Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:02

Palmera schreef:
c_alsemgeest schreef:
Brace your....

*gaat op handen zitten*
:+

Is op je handen zitten ook een manier om niet zwanger te worden? :+

Juist niet... daar hebben we weer geen handen voor nodig. 'Handwerk' is vele maken veiliger op dit gebied :Y)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:07

c_alsemgeest schreef:
Toen het over enge navels ging?

Nee sorry, ik kan het er echt niet uithalen.
Wel merk ik heel erg dat elk topic over kinderloosheid, irritaties betreft bepaalde dingen die raakvlakken hebben met kinderen etc continu gigantisch uit zijn verband worden getrokken. Over paarden, andere zaken op bokt kan je best flink een discussie voeren en kan er best wat pit in zitten ook op sarcastisch, soms zelfs cynisch vlak... maar gaat het over dit onderwerp, dan zijn de kaders imo opeens een stuk krapper. Best jammer...

Omdat er blijkbaar niet over gediscussieerd kan worden over dit onderwerp zonder dat er gebruikers zijn die net een stap te ver gaan. Nogmaals, een beetje cynisme gaat niemand dood aan. Maar het is en blijft niet nodig om mensen (in dit geval moeders) belachelijk te maken. Hetzelfde geldt dus ook voor gebruikers die heftig reageren op de mensen die bewust kinderloos zijn.

Ik ga geen letterlijke berichten benoemen, degene die over de schreef zijn gegaan horen dit vanuit het team, verdere sancties worden niet besproken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:18

c_alsemgeest schreef:
Oh nee daar kan ik me niet aan storen.
Het is ook vrij onnatuurlijk dat je je niet wenst voort te planten :+
Dus we zijn een beetje vreemd... maar wel lekker... oh nee dat is een reclame.

Dat weet ik wel. Maar ik vind het dus wel jammer dat er altijd baby's om de hoek komen kijken, dat is gewoon een aspect in films en series dat mij totaal niet aanspreekt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:22

Gewoon ander soort films kijken?
Ik kijk eigenlijk zelden naar familie films.
En als het familie films zijn dan meer in de trant van American beauty of little miss sunshine bijvoorbeeld.
Daar komen echt geen zoetsappige baby dingen in voor :+

Zit nu tremors te kijken, is ook niet bepaald gericht op babies :')

Ik neem aan dat de mod opmerking gaat over het vies vinden van zwangeren.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 11-04-17 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:25

Sizzle schreef:
Gewoon ander soort films kijken?
Ik kijk eigenlijk zelden naar familie films.
En als het familie films zijn dan meer in de trant van American beauty of little miss sunshine bijvoorbeeld.
Daar komen echt geen zoetsappige baby dingen in voor :+

In de serie die ik nu kijk (Grimm) lijkt het zo ver te zijn ;(.

Het heeft echt niks met genre te maken, in mijn beleving. Ik kijk nauwelijks familiefilms.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:27

Kijk je toch per ongeluk de verkeerde films :P

Series geen ervaring mee, die kijk ik nooit.

Ayasha
Blogger

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:00

Jeuh, dan mag ik nog een PB verwachten, jeetje wat een gezeur. :\ was ik toch maar gaan jammeren ik een kinder-topic, had ik het tenminste verdient :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:14

Ja precies.
We zullen een eens een invasie houden in een kinder topic dan kunnen ze ons terecht in de hoek zetten. :P

We mogen snot niet vies vinden. Dikke buiken met uitpuilende navels prachtig.
En die schreeuwlelijks lieve koetsie koetsie schatjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:16

NOG een voordeel aan bewust kinderloos zijn: je hoeft géén rekening te houden met verantwoord eten en snoepen! Kan gewoon de zak chips nemen wanneer ik wil, geen gezeur "ikwilook" of stiekem snoepen als kindlief in bed ligt/even niet kijkt/op school zit...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:17

Je mag natuurlijk alleen maar dingen gematigd stom vinden. Je weet wel, voor het geval dat iemand er moeite mee heeft :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:38

Nog een voordeel van geen kinderen. Er mag zomaar een scheldwoord ontsnappen als je je kleine teen stoot zonder dat die kleine het om de drie tellen gaat roepen op bezoek bij schoonmoeder.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:43

Tja ach eigenlijk past het precies in het plaatje. Kinderen zijn leuk, moeders zijn mooi etc wij zijn immers de rare.
Overigens vind ik iemand die een mening heeft over iets niet direct beledigen. Kwestie van standpunt en zienswijze en die verschillen vaak per individu

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:49

Zegt imo meer over degenen die zich aangevallen en beledigd voelen.

Hondenkots mag ik vies vinden, een rat mag ik ieuw over zeggen, voor spinnen mag ik wegrennen... maar bij een kind moet je spontaan in ge oeh en ahh en koetsjielkoetsjie gekir uitbarsten. No Thanks.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 00:07

Dat is een zeer veel onthullende vergelijking Santigo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 01:14

bruintje123 schreef:
Nog een voordeel van geen kinderen. Er mag zomaar een scheldwoord ontsnappen als je je kleine teen stoot zonder dat die kleine het om de drie tellen gaat roepen op bezoek bij schoonmoeder.

Het is wel hilarisch wanneer een ander met kind dat voorheeft en jij als kinderloze getuige bent van de rooie kop die erbij hoort :))

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 06:31

Sorro schreef:
Overigens vind ik iemand die een mening heeft over iets niet direct beledigen. Kwestie van standpunt en zienswijze en die verschillen vaak per individu

Nou DAT ja ik snap de mod opmerking echt niet. Het zijn persoonlijke meningen van mensen. Maar dat mag blijkbaar niet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 06:44

Ik zie het ook nog steeds niet.
Een mening kan ook beledigend zijn, maar dat ligt 50% aan de ontvanger. Daarbij zijn er geen hele gekke dingen gezegd en blijken, naar mijn mening, mensen erg lange tenen te hebben of erg theatraal te zijn wanneer het gaat over "moeders" kijk maar naar het kinderwagen topic :') als het over andere zaken gaat; PVV aanhangers, topruiters, BNers... (om even wat voorbeelden van de laatste tijd te noemen) mag er veel meer gezegd worden... en heb ik er nog nooit een groen vlak bij gezien.

Maargoed ik vindt het zonde van het topic, dus hou er over op. let's agree to disagree.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 07:26

Muurp schreef:
c_alsemgeest schreef:
Muurp

Zou je een voorbeeld kunnen geven? Op een klein grapje hier en daar zie ik dat namelijk niet gebeuren?

Grapjes moeten kunnen hoor, maar enkele pagina's terug ging het er toch echt minder leuk aan toe. :) Zoals ik zei, het topic gaat hard. Ik wilde er alleen niet aan voorbij gaan.

Dat jij als persoon kiest om geen kinderen te nemen betekent niet dat het oke is om moeders belachelijk te maken of andermans mening niet te accepteren. Dit geldt overigens ook andersom, laat dat duidelijk zijn. :)

Wat wel dan weer jammer is is die zelfde moeders de mensen die geen kinderen willen wel belachelijk maken in het dagelijks leven. Hoevaak ik in een gesprek gewoon buitenspel gezet wordt. Want jij weet niks, jij hebt helemaal geen kinderen. Jij bent raar want jij houd niet van kinderen. Het is niet gezond hoor om zo te denken enz enz. Deze onbeschofte en kwetsende opmerkingen krijg je regelmatig te horen.
Moeders met kinderen zijn soms ook ongelofelijk stom met die roze plaat voor hun hoofd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 07:36

Muurp schreef:
c_alsemgeest schreef:
Toen het over enge navels ging?

Nee sorry, ik kan het er echt niet uithalen.
Wel merk ik heel erg dat elk topic over kinderloosheid, irritaties betreft bepaalde dingen die raakvlakken hebben met kinderen etc continu gigantisch uit zijn verband worden getrokken. Over paarden, andere zaken op bokt kan je best flink een discussie voeren en kan er best wat pit in zitten ook op sarcastisch, soms zelfs cynisch vlak... maar gaat het over dit onderwerp, dan zijn de kaders imo opeens een stuk krapper. Best jammer...

Omdat er blijkbaar niet over gediscussieerd kan worden over dit onderwerp zonder dat er gebruikers zijn die net een stap te ver gaan. Nogmaals, een beetje cynisme gaat niemand dood aan. Maar het is en blijft niet nodig om mensen (in dit geval moeders) belachelijk te maken. Hetzelfde geldt dus ook voor gebruikers die heftig reageren op de mensen die bewust kinderloos zijn.

Ik ga geen letterlijke berichten benoemen, degene die over de schreef zijn gegaan horen dit vanuit het team, verdere sancties worden niet besproken.

Aaahw, dan zal ik een tem zetten wanneer hondenliefhebbers, kattenliefhebbers en topruiters en/ofamazones belachelijk gemaakt worden :(:).

Dat grote boze internet ook ;(.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 07:43

Ik kreeg laatst een giga PB met een boosaardige serenade over dat ik mijn paard mishandelde :+
Het ging over een van mijn wedstrijd foto's in mijn profiel met... *hou je vast* stang en trens :x
Ik voelde me niet eens beledigd... heb me zelfs rot gelachen toen ik dacht aan die knol van mij...
Staat elke dag lekker op het land met zijn matties, doet wedstrijdjes, buitenritjes, spelletjes dagen, en als ik een gekke bui heb kan ik zelfs met een halster met twee touwtjes eraan naar buiten gaan voor een cross stukje... ja zware mishandeling :')
Je voelt je alleen beledigd wanneer je je er zelf druk om kan maken denk ik dan maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:00

Ik lees dit topic mee, ik lach me stuk om jullie en vind de mod opmerkingen nogal sneu.

Wat ik idd ook vreselijk vind zijn idd de opmerkingen in de richting " zeker zelf geen kinderen".

Wist niet dat je bij het krijgen van een kind ook gelijk het alleenrecht krijgt op meningen over die kinderen?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:08

ja dat zit bij de prijs inbegrepen :j :+
Dat ik ook ontwikkelingspsychologie heb gestudeerd en best wel wat zaken weet over gedrag en ontwikkeling heeft daar natuurlijk geen invloed op :')

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:09

Ja die ken ik, als ouders vinden dat kids godheden zijn en alles mogen inclusief overlast geven aan derden...

Maar ook al heb ik geen kinderen, vind ik sommige kinderen of babies juist wel heel erg leuk....natuurlijk zie en beleef ik dat het leukste van ze, want ik ga weer naar huis...maar sommigen vind ik echt heel leuk..

Terwijl sommige babies dus helemaal niet en de moeder erbij juist ineens een heel erge heks, dat ik daar echt heel gruwelijk van wordt....kleuters en onder de 10 zo ontzettend dwingend, totaal niet opgevoed of ook eens een duidelijke nee, heel erg jeukend en ik dan heel erg veel moeite moet doen om mij er niet mee te bemoeien en tegen zo een kind uit te roepe, "zeg, doe jij eens normaa! En nu is het afgelopen met je gedrein en gezeur!".. }:)

Hebben jullie dat ook?
Laatst bijgewerkt door Indestal op 12-04-17 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:09

Vroegâh stuurde het modteam op zelfregulatie... En als er één topic is waar dat aardig gaat is het dit wel, volgens mij :+

Anyway, ik moet bij kinderen ook altijd aan Herman Finkers denken. Ten eerste zijn gevleugelde uitspraak over wat je in hemelsnaam moet zeggen als je in een wieg kijkt en er ligt zo'n 'gerimpelde kleinbint' (en dat is er dan weer één van Harrie Jekkers).

Dat kan je met de beste wil van de wereld geen 'mooi kindje' noemen, dus bedenkt hij dat je dan veilig kunt zeggen: 'wat een lief kindje'. Vervolgens gebruikt hij dat te pas en te onpas natuurlijk. En ik ook :+ Babyfoto's van collega's: "oh, wat een líef kindje" Zij zijn gevleid, en ik heb inwendig lol :+

Andere van Finkers is als hij heel serieus aan het vertellen is over zijn glazenwasser, dat-ie wel eens vroeg komt maar dat je er zoveel voor terug krijgt en dan voorzichtig aan de buren vraagt: "Willen jullie geen glazenwasser of kunnen jullie geen glazenwasser krijgen?"

Heerlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:20

Dat heb ik dagelijks tijdens het schooljaar. Ik woon op 50m van een kleuterschool en het is met periodes elke ochtend raak.
Dat de eerste schooldag voor kleintjes moeilijk is, dat begrijp ik. De eerste week/maand... mwah. Maar er zijn er bij die ik elke ochtend om kwart voor 8 al van 2 straten verderop krijsend en blèrend hoor aankomen. En heel soms gaat die terug mee naar huis "want dit is geen doen hoor, dit stoort de andere kindjes". Ja hallo -O- ga het nog ff belonen ook.

Nog een voordeel van niet zwanger zijn en geen kinderen: je kan altijd eten wat je wil. Geen dodelijke blikken om een wijntje. Geen gedoe met "jamaar is dat wel genoeg gespoeld" en "ik mag dit en dit en dat niet eten want kind...". Of die verhalen van moeders die stiekem moeten snoepen omdat kind het niet mag zien. Of alleen maar water drinken want kind mag ook geen fris en als ze dat zien is het luchtalarm. Van een drup suiker gaan ze niet dood hoor. En leren dat je soms nog te klein/jong bent voor.iets hoort erbij.