Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ista

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:54

Hoe gaat het nu met je Kim?

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:37

Ik zat er vanochtend aan te denkenndat ik even weer een berichtje moest neerzetten haha.
Het gaat verassend goed eigenlijk...
Ik eet alweer voorzichtig wat vast voedsel. Zo heb ik vandaag verdeeld over de dag een bolletje gegeten met filet american en de andere helft met smeerworst...en vanavond zou ik nog wel gepureerd stampot andijvie hebben met een ongepureerd half saucijsje...uiteindelijk heb ik 3/4 saucijsje gegeten want het bleek dat de andijvie niet goed was :?

Nouja...verder gaat het dus prima...geen complicaties tot nu toe, weinig tot geen pijn...slik ook geen pijnstillers meer al 3 dagen niet...ik denk dat ik tevreden mag zijn :)F

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:56

Wouw, dat klinkt goed!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:19

Wat fijn zeg! Keep up the good work

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:24

Gelukkig! Fijn dat het zo goed gaat! Spannend om dan weer ongepureerd te gaan eten of niet? Valt dat niet veel zwaarder??

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:38

Vind t wel heel snel na de ingreep...

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 00:38

Fijn Kim! :) hopelijk blijf je je zo goed voelen.

Inderdaad wel heel snel na de ingreep.. Ik moest verplicht twee weken gepureerd eten. Iets met stukjes wat in de naadjes kan blijven steken met alle gevolgen van dien..

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 00:48

Ik moest 1 week gepureerd eten en daarna mocht ik het vaste voedsel weer oppakken...ben vorige week woensdag geopereerd dus dat betekend dat ik.vanaf vandaag/morgen weer rustig normaal kan gaan eten...
Overigens kauw ik het eten wel net zo lang tot het bijna gepureerd in je mond is hoor hahaha :')
Maar nee, vast voedsel valt me tot nu toe niet heel zwaar...ik had meer moeite met gepureerde andijvie gister dan met de 2 hapjes gehaktbal gister...en vandaag geen.gepureerd eten gehad want volgens moeders was het niet goed meer...dus vandaag alleen stukjes saucijsjes gehad eat me ook helemaal niet verkeerd viel gelukkig...zal het nog eens nazoeken...maar voor zover ik weet, mocht ik na een week weer proberen vast voedsel te eten...dus zolang het de goede kant op gaat, gaan we dat ook gewoon doen +:)+ :):)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 09:17

Wat fijn!!

Zo zie je maar dat elk patroon anders gaat. Ik ben pas na 3 weken begonnen met een klein stukje dun gesneden vleeswaren broodbeleg. Heb la denk ik na 1 maand of 5 weken warm vlees gegeten. Kreeg het eerder ook echt niet weg

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:38

wat fijn kim!

Ik mag vanaf volgende week aan het pre-dieet
en word dan 2 augustus geholpen.
Spannende tijd!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:37

Gewoon interesse maar mag je allemaal van die vettige dingen eten? Gehaktbal saucijs en smeerworst lijken me niet de beste dagelijkse keuzes....?

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:53

Zonnetje81 schreef:
Gewoon interesse maar mag je allemaal van die vettige dingen eten? Gehaktbal saucijs en smeerworst lijken me niet de beste dagelijkse keuzes....?

Ik eet op dit moment puur wat makkelijk weg kauwt en wat ik kan verdragen, overigens bakken.wij in anti aanbakpannen dus zo min mogelijk olie of boter in gebruik...als ik eenmaal alles kan verdragen dan zal een saucijs en smeerworst zeker niet eerste keuze zijn. Heb een stukje kip geprobeert maar op dit moment valt dat niet goed...ik moet veel en lang kauwen om het te kunnen verdragen en als je kip ergens mee smerig maakt, is het wel veel en lang kauwen :Y)

Nee hoor, als de hele zooi op orde is en alles kan verdragen, dan worden er uiteraard wat meer gezondere keuzes gemaakt, voor nu is het gewoon proberen wat ik al wel en nog niet kan eten en daar op aanpassen

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:51

Zonnetje81 schreef:

Je kan prima saucijs of smeerworst eten. Het gaat er juist om dat je schijf van 5 eet en niet meer continue aan de lijn bent.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:36

Nou ja toch kun je ook in de schijf van 5 verkeerde keuzes maken hoor. De voorkeur gaat bij mijn diëtiste altijd uit naar mager vlees en inderdaad geen worsten e.d.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:48

Ik heb vandaag mijn intake gesprek gehad.

Wel fijn om jullie ervaringen allemaal te lezen. :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:58

Romeo2007 schreef:
Nou ja toch kun je ook in de schijf van 5 verkeerde keuzes maken hoor. De voorkeur gaat bij mijn diëtiste altijd uit naar mager vlees en inderdaad geen worsten e.d.

Het hele idee hierachter is dat je niet meer continue hoeft te lijnen. Dat je af en toe ook een keer wat lekkers kan nemen. Dan hoef je echt niet alleen voor mager te gaan. Ik eet qua avondeten heel veel verschillende soorten vis en vlees en blijf keurig op gewicht.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:25

Het is prima als jullie het niet eens zijn met mijn keuzes qua eten en altijd aan de magere vlees en de lijn blijven, maar ik blijf niet mijn hele leven een streng dieet volgen, in de loop van de tijd zullen de keuzes wel wat meer varieren als ik wat meer verschillende dingen kan eten...maar ik ga me niet verantwoorden over wat ik eet verder.
Gehakt en smeerworst( wat ik eenmalig heb gegeten want ik neem vaak filet american op brood) mag gewoon gegeten worden, saucijsje inderdaad niet de meest ideale keuze, maar zoals ik al zei is het kijken wat ik wel en niet kan eten.

Verder ga ik me niet verantwoorden met wat ik allemaal wel of niet eet tegenover anderen.

Succes babet met je pre dieet!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:49

kim_1990 schreef:
Het is prima als jullie het niet eens zijn met mijn keuzes qua eten en altijd aan de magere vlees en de lijn blijven, maar ik blijf niet mijn hele leven een streng dieet volgen, in de loop van de tijd zullen de keuzes wel wat meer varieren als ik wat meer verschillende dingen kan eten...maar ik ga me niet verantwoorden over wat ik eet verder.
Gehakt en smeerworst( wat ik eenmalig heb gegeten want ik neem vaak filet american op brood) mag gewoon gegeten worden, saucijsje inderdaad niet de meest ideale keuze, maar zoals ik al zei is het kijken wat ik wel en niet kan eten.

Verder ga ik me niet verantwoorden met wat ik allemaal wel of niet eet tegenover anderen.

Succes babet met je pre dieet!

Het was niet de bedoeling dat je je moet verantwoorden hoor, zeker niet! Alleen het valt me altijd weer elke keer op dat elk ziekenhuis weer andere adviezen geeft.
Dat is het enige :) verder geen persoonlijke kritiek op jou hoor

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:53

Kip wordt inderdaad kauwgom ieksss. Ik was alleen benieuwd. Dacht dat valt juist zwaar ofzo.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:13

Dat blijkt...waar de meeste 2 weken gepureerd moeten eten (wat ik.naast het vlees ook nog gewoon doe) hoefde ik dat maar 1 week...ieder ziekenhuis dus andere adviezen.

De ongepureerde vlees valt me minder zwaar dan gepureerd stampot of bietjes...het gepureerde voedsel kan ik maar slecht verdragen, vandaar dat ik dat wat minder doe en dus wat vlees ongepureerd erbij neem, dat bevalt me beter

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:53

Tip van 'mijn' ziekenhuis: neem kippendijen in plaats van kipfilet. Die zijn zachter en malser :) en gerookte kipfilet vond ik prettig. Niet de vleeswaren maar een hele kipfilet nog, maar dan gerookt.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:47

Kim_89 schreef:
Tip van 'mijn' ziekenhuis: neem kippendijen in plaats van kipfilet. Die zijn zachter en malser :) en gerookte kipfilet vond ik prettig. Niet de vleeswaren maar een hele kipfilet nog, maar dan gerookt.

Thnx voor de tip +:)+ gaan we proberen :j

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 07:37

Na 2 maanden stil te hebben gestaan in gewicht is er eindelijk weer wat af! Heb mijn eiwitiname drastisch verhoogd!

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:35

Super Romeo, hoe lang geleden ben je geopereerd?

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:25

Fijn Romeo!!

Hoe is het met de rest?

Ik ben afgelopen vrijdag gestart met het voortraject bij de NOK. Weet nu dat ik tussen 11 augustus en 28 september geopereerd ga worden. Ik hoor het 3 weken van te voren.... Ben heel benieuwd!