[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:42

Shanna schreef:
Chemisch en henna reageert op elkaar, daar moet je minimaal 6 tot 8 weken tussen laten zitten. Om die reden zou ik dat dus al niet doen. Er is ook bruine en zwarte henna he! Als je het een hele nacht laat intrekken (minimaal 8 uur) zou je het wel kunnen proberen lijkt mij! Al weet ik niet of zwart zo lang mag blijven zitten, donker rood en bruin kan geen kwaad.

Zwarte henna durf ik niet aan omdat daar indigo in zit, dat heb ik eerder gedaan en daar werd mijn haar groen van.
Een nacht met henna slapen ben ik gewend dus dat zal geen probleem zijn. :=
Ik zag dat Lush ook bruine henna verkoopt dus ik denk dat ik die gok dan maar ga wagen. Met het risico dat ik maandag als clown voor de klas sta.

Frummels

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:43

Ben erg benieuwd hoe het wordt! Plaats je een foto? :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:45

Ik zal jullie op de hoogte houden. :j
Voor hetzelfde geld krabbel ik straks terug hoor, dat zie ik ook nog wel gebeuren. :o

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:06

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik eerst mijn sh*tload aan zilvershampoo moet opmaken voor ik verdere beslissingen neem over wel of niet verven. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:11

Hahaha dat had ik toen ook! Eerst mn blond/ grijs producten opmaken voor ik ging verven, en toen eerst chemisch verven want eenmaal terug aan de henna ga ik er niet meer van af. Dus nu heb ik paars wat uitspoelt tot oud roze. En ik vind het geweldig! En de kappers ook haha! :D
Gister nog tips gekregen hoe ik het kan bijverven zonder te gaan stapelen, zodat het oud roze ook zo blijft! :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:22

Shanna schreef:
Hahaha dat had ik toen ook! Eerst mn blond/ grijs producten opmaken voor ik ging verven, en toen eerst chemisch verven want eenmaal terug aan de henna ga ik er niet meer van af. Dus nu heb ik paars wat uitspoelt tot oud roze. En ik vind het geweldig! En de kappers ook haha! :D
Gister nog tips gekregen hoe ik het kan bijverven zonder te gaan stapelen, zodat het oud roze ook zo blijft! :D

Dat vraagt om een foto, natuurlijk. ;)

Ik heb destijds een liter zilvershampoo gekocht, echt heel goede en daar heb ik net de helft van op dus ik vind het zonder om die weg te gooien. En op deze manier kan ik mezelf mooi nog even wat denktijd geven.

Ik heb al wat foto's terug zitten kijken van mijn hennatijd en dat was toch wel errug gaaf. Hoewel ik het nu wel wat meer richting kastanje zou willen, het was destijds op den duur wel heel knalrood en dat was als begin-twintiger heel tof maar helaas ben ik inmiddels ook wat jaartjes ouder en daar mag dus wel een wat 'volwassener' kleurtje bij. :o

Dit was 6 jaar geleden, ik krijg echt heimwee naar mijn lange, rode haar als ik dit zo zie. -O- (en zin in een suikerspin)
Afbeelding

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 22:12

Jolien87 schreef:
Shanna schreef:
Chemisch en henna reageert op elkaar, daar moet je minimaal 6 tot 8 weken tussen laten zitten. Om die reden zou ik dat dus al niet doen. Er is ook bruine en zwarte henna he! Als je het een hele nacht laat intrekken (minimaal 8 uur) zou je het wel kunnen proberen lijkt mij! Al weet ik niet of zwart zo lang mag blijven zitten, donker rood en bruin kan geen kwaad.

Zwarte henna durf ik niet aan omdat daar indigo in zit, dat heb ik eerder gedaan en daar werd mijn haar groen van.
Een nacht met henna slapen ben ik gewend dus dat zal geen probleem zijn. :=
Ik zag dat Lush ook bruine henna verkoopt dus ik denk dat ik die gok dan maar ga wagen. Met het risico dat ik maandag als clown voor de klas sta.

Ik heb die henna van lush geprobeerd en die werkt ook echt wel goed hoor,maar het gaat er wel vrij snel uit en het geeft echt een enorme rommel in je douche, het is vet spul, krijg je er alleen uit met heel veel boenen.

Ik zou dus normale henna kopen en dat kan ook gewoon op blond haar, heb ik ook gedaan en dat ging prima. Je hebt alleen kans dat het dan wel heel fel wordt. Daarom zou ik er dan gewoon een derde of de helft bruine henna doorheen doen. Ik doe ook standaard een derde bruine henna erbij en dat geeft de beste kleur voor mij.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:40

Thans Marlis en Pepper!

Helaas gaat er over een maand weer een stuk vanaf :(

Yonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:29

Afbeelding

Ik zit er aan te denken mn haar deze kleur te verven.. wat vinden jullie?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:38

Heel erg tof. Wat voor kleur is dat? Ik zou dat wel in combinatie met een balayage willen. :)

Yonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:37

Iris82 schreef:
Heel erg tof. Wat voor kleur is dat? Ik zou dat wel in combinatie met een balayage willen. :)

Ik zocht op caramel blond :D

Heb nu dit:

Afbeelding

Zou het me staan denk je?

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:48

Heb je een koele of een warme huidskleur? Het zal denk ik bij beide wel kunnen, maar het mooiste bij warme huidskleur :)

Yonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:39

E_J schreef:
Heb je een koele of een warme huidskleur? Het zal denk ik bij beide wel kunnen, maar het mooiste bij warme huidskleur :)

Hangt van het seizoen af _O-

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:28

Ik denk dat dat wel een paar keer verven gaat kosten voordat je die kleur krijgt Yonah! Vooral met rood blijf je vaak nog een beetje gloed zien.

Een tip: zoek wel een hele goeie kapper! Toen ik rood haar had deed ik het gewoon lekker zelf maar om te voorkomen dat het oranje werd (of met bosjes uitviel haha) toch maar een goede kapster gezocht!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:33

E_J schreef:

Beetje domme vraag, maar hoe weet je dat ? Dat heeft toch met je ondertoon van je huid te maken ? Geel of blauw ? Maar ????

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:54

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:21

Inderdaad gewoon testen met wat ze op de site zeggen die Yasmine stuurde! Bij mij zie je het bijvoorbeeld ontzettend goed op mijn handen; blauwe aders en een rozige ondertoon - dus koel :j
Afbeelding
Ik ben ook in de Hema een contour product tegengekomen waarvan ze dus 2 verschillende varianten hebben. 1 voor warme huid en 1 voor koele. Dus als je er echt niet uitkomt kan je die eens swatchen om te kijken welke beter bij jouw huid past ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:28

Ik denk dat het je supergaaf zal staan. Vooral in combinatie met je ogen. :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:29

Dat denk ik ook!

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:51

Hooihooi,
Volgensmij is dit forum voor haar-verf experts dus als het mag vraag ik even als 'groentje' een vraag die mij nu al een tijdje dwars ligt:
Ik ga over ruim 2 weken op vakantie naar een eiland van griekenland en wil dan natuurlijk graag zwemmen in de zee/het zwembad. Maar, ik heb mijn haar ik denk nu 2 keer geverfd naar zwart/donkerbruin in een klein half jaar. Heb in de tussentijd ook niet meer een andere haarkleur gehad. Ik heb nu weer enorm veel uitgroei dus wil het deze week weer opnieuw verven (elke keer zelfde merk/kleur). Ik doe dit zelf dus advies vragen bij de kapper word m niet. Ook vragen aan de kapper als ik een normale afspraak heb gaat niet lukken want ik heb een thuiskapper die om de 3/4 maanden komt (binnenkort dus niet, of iig niet voor de vakantie). Nou ben ik dus bang dat het door het chloor in het zwembad of het zout in de zee etc. aangetast gaat worden. Lichter door de zon weet ik, maar kan het ook helemaal weg gaan/kale plekken veroorzaken of gewoon niet mooi meer worden door zwemmen? Ik ben van nature blond en heb een normale lengte haar (ongeveer tot mijn ellebogen). Ik gebruik permanente verf
Alvast bedankt!

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:55

Ik heb vannochtend Mn haar gewassen want ik reed gisteravond alleen gisteravond voelde ik me te belabberd om te douchen. Maar vandaag weer gereden en veel haarlak in Mn haar dus wil eigenlijk weer wassen. Kan dit kwaad? Ik was met petal fresh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:01

Zwemmen kan prima hoor! Misschien kan je dan beter na de vakantie verven Want het zal wel snel vervagen door het zwemmen. Maar tot je ellebogen vind ik niet normale lengte hoor :oo dat is wel echt lang!

2 x op 1 dag wassen kan best voor een keer, wat moet dat moet en zolang je er geen gewoonte van maakt kan het ook niet echt kwaad volgens mij.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:12

Kale plekken zal je er niet van krijgen :P Maar houd er rekening mee dat het zout en chloor de kleur wel doet vervagen. Ik ben ooit een paar weken op reis gegaan toen ik net mijn haar bruin had geverfd en kwam na een paar keer in de zee zwemmen met een veel lichtere kleur terug.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:35

Vervagen vind ik niet erg, een lichte bruine kleur voor de vakantie vind ik opzich wel mooi juist. :) Verven moet wel echt, want mijn uitgroei is enorm. (blond van nature dus lijken op kale plekken) Maar je krijgt van zwemmen dus geen extra uitgroei ofzo (naast de normale snelheid van uitgroei krijgen natuurlijk) alleen een lichtere kleur?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:44

Neuh, je haar zal niet opeens 3 cm groeien omdat je bent gaan zwemmen hoor. :D Bij mij werd het alleen echt heel veel lichter op vakantie. :)

Dit was bij mij ongeveer 10 dagen voor mijn vakantie:
Afbeelding
En dit de een na laatste dag van de vakantie :+
Afbeelding