Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:05

quera schreef:
En het antwoord op het als je kind kanker krijgt en je hem/haar medische zorg wel of niet weigert beantwoord je ook vakkundig niet

zozo, medische zorg weigeren klinkt wel heel rebels :o ik weet niet wat ik dan zou doen.... eerlijk is eerlijk.

Hangt helemaal af van de omstandigheden. Ik zou in elk geval wel kiezen voor brede alternative ondersteuning
;)

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:15

Citaat:
Het probleem is, nogmaals, dat je die keuze niet alleen maakt voor jezelf, maar ook voor kinderen die ofwel te jong of te kwetsbaar zijn om gevaccineerd te worden. Of iemand zoals Quera die kanker heeft, en zo een rotziekte er niet bij kan hebben, omdat mensen al heel erg ziek worden van chemo. En die mensen breng jij willens en wetens in gevaar, en daar heb ik een probleem mee. De wereld draait niet alleen om jou.

maar blijkbaar draait de wereld dan wel om mensen die, om wat voor reden dan ook, een zwak immuunsysteem hebben..... ik zie werkelijk waar geen egocentrisme in het niet vaccineren, om het zo te kunnen zien moet je waarschijnlijk eerst "geloven" of "overtuigd" zijn van de werking en de "zin op lange termijn" ervan. En moet je bereid zijn om de mensen, die leven met kinderen met vaccinatie schade, ook als het zogenaamd "onbewezen" is (ik noem het liever doofpot, maar wacht de reactie van Blokhuis nog even af), te offeren. Want 100% zeker is het nooit en allergische reacties zijn mogelijk maar dat is dan ineens wel acceptabel?

Meten met twee maten vind ik dat.

Ik ben ervan overtuigd dat we (in het geval van mazelen in elk geval) beter af zijn een goede bescherming van moeder op kind verkregen door het doormaken van de ziekte.

En het is niet zo dat mensen met een zwak immuun systeem alleen maar gevaar lopen door een kinder ziekte.... die kunnen ook van virussen welke gewoon in de lucht hangen ziek worden of een zieke volwassene. Om dat dan allemaal te gooien op de niet gevaccineerde kinderen is ook behoorlijk overdreven.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:39

Maxima_S en wat als er nu een baby overlijdt door jouw kind dat door jouw beslissing niet ingeënt is?
Ik vind jouw idee van inenten erg egoïstisch, je denkt aan jezelf maar niet aan anderen want dat maakt allemaal niet uit want dan hebben ze een zwak immuunsysteem maar wat denk je van mensen die ziek zijn en waarbij hun afweer slecht is!

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:41

chanicha schreef:
Maxima_S en wat als er nu een baby overlijdt door jouw kind dat door jouw beslissing niet ingeënt is?
Ik vind jouw idee van inenten erg egoïstisch, je denkt aan jezelf maar niet aan anderen want dat maakt allemaal niet uit want dan hebben ze een zwak immuunsysteem maar wat denk je van mensen die ziek zijn en waarbij hun afweer slecht is!

zie vorige post... deze stelling is zo enorm uit zijn verband getrokken, ik mag hopen dat je dat zelf ook ziet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:45

Vind ik niet!
Je bent zo overtuigd van jezelf en dat is prima, zolang je er geen anderen mee schaadt maar dat doe je dan wel en door mensen als jij breken er epidemieën uit.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:53

chanicha schreef:
Vind ik niet!
Je bent zo overtuigd van jezelf en dat is prima, zolang je er geen anderen mee schaadt maar dat doe je dan wel en door mensen als jij breken er epidemieën uit.

hahaha ook heel generaliserend. Die enorme epidemieën van 12 gevallen? Of zoals in amerika? Waarbij bij een epidemie in California 37% van de gevallen een gevalletje "ontstaan door vaccinatie virus" was?

Ik spreek over dat et dus blijkbaar wel acceptabel is dat er per jaar 5 tot 10 vaccinatie doden vallen (bevestigd door het RIVM) omdat het puur gissen is wie er dan precies een allergie voor vaccinatie heeft.

Dat zien we allemaal door de vingers, en behoort tot de zogenaamde "collateral damage" want er worden zoveel levens gered.... DAT zal je kind maar wezen...

Dat noem ik meten met twee maten...

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:57

Maxima_S schreef:
Citaat:
Het probleem is, nogmaals, dat je die keuze niet alleen maakt voor jezelf, maar ook voor kinderen die ofwel te jong of te kwetsbaar zijn om gevaccineerd te worden. Of iemand zoals Quera die kanker heeft, en zo een rotziekte er niet bij kan hebben, omdat mensen al heel erg ziek worden van chemo. En die mensen breng jij willens en wetens in gevaar, en daar heb ik een probleem mee. De wereld draait niet alleen om jou.

maar blijkbaar draait de wereld dan wel om mensen die, om wat voor reden dan ook, een zwak immuunsysteem hebben..... ik zie werkelijk waar geen egocentrisme in het niet vaccineren, om het zo te kunnen zien moet je waarschijnlijk eerst "geloven" of "overtuigd" zijn van de werking en de "zin op lange termijn" ervan. En moet je bereid zijn om de mensen, die leven met kinderen met vaccinatie schade, ook als het zogenaamd "onbewezen" is (ik noem het liever doofpot, maar wacht de reactie van Blokhuis nog even af), te offeren. Want 100% zeker is het nooit en allergische reacties zijn mogelijk maar dat is dan ineens wel acceptabel?

Ik ben ervan overtuigd dat we (in het geval van mazelen in elk geval) beter af zijn een goede bescherming van moeder op kind verkregen door het doormaken van de ziekte.

En het is niet zo dat mensen met een zwak immuun systeem alleen maar gevaar lopen door een kinder ziekte.... die kunnen ook van virussen welke gewoon in de lucht hangen ziek worden of een zieke volwassene. Om dat dan allemaal te gooien op de niet gevaccineerde kinderen is ook behoorlijk overdreven.

Het verschil tussen die 2 maten zit hem in dat de ziektes waartegen gevaccineerd worden feitelijk en bewezen potentieel dodelijk zijn en ernstige handicaps kunnen veroorzaken. Hier: https://www.youtube.com/watch?v=ZIVJENkKpKE bijvoorbeeld een mooi filmpje van 1 van je favoriete bronnen: Youtube over de gevolgen van polio. Aan mazelen kun je doodgaan: https://nos.nl/artikel/2165770-aan-maze ... iekte.html . Het risico op (ernstige) bijwerkingen van een vaccinatie is bewezen en aantoonbaar extreem laag. Decennialang onderzoek heeft dit bewezen.

Vaccinatieschade is naast onduidelijk níet bewezen. Naast dat niemand concreet kan vertellen wat het eigenlijk is wordt de bewijsvoering voornamelijk op internet bij elkaar geroeptoeterd door mensen die totaal niet medisch of wetenschappelijk onderlegd zijn. Iedereen kan alles roepen op het internet - dat maakt het nog niet waar.

Daarom is het egocentrisch. Chanicha's situatie is niet uit zijn verband getrokken maar een scenario wat gewoon kan gebeuren. Ook al doorloopt jouw kind alle kinderziektes met minimale problemen, hij of zij kan die kinderziektes wel overbrengen aan ongevaccineerde kinderen. En die kunnen er wel degelijk hartstikke ziek van worden. De keuze om niet te vaccineren heeft gevolgen voor andere kinderen.

Hier: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/mij ... geent-was/ een ouderverhaal (nog zo'n favoriete bron) van iemand die haar kind bijna verloor aan mazelen. Stel dat jij die ouder bent. Dit scenario is veel en veel reeëler dan het oplopen van vaccinatieschade.

Ik snap ook nog steeds niet waarom de overheid er baat bij heeft haar beroepsbevolking ziek te maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:59

Maxima , het opbouwen van een goed werkend immuun systeem is gebouwd op het in aanraking brengen met ziekteverwekkers . Dat doe je door thuis niet alles te poetsen met bacteriekillende middelen en door je kind te vaccineren . En zeker zullen er mensen zijn die ziek worden van al die bacteriën of een overgeprikkeld immuunsysteem ontwikkelen met soms problemen op latere leeftijd bvb hooikoorts , niet dat je dat als niet gevaccineerde ontloopt.
Er zijn op de hele wereld voorbeelden van stammen die uitstierven doordat er andere mensen in de omgeving kwamen en ziektes zoals griep of mazelen meenamen . Jij mag inderdaad hopen dat je kind voldoende bacteriën en virussen over zich heen krijgt en er goed door heen rolt. Want anders zal ze nooit immuniteit ontwikkelen. En dan moet je haar loslaten door studie in de big city waar alles rondzwerft , een tip, laat haar titeren voor ze uit huis gaat zodat zij zelf een doordachte keuze kan maken.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:07

Maxima_S schreef:
chanicha schreef:
Vind ik niet!

Ik spreek over dat et dus blijkbaar wel acceptabel is dat er per jaar 5 tot 10 vaccinatie doden vallen (bevestigd door het RIVM) omdat het puur gissen is wie er dan precies een allergie voor vaccinatie heeft.

Dit is simpelweg écht niet waar. Check your facts, wat is uberhaupt je bron?

Als ik de cijfers hier: https://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/25/wa ... t-a1533655 mag geloven heeft het vaccinatieprogramma zo'n 9000 dode kindjes voorkomen. En dat staat nog los van alle (ernstige) handicaps die kunnen onstaan door deze ziekten. Deze bron: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b4b40f66/ zegt tussen de 6000 en 12.000 kunderen.

Zelfs in jouw allerongunstigste scenario (10 doden door vaccinatie per jaar - ik benadruk dat dit cijfer onjuist is) zouden er de afgelopen 35 jaar 350 kinderen zijn overleden door vaccinatie. Dat zou dan tegenover de - in het ongunstigste geval - 6000 kinderen staan wiens dood is voorkomen door vacinatie. Nogmaals - los van zware handicaps. Ook hier is het weer een kwestie van statistiek en kansberekening - vaccinaties redden kinderlevens, ik kan er niks anders van maken.

Ik vind het heel kwalijk dat je onjuiste info de wereld in slingert.
Laatst bijgewerkt door nps op 08-07-19 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:09

bigone schreef:
Maxima , het opbouwen van een goed werkend immuun systeem is gebouwd op het in aanraking brengen met ziekteverwekkers . Dat doe je door thuis niet alles te poetsen met bacteriekillende middelen en door je kind te vaccineren . En zeker zullen er mensen zijn die ziek worden van al die bacteriën of een overgeprikkeld immuunsysteem ontwikkelen met soms problemen op latere leeftijd bvb hooikoorts , niet dat je dat als niet gevaccineerde ontloopt.
Er zijn op de hele wereld voorbeelden van stammen die uitstierven doordat er andere mensen in de omgeving kwamen en ziektes zoals griep of mazelen meenamen . Jij mag inderdaad hopen dat je kind voldoende bacteriën en virussen over zich heen krijgt en er goed door heen rolt. Want anders zal ze nooit immuniteit ontwikkelen. En dan moet je haar loslaten door studie in de big city waar alles rondzwerft , een tip, laat haar titeren voor ze uit huis gaat zodat zij zelf een doordachte keuze kan maken.

prima idee, poetsen doe ik genoeg maar zeker niet overmatig ;-) en titeren lijkt me in veel gevallen zinvol.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:14

Maxima_S schreef:
chanicha schreef:
Vind ik niet!

hahaha ook heel generaliserend. Die enorme epidemieën van 12 gevallen? Of zoals in amerika? Waarbij bij een epidemie in California 37% van de gevallen een gevalletje "ontstaan door vaccinatie virus" was?

Dat zien we allemaal door de vingers, en behoort tot de zogenaamde "collateral damage" want er worden zoveel levens gered.... DAT zal je kind maar wezen...

Dat noem ik meten met twee maten...

Die "epidemieën" (een woord dat jij gebruikt overigens, het RIVM spreekt bij 12 mensen zeker niet van een epidemie) blijven beperkt OMDAT MEN VACCINEERT |o |o |o
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?

Citaat:
Maar hoe zit het dan met een kind met vaccinatieschade?
Ik las hier vanmorgen over een meneer Ruesink wiens zoon slecht heeft gelegen na een BMR vaccinatie en dan wordt hier in het topic gereageerd dat iets overhouden aan een vaccinatie een kwestie is van kansberekening en risico's inschatten. Waarom is het de ene kant op wel gerechtvaardigd en de andere kant op niet? Ben ik oprecht benieuwd naar.

Vaccinatieschade (als die al bewezen is - wat vaak dus ook niet zo is - en dan is het, hoe naar en tragisch ook, domme pech) is inderdaad een kwestie van 'kansberekening en risico'. Dat is niet meten met twee maten. De kans op vaccinatieschade is zeer klein, de kans op (permanente) schade door het doormaken van de ziekte is een stuk groter - ik heb de cijfers even niet paraat, sorry.

Als jij een bergwandeling aan het maken bent en via het paadje links loop je 0.01% kans om een rotsblok op je hoofd te krijgen en via het paadje rechts 10% kans, dan mag ik toch aannemen dat je linksaf slaat? (Gevaarlijke metafoor, ik weet het, maar ik ga hem toch maar even maken :o )

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:20

Maxima_S schreef:

Tja, onze discussie blijft hangen in het feit dat jij overtuigd bent van vaccinatieschade en daarom afweegt "mijn kind vaccinatieschade" vs "ander kind overlijden aan ziekte". Voor mij is die afweging anders, namelijk "mijn kind een onschuldige vaccinatie met hoogstens kleine bijwerkingen" vs "ander kind overlijden aan ziektes"

En ik val over je woord geloven. Geloven doen we in de kerk.

Citaat:
hahaha ook heel generaliserend. Die enorme epidemieën van 12 gevallen?

Ik moet hier om lachen, want je wil echt niet begrijpen dat het gebleven is bij 12 gevallen doordat de overgrote meerderheid van NL nog wel ingeënt is? en dat als iedereen zo dacht als jij dat die epidemie gestegen was naar 1200, of van mijn part 12.000? En dat het niet komt omdat de mazelen toch niet zo besmettelijk zijn als je wil geloven?

Citaat:

welke bron heb je daar voor? En dan vooral een bron die bevestigd dat het ook daadwerkelijk door vaccinatie komt, en niet door wiegendood oid.

Maxima_S schreef:
prima idee, poetsen doe ik genoeg maar zeker niet overmatig ;-) en titeren lijkt me in veel gevallen zinvol.

huh? en wat ga je in jou geval bereiken met titeren dan? Waarom vind jij titeren zinvol? Now you lost me.....

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:38

secricible schreef:
Tja, onze discussie blijft hangen in het feit dat jij overtuigd bent van vaccinatieschade en daarom afweegt "mijn kind vaccinatieschade" vs "ander kind overlijden aan ziekte". Voor mij is die afweging anders, namelijk "mijn kind een onschuldige vaccinatie met hoogstens kleine bijwerkingen" vs "ander kind overlijden aan ziektes"

En ik val over je woord geloven. Geloven doen we in de kerk..

Dit is een hele goede samenvatting, niks aan toe te voegen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:42

Maxima_S schreef:
maar blijkbaar draait de wereld dan wel om mensen die, om wat voor reden dan ook, een zwak immuunsysteem hebben.....

Ja, idd. Zodat er geen mensen doodgaan bij wie dat heel simpel te voorkomen geweest was.
Maxima_S schreef:
En moet je bereid zijn om de mensen, die leven met kinderen met vaccinatie schade, ook als het zogenaamd "onbewezen" is (ik noem het liever doofpot, maar wacht de reactie van Blokhuis nog even af), te offeren. Want 100% zeker is het nooit en allergische reacties zijn mogelijk maar dat is dan ineens wel acceptabel?

Ik vond het voor mezelf idd acceptabel. Ik word namelijk liever ziek van een vaccin (en ik ben echt heel ziek geweest) dan dat ik doodga aan de onverdunde versie. Wat ik overigens al 2 keer eerder heb gezegd, dus waarom je hier nu weer mee komt is me een raadsel. Mijn alternatief was namelijk doodgaan. Is ook niet iets wat in de doofpot gaat hoor, de meeste mensen zijn er heel open over.
Maxima_S schreef:

Hoe is dat meten met 2 maten exact? Ik zie je punt niet helemaal geloof ik.

Het alternatief voor vaccineren is dat er een heleboel kindjes een zinloze dood sterven, op vrij gruwelijke wijze ook nog, en ouders met onvoorstelbaar leed, die daar nooit meer overheen komen. Ik weet niet of jij weleens mensen mee hebt gemaakt, die een kind zijn verloren? Ik wel. Ze komen er echt nooit meer overheen, en het verdriet en de pijn is zo diep, en zo onvoorstelbaar, dat ik niet begrijp dat je daar zo laconiek over doet.

Het alternatief voor ziek worden van een vaccinatie is doodgaan van de echte ziekte, als je al ziek wordt van de prik, moet je nagaan hoe ziek je wordt van de onverdunde versie...... oh, en ik had kinkhoest. Weleens een baby gezien die niet kan hoesten, omdat die daar de kracht niet voor heeft?

Hoe is dat meten met 2 maten? Weegt ziek worden en weer beter worden op tegen doodgaan of permanente schade van een gruwelijke ziekte?

Maxima_S schreef:

In dat geval was ik er niet meer geweest.

Maxima_S schreef:

Nee, maar dat gevaar is wel veel groter als die ziektes vrij spel hebben omdat niemand vaccineert, en van een griep kun je ook best ziek worden, maar difterie of tetanus is toch net ff wat beroerder dan een griepje.
Maxima_S schreef:
chanicha schreef:

zie vorige post... deze stelling is zo enorm uit zijn verband getrokken, ik mag hopen dat je dat zelf ook ziet.

........ zei iemand die zelf alles uit zijn verband trekt........

Maxima_S schreef:
prima idee, poetsen doe ik genoeg maar zeker niet overmatig en titeren lijkt me in veel gevallen zinvol

Je moet wel eerst vaccineren voordat titeren uberhaupt zin heeft. Ik realiseer me dat het een klein en onbelangrijk detail is, maar toch he, maar toch.......

secricible

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:49

kom op zeg Avalanche, niet zo zeuren over de details zeg...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:53

Sorry, ik zal 't nooit meer doen O:) :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:03

Je kunt ook titeren als je de ziekte ooit doorgemaakt hebt.
Daarnaast kan het inderdaad nuttig zijn als je herhaalvaccins zou moeten om eerst te titeren om te kijken of je de antistoffen nog hebt, of wanneer je ooit de ziekte al door hebt gemaakt. Dat wordt tegenwoordig wel gedaan bij honden en katten, zodat je gerichter kunt vaccineren. Lijkt me prima +:)+

Grappig trouwens hoe het woord "doofpot" weer valt. Natuurlijk wordt er geen informatie de wereld in geslingerd die onnodig onrust zou veroorzaken. Dan moeten we elke dag een pagina in de krant vrijmaken met daarop een lijst met alle dingen waar iemand aan is overleden de dag ervoor, zodat we weten waar we voor uit moeten kijken :)* En als we toch gelijk bezig zijn, ook alles waar een kind zich aan bezeerd heeft of ziek van is geworden. Dát is pas paniek zaaien. Natuurlijk gebeurt dat niet. Betekent dat dat er een grootse doofpotaffaire bezig is? Bijvoorbeeld over hoe klimrekken levensgevaarlijk zijn want er vallen elke dag kinderen af? :oo Nee, daar geeft niemand iets om, zulke dingen gebeuren nu eenmaal omdat er risico's zijn aan dingen als "naar buiten gaan" en "een normaal leven leiden".

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:05

Magrathea schreef:
Je kunt ook titeren als je de ziekte ooit doorgemaakt hebt.

Jij snapt het helemaal niet. Maxima haar kinderen zijn immuun van nature, en het vaccin is veeeeeeel schadelijker dan de ziekte joh :j dus dat is niks niet erg, en buiten dat is er ook nog moedermelk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:05

Maxima_S schreef:
Citaat:

Lijkt me logisch ja dat we de zwakken van de samenleving willen beschermen tegen ziektes die ze niet hoeven te krijgen :)
En ‘erin geloven’ hoeft niet. Dit werkt niet zoals homeopathie of andere alternatieve methodes, daar kan je in geloven of het werkt of niet, maar vaccinaties werken gewoon, ook als je er niet in gelooft.

Niks is 100% zeker in dit leven, ook als je niet vaccineert is het niet zeker of je de ziektes krijgt en zo ja of het ongecompliceerd zal verlopen.

En ja, ms worden er kinderen ziek van, kun je nagaan hoe ziek ze dan zouden zijn van de ziekte in zijn volledige vorm.

Allergische reacties zijn acceptabel, dat zegt namelijk niks over de veiligheid van een vaccin. Net zoals bij alle andere medicatie eigenlijk.

Citaat:

Nogmaals; geloven kan je in het alternatieve circuit doen, maar de wetenschap bewijst iets anders dan wat jij hier stelt.
En het doormaken van de ziekte is voor sommigen gewoon geen reeele optie.
Citaat:

Alleen is een simpel htk-verkoudheidje iets minder erg dan de ziektes waartegen gevaccineerd wordt ;)

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:06

Citaat:
Je moet wel eerst vaccineren voordat titeren uberhaupt zin heeft. Ik realiseer me dat het een klein en onbelangrijk detail is, maar toch he, maar toch.......

je kunt ook titers maken om te zien of je antistoffen hebt door het doorlopen van de ziekte. Die heb je levenslang en kunnen dus ook dmv een titer bepaald worden... Dan weet je dus al niet gevaccineerd persoon welke vaccinaties je eventueel wel of niet wilt halen omdat je de ziekte in je kinderjaren (door al die vaccinaties om je heen :D ) niet gekregen hebt en waar je dus geen immuniteit voor hebt opgebouwd.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:09

Citaat:
Lijkt me logisch ja dat we de zwakken van de samenleving willen beschermen tegen ziektes die ze niet hoeven te krijgen :)
En ‘erin geloven’ hoeft niet. Dit werkt niet zoals homeopathie of andere alternatieve methodes, daar kan je in geloven of het werkt of niet, maar vaccinaties werken gewoon, ook als je er niet in gelooft.

en dat is dus niet waar want er is dus een groep "low responders" die ook bij herhaalde vaccinatie maximaal 6 maanden de hoeveelheid afweer hebben dan beweerd wordt. Dan ben je dus na 6 maanden alweer een tikkende tijdbom en mag je elke 6 maanden een booster gaan halen?

Als je ze binnen 3 weken na vaccinatie test op de werking van de vaccinatie zit je dus inderdaad op 98%, maar dit neemt bij ongeveer 20% van de gevaccineerde groep in rap tempo af.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:09

Maxima_S schreef:
Citaat:

je kunt ook titers maken om te zien of je antistoffen hebt door het doorlopen van de ziekte. Die heb je levenslang en kunnen dus ook dmv een titer bepaald worden... Dan weet je dus al niet gevaccineerd persoon welke vaccinaties je eventueel wel of niet wilt halen omdat je de ziekte in je kinderjaren (door al die vaccinaties om je heen :D ) niet gekregen hebt en waar je dus geen immuniteit voor hebt opgebouwd.

want als die titer zou uitwijzen dat je niet voldoende antistoffen hebt zou je ineens wel gaan enten? En over het algemeen merk je wel dat je de mazelen krijgt (HINT: de ziekenhuis-opname doet het hem over het algemeen...), volgens jou ben je dan toch voor het leven beschermt? Waarom dan nog titeren? Echt, ik begrijp volledig niet welke kant je op wil....

Maxima_S schreef:
Citaat:

en dat is dus niet waar want er is dus een groep "low responders" die ook bij herhaalde vaccinatie maximaal 6 maanden de hoeveelheid afweer hebben dan beweerd wordt. Dan ben je dus na 6 maanden alweer een tikkende tijdbom en mag je elke 6 maanden een booster gaan halen?

Als je ze binnen 3 weken na vaccinatie test op de werking van de vaccinatie zit je dus inderdaad op 98%, maar dit neemt bij ongeveer 20% van de gevaccineerde groep in rap tempo af.

Dit gaat om 1% van de samenleving die TADAAA dus door de groepsimmuniteit beschermd worden. Net als jou kinderen.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:14

Citaat:
want als die titer zou uitwijzen dat je niet voldoende antistoffen hebt zou je ineens wel gaan enten? En over het algemeen merk je wel dat je de mazelen krijgt (HINT: de ziekenhuis-opname doet het hem over het algemeen...), volgens jou ben je dan toch voor het leven beschermt? Waarom dan nog titeren? Echt, ik begrijp volledig niet welke kant je op wil....

de vraag ging over het feit wat als mijn kind zou gaan studeren. Die heeft dan de leeftijd om zelf te kiezen wat ze doet... en aan de hand van titers kan ze dan beter bepalen of zij zelf alsnog zou willen enten voor de ziektes welke ze niet heeft doorlopen.

De ziektes die er zijn geweest en opgevallen ;-) hoeven uiteraard niet getiterd te worden.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:19

Maxima_S schreef:
Citaat:

_O- _O- _O- _O-

Dat heeft een jongen van een jaar of 18 (was ie toen) eens gedaan. Was er vast van overtuigd dat hij geen vaccinaties nodig had....... :')

knul kreeg de schrik van zijn leven, want bleek dus totaal geen antistoffen te hebben. Wat ook logisch was, want hij was niet gevaccineerd en dankzij heel vriendelijke, verantwoordelijke, verstandige mensen om hem heen nooit ziek geworden.......

knul heeft zich onmiddellijk voor alles laten prikken, en netjes na een paar maanden laten herhalen ook.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:21

Maxima_S schreef:
de vraag ging over het feit wat als mijn kind zou gaan studeren. Die heeft dan de leeftijd om zelf te kiezen wat ze doet... en aan de hand van titers kan ze dan beter bepalen of zij zelf alsnog zou willen enten voor de ziektes welke ze niet heeft doorlopen.

De ziektes die er zijn geweest en opgevallen ;-) hoeven uiteraard niet getiterd te worden.

Dat is niet hoe een titerbepaling werkt :+