Intermittent fasting

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zonnebloem18

Berichten: 24887
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:30

Ik ben in oktober begonnen en was toen ongeveer 93 kilo, na kerst was ik 85,5 kilo en daar blijf ik nu op hangen. Moet wel eerlijk bekennen dat ik nu wat vaker in de avond buiten mijn eetraam snoep vanwege stress privé, anders was er vast nog wel iets meer af geweest.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:20


denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 20:42

Hoi meiden! Ik leef nog, haha! Het gaat me tot nu toe goed af, af en toe wel hongergolven smorgens maar dat zal vast snel minder worden?

Het lijkt alsof ik minder onbedwingbare hoger heb en voor mij als echte grazer is het ook een eye-opener!

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 10:31

Heb de docu gisteravond gekeken. Thanks voor het delen! Zeer interessant en geeft goede motivatie ermee door te gaan. Ik ben nu bijna 75 dagen 16/8 aan het doen, zit al een kilo onderstrefgewicht en vond het de laaste 2 weken makkelijk om buiten m'n eetraam te zeggen, ach wat maakt 't uit? Dat snoepje kan wel.

Die docu laat goed weten wat eten allemaal met je lichaam doet. Erg interessant en leerzaam. Vond wel dat de focus best lag op een bepaald stofje (ben de naam even kwijt). Ben erg benieuwd hoe hoog dat bij mij is.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:25

ik ben sinds januari al 1.4 kilo kwijt! het gaat goed dus. in de weekenden doe ik soms een dag niet vasten, en eet ik wel wat ik wil eten. maar dat maakt dat het voor mij vol te houden is.

VogeltjeM

Berichten: 3768
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:35

Hier is het afvallen ook eindelijk van start, na een tip hier om wat hoger in eiwitten en lager in koolhydraten te gaan zitten +:)+ *\o/*

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:10

jaa dat doe ik ook idd! maar ik blijf wel koolhydraten eten. een collega van mij die heeft een koolhydraat-arm dieet.... laatst at ze iets waar (voor mij best weinig koolhydraten inzaten), daar werd ze echt heel ziek van. en voor mij zou koolhydraat-arm geen blijvende leefstijl kunnen zijn.

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:23


tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:52

Ik ga het ook proberen, alleen even uitvissen hoe ik dat ga doen . Werk in 3 ploegen nl

neila
Berichten: 90
Geregistreerd: 26-11-16

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:03

Ik ben wel benieuwd hoe het de 'nieuwelingen' vergaat. De eerste week/weken is/zijn best lastig. Hou vol!

Ik ben IF gaan doen omdat ik op een andere manier niet afviel en dat was wel nodig. Mijn gewicht is heel geleidelijk toegenomen en ik zit nu ongeveer weer op het gewicht van 8 jaar geleden. En dat in 4 maanden tijd! Echt heel blij mee. Ik wil graag nog wat afvallen want mijn BMI is nu nog te hoog (26,4).

Ik eet nu een stuk gezonder; meer fruit, geen suiker/zoetigheid, meer zuivel, meer eiwit. Ik dronk 's avonds graag vruchtensap, dat heb ik nu vervangen door water met wat citroensap.
1 of 2 keer per week eet/drink ik buiten mijn eetraam, meestal 's avonds. Ik merk dat het geen invloed heeft op de volgende dag, gewoon weer oppakken.
Eigenlijk is het overslaan van je ontbijt (en een tussendoortje) een makkelijke manier om het totaal aan kcal. te beperken. Lunch is wel belangrijk merk ik. Voldoende eiwit en niet teveel koolhydraten werkt voor mij het best. Voor het avondeten heb ik geen aanpassingen gemaakt.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:33

Ik kan zeer eenvoudig het ontbijt overslaan, doe het in weekenden niet omdat ik soms niet kan lunchen. Alslunch eet ik dan 30procent van 2000 calorien ( ik hou dan echt honger) en dan normaal avondeten. Afvallen doe ik er niet van, af en toe echt behoefte aan chocola blijft ook. Al kan ik er vaak wel nee tegen zeggen, of ik mag snoepen en lunch niet, of eet 10% calorien chocola en max 20 salade. Sla ik 2 maaltijden over, dan ben ik 3 dagen ziek, dus dat gaat niet.
Ik kan prima sporten ( duiken) zonder ontbijt. Maar honger heb ik altijd. Dat verdwijnt niet.

neila
Berichten: 90
Geregistreerd: 26-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 18:54

germie schreef:
Ik kan prima sporten ( duiken) zonder ontbijt. Maar honger heb ik altijd. Dat verdwijnt niet.


Klopt, bij mij ook niet! Zwarte koffie helpt mij daar wel bij, dus drinkt 's ochtends wat vaker kleine kopjes koffie, dan is het hongergevoel eventjes weg. Verder doe ik ook soms zwaar werk zonder ontbijt en gaat prima.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:20

Doen jullie dit elke dag of heb je ook een break tussendoor?

Nadir

Berichten: 12751
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:48

Ik doe dit elke dag. Heel af en toe eet ik ‘s avonds iets buiten mijn eetraam, als ik uit eten ga bijvoorbeeld.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:50

En het minimale aantal fasting uren is 12 las ik ergens op Google?

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:55

Ik ben niet afgevallen, had er wel meer van verwacht :=

Ik heb ook geen hongergevoel als ik afleiding heb eigenlijk, zo apart! Ik eet nu 2 maaltijden en fruit tussendoor dus verwacht nu wel wat af te vallen..

Het valt me alles mee tot nu toe!

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:56

denice schreef:
Ik ben niet afgevallen, had er wel meer van verwacht :=

Ik heb ook geen hongergevoel als ik afleiding heb eigenlijk, zo apart! Ik eet nu 2 maaltijden en fruit tussendoor dus verwacht nu wel wat af te vallen..

Het valt me alles mee tot nu toe!

Hoelang ben je bezig? Ik ben weer afgevallen. Vorige week 1,4 kilo. Was de week daarvoor aangekomen

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:03

denice schreef:
Ik ben niet afgevallen, had er wel meer van verwacht :=

Ik heb ook geen hongergevoel als ik afleiding heb eigenlijk, zo apart! Ik eet nu 2 maaltijden en fruit tussendoor dus verwacht nu wel wat af te vallen..

Het valt me alles mee tot nu toe!


Eet je in totaliteit ook minder op een dag of is dat hetzelfde gebleven?

VogeltjeM

Berichten: 3768
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:04

Ik doe het samen met calorieën beperken, en het gaat best goed. Nu een week of 3 denk ik en er is 2 kilo af. De ochtend is soms wel lang, maar over het algemeen gaat het redelijk makkelijk, als ik maar voldoende eiwitten binnenkrijg.

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:05

Ja, vasten is ook niet een magische tool om af te vallen, daarvoor zul je ook echt calorieën moeten beperken. Ik eet als ik vast ook een grotere maaltijd als lunch, omdat ik meer honger heb.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:21

Maar dat doe je automatisch als je maar 2 maaltijden tot je neemt. Maar dan nog, ik val er niet van af hoor. En ik doe het echt al een paar jaar. Ik kom gewoon heel snel aan. 1 keer uit eten en me laten gaan en ik ben 2 weken bezig om dat ene etentje er weer af te krijgen. Ook zeggen ze dat je met duiken 600 calorieën per uur verbrandt, maar soms duik ik meer dan 3 uur op 1 dag en val echt niets af. Kennelijk ben ik helaas iemand die van lucht dik word. En ja, altijd honger, echt altijd.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:24

Herkenbaar germie! Echt zo irrirant!
Ik heb de 1e week rond de 1500 calorieën gegeten dus had wel een daling verwacht. Maar geeft niet, ik ga rustig door!

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:27

denice schreef:
Herkenbaar germie! Echt zo irrirant!
Ik heb de 1e week rond de 1500 calorieën gegeten dus had wel een daling verwacht. Maar geeft niet, ik ga rustig door!

Ik doe het al zo'n 2.5 jaar, ben zelfs 2 kg aangekomen. En ik sport veel, geen sporten waar je echt moe van wordt, maar wel paardrijden, uitmesten, duiken, wandelen, en soms een keertje zwemmen. Dus ook daar ligt het niet aan. Het is gewoon mijn metabolisme. Ik heb ook een zeer laag verbruik als het gaat om mijn metabolisme met duiken (gemiddeld verbruik pure zuurstof op de rebreather is 90 tot 120 liter pure zuurstof per uur, ik zit op 75 liter).

Nadir

Berichten: 12751
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:14

Maar eet je dan niet juist te weinig? Want dan ga je vet vasthouden. Zeker als je ook (veel) sport.

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 07:59