Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
it_is_me
Berichten: 3217
Geregistreerd: 10-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:44

Ik heb nu een classic. Deze is al aardig stevig, maar dan zou ik de sportversie nog kunnen proberen.

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:10

Alice, dat vertrouwen dat je er langer mee kunt komt nog wel. Als je een keer geen keuze hebt of als je thuis bent en dus het risico kan lopen test je vanzelf een keer wat er gebeurd als je een paar uur langer wacht met verschonen.

Vind het 2 a 3x per dag verschonen juist het grote voordeel van de cup. Kan rustig een dagje weg, paar uur te paard oid zonder dat ik van alles mee moet nemen.

it_is_me dat is balen, zit hij wel mooi vacuum? Want de beweging van het hoesten zou gewoon door de cup opgevangen moeten worden. Balen!

Blacky94

Berichten: 3524
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:34

Nou, ik wou dat ik die mazzel had.. :') op mn zwaarste dag mag ik echt wel elke 2u gaan anders heb ik een probleem...
Maar ik moet er wel bijzeggen dat het heftiger is als normaal ivm een koperspiraal..

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:14

IK heb vaak nog een inlegkruisje of vooral als ik het niet vertrouw. Je krijgt nooit dezelfde vloedgolf als tijdens ongi met maandverband. Ook als het overloopt houdt het inlegkruisje het wel. (Bij mij dan)

Swah

Berichten: 1872
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:58

Godskolere het blijft toch wel een crime scene / gepiel soms hoor. Kan me nog niet voorstellen dat ik buitenshuis aan het legen ga, thuis iig een douche bij de hand.:') Al zat hij daarstraks volgens mij niet goed, en nu wel. Zit nu op dag 1 van de 4e keer volgens mij. Vanochtend geworden dus kan natuurlijk ook dat er wat naast zat.

Schuur_

Berichten: 4940
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 11:30

Voor de AliCuppers, welke hebben jullie besteld? Ik heb een staafje laten zetten en hiep hiep hoi, het maandelijkse feestje is nu weken aan een stuk en vind het niet zo fris met die ene cup die ik heb. Tampons heb ik ondertussen een zware hekel aan en wil dus graag wat meer cups in huis halen die niet zo aan de prijs zijn

Dammie

Berichten: 3330
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:13


Swah

Berichten: 1872
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:30

Nu op dag 2 zit hij weer helemaal perfect. *D Zo ideaal! Wel pielen met in en uit maar daarna geen omkijken naar!

Ja het is wel een 'beweging' die gaande is. Paar cycli en je hebt het geld eruit. Plus beter voor het milieu!

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:27

Ja Dammie ik had het ook gezien. En dat ze bij Cute Cotton 125% meer cups hebben verkocht. Ik dacht, dat zijn allemaal bokkers geweest :D

Dammie

Berichten: 3330
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:42

Zouden wij bokkers een trend gezet hebben met fit topic dan _O-

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:21

Het is nu de 2e maand dat ik de cup gebruik, ik heb wel tijdens de zwaardere periode dat ik de cup vaker moet legen dan ze adviseren. Ik ben ook al 3x doorgelekt dus tijdens de nacht doe ik toch voor de zekerheid maar een maandverbandje in.

Bambi1995

Berichten: 3149
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:42

Ik gebruik nu al een tijdje de meluna cup.
Ik vind het een top ding alleen ik denk dat het wel nog beter kan passen allemaal daar binnen. Ik merk dat mijn vagina wat wijder is tijdens de eerste 2 dagen en dan lek ik wel wat. De laatste dagen gaat het goed. Zal ik dan een grotere cup nodig hebben?

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:05


corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:38

Ik heb geen idee of dat wat is nivada... ziet eruit als Ali kwaliteit eigenlijk.

Bambi ik verschil ook met zware en minder zware dagen. Vandaag op mijn werk de cup uit gedaan. Voel me niet zeker genoeg en legen is een drama en véél te tijdrovend.
Nu de classic L in... ben benieuwd vannacht. Het meeste houdt ie wel tegen maar 100% zal het nooit worden.

Misschien dat ik toch die ronde bol eens ga bestellen...

Anoniem

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:43

Ik gebruik dit al 2 jaar. Heb de divacup. Echt de uitvinding van de eeuw, ideaal ding :))

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:55

Ik ben geen vriendinnen met de diva helaas :( is mij te lang.

Badeendje

Berichten: 3942
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 00:11

Ok. Uit een soort noodgedwongenheid de cup weer gaan gebruiken. Nu definitief verkocht. Ik vergeet gewoon dat ik ongesteld ben! En ik voel niks! Love it. Eerste keer wel huilend op de WC gezeten (kreeg 'm er niet uit :') ) maar nu toch om.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 00:45

Had me al eerder gemeld, maar twijfel toch weer. Heb de natur cup en ik weet niet wat ik ervan moet vinden.

Heb toen wel met een shop contact gehad, maar je moet toch zelf beoordelen hoe je in elkaar steekt. Alles leuk en aardig, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal, dus geen idee of ik langer, korter, smaller of breder ben.

Ik had heel veel bloedverlies. In Oktober toch een mirena spiraal gekregen en nu pas begint het wat te stabiliseren. Ik denk dat het toch wel makkelijker is dan om een cup te gebruiken en ik heb dat ding nou eenmaal, het is milieu vriendelijker en feitelijk gezonder imo, dus wil het wel weer proberen.

Toch lees ik hier niemand die de natur cup heeft? Ik vind ze allemaal wel wat op elkaar lijken. Behalve dat bolletje, die is wel echt anders.

Toen ik hem koos had ik wel gekozen voor gespierd, kind gehad en 30+ In mijn ogen had iets smaller ook gekund, maar weet het niet zeker.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:55

Om uit te vinden welke cup qua formaat e.d. bij je past, raad ik aan om dit filmpje eens te kijken:
https://youtu.be/_G87oBd6rOw
(ze heeft meerdere goede filmpjes, ook met vergelijkingen van verschillende cups)

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:59

Ik heb voor de maat advies ingewonnen bij Cute Cotton, maar ook die vragen om te beoordelen of het lang/kort, smal of breed is van binnen. Wel krijg je instructies.

Als ik jullie zo lees ben ik heel blij dat ik in 1x de goede heb gevonden en totaal geen drupje lek, na een keer of 3 ook bijna met mijn slaperige hoofd de boel zonder knoeien kan legen enz.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:24

Ja hier hetzelfde Marlies, in één keer de goede gevonden (ik heb dat dan m.b.v. bovenstaand filmpje gedaan). Voor mij is het een ideale uitvinding en na de eerste keren klooien met het erin/eruit krijgen, heb ik nooit meer problemen gehad. Ik had het graag vele jaren eerder ontdekt ;)

Licor

Berichten: 2961
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:18

Ik heb hem ook sinds kort aangeschaft.. ook door dit topic eigenlijk.. twijfelde enorm over welke ik zou doen maar heb uiteindelijk de lunette model 1 gedaan..

Hoe hebben jullie die gesteriliseerd voor gebruik? Kan dat gewoon in een pan? En hoe lang dan?

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:25

Licor, ik heb zo'n sterilisatie ei er bij gekocht, die gebruik ik.

In de pan kan prima, moet je even kijken op internet (spenen uitkoken is idem volgens mij).

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:39

Mirjam, die had ik toen bekeken en nog meer filmpjes. Heb ook gekozen wat in theorie bij mij past, maar helaas blijkt dat gewoon niet zo te zijn.

Die andere shop toen gemaild, maar kwam ook niet verder dan je vorm, leeftijd etc etc.

Alles leuk en aardig, maar ze zitten toch rond de 20/30 euro en ga er niet 6 proberen eigenlijk. Dat vind ik zonde en geeft uiteindelijk ook afval van welke je niet bevallen. Dat zet geen zoden aan de dijk.

Ik heb me toen juist zo goed mogelijk geprobeerd te informeren, maar als degene die moet passen, niet past, weet je ook niet 1,2,3 waar dat aan ligt en welke danw el past. Dan moet je van de standaarden afstappen. Als ik een slappere neem, is die misschien te slap bijvoorbeeld.

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 22:51

eens hoor superpony. Ik heb er inmiddels wel 6 en nog de goede niet. Ben behoorlijk moedeloos eigenlijk.
Aan het begin van min menstruatie wil het gewoon absoluut niet...
Zat nu te kijken naar die femmycycle maar mijn man ziet me aankomen... die dingen beginnen pas bij 30 euro :(
Ik zit echt tegen het opgeven aan...
Mislukte merken: clari, mami, meluna (short soft en classic L), diva en Ali....
Kan natuurlijk ook dat ik mislukt ben... Lijkt wel alsof ik 2 uitgangen heb :x