Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:58

Iedereen is goed bezig zo te lezen *\o/*

Jolien, je gaat hartstikke lekker joh! Houd vol!

Wat doe jij aan een hoop toffe runs mee supervixen. Werkt vast ook motiverend, als je echt naar een evenement toe werkt. Zou voor mij ook wel een goeie zijn, alleen ik heb een grafhekel aan hardlopen. Maar dat verandert misschien wel nu ik wat minder tiet meesjouw!

Hier alles goed, het herstel loopt vlot. Al een paar dagen geen scherpe pijn meer, en slik dus ook geen pijnstillers meer, omdat ik het in dit stadium belangrijk vind goed te voelen wat ik aan kan. Slik alleen een paar mg melatonine om makkelijker in slaap te komen en dieper te slapen. Wel heb ik enorme jeuk! Maar dat lijkt me een goed teken. Ik blijf streng voor mezelf en houd me netjes aan het dokters voorschrift. Handelingen als haren wassen en verband verwisselen bijvoorbeeld zijn best vermoeiend dus ik probeer niks wat niet broodnodig is. Wel verveel ik me te pletter en kom mezelf echt tegen met eten. Het is zó moeilijk nu om niet te snaaien, en die drang komt echt puur uit verveling. Ik kan veel opvangen met snoepgroentes en een paar rauwe amandelen (max 15 per dag), en door kleine maaltijden te verspreiden over de dag, maar ik ben toch al een beetje aangekomen, ik weeg nl even veel als voor de operatie. Is natuurlijk ook vocht, maar toch. Morgen ga ik voor het eerst een stukje wandelen, en dat rustig aan uitbreiden, want ik ben anders echt bang dat het uit de hand gaat lopen. Als het goed gaat allemaal wil ik gewoon dagelijks een uur gaan lopen (zodra de buitenste wonden zijn genezen) anders word ik gek denk ik.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 23:08

Ben ook geen hardloper :n

Volgens mij is je herstel al een heel eind op de goede weg Bambolina. Wandelen is een goed begin. Makkelijk aanpasbaar, goed voor je basisconditie en doorbloeding en nauwelijks belastend voor je bovenlijf.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 06:31

Irkoontje schreef:
Supervixen schreef:
Leuk! De mudmasters heb ik in het voorjaar gedaan, ook de 6km. Water was toen zó ontzettend koud!!

Dat zal nu wel wat meevallen denk ik, maar hoe is t jou bevallen?

Prima, maar wel erg massaal. Ik vond hem minder pittig dan de strong viking. Gewoon een leuke instap obstacle run.

Travellust

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:04

Jolien87, dank je :) Doel is om weer strak te worden voor vakantie wat over 3 maanden al is. En wil eigenlijk eens trainen naar een bikini fitness wedstrijd.

Ik had afgelopen vrijdag een training staan, ben zaterdagochtend nog geweest om een andere spiergroep te trainen, 's avonds een feestje gehad en door de drankjes aardig los en zondagochtend kon ik bed niet uit komen door de hevige spierpijn, kon amper lopen :')
Maar had die avond ervoor beloofd mee te gaan fietsen dus gisteren nog 21 km op de mtb gezeten. Toen was ik gisteravond echt gesloopt.

Vanmorgen ging het al beter met opstaan dus vanavond gewoon trainen. Morgen rustdag

Komt goed met je hoor, 1,7 kg is toch dat het wat met je lichaam gedaan heeft, je bent niet stil blijven staan! Doe je ook centimeters meten?

Supervixen, wauw dat zijn lekkere kilometers om te lopen zeg!

Bambolina, fijn dat je herstel soepel verloopt. En als je straks weer meer kunt doen ben je zo die kilo's kwijt joh :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:03

Fijn dat herstel vlot gaat bambolina!

Ik ga morgen weer naar sportschool. En dan dan donderdag weer. Vrijdag tot en met maandag zit ik in Berlijn.

Ik moet mijzelf ook maar eens opmeten. Heb idee dat ik wel strakker word. Maar op de weegschaal zie ik weinig verschil.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:01

Wegen doe ik amper, meten doe ik wel. Is veel fijner :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 16:39

Poiuytrewq, hoe was Duinrell? Ik ben daar werkelijk nog nooit geweest maar vraag me af hoe leuk het is voor volwassenen.

Renske, succes met je Burn les, of heb je hem er al op zitten?
Een goede trainer kan echt een enorm verschil maken.

SV, je loopt nogal wat runs zeg, wel tof! Ik denk dat een run in plaats van een dag sportschool een prima vervanging is. ;)

Irkoontje, gaaf zeg! Wel foto's delen he. :P

Bambolina, kun je niet haken ofzo? Dan hoef je in ieder geval niets niks te doen en dan heb je wel wat om handen. Het is wel fijn dat het herstel zo voorspoedig verloopt, voor je het weet ben je weer up and running.
Bedankt voor je lieve reactie. :)

gribaldi, spierpijn is echt niet tof. :(:) Wij hebben vrijdag een stuk zwaarder getraind maar daar hadden we achteraf wel flink spijt van aangezien we zaterdag vrienden gingen helpen verhuizen. :=
vrijdag heb ik naast het wegen ook voor het eerst gemeten, achteraf heb ik er een beetje spijt van dat ik dat niet direct heb gedaan want ik merk aan mijn broekriem dat er echt wel een paar centimeters van mijn buik af zijn.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:44

Ik heb vandaag met mijn zieke hoofd wel gesport. Vorige week niet geweest ivm geen tijd en cursus van het werk, vrijdag ziek geworden, maar toch geprobeerd, 40 minuten vol kunnen maken :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:49

Pas je wel op dat je je lijf dan niet teveel belast?

Ja Jolien ik loop veel runs! Heb er veel plezier in en je bent lekker buiten in beweging. Ik doe daarom bijna nooit cardio in de sportschool, alleen kracht. Loop al drie keer per week hard, dat is genoeg cardio voor mij :P .

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:50

Nee hoor heb heerlijk rustig aangedaan, voelde mij na 4 minuten crosstrainer wel een aangespoelde walrus :+ Voelde mij toen ik thuis kwam echt op, maar uurtje met een kop thee en een boek op de bank gezeten en voel mij nu alweer een stuk beter dan voor ik ging sporten :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:00

Gelukkig!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:20

Als je echt koorts hebt is sporten nog gevaarlijk ook.
Geloof dat de regel de keel is.
Tot de keel last wel sporten. Lager niet sporten.
Dus met hoofdpijn wel, maar met dikke hoestklachten niet.
(Als je geen koorts hebt)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:25

Ik mag om 7 uur vanavond jolien.
Daarna nog een buikspierkwartiertje en dan kan je mij opvegen denk ik. :')
Heb al licht spierpijn van de bootcamp van gisteren.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:39

Nou Jolien ik het is het reisje vanuit Almere niet waard hoor haha. Het was heel gezellig en we hadden mooi weer maar het is niet zo heel groot, en mijn kids zijn nog te klein voor de meeste dingen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:40

Needje schreef:
Als je echt koorts hebt is sporten nog gevaarlijk ook.
Geloof dat de regel de keel is.
Tot de keel last wel sporten. Lager niet sporten.
Dus met hoofdpijn wel, maar met dikke hoestklachten niet.
(Als je geen koorts hebt)

Nooit geweten.
Met hoofdpijn kan ik echt geen kracht zetten ook :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:43

Ik überhaupt niet :') :') :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:25

Niet echt bijgelezen. Geen sportschool vandaag heb mijn eigen bootcamp gehad in de tuin %) 26 stoeptegels twee keer in handen gehad waarvna een keer verplaatst naar anderekant van de tuin en 23 tuinpalem vol water in tweeen gezaagd en twee keer in handen gehad ook. In totaal 120 kilo snoeihout en 230 kilo tuinhout afgevoerd, los van de stoeptegels dus. Rug schouder alles doet zo n zeer. Ga nu snel in een heet bad liggen. Auwch

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:33

Thanks allemaal! Heb geen koorts. Morgen dagje rust. Woensdag ook veel rust en hopen donderdag helemaal fit voor de tv opnames.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:38

Needje schreef:
Ik überhaupt niet :') :') :')

:')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:48

Pfoe Karuna.
Moet je nog veel in de tuin doen?

Komt vast goed Jeanine

Ik morgen weer trainen. Niet schema. Dus even vogelen qua gewichten enzo.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:51

Pfoeh het was echt druk in de sportschool! Wel mijn rondje kracht gedaan en toch maar even 20min de variotrainer meegepakt.
Voor burpees had ik nog teveel lood in mijn benen van de trail van gisteren, dus kwam niet verder dan 15.

Karuna even lekker rustig aan doen dan maar!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:26

Zo karuna, dat is ook een flinke work out geweest!

Hier zit de les er weer op, was lekker pittig.
Voelde mijn beenspieren al van gisteren, ik wil niet weten hoe het morgen gaat voelen. :')

Maar echt lekker gesport. :j

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:11

Lekker bezig karuna!

Beterschap jeanine!

Succes morgen needje!

Fijn renske! Altijd lekker, spierpijn!

Supervixen, bij mij was het ook druk, maar heb met mn sportmaatje lekker gesport! Merk nu dat ik met kracht weer op of boven de gewichten zit waar ik was gestopt, dus dat is fijn!
Ik ga straks ook het hardlopen weer oppakken, maar daar heb ik ff een duw voor nodig. Dus ik ga een aantal keer personal training volgen bij mn diëtiste, zodat ik het ritme ook weer heb en niet alleen hoef. Ik hen er al een hekel aan, en alleen ga ik gewoon niet (dat is slecht, i know, maar die motivatie heb ik ff niet, en mn sportmaatje ook niet) en straks dat die mud run, en van de herfst ga ik lange afstanden ook weer oppakken, daar is het me nu iets te warm voor. Loop dan zondagochtend met mn buren, en die lopen nu extra vroeg ivm warmte. Ooit wil ik een halve marathon lopen, denk begin volgend jaar

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 06:33

Als je een hekel hebt aan hardlopen lijkt het mij erg lastig om een halve marathon te halen! Samen hardlopen doe ik weinig. Ik vind het heerlijk om lekker met een muziekje op mijn hoofd leeg te maken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 07:37

Ik HAAT hardlopen. :')
Ik kan het gewoon niet.
Dus ik ben er niet mee verder gegaan.
Kreeg ook elke keer weer last van m'n heup enzo als ik meer als 3k liep.
Nu wandel ik wel heel veel. Lekker doorstappen.
Dat gaat beter.