Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:06

Ik liep ook weleens smorgens. Heerlijk. Dat met die honden is wel erg gaaf! Misschien moet ik m'n jacky maar meenemen als ik ga lopen.
lisitano ben jaloers op jouw hond! Ik had een labrador xmalamut maar die is met 16 weken ingeslapen omdat ze een hele slechte rug had en niks meer kon. Operatie zou niet helpen.

Mooi rondje nelleke! En dat kleine verschil is toch niet erg. Daardoor hou je het waarschijnlijk wel beter vol.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:11

Horsii, volgens mij liep jij in dat groepje waarbij ik echt megasloom was. Ik besloot zelf conditie op te bouwen en toen kreeg ik last van mijn knieën. Ik kon wekenlang niet rennen, zelfs geen trap aflopen. Nu ben ik opnieuw gestart en hoop toch eens mee te kunnen rennen binnenkort :j

RoosvanBlue schreef:
@ Lisitano: Mooi monster hoor :) Wij hadden vroeger huskies. Geweldige honden, maar zou ze zelf niet kiezen. Heb nu zelf een lekker suffie. Geen jachtinstinct, lekker lui, heel wat anders, haha. Loopt jouw husky los? Dat is wel mooi als dat kan!

Het zijn geen makkelijke nee :)) Hij loopt los maar wel alleen waar ik goed overzicht heb. En ik train er echt heel hard op :j Hij is gelukkig wel redelijk lui voor een Husky dus met een flinke losloopwandeling is hij ook tevreden.

Hij trekt niet hard hoor maar houdt de lijn strak :j Ik heb een gordel met een soort broekje waardoor je, als je samen rent, wat meegenomen wordt in zijn sprongen. Heel fijn lopen.

Wat verdrietig Suikermeisje :(

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:13

Welkom aan de nieuwe!

Suikermeisje dat is nog eens vervelend, op zo'n banketstaaf manier zo'n rot breuk oplopen. Fijn dat je nu wel weer wat kan.
Agh arm hondje...

Fabienne ik probeer wel gewoon te gaan op de dagen dat ik gepland heb, maar als ik bijvoorbeeld zaterdag een feestje heb loop ik dan overdag ipv zondag. Beetje afstemmen op mijn planning.

Nel leuk rondje zeg! En in het buitenland lopen is ook leuk, zie je nog eens wat :D

Lisitano gave hond!

Horsii ook een leuk stel zeg, en die laatste foto is echt super leuk!

Wenk lekker hoor! Ik vond het ook warm net, had ik niet verwacht.

Ik doe behalve hardlopen en paardrijden niet aan sport, vind het al heel wat dan ik ben gaan lopen :P
Net 4,2 km gelopen in 21.50 / 11,6 km/u. Had gehoopt 12 km/u te halen, maar helaas was ik zelfs wat langzamer dan woensdag. Had het ook warm, zweette behoorlijk :+
Ik had nu wel een soort van warming-up gedaan; wat rek- en strek oefeningen en ik was de hele ochtend al in beweging met paarden voeren, mesten en huis schoonmaken. Ik had nu niet in het begin last van wat zware benen dus denk dat ik maar vaker aan warming-up moet doen ;)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:04

Om je snelheid te verhogen kun je interval werk gaan doen. Korte stukken versnellen. In de 5-10 van Evy zitten lessen waarin ze het aangeeft. Op die manier wordt je snellen. Je kunt bijv ipv proberen om het rondje sneller te lopen het rondje groter gaan maken. Dus meer duurwerk gaan doen. En dan op andere dagen een kleiner rondje met intervalwerk.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:05

@Lisitano: Wat een prachtige hond heb je!

@Horsii: Mooie foto zeg! Samen met je honden in actie!

@WenK: Lekker dat je vaak ’s ochtends kan trainen. Lijkt mij ideaal.

@Roosvanblue: Ik heb afgelopen 5,5 jaar ook een eigen paard gehad. Ik wilde toch minimaal 4 keer per week wat met hem doen en als dat niet lukte dan voelde ik mezelf te kort schieten. Op een gegeven moment voelde het vaak als verplichting, terwijl ik wel echt super gek op het beestje ben. Een geschikte bijrijdster vinden is helaas niet gelukt. Volgende week ga ik bij zijn nieuwe huis kijken.

Ik heb een keer een looptraining met hardloop trainster gedaan. Daar heb ik veel aan gehad, ook qua techniek, opbouwschema e.d. Misschien ga ik dat straks wel weer een keer doen.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:18

Begrijpelijk hoor. Ik voel me ook nog regelmatig schuldig tegenover Blue als ik drukke weken heb of te moe ben om me naar stal te slepen (vooral in de winter). Maar ik zou het misschien ook wel heel erg missen als ze er niet zou zijn. Dat weet ik eigenlijk niet meer hoe dat nou voelt, geen paard hebben. Heb je nu wel meer rust gekregen? Of mis je het toch?

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:24

Ik heb nu zeker meer rust gekregen. Ik werk voor twee werkgevers, woon ook nog op twee plaatsen. Het werd veel te onrustig. Ik mis een eigen paard af en toe, bijvoorbeeld een keer in het weekend als de zon schijnt, voor een fijne buitenrit. Maar voor de rest is de keuze goed geweest. Voor zowel het paard als voor mij zelf.
Ik heb ook echt gezocht naar een eigenaresse die goed bij hem past.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 19:53

Welkom allemaal! Wat ontzettend gezellig. Jeetje lekker druk nu ook, valt bijna niet bij te benen. Maar de meesten sporten nog wel naast het hardlopen dus, wat goed. Ik heb daar echt de tijd niet voor en ik vind hardlopen te leuk om op te geven, het voelt echt als een soort wedstrijd met jezelf winnen dat ondanks tegenslagen je toch voor uit gaat. En dit topic motiveert natuurlijk als een malle haha :')

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 00:28

Vandaag gelopen met de kinderen van vrienden van mij. Jongen (niet groot voor zijn leeftijd) van 12 die sinds een maand of 2 a 3 op atletiek zit en meid van 10 die niet zo heel erg sportief is. Ik vond het echt heel leuk! We hebben 2 rondjes gedaan: 3+ km in haar tempo en 2,5 in dat van hem, waarbij zij op de fiets mee ging en het laatste stukje nog even van hem overnam. Ik ben wel trots op ze hoor! Met de jongen 7.9 a 8.0 km per uur gelopen. Dat vind ik heel wat voor zo'n klein kereltje. En het meisje had ook echt beter gelopen dan ze zelf had verwacht! Echt super leuk en zelf ook lekker kunnen lopen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:45

Wat leuk om zo te doen!

Ik start zo mijn eerste 10k prestatieloop. Brrrr. Uitlopen is t doel

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:58

BA Heel veel succes en plezier!

ZUCCHERO Wat leuk en wat knap van die kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:12

Ik heb helaas toch training af moeten zeggen. Nauwelijks geslapen van de pijn.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:26

Oh dat is echt niet goed! Op naar de fysio?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:56

Denk niet dat die gekneusde ribben aan wil raken haha!

Heb stevig het balen. Alles gaat 6 x zo langzaam en kost veel energie. En toch ga ik eigenwijs naar een festival!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:06

Eigenwijs doen met gekneusde ribben is niet slim. Dan duurt het herstel alleen maar (veel) langer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:10

Ach ja pijn heb ik toch wel. Ik let wel op dat ik niet ga staan springen als een idioot al denk ik toch niet dat dat gaat :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 14:18

1:05:17 bruto! Super lekker gelopen!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 15:12

Nette tijd BA! Fijn dat het zo lekker ging.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 15:28

En dan te bedenken dat ik pas sinds begin april loop. Voor mij is afstand belangrijker dan tijd.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:04

benangelique schreef:
1:05:17 bruto! Super lekker gelopen!

Woow wat goed zeg! Ik ben echt al kapot na 20 minuten :')

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:05

April begonnen en dan nu al 10km?? Dat is op zijn minst super vlot. Ik begon in januari en liep begin mei mijn 1e 10km training en daarna de 11km Stuwwaltrail. En vandaag ga ik 15km (trail) lopen voor een 14km wedstrijd over 2 weken :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:47

Netjes BA! Lijkt me leuk als ik dat ook eindelijk weer kan.

Vorige keer in een half jaar naar 18km maar dat gaat het nu niet worden :(

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 19:06

Wow wat snel BA!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:02

Niet snel qua tijd maar wel qua opbouw. Ik train netjes 3x per week, dat werpt zijn vruchten af.
Ik train voor de afsluitdijk open (16,4 km) in september. Daarna de 7 heuvelen (15k) in november en in maart wil ik in mijn eigen woonplaats de 20 v alphen lopen. Daarna snel een halve marathon proberen en dan terug naar de 10 met als doel die steeds sneller te gaan lopen

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:11

Wat een afstanden en tijden komen hier voorbij! Daar kan ik alleen nog maar van dromen :)
Ik ben al heel blij als ik in oktober de 5 kilometer kan lopen. Gisteren voor het eerst de 4 min gelopen (Les 7 van Evy), ging goed en gaf me een fijn gevoel! Ik ben blij dat er toch best wel snel vooruitgang in zit.