Van een bultje, naar nooit meer beter...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 23:25

Hij is er heel blij mee mala, echt super lief <3
Hij doet het nog steeds heel goed! Gister moest ballon mee naar bed, maar dat lukt nooit natuurlijk :+
Uiteindelijk aan de beer vastgeplakt zodat die in ze bed kon slapen haha.

Hier is het op moment best rustig, vriendlief gaat eigenlijk op het moment best goed.
Wel nog pijn hier en daar, maar hij is al wel weer wat meer uit bed.
De studie waar hij eventueel nog aan mee had kunnen doen kan hij niet aan mee doen.
Daar had die een bepaald dna iets van in zijn bloed moeten hebben, Maar dat heeft hij niet.
Dus dat was wel weer even een hele domper..

Voorderest is de R weer in de maand, dus allemaal weer lekker onder de griep :+ dus momenteel liggen we met zijn 3en in bed haha.

Super lief weer het virtuele bloemetje <3 <3

Wel hebben we goedkeuring gekregen voor een invalide kaart, dat is wel heel Fijn! Zo kunnen we toch af en toe wat meer, omdat lopen toch een hele opgave is en blijft, word het zo ietsjes makkelijker.

De 16e hebben we een verrassing, ik heb echt geeeen idee Wat, het enigste wat we te horen hebben gekregen dat we niet thuis slapen, echt super lief! Volgens mij iets van vrienden en familie haha.
De vakantie is geboekt voor 24 september naar de Ardennen, daar kijken we ook heel erg naar uit!

Vandaag de auto van vriendlief te koop gezet, hij baalt als een stekker.. Maar het is wel het beste.
Die auto kost hartstikke veel aan wegenbelasting en verzekering, en staat altijd voor de deur, gewoon zonde geld.. maar snap hem ook wel dat dit een lastig stukje voor hem is.
Maar goed dit soort dingen moeten eenmaal wel geregeld worden.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:22

Wat dubbel allemaal zeg... gelukkig ook wat leuke dingetjes op stapel!
Hopelijk knappen jullie snel weer op van de griep.
Echt ongelooflijk knap hoe sterk jij over komt TS.

luuntje

Re: Van een bultje, naar nooit meer beter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:22

Wat moeilijk voor je vriend dat zijn auto te koop staat.
Het scheelt veel geld, maar betekent ook dat rijden niet meer gaat en dat is rot.

Gelukkig ook leuke uitjes deze maand.

Bij de thuiszorgwinkel kan je rolstoelen en scootmobielen lenen/huren, is dat iets voor je vriend?

leestmeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:39

luuntje schreef:
Wat moeilijk voor je vriend dat zijn auto te koop staat.
Het scheelt veel geld, maar betekent ook dat rijden niet meer gaat en dat is rot.

Gelukkig ook leuke uitjes deze maand.

Bij de thuiszorgwinkel kan je rolstoelen en scootmobielen lenen/huren, is dat iets voor je vriend?

En evt. kan de WMO van de gemeente hierin ook nog iets betekenen.
Maar thuiszorgwinkel is sneller.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:34

Idd. het WMO van de gemeente is er voor om hulp te bieden.Mijn broer had ook een scootmobiel gekregen de laatste weken,toen hij erom vroeg.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:48

Moeilijk voor hem om zijn auto weg te doen. Je kan de auto ook schorsen, dan betaal je geen belasting en verzekering meer, maar dan moet hij niet zichtbaar vanaf de openbare weg gestald staan. Met schorsen ben je direct van de kosten af.

Voorziening van de WMO is beter dan via thuiszorg omdat die van de WMO beter individueel afgesteld kunnen worden. Nadeel is wel de procedures en de levertijd, maar die kan ja opvangen met een exemplaar van thuiszorg.
Een rolstoel of scootmobiel zal best een drempel zijn, maar hij krijgt er veel mobiliteit voor terug.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:05

Ik moet de hele tijd aan jullie denken... :(:) maar je komt inderdaad enorm sterk over en die stomme dingen zoals auto moeten nu eenmaal geregeld worden. Heb jij zelf ook een auto?

Klote van die studie.. jeetje tegenvaller.. je blijft toch hoop houden en wij hopen allemaal met jullie mee. Hopen dat de griep gauw over is, dat kon er ook nog wel bij.

Wat super leuk die verrassing. Ik ben ook wel benieuwd!

Fijn dat jullie even er tussen uitgaan met jullie gezinnetje. Waar gaan jullie naar toe als ik vragen mag? Ik woon daar ook ergens :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 14:33

Hoi allemaal!

Zo ik ben weer terug op aarde, griep begint weer aardig weg te trekken.

De auto is verkocht :) hij stond er achteraf ook wel achter.
We hadden 2 auto's voor de deur terwijl we allebei amper auto rijden, gewoon zonde geld dus!

Rolstoel of scootmobiel is gelukkig nog niet aan de orde, lopen lukt nog wel, alleen sommige dagen vaak wat lastiger.
En zeker vaak met grote parkeerplaatsen ect is dit vaak een dingetje.

We gaan naar vencimont coentjuh :)

Voorderest is het hier op het moment best rustig. Vriendlief voelt zich redelijk goed gelukkig!
Is ook alweer anderhalve week terug op de volledige dosis van de remmers.
En dat gaat tot nu toe best goed gelukkig.

De komende maand dus als alles goed blijft gaan weinig ziekenhuizen.
1 oktober weer een scan, en dan 5 oktober de uitslag.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:58

Toch spannend weer begin oktober. Fijn van de auto!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 09:39

Fijn dat het relatief goed gaat.
Als een scootmobiel niet nodig is, des te beter.

Overigens aanvragen via WMO kunnen lang duren.
Ook betaal je een eigen bijdrage voor sommige producten. Die bijdrage is afhankelijk van je inkomen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:52

Dan is de auto best snel verkocht, dat is fijn.

Ah dat ligt niet bij mij in de buurt, de Ardennen zijn groot he.

Nu lekker focussen op de verrassing a.s. zondag?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 23:42

Gister alweer een jaar geleden dat we voor het eerst naar de huisarts gingen met een stom bultje.
Wat is er in dit afgelopen jaar toch bizar veel veranderd.
Vorig jaar rond deze tijd wisten we nog eigenlijk helemaal van niks natuurlijk.
Wat zal ik toch graag weer eventjes 1 dag in die rustige tijd terug willen stappen.
Gewoon leuk leven, geen zorgen, en vooral gewoon "normaal"
Denk dat het sinds die dag geen ene dag meer normaal is geweest.

Vriendlief voelt zich nu goed, en dat is wel echt even super fijn.
Gewoon genieten en genieten.
Wel bekruipt me de laatste dagen heel veel het gevoel, dat mijn leven zo verschrikkelijk leeg zal zijn zonder hem :(
Als ik dan zo naar ons kijk, Hoe we elkaar op alles aanvullen, en hoe we aan de andere kant juist echt totaal verschillend zijn.
Gister waren we bijvoorbeeld film aan het kijken, na 2 uur kwamen we tot de heldere ontdekking dat de film al 2 uur op pauze staat, en we alleen maar kletsen zijn.
En dan nog niet eens over vervelende dingen ect, gewoon over van alles en nog wat.
Dat ukkepuk vanavond ineens in de woonkamer stond, en vriendlief inene opstaat en een tent gaat maken van bamboestokken en een kleed :+
Hoe ik hem ook echt af en toe een vreselijk rotjong kan vinden, omdat die weer eens kwijt is terwijl het eten om 6 uur klaarstaat.

Maarja denk ook dat we bij deze gevoelens maar zo min mogelijk stil moeten staan, zeker omdat we juist nú moeten genieten, maar het zal zo zwaar worden als het zover is.

Inderdaad aankomende zondag, *\o/* ben heel benieuwd haha

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 07:19

Snap die gevoelens helemaal.
Gelukkihlg is het bij ons (nog) niet aan de orde..maar zou mijn man ook vreselijk missen. Je bent niets voor niets met hem samen.

Sterkte.

Geniet van de aankomende tijd!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:10

wow een jaar...jeetje kan me nog goed herinneren dat k dit topic voor het eerst las. en steeds gevolgd hebt. Jullie leven in een zee van emoties en zijn al veel heen en weer geslingerd. Hoe jij typt raakt me, las bovenstaande met tranen in mijn ogen als ik dan lees hoe je onbewust even vooruit kijkt. Ik hoop voor jullie dat jullie mooie herinneringen mogen maken en idd vooral genieten.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:00

Een jaar geleden alweer...
Ik moet eerlijk zeggen dat jouw topic toch best impact heeft op mij.

Ik lees het vaak vol ontroering, maar ook met bewondering over hoe sterk jij wel niet bent! En soms, zoals nu met een lach, over het stukje dat hij een "rotjong" is als het eten klaar staat en hij niet te bekennen is. :')
Jouw topic heeft er bij mij wel voor gezorgd dat ik wat meer in het 6nú leef ipv de toekomst. Ik bleef maar rennen en plannen zeg maar.

Natuurlijk hadden we allemaal liever dit topic niet gehad, maar ik wil je toch bedanken dat je dit allemaal zo open en eerlijk met ons deelt. Heel bijzonder.

Ik wens jullie zondag een ongelooflijk fijne dag toe, hopelijk kun je die dag toevoegen aan de andere dagen met een gouden randje.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 16:12

Hoi allemaal!
Super lief jullie reacties :(:)
Het doet mij heel goed dat er mensen zijn die het positieve uit deze rot situatie halen.
Dat het leven niet altijd maar vanzelfsprekend is, en dat elke dag echt een mooie dag is.
Het valt me dan ook op dat als ik sochtends op het schoolplein sta, er zoveel mensen chago zijn.
Dan denk ik mens.. lach toch gewoon, zelfs een doodnormale goedenmorgen is al zo lastig.
Wees blij dat wij er allemaal nog kunnen staan, ook al is het leven behoorlijk k*t af en toe.

Wij hebben echt een hele leuke verrassing gehad zondag!
Met alle vrienden en familie een dagje uit geweest, lekker gegeten.
En wij lekker met z'n 3tjes een hotelletje gepakt, heerlijk!

Vriendlief is alleen weer behoorlijk ziek, weer 40 graden koorts, dus echt behoorlijk kl*te dit.
Was zaterdag al, toen even die pillen een dag niet genomen.
Zodat die zondag tenminste een beetje fit was.
Maandag weer begonnen en vandaag weer heel beroerd.
We moeten aankomende maandag natuurlijk op vakantie, dus nu met de arts afgesproken dat we tot zaterdag pauze inlassen van de pillen.
Mocht het op vakantie niet goed gaan, dan na de vakantie weer beginnen.
Dus ja voor nu maar weer hopen op wat verbetering...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 17:25

Wat een leuke verrassing! Klinkt heerlijk!
Wat balen dat het nu weer minder gaat ;(
Sterkte!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 17:30

Nog altijd even sprakeloos als in het begin... toch wilde ik even een berichtje doen... om te laten weten dat er ook van hieruut aan jullie gedacht wordt :)

Enne manlief... zorg je dat je rond etenstijd thuis bent ~~}>

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:03

Wat fijn dat jullie zo'n gaaf weekend gehad hebben!
Wel enorm klote dat het nu weer zoveel minder gaat zeg... Ik ga duimen dat jullie toch een hele fijne vakantie zullen hebben en dat je vriend zich gauw weer een stuk beter voelt!
Dikke knuffel!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 06:24

Ik ken het, mijn schoonmoeder heeft ook 5 dagen in het ziekenhuis gelegen ivm met koorts door de pillen.
Ze heeft nu een ander merk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:26

Dat leuke weekend neemt niemand jullie meer af.
Hopelijk knapt je vriend een beetje op.
Zo ziek zijn en flinke koorts hebben is niks.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:44

Ja de hele wereld maakt zich druk om alles, maar dat zijn vaak geen belangrijke dingen, ik herken het heel erg in hoe jij schrijft. Waarschijnlijk omdat wij het zelf ook hebben meegemaakt. Je wordt even op feiten gedrukt. Enorm rot voor jou/jullie dat je daar mee geconfronteerd wordt zo op het schoolplein. Die mensen zouden zich dan ook in moeten houden - zou je denken (of weten ze niet van jouw situatie). Ook voor mij heel herkenbaar. Één van mijn beste collega's die altijd zwak ziek en misselijk was en dat altijd met de hele afdeling moest delen. Maar ondertussen lag mijn vriend wel te "tanken" (chemo). Wie is hier nou ziek, dacht ik dan bij mezelf. Sorry dat ik mijn verhaal deel in jouw topic, maar ook een beetje om te vertellen hoe ik het heb ervaren en dat mensen dus echt niet altijd nadenken met wat ze zeggen, wat ook best erg is.

Fijn om te horen dat het weekend zo goed geslaagd was. Lekker even Quality Time met vrienden en familie en daarna lekker bijkomen in hotel.

Ik hoop dat je vriend zich gauw beter voelt en jullie een fijne tijd zullen hebben in de prachtige Ardennen.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:15

Fijn te horen dat jullie een mooie zondag hadden. Ik wens jullie ook een hele mooie vakantie toe! Geniet van het samen zijn.

Heel veel sterkte en kracht toegewenst! :(:)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 15:20

Reageer straks even uitgebreider,
Mag eigenlijk nog niet heel veel zeggen haha
Maar we hebben een trouwdatum gepland *\o/*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:23

Gefeliciteerd! Wat leuk! *\o/*