3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yentaah

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:40

Met dit lekkere weer is het wel lastig om van al die ijsjes af te blijven zeg.. Ik heb er al 3 afgeschud :P
Gisteren:
O: Kaasenvelop <3
L: banaan
T: stukje chocola, 3 plakjes worst
A: gevulde pasta met champignons
T: koffie en yoghurt met cruesli

Niet mega gezond maar voor mijn doen een prima lijstje.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:19

De dag begonnen met 2 rijstwafels met kaas.
De rest nog niet gepland. :)
Beweging zit ik op een rustige werkdag vaak rond 12.000 tot 18.000 op een drukkere dag.
Genoeg drinken is nu een beetje een probleem omdat ik blaasproblemen heb en volgende week eerst weer naar de uroloog moet.

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:52

M'n dag ging gisteren zo goed... Tot aan het einde. :+

O: 2 volkoren boterhammen met hüttenkäse en rauwe spinazie
L: pistolet met kipfilet
T: 200 ml magere yoghurt met haver en appel
A: Roerbakgroentemix, gekookte aardappels en vegetarische spinaziekaasfilet.
T: mini mars, mini bounty, een handje chips en een radler.

Uiteindelijk viel de schade nog mee: +/- 1740 kcal.

De planning voor vandaag:
O: 2 volkoren boterhammen met hüttenkäse en een halve avocado
T: 2 rijstwafels
L: appel + sinaasappel
T: 200 ml magere kwark + halve komkommer
A: witlofsalade met appel, aardappelen en een rundervink
T: halve komkommer + zakje wortelen + eventueel nog wat cherrytomaatjes (heb net al even genoeg ingeslagen voor als ik zin heb om te snaaien :D, wat ik gister dus niet in huis had)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:29

Ik heb langzaam mn eetlust (enigszins) terug. Ondanks dat ik weinig at, at ik wel ongezond (hello kfc en pizza en friet ..)

Oeps. Nu weer terug beginnen. Ben nu wel eindelijk onder de 70! 69.5 gok ik zo (dat pijltje is zo moeilijk af te lezen). Dus ben daar blij mee 4kg eraf. Nog 1 te gaan.

Vind het echt heerlijk dat mn broek een beetje slobberig zit nu. Je ziet resultaat. Nu vasthouden want we gaan hier net de winter in.

Lijstje vandaag:
O: yoghurt
L: pasta restjes met eigen gemaakte saus
D: kip fajitas met paprika ui bonen en... beetje sour cream

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:43

Hallo!

Ik heb net vol intresse de op gelezen. En mfp geeft hier aan 12. Terwijl dat de calculator aangeeft dat ik 1890 nodig heb om op gewicht te blijven. Gistee had ik een bbq en heb ik uitgerekend en zat ik op 1700 kal. Wat denk je. 700 gram er aan.
Terwijl als ik rond de 1200 zit zoals mfp aangeeft ik ongeveer 200 gram per dag af kan vallen.

Elk weekend heb ik een cheatmeal. Elk weekend kom ik 1.5kg aan die er tegen de woensdagochtend weging weer af is( ik weeg elke ochtend om te zien wat mijn eet gedrag met mn gewicht doet.

Ik ben gestart met mfp in januari ( 1e maandag) en de 2e week mei was ik min 20. Ik startte op 112.6. Vandaag ben ik 91.7 dacht ik. Terwijl ik vrijdag 90.7 was. Weer een kg erbij door een cheatmeal.
Morgen is die wss weer een eind eraf.

Kortom. Ik hpu erg rekening met alles. Maar zodra ik wat meer eet kom ik aan. Hou ik me aan de 1200 dan val ik af. Zit ik aan 1400 blijf ik gelijk of kom ik zelfs aan.

Door de weeks eet ik 180gr yoghurt met 30 gram muesli, dat doe ik op werkdagen 2x pd. En dan avond eten normaal AVG. Ik werk 3 a 4 dagen. De rest kijk ik even ovv het avondeten wat ik smiddags eet.

Je snapt bij 2x y+m dat ik met wortels en een kipfiletje amper aan de 800 zit. Dus dan pak ik aardappels erbij of een stukje ontbijtkoek of 2 plakjes kipfilet met augurkjes ertussen. Zo speel ik wat en zo snoep ik ook nog eens wat.

Maar nu die 20kg eraf zijn word het lastige. Naast werk en een baby doe ik alleen snelwandelen met de hond en vaak 2x pw een lang eind met kinderwagen van 6km per keer. Verder geen beweging.

Ik wil graag nog 15kg kwijt. Maar op 80 komen zou ik al fijn vinden en ik heb geen tijdsgrens.

Graag kom ik meelezen en kijken wat jullie doen om af te vallen.
Afbeelding

Afbeelding

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:50

Netjes hoor.

Ik denk dat niet elke dag wegen helpt. Je krijgt van 1 cheatmeal niet 1.5 kg vet en die gaat er ook niet binnen 1 dag weer af.

Misschien is het vocht ofzo of hangt het van het noment dat je weegt af.

Zo ben ik sochtends altijd lichter dan in de avond.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:59

Ik weeg altijd smorgens om 7u, na het plassen. In mijn pyama shirt. Elke ochtend.
En natuurlijk is dat vocht ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:14

Dus dan ligt het niet aan 200 kcal meer of minder, wil ik dus zeggen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:48

Ik zou inderdaad ook niet dagelijks wegen. Sta zelf denk ik nog niet eens elke maand op de weegschaal. Al moet ik het momenteel ook niet echt meer van de kg hebben, maar van de spieren/vet verhouding die wijzigt.

Vind 1200 kcal ook wel erg laag. Zal vast wel snel afvallen ja, maar op lange termijn zal het geen voordelen opleveren.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:53

Nagini wat knap dat je alweer probeert te herpakken!

Turbotinker knap dat je zoveel afgevallen bent! Niet teveel op de cijfertjes focussen hoor! Structureel te weinig eten is gewoon slecht voor je lichaam, is natuurlijk leuk als je goed afvalt maar je wilt ook niet allerlei andere problemen krijgen.

Vandaag wordt mn dag zoiets:
O: magere kwark met weetabix
T: 2 vitalu crackers met pindakaas
T2: stukje texelse koek :o
L: volkoren wrap met kipfilet, sla en pesto, kom soep
T: banaan, nectarine
A: gehaktbal, aardappelen en groenten (nog een verrassing welke :') denk sperziebonen )
B: minimaal 10.000 stappen, misschien nog sporten als ik me wat beter ga voelen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:15

Wat zie je er goed uit, TT! Knap zeg!

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:31

Nagini schreef:
Ik heb langzaam mn eetlust (enigszins) terug. Ondanks dat ik weinig at, at ik wel ongezond (hello kfc en pizza en friet ..)

Oeps. Nu weer terug beginnen. Ben nu wel eindelijk onder de 70! 69.5 gok ik zo (dat pijltje is zo moeilijk af te lezen). Dus ben daar blij mee 4kg eraf. Nog 1 te gaan.

Vind het echt heerlijk dat mn broek een beetje slobberig zit nu. Je ziet resultaat. Nu vasthouden want we gaan hier net de winter in.

Lijstje vandaag:
O: yoghurt
L: pasta restjes met eigen gemaakte saus
D: kip fajitas met paprika ui bonen en... beetje sour cream

Hier ook nog even een virtuele knuffel! Hopelijk gaat het snel weer een beetje makkelijker, en als t helpt om in ieder geval te eten, liever kfc dan helemaal niets.

Mijn lijstje van gister:
O: 250 gram Griekse yoghurt 10% vd Jumbo
L: 3 multicorn boterhammen, 2 met cervelaat en 1 met kaas + kom groentesoep
T: Liga Evergreen
T: Liga Fruitkick
A: Salade met biefreepjes en stokbrood (Mams had zich heerlijk uitgesloofd <3 )

Vandaag zal wel weer ongeveer gelijk zijn.
O: 250 gram Griekse yoghurt 10%
T: Liga Evergeen
L: 3 broodjes waarvan 2 met cervelaat en 1 met kaas + kommetje soep van het soort dat de kantine vandaag heeft
T: Fruitbescuits
A: Dat wat m'n broertje kookt.

Meestal kookt m'n broertje niet heel gezond, maar het is ook geen fastfood. Gewoon een nette portie met maten eten dus :)

Gister wel sporten overgeslagen... Hopelijk kan ik mij daar vanavond wel tot toe zetten, en anders sowieso morgen ochtend.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:44

Nagini, al blij dat je wat naar binnen krijgt! En als dat nu even pizza is, achja. Goed dat je het weer oppakt!

TT echt knap dat je al zoveel afgevallen bent!

Beetje druk afgelopen week niet zoveel tijd om te posten. Dus IMANDRA, stukje voor de OP is er beetje bij ingeschoten, maar zal er even tijd voor maken binnekort :P

Vanavond naar concert Linkin Park, net geslaagd, paar dagen met paard op vakantie. Help hoe kom ik deze week gezond door :') ga mijn best doen. Merk ook dat juist nu ik mijn doel bereikt heb qua gewicht het moeilijker is gezond te blijven eten.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:45

Nagini, ook van mij nogmaals een knuffel! Hoop dat je snel je eigen plekje weer hebt, waar je je ook thuis voelt en alles kan laten bezinken :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:51

TT, ik heb je in je andere topic aardig gevolgd. Je hebt echt megawerk verricht, complimenten!
Ik vraag me af of bij jou alles helemaal naar behoren werkt, want je hebt idd aardig wat keren geprobeerd meer te gaan eten, maar zonder succes. Denk dat jij echt individueel advies nodig hebt om te bereiken wat je wil.
Wat ik je wel mee wil geven is om op te letten dat je op een punt komt waar je lijf het afvallen niet meer trekt op zo weinig kcal en je je af moet vragen of dit niet een goed punt is om langzaam weer een tijdje naar onderhoud te kruipen: iede week 50-100kcal toevoegen tot je op een gewicht zit waar je 2 weken lang echt van aan komt en daar dan iets onder te zitten. Anders geeft je lijf er straks echt een keer de brui aan.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:15

Thanks all <3 . Doe mn best.

Anderhalve fajita ziet erin. Wuhhuu. Moet gewoon eten om energie te hebben.. ook al duurt een maaltijd zo'n 3 uur. Kan letterlijk de hele dag slapen anders.

@finnens leuke dingen. Linkin park! Tof. Geniet ervan. :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:19

Gek hè. Wat stress en verdriet met je lijf doet. Hongergevoel weg, maar, je heb gegeten!
Bedankt :D ben benieuwd, eerste keer dat ik ze live zie.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:22

Bedankt allemaal. Dat kcal toevoegen ben ik goed mee bezig geweest. Maar bleef telkens maar aankomen. Dus dat puntje snap ik echt niet. 1200 is idd te laag. Probeer daar ook echt wel boven te zitten, maar het is ook weer eng.

Secredible, ik denk dat je daar idd een punt hebt. Heb ook de verwijzing liggen maar de stap nog niet genomen.

Goldwynn, leuk je hier tegen te komen! Maare, heb jij pondjes teveel dan? Zolang ik me kan herinneren was jij altijd mooi slank?

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:34

TurboTinker schreef:
Goldwynn, leuk je hier tegen te komen! Maare, heb jij pondjes teveel dan? Zolang ik me kan herinneren was jij altijd mooi slank?

Oh nee hoor, dat absoluut niet. Maar ik zit beter in m'n vel als ik een paar kilo lichter ben. Wil niemand tegen z'n schenen schoppen, en dat is ook absoluut m'n bedoeling niet, maar voel me nu eenmaal zelfverzekerder als ik iets lichter ben.

In Korea een kilo of 5 / 6 afgevallen, woog toen ik thuis kwam 60kg denk ik. Ondertussen kom ik in de laatste paar maanden al telkens weer wat aan. Terug naar 60 is mijn doel en ook voornamelijk gewoon gezond eten en letten op hoeveel ik eet. Ook om fitter te worden :).

Op je fb foto's zie je erg goed uit trouwens!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 12:36

finnens schreef:
Nagini, al blij dat je wat naar binnen krijgt! En als dat nu even pizza is, achja. Goed dat je het weer oppakt!

TT echt knap dat je al zoveel afgevallen bent!

Beetje druk afgelopen week niet zoveel tijd om te posten. Dus IMANDRA, stukje voor de OP is er beetje bij ingeschoten, maar zal er even tijd voor maken binnekort :P

Vanavond naar concert Linkin Park, net geslaagd, paar dagen met paard op vakantie. Help hoe kom ik deze week gezond door :') ga mijn best doen. Merk ook dat juist nu ik mijn doel bereikt heb qua gewicht het moeilijker is gezond te blijven eten.

No problem, ben zelf ook megadruk (scriptie inleveren volgende week maandag... baaaaaaa)

Veel plezier!

@TT: Knap idd! Ik zou wel zoals Sec zegt hulp zoeken, want 1200 is te laag zoals andere mensen hier al zeggen ^^.

En over de hitte... ik heb B&J ingepland vandaag :Y).

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:57

Ik heb t zo druk.. Lees alles braaf mee maar reageren schiet er bij in. :Y) Heb wel 1,5 week slecht gegeten heel slecht. Zat er helemaal doorheen, rot hamstring.. Dacht goed te gaan, dus ik heb t te fanatiek opgebouwd helaas.. :\
Houd lekker veel vocht vast, en et weer en veel veel veeeeeel te veel koolhydraten. Dus ga nu even 2 weekjes KHarm eten en dan langzaam opbouwen want dit ging nergens over :=

Even wel een apart voor Nagini... Je kreeg zoveel steun en zo terecht. Hoop dat je er snel helemaal bovenop komt. Lekker eten meis. Dikke knuf <3

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:00

TT met zo wat achtergrond begrijp ik het beter. Lastig zeg, dat je bij meer kcal niet afvalt of zelfs aankomt. Zeker hulp bij zoeken idd!

Jaimy wat balen zeg!

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:31

Wat is iedereen goed bezig! ik kwam erachter dat de batterijen van de weegschaal vervangen moeten worden dus weet even niet hoe ik er voor sta maar voel me wel heel fijn, energiek en merk aan mijn lijf dat alles wat strakker wordt!
Even een vraagje tussendoor, ik merk dat ik met warm weer moeite heb om mijn eiwitten te halen aangezien ik avonds graag een salade eet en geen warm eten.
Nu wil ik ter aanvulling een eiwit shake erbij doen. is die van het kruitvat (https://www.kruidvat.nl/kruidvat-pro-dy ... /p/3748928) een beetje goed?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:33

mellanion84 schreef:
Wat is iedereen goed bezig! ik kwam erachter dat de batterijen van de weegschaal vervangen moeten worden dus weet even niet hoe ik er voor sta maar voel me wel heel fijn, energiek en merk aan mijn lijf dat alles wat strakker wordt!
Even een vraagje tussendoor, ik merk dat ik met warm weer moeite heb om mijn eiwitten te halen aangezien ik avonds graag een salade eet en geen warm eten.
Nu wil ik ter aanvulling een eiwit shake erbij doen. is die van het kruitvat (https://www.kruidvat.nl/kruidvat-pro-dy ... /p/3748928) een beetje goed?

Ik weet niet, welke goed en niet goed en beter is etc ik gebruik die van Johnny Fernand en echt super tevreden mee :))

Maar je salades kan je toch behoorlijk vullen met eiwitten? :j

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:55

Respect TT voor hoe je ermee bezig bent en hoeveel je al kwijt bent. Ik ben 50 kilo afgevallen met voeding en beweging, maar dat had ik nooit van mijn leven kunnen volhouden op zo weinig kcal, 20 ook niet, nooit. Lichamelijk misschien, maar mentaal echt niet. Erg lastig parket waar je in zit. Zoals al gezegd lijkt mij wat persoonlijke begeleiding in dit geval heel verstandig.
Ik zou willen dat ik dat had gedaan - ondanks dat ik meer kcal heb gegeten ben ik toch wel behoorlijk snel afgevallen en ik heb er hoogstwaarschijnlijk galstenen aan overgehouden (die stenen zitten er en zijn ontstaan in de periode dat ik ben afgevallen, lijkt vrij plausibel dat het van het afvallen komt).