@_mjwb: Goed bezig met het het hardlopen! Balen van je knie.. Gaat dat wel goed met rennen? Goed dat je wat rust neemt. Wat goed dat je weer in dat kledingsetje past! Staat je goed

@Peuk: Ik heb momenteel niet zo'n last van alcohol, alles is toch dicht en in mijn eentje drink ik eigenlijk bijna nooit. Heel soms een glaasje bij mijn ouders. Ik dronk regelmatig spa rood met wodka (toen er nog horeca open was), ik vind het lekker met ijs en een schijfje citroen.
@Castilja: Begrijpelijk dat je online school niet fijn vindt, is ook niet hetzelfde natuurlijk. Heb je al een plan gemaakt? Ik mis mijn sociale contacten ook heel erg, mijn vriendinnen zitten allemaal in quarantaine en niemand wil elkaar "in het echt" zien op dit moment. Gelukkig zie ik mijn ouders en broer nog.
@Emmaa_: Net lijstje van gister! Je quinoa klinkt heel lekker. Vandaag ook een goed lijstje qua calorieën, ik mis alleen wat groente.
@__Sannne: Die kaasschnitzel is van Vivera, echt super lekker op een broodje met chilisaus en ijsbergsla. Fijn dat je gewicht steady omlaag gaat, en helemaal niet erg dat je een beetje op je vriend leunt, daar is ook voor toch?
@m9ara: Heel herkenbaar die honger, ik heb nu ook regelmatig al honger als ik wakker word, terwijl ik eigenlijk al 5 jaar vast tot 12 uur 's middags. Geen idee hoe dat komt. Super nette lijstjes!
@Laura82: Dat het wisselend gaat heb ik ook heel erg, heeft ook met deze periode te maken denk ik.. Het is bij mij ook alles of niets. Dan denk ik vaak: '**** it, kan mij het ook schelen'. Je hebt wel een goed lijstje vandaag, lukt het om je daar een beetje aan te houden?
@Eulogy: Welkom terug! Ik mis het 5 keer per week trainen ook heel erg... Kun je nog wel wat doen aan krachttraining?
@Fading: Begrijpelijk.. Heel veel sterkte!

@Kimmie25501: Gefeliciteerd! Net lijstje vandaag!
@Emmaa_: Ik compenseer ook liever een beetje als ik een cheatday heb, tel mijn calorieën normaal altijd per week, en anders kom ik veel te hoog uit. Ik weeg ook graag iedere dag als ik gericht aan het afvallen ben, en dan aan het einde van de week het gemiddelde opschrijven. Dat is een fijne methode en je kunt inderdaad in kaart brengen hoeveel je gewicht kan verschillen.
Ik ben even gestopt met calorieën tellen. Ik merk dat ik er best obsessief mee bezig kan zijn en dan uit frustratie ook sneller toegeef aan eetbuien, het is deze periode eigenlijk al moeilijk genoeg. Ik vind het ook heel lastig om mijn goede shape nu vast te houden nu ik niet meer zo gericht kan trainen met veel gewicht als in de gym en dat kan me best wel demotiveren. Vandaar dat ik wat minder streng voor mezelf wil zijn. Het sporten wil ik wel lekker blijven volhouden een aantal keer per week, evenals lekker veel wandelen. Mijn bilspier voelt gelukkig weer wat beter, en ik heb gister fijn kunnen trainen.
Lijstje voor vandaag:
L: stukje rabarbertaart (gemaakt met Skyr)
T: drie maiswafels met runderrookvlees, 250 gram magere kwark met muesli en blauwe bessen, groot glas zelfgemaakte ijsthee, cup-a-soup kip
A: aardappel-venkelsoep, een donker pistoletje met gebakken ei en een salade van rucola, radijs, venkel en wortel
T: grapefruit en eventueel nog een proteïneshake
B: 6,5 km gewandeld over de hei