verdacht stil zo met de Pasen :')

Ik heb gister vooral veel chocola op haha, paste wel in m'n macro's, zat net 30kcal over m'n doel heen dus prima.

M'n vriend heeft gister chocoladetruffels gemaakt en maakt nu hamburgers dus vandaag wordt wat minder :')

O/L: 1 maiswafel met humus, 1 maiswafel met pate, 1 droge maiswafel en een plakje taleggio, 1 chocoladetruffel
T: handje cashewnoten en een pakje sultanas
A: burger met stilton en bacon :+ zoete aardappel patatjes, beetje garlic mayo en salade
T: bakje kvarg en nog een chocoladetruffel

B: anderhalf uur wandelen, uur full body workout

Morgen weer gewoon (thuis) werken dus dan weer wat meer normale lijstjes hopelijk haha

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:51

:j Het kaas/uienbrood is echt een topper. Voor de liefhebber:
https://www.lowcarbchef.nl/recept/koolh ... -uienbrood

Mijn lijstje heb ik ook nageleefd. Alleen nog wat druiven extra gegeten! Heb net nog ongeveer een uur gewandeld met een vriendin en heb 15 min oefeningen gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 07:46

Dat kaas-uienbrood ziet er goed uit! Denk dat ik die eens ga maken van de week :) Al heb ik 0 zelfbeheersing met dat soort dingen, waarschijnlijk vreet ik een half brood als lunch :))

Ik ben vanmorgen al om 6 begonnen met werken en ik heb dan altijd een beetje moeite met eten de hele dag. Rond 8 krijg ik wel echt flinke honger terwijl ik mijn eerste maaltijd normaal wel kan uitstellen tot de lunch. Vandaag een strakke planning dus, maar ik heb nog wel bijna 200 kcal eventuele speling voor als ik nog zin krijg in tussendoortjes (aka paaseitjes).

O: Twee havermelk lattes, een plakje bananenbrood, 150g alpro go on met een beetje muesli en een beetje whey crispy voor de leuk (487) Ik eet dit verspreid over de ochtend, dus de kwark is meer een tussendoortje denk ik.
L: Twee gekookte eieren, een bagel met op de ene helft roomkaas en op de andere helft creme de brie (537)
A: Mie met miso/spinazie pesto, puntpaprika, een beetje gebakken uitjes en een beetje sesamzaadjes.

In totaal kom ik dan op 1541, maar ik heb dus nog wat speling als ik trek krijg in een tussendoortje.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:43

Ik heb hier de paasdagen niet gereageerd. Veel te veel genoten van lekker eten en drinken :D

Vandaag weer een gewone werkdag. Zonet een halfuurtje gewandeld en nu weer achter pc. Met een kat op schoot die nog steeds heel blij is dat ik thuis werk :')

Planning vandaag
T: 3 rijstwafels met chocola
L: kvarg, cruesli en whey crispy
T: Huttenkase met honing, blauwe bessen
A: vega schnitzel, bloemkool met kaas, aardappelbolletjes, mayonaise
T: tonijn in water uit blik, mayonaise, melba toast
Totaal 1.750 kcal

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:08

@Peuk, ik vind je lijstje super netjes hoor, voor een Paasdag. Een paar rosétjes moeten dan kunnen toch?

@_mjwb, Heerlijk toch, een dag niet opletten! Fijn dat je ervan genoten hebt. En een opsteker dat het hardlopen weer zonder problemen gaat. Wellicht dat nieuwe, betere?, schoenen ook gaan helpen om minder last van je knie te krijgen!

@Eulogy, zo die burger klinkt goed :9 chocola en chocoladetruffels ook trouwens :') Vind je lijstje verder best meevallen! Ik ben ergens wel blij vandaag weer gewoon het ritme van een werkdag in te gaan, geeft me toch wat meer houvast.

@Emmaa_, goed lijstje! Lastig is dat wanneer je aanhoudende trek hebt in de ochtend. Hopelijk lukt het je met het spreiden van eten om het hongergevoel een beetje uit de weg te gaan.

@Linoleum, Herkenbaar dat lekkere eten en drinken haha! Lijstje ziet er goed uit :)

Hier ook twee dagen heel veel gegeten en wijn gedronken. Eerste paasdag een brunch en uitgebreide borrelplank en gisteren een 4 gangen paasdiner gekookt. Erg lekker, maar ik ben blij nu weer even terug naar het normale ritme te gaan. Ik merk dat ik tegenwoordig gewoon heel snel (onaangenaam) vol zit op cheatdays, waardoor ik me daarna ook gewoon niet lekker/fit voel. Dat is voor mezelf een mentale omslag, dat ik het gewoon moet houden bij een paar hapjes en daarna moet stoppen, in plaats van heel de avond kaasjes etc. te eten om vervolgens misselijk in bed te liggen :+

Normaal ben ik niet zo van het compenseren, maar omdat ik me dus niet zo lekker voel neem ik vandaag toch iets minder kcal dan normaal.
O: Yakult en afhankelijk van hoeveel honger ik heb eventueel 20gr havermout met wat kersen en 1 blokje 99% chocolade
T: Stukje Joe cake me nuts met 50gr magere kwark en frambozen/mango
L: 450gr Melkunie protein met 20gr whey crispy
T: 1 protein bite
D: bruine bonen met ragu (als in een soort bolognesesaus) en salade van tomaat
T: Smart protein drink
Afhankelijk van mijn ontbijt 1350 of 1465 kcal totaal

B: 2 paarden rijden, half uur krachttraining en een lunchwandeling

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:16

Hey babes :D Ik heb hetzelfde; mijn paasdagen vielen qua eten nog wel mee maar de bijkomende wijn... Oei. :') Nu weer aan de bak. Peuk dat kaasuienbrood ziet er zo lekker uit!!! Ik heb het even opgeslagen want ik denk echt dat dat een van mijn nieuwe muzes kan gaan worden hehehehe <<) Emma ik vind je lijstje wel weinig hoor voor een hele dag? Ik heb ook 2 jaar om 06:00 naast mijn bed gestaan omdat ik om 07:30 weg moest, maar omdat je veel eerder actief bent verbrand je natuurlijk ook meer. Zou die 200 kcal voor de speling er echt gewoon bij pakken voordat je omvalt :p oliebol ik zie bij Mara die 'you cake me nuts' en dat doet me eraan herinneren dat ik dat bakken met Beukers boek nog wil bestellen. Moet dat alleen even doen als mijn stufi binnen is. Lekker lijstje Lino!

Gisteren 30 minuten pilates gedaan en wilde eigenlijk vanmorgen een HIIT training van 30 minuten doen, maar ik heb heel slecht geslapen (hamster is nu mee verhuisd maar knaagt 's nachts aan de tralies, ga vandaag oordoppen halen want dit is echt geen doen) en heb de work out nu naar vanavond verplaatst. Moet ik hem wel doen. ~~}>

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:50

Ik heb vannacht toen ik niet kon slapen amandelmeel, erythritol en pittenmix besteld zodat ik lekkere kha baksels kan maken. *\o/* Vanavond ga ik weer eens een rondje hardlopen. Wilde dit eigenlijk vanmiddag doen maar heb nog een paar calls voor mijn werk, dus komt niet helemaal handig uit.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Kwark, bosbessen, noten, chiazaad en lijnzaad
M: stukje kaas/ui brood en scrambled egg met spinazie en een zelf gemaakte smoothie
T: Valt nog te bezien.
A: courgetti met pesto en kip
T: kokos yoghurt <3 Niet heel gezond. Mijn favoriete slanke is uit de schappen bij de appie helaas, maar zoooo lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:34

Castilja schreef:
[naam] ik vind je lijstje wel weinig hoor voor een hele dag? Ik heb ook 2 jaar om 06:00 naast mijn bed gestaan omdat ik om 07:30 weg moest, maar omdat je veel eerder actief bent verbrand je natuurlijk ook meer. Zou die 200 kcal voor de speling er echt gewoon bij pakken voordat je omvalt :p

Nee joh, zijn gewoon 3 echt grote maaltijden :)) Plus ik werk thuis dus ik ben juist totaal niet actief op dit moment. Ik zal het even uitleggen voor mensen die hier misschien wat minder lang meepraten:

Ik ben 1.88 en ik weeg 120 kilo op dit moment, moet dus echt ruim 40 kilo vanaf. Ik heb echter PCOS waardoor ik al maanden op hetzelfde gewicht stilsta, ondanks dat ik mijn calorieën erg beperk. Dat ik zo weinig eet (het is iets onder mijn BMR zelfs) is in goed overleg met een diëtist, mijn huisarts en een gynaecoloog. Op dit moment werpt het zijn vruchten niet af, maar als ik meer ga eten (ik heb de afgelopen twee weken minder goed opgelet) kom ik gelijk weer aan. Dat ik dus minder eet dan de bedoeling zou zijn of ik normaal graag zou zien is puur om niet aan te komen (en hopelijk zelfs uiteindelijk af te vallen) tot ik een manier heb gevonden waarop ik wel afval.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:36

Ah sorry, die verdere info had ik niet. Nee dan zou ik echt opvolgen wat je in overleg hebt besproken inderdaad, veel beter :D Wat irritant en frustrerend joh dat er maar niets vanaf gaat, knap dat je het vol blijft houden +:)+ Beweeg je ook veel of valt dat mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:39

Castilja schreef:
Ah sorry, die verdere info had ik niet. Nee dan zou ik echt opvolgen wat je in overleg hebt besproken inderdaad, veel beter :D Wat irritant en frustrerend joh dat er maar niets vanaf gaat, knap dat je het vol blijft houden +:)+ Beweeg je ook veel of valt dat mee?

Geen probleem hoor, ik heb het hier elke keer een beetje vaagjes en half uitgelegd. Het is echt ontzettend frustrerend en ik lig er regelmatig jankend om in mijn bed. Ik doe al jaren afvalpogingen en al jaren lukt het me niet, en nu weet ik eindelijk waardoor het komt maar er is helaas geen makkelijke oplossing. Ik start ergens deze week met supplementen die mijn bloedsuiker zouden moeten verlagen waardoor ik hopelijk wel afval, anders moet ik verder gaan kijken naar medicatie.

'Normaal' sport ik 3/4x per week en ook vrij zwaar, echt krachttraining. Maakt helaas geen verschil. Het is niet heel erg hoor, dat ik niet afval, want als ik gezond eet en veel beweeg voel ik me echt een stuk beter, zit ik beter in mijn vel en heb ik honderdduizend meer energie. Maar het is wel lastig dat de verdere klachten die ik heb van PCOS (want het is zeker niet alleen het niet afvallen) alleen maar erger worden hoe dikker ik word, en dat het dikke er juist niet af gaat omdat mijn hormonen een grote zooi zijn.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:44

Ik duim voor je mee dat de supplementen je helpen..! Wat is de andere optie qua medicatie? Hebben jullie al wat op het oog of wordt dat nog speurwerk? Ik heb PCOS even moeten Googelen trouwens, had geen idee wat het was. Nu wel. Kan me goed voorstellen dat het echt een flinke uitdaging is om jezelf gemotiveerd te houden :( Waar in Amsterdam sport je precies? Ik zie dat je daar woont, vandaar de vraag! (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:46

Dat zou dan bloedsuikerverlagende medicatie zijn, al weet ik niet hoe ver ze in NL zijn met het gebruik daarvan bij PCOS. Andere opties zijn bv heel streng ketogeen eten (heb ik een maand geprobeerd maar hakte er mentaal heel erg in en is niet makkelijk omdat ik geen vlees eet), maar ook fysieke zaken als een maagballon/band/verkleining, iets waar ik echt totaal geen behoefte aan heb. Uiteindelijk moet dit gewicht er alleen wel echt af, want het is nu al een flinke dreun voor mijn gewrichten en lichaam en dat ga ik niet de rest van mijn leven volhouden.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:50

Ja ik dacht ook aan een maagband, maar dat is wel zoiets rigoureus dat ik het een beetje leip vond om zo in het topic te plempen als onbekende buitenstaander. Maar daar zijn jullie zelf dus ook mee bezig. Echt heel spannend die nieuwe medicatie. Zou je snel kunnen merken of dat aan slaat of gaan daar echt wel maanden overheen voordat eventueel resultaat merkbaar is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:52

Castilja schreef:
Ja ik dacht ook aan een maagband, maar dat is wel zoiets rigoureus dat ik het een beetje leip vond om zo in het topic te plempen als onbekende buitenstaander. Maar daar zijn jullie zelf dus ook mee bezig. Echt heel spannend die nieuwe medicatie. Zou je snel kunnen merken of dat aan slaat of gaan daar echt wel maanden overheen voordat eventueel resultaat merkbaar is?

Geen flauw idee, het is een beetje een uitprobeersel, mijn huisarts wist ook nog niet echt iets van het gebruik van zo'n supplement bij PCOS.

Een maagband is voor mij wel echt een aller- aller- aller- aller- allerlaatste optie. Ik twijfel of ik dan misschien niet zelfs liever dik blijf. Ik heb heel veel respect voor mensen die het wel doen maar ik weet niet hoe mijn lichaam erop gaat reageren, ik weet niet of ik daarna weer aankom omdat ik niets verander aan mijn bloedsuikerspiegel, en ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik de rest van mijn leven mijn dieet dusdanig wil aanpassen. Ik hou echt ontzettend van eten, koken en bakken en dat is ook echt een heel groot onderdeel van mijn leven. Alleen nog maar hele kleine porties van bepaalde voedselsoorten kunnen eten zou voor mij echt een extreme impact hebben.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:49

Ja dat is inderdaad een hele moeilijke beslissing zoals je hem schetst. Hopen dat voor die tijd andere dingen dusdanig aan slaan dat de optie 'maagband' als sneeuw voor de zon verdwijnt :(:) Ik stelde me even voor hoe het zou zijn als er 90% van plezier voeding weg valt en daar werd ik ook niet gelukkig van nee. Niemand denk ik. Denk dat iedereen hier voor je duimt dat de passende oplossing snel wordt gevonden :\ :*

Nou. Heb nog geen 3000 stappen gezet (ga zo wel een half uur een HIIT work out doen) dus beweging is niet al te best, maar lijstje is wel fijn qua macro's vandaag.
Ontbijt: 30 Gram ongezouten cashewnoten, 2 stringcheese (van die kaasstripdingen maar dan van een Turks winkeltje)
Tussendoor: 2 Koolhydraatarme boterhammen gedipt in kruidenazijn, drinkpakje light chocomelk van de AH
Lunch: 240 Gram aziatische vissnacks uit de oven met ravigottesaus
Tussendoor: 2 Theelepels PINDAKAAS MET STUKJES M&M <3 <3 (zag het staan in de AH en moest het echt hebben. Voedingswaarden zijn niet eens slecht namelijk)
Avondeten: Zelfgemaakte tomatensoep, ovenschotel van Aviko groenten en light mozzarella.
Zit nu wel ramvol, even laten zakken voordat ik druk heen- en weer ga springen met HIIT. :')

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:13

@Emmaa_, Jeetje, ik kan me voorstellen dat je regelmatig verdrietig/gefrustreerd bent zeg! Ik moest PCOS ook even googelen. Wat lastig dat er nog zo weinig bekend is om je goed te kunnen helpen. Ik zal voor je duimen dat de supplementen goed aanslaan!
Wellicht zeg ik nu iets geks hoor, want ik ben er niet zo in thuis. Maar zou een maagband in jouw geval ook niet onnodig/ineffectief zijn? Omdat het probleem bij jou, zoals ik in kan schatten, totaal niet ligt bij te grote porties e.d. (je eet tenslotte al onder je BMR). Ik zou ook niet zo snel naar die oplossing grijpen nee, helemaal niet als koken en bakken een grote hobby van je is.
Hopelijk vind je snel iets dat goed werkt voor je!

@Castilja, Kan me voorstellen dat je weinig slaapt met een hamster op je kamer ja :') Uiteindelijk je HIIT workout nog kunnen doen?

@Peuk, Goed lijstje en leuk dat je gaat bakken. Ik ben benieuwd wat je gaat maken! :D

@_mjwb, En hoe bevallen de schoenen? :D

Ik heb me gisteren goed aan mijn lijstje kunnen houden. Toen ik bij mijn ouders was geweest vond ik opeens 3 zakken paaseitjes in mijn tas, super lief! Maar toch op een paar losse eitjes na maar teruggegeven. Ik ga ze óf niet eten, óf ze brengen me teveel in de verleiding terwijl ik dat eigenlijk niet wil. Gisteren heb ik er eentje op, omdat mijn lunch iets lager uitviel qua kcal heb ik me toch aan de planning kunnen houden.

Voor vandaag dit op de planning:
O: yakult + 200gr Melkunie protein en 5gr lijnzaad
T: Body & fit pro bar en een appel
L: 1 volkorenboterham met een avocado/kwark sausje en gegrilde kipfilet
T: Stukje Joe cake me nuts met 50gr magere kwark
D: Gevulde pompoen met boerenkool, oude kaas en spekjes
T: 1 protein bite
Totaal 1561 kcal (130gr eiwit)