Maxima_S schreef:maar blijkbaar draait de wereld dan wel om mensen die, om wat voor reden dan ook, een zwak immuunsysteem hebben.....
Ja, idd. Zodat er geen mensen doodgaan bij wie dat heel simpel te voorkomen geweest was.
Maxima_S schreef:En moet je bereid zijn om de mensen, die leven met kinderen met vaccinatie schade, ook als het zogenaamd "onbewezen" is (ik noem het liever doofpot, maar wacht de reactie van Blokhuis nog even af), te offeren. Want 100% zeker is het nooit en allergische reacties zijn mogelijk maar dat is dan ineens wel acceptabel?
Ik vond het voor mezelf idd acceptabel. Ik word namelijk liever ziek van een vaccin (en ik ben echt heel ziek geweest) dan dat ik doodga aan de onverdunde versie. Wat ik overigens al 2 keer eerder heb gezegd, dus waarom je hier nu weer mee komt is me een raadsel. Mijn alternatief was namelijk doodgaan. Is ook niet iets wat in de doofpot gaat hoor, de meeste mensen zijn er heel open over.
Maxima_S schreef:Meten met twee maten vind ik dat.
Hoe is dat meten met 2 maten exact? Ik zie je punt niet helemaal geloof ik.
Het alternatief voor vaccineren is dat er een heleboel kindjes een zinloze dood sterven, op vrij gruwelijke wijze ook nog, en ouders met onvoorstelbaar leed, die daar nooit meer overheen komen. Ik weet niet of jij weleens mensen mee hebt gemaakt, die een kind zijn verloren? Ik wel. Ze komen er echt nooit meer overheen, en het verdriet en de pijn is zo diep, en zo onvoorstelbaar, dat ik niet begrijp dat je daar zo laconiek over doet.
Het alternatief voor ziek worden van een vaccinatie is doodgaan van de echte ziekte, als je al ziek wordt van de prik, moet je nagaan hoe ziek je wordt van de onverdunde versie...... oh, en ik had kinkhoest. Weleens een baby gezien die niet kan hoesten, omdat die daar de kracht niet voor heeft?
Hoe is dat meten met 2 maten? Weegt ziek worden en weer beter worden op tegen doodgaan of permanente schade van een gruwelijke ziekte?
Maxima_S schreef:Ik ben ervan overtuigd dat we (in het geval van mazelen in elk geval) beter af zijn een goede bescherming van moeder op kind verkregen door het doormaken van de ziekte.
In dat geval was ik er niet meer geweest.
Maxima_S schreef:En het is niet zo dat mensen met een zwak immuun systeem alleen maar gevaar lopen door een kinder ziekte.... die kunnen ook van virussen welke gewoon in de lucht hangen ziek worden of een zieke volwassene. Om dat dan allemaal te gooien op de niet gevaccineerde kinderen is ook behoorlijk overdreven.
Nee, maar dat gevaar is wel veel groter als die ziektes vrij spel hebben omdat niemand vaccineert, en van een griep kun je ook best ziek worden, maar difterie of tetanus is toch net ff wat beroerder dan een griepje.
Maxima_S schreef:chanicha schreef:Maxima_S en wat als er nu een baby overlijdt door jouw kind dat door jouw beslissing niet ingeënt is?
Ik vind jouw idee van inenten erg egoïstisch, je denkt aan jezelf maar niet aan anderen want dat maakt allemaal niet uit want dan hebben ze een zwak immuunsysteem maar wat denk je van mensen die ziek zijn en waarbij hun afweer slecht is!
zie vorige post... deze stelling is zo enorm uit zijn verband getrokken, ik mag hopen dat je dat zelf ook ziet.
........ zei iemand die zelf alles uit zijn verband trekt........
Maxima_S schreef:prima idee, poetsen doe ik genoeg maar zeker niet overmatig en titeren lijkt me in veel gevallen zinvol
Je moet wel eerst vaccineren voordat titeren uberhaupt zin heeft. Ik realiseer me dat het een klein en onbelangrijk detail is, maar toch he, maar toch.......