Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TrIjNiE__

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:31

Zo dadelijk een uur wandelen met oppashond en dan heb ik vandaag 3 uur gewandeld in totaal :D Dat is eigenlijk toch wel een van de fijnste manieren van bewegen, rustig maar toch ook actief en je doet de honden ook nog eens een groot plezier! Daarna stallen uitmesten van verzorgpaarden en misschien dan ook nog even een rondje wandelen met de honden daar :)

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:21

Bhrisies, klinkt alsof je super goed weet waar je mee bezig bent! Goed dat je het ook al zolang volhoudt!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:40

TrIjNiE__ schreef:
Zo dadelijk een uur wandelen met oppashond en dan heb ik vandaag 3 uur gewandeld in totaal :D Dat is eigenlijk toch wel een van de fijnste manieren van bewegen, rustig maar toch ook actief en je doet de honden ook nog eens een groot plezier! Daarna stallen uitmesten van verzorgpaarden en misschien dan ook nog even een rondje wandelen met de honden daar :)

Dat vind ik ook altijd leuk aan in het bos wandelen met mijn paard :) Heel ongedwongen en toch lekker gezond.

Mijn trainen gaat top *\o/*

Eten ook wel, eet veel salade en zo, maar doe ook veel leuke dingen dus eet ook elke dag wel wat slechts.
Gister een pak koekjes, vandaag een italiaans ijsje. Maar goed, ik ga dat allemaal niet laten. :)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:48

NevergiveUp Ik ga idd weer langzaam beginnen met thuis workouts doen (maar ik heb nog zn spierpijn en ben nog zo moe... die spierpijn snap ik niks van maar is denk ik nog naweeen van mijn ziek zijn :()
Dus ik heb nu gewoon zonder trainen spierpijn als de mallen ik wordt er echt GEK van... bah.

Monika, ja Pff dat ziek zijn en breuken en kneuzingen ben ik ook helemaal klaar mee hahaha maar komt vast wel weer goed met me :D! Ik zelf hou geen Kcal bij en ook niet met sporten (daar vroeg je nog om) Dit heb ik wel gedaan en misschien ga ik het weer doen maar denk eerder dat ik dat weer ga doen als ik vast loop met voeding en beweging.

Tijnie, Wat goed die 10km hardlopen dat is mijn doel ook weer.... op dit moment heb ik na 4 km mijn tong op mijn enkels hangen |o

Courses super mooie meting *\o/* leuk dat je dat idd kan bijhouden.
MOchten mensen in de buurt wonen (Landsmeer/Amsterdam Noord) Ik heb ook een weegschaal die dat allemaal meet. Ik zoek nog mensen waarbij ik oefengesprekken kan/mag doen dus laat maar weten.
Het is helemaal gratis is vooral dat ik mijn gesprek en presentatie kan oefenen (en je hebt er een fitmeting voor terug ;))

Monika is al een keer gezellig langs geweest voor een oefengesprek bij mijn coach :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:38

Ik ben vanaf vandaag nog 2 weken op vakantie, ben van plan sowieso wel elke dag te zwemmen en ook om de dag naar de sportschool te gaan.
Hoe doen jullie het dan met eten? Ik zit all inclusive en wil wel een beeeetje genieten.
Denk dat ik met ontbijt en lunch gewoon lichtjes doe en dan Savonds iig een schep van iets wat ik lekker vind doe..
(Dus buiten mijn groenten om)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:30

Dreamy, als je wilt genieten moet je dat gewoon doen.. weet wel dat je kan schrikken als je thuis komt...
overdag opletten en savonds eten wat je wilt is misschien wel een goed idee.
maar het blijft een vakantie dus zou ik gewoon lekker doen waar ik zin in heb.
na je vakantie gewoon weer terug waar je gebleven was toch ;)

Zo wil ik het waarschijnlijk ook gaan doen, lekker genieten van all in ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:41

Ik wil sowieso niet aan gaan komen hier :n dus rekening houden doe ik echt wel.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:44

Dreamy, och je moet toch ook kunnen leven.
Ik weet dat het dan toch wel weer goed komt.. maar opletten is evengoed goed om te doen natuurlijk :)
gewoon genieten en je weet zelf wel wat wel en of niet goed voor je is en te compenseren oid ;)

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:10

Ik was ook eerst een beetje bang voor wat ik zou moeten eten in Egypte. Ik ben nu van plan om te eten waar ik op dat moment zin in heb. Is dat iets gezonds dan is dat heel mooi meegenomen, is het niet gezond dan Is dat maar zo. Ik ben er nu achter dat er toch wel veel gezonde dingen zijn die ik ook lekker vind dus ik denk dat ik wel een goede balans kan maken. (Ik heb nu ook meerdere keren buiten de deur geluncht/gedineerd zonder dat het een cheat is, ik keek gewoon nooit verder op de kaart en dat doe ik nu wel :') ).Ik wil er wel op letten dat ik voldoende eiwitten eet zodat mijn spieren Niet te veel afbreken, hopelijk kan ik daar ook een aantal keer trainen. Kayla Itsines kan inprincipe overal en ook in de gym op het resort verwacht ik wel wat gewichten te kunnen vinden voor mijn krachtschema.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:05

Dank je Danique. Soms gaat het ook heel slecht hoor, omdat mijn lichaam heel gek kan reageren op te streng lijnen, en ik dan echt met de handen in het haar zit. Mooi dat je gewoon gaat genieten op reis!

Dreamy, met overdag gezond te eten en lekker veel te bewegen valt die 'schade' heus mee! Maar het kan eng zijn he, plots een ander ritme met meer verleidingen.

Trijnie, ik probeer ook zo veel mogelijk te wandelen. Verbrandt lekker veel kcal, dan mag ik meer eten hihi.

Mooi zo NGU!

Hier een loodzwaar emotioneel weekend achter de rug. Zaterdag en zondag niet gesport, maar zondag werkelijk uren gerend en gewandeld, op zoek naar de weggelopen chihuahua van mijn zusje ;( Nog niets gevonden trouwens...
Vanavond hangen we posters op als we nog geen nieuws hebben, en dan telt dat maar als workout, ik voel me emotioneel gesloopt hiervan.

Ik heb wel heel goede resultaten gehaald deze week met de Jillian workouts. Nog niet gewogen maar een pak strakker op de foto's, eindelijk!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:52

@Bhriseis wat naar zeg! Hoop dat jullie hem snel vinden! Wel heel fijn dat je tevreden bent over je resultaten

Ik heb vandaag echt totaal anders gegeten dan normaal.
Resultaat: te weinig calorieën (1569) en geen balans (veel vet en eiwitten, weinig koolhydraten). Niet nog zo'n dagje voor mij dus, je experimenteert wel eens wat he :')

Ik heb qua bewegen gewandelt en gefietst (bij elkaar 1 uur). Daarnaast nog zo'n 3 uur door de stad gestruint. Heel tevreden toen ik in de spiegel keek tijdens het passen, krijg al meer spiermassa en paste daardoor niet altijd in een maatje 36 (voor mij een accomplishment). *\o/*

O: Vanille yoghurt met grenola
L: Bagel met tonijnsalade en cheddar
T: Ijsthee en druiven
A: Gevulde puntpaprika (met gehakt, spekjes, prei en ui)
T: Thee

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:48

Zulke dagen kunnen er ook wel eens tussen zitten toch? Inprincipe zijn het wel redelijk gezonde maaltijden die je hebt gehad! En tof dat je al wat resultaat ziet!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 10:32

Ik vind het echt ontzettend tof om te lezen hoe dit topic nu loopt, precies de reden dat ik het geopend heb. +:)+

Van mijn kant is het lang stil geweest, ik was op een werkvakantie van 4 weken op een natuurcamping. Dit kwam neer op 6 dagen in de week 5,5 uur fysiek werk in de buitenlucht en dat heeft me zeker goed gedaan! Het was wel erg zwaar, met name in het begin, ik was echt helemaal niet meer gewend om zoveel dagen achter elkaar vroeg op te staan en veel te doen de hele dag lang. Laat staan ook nog eens echt fysiek werk. De eerste dagen liep de lyme ook flink op, maar ik ging natuurlijk niet zo'n vakantie houden als ik dacht dat ik het niet aan kon! Dus ondanks een paar dipjes, ben ik er super fit van terug gekomen.
Ik ben warempel breder geworden bij mijn armen (en heel erg bruin). :+

Voeding ging wel echt slecht, veel te veel zuivel, gluten en suiker. :') Dus toen ik terug was daar direct de rem op gegooid en nu weer 2 weken min of meer suikerloos en de rest wat meer in balans haha. Maar ja, voedings buitenhuis wat je moet bepalen met 3/4 andere vrijwilligers is gewoon erg lastig.

Nu zo'n 2 weken weinig uitgevroten maar vooral even genoten van de vrije tijd, feestjes (hey, 5 uur dansen vind ik ook zeker een work out! :D ) en chillen.

Vanochtend werd ik om 8 uur wakker ondanks dat ik wou uitslapen en besloot ik maar eens even principieel te gaan doen en vanaf nu het trainen weer op te pakken. Dus zo'n 25 minuten krachttraining, stretchen en een beetje yoga gedaan voor ik naar beneden ging. :)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:51

Suliko goed bezig... man ik moet er niet aan denken 5,5 uur fysiek hard werk.. 5 uur dansen daarentegen weer wel :D.

Ik ben in mijn hardloop kleding aan het wachten op een beetje droog weer maar ben bang dat ik lang kan wachten dus heb 7 minutes work out gedaan en denk dat ik nog maar een rondje doe.. beetje yoga proberen lekker muziekje aan en daarna het huis maar ga schoonmaken ( is ook een workout)

Qua voeding heb ik het weekend echt onwijs slecht gegeten... dat merk ik ook meteen (nog meer) aan mijn energie niveau en dipjes
vrijdag patat
zaterdag shoarma
en zondag weer patat Bah.. vind het ook gewoon niet lekker.. de weegschaal liet ook gelijk zien dat ik meer vetpercentage had en idd ook 2 kg erbij had... bah bah bah!
dus ik ben weer op rantsoen.
komt ook wel weer goed maar zaterdag weer een bbq op de planning... een stukje vlees en hopelijk vele salades die ik daar kan verorberen (anders ga ik na het eten pas heen.. ;))

nou stiekem hoop ik toch dat het droog wordt want trainen voor de dam tot dam gaat zo ook niet helemaal goed :$

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:53

Ik vind het wel leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die yoga niet alleen ter ontspanning gebruiken maar ook binnen een work out! Doen jullie ook wel eens een les of gebruiken jullie dan filmpjes/een app?

Ik ga zometeen zwemmen, even mn nieuwe bikini uittesten *\o/*
Werken aan je bikini body gaat toch het beste in bikini :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:06

Afbeelding
Voor

Afbeelding
Nu, na 3 weken ..

Ik zie wel al wat verschil :):)
Ben nu op vakantie maar het is erg goed te doen! Heb hier hardgelopen en wandel heel wat af. Net ook aquagym gedaan :))

Kan thuis pas wegen, over 11 dagen :=
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 05-07-16 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:06

Ik ben nog lekker aan het wandelen elke dag! :D Gisterenavond kreeg ik wat last van mijn heup, iets te fanatiek met honden uitlaten denk ik := Vanaf vandaag oppashond 2 erbij, dus nu 3 verschillende wandeladressen en af en toe de honden bij mijn verzorgpaarden ook nog even meenemen :)
Verder heb ik al enkele dagen last van mijn darmen en mijn huid is ook weer vetter en ik weet precies hoe dat komt: suiker :\ Vandaag naar de winkel en een heleboel gezonde dingen halen zodat ik er weer af kan blijven!

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:09

Dreamy wat goed in 3 weken :)
Ik heb net mijn nieuwe bikinis getest en vind mijzelf al bikini proof dat was waar ik naartoe wilde werken :) nu heb ik de smaak te pakken en wil ik DOOR :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:08

Dreamy wow!! Stuk strakker!

(Als je ieeets rechter op gaat staan maakt het nog meer verschil :) )

Hihi ilovejip dat is een goeie motivatie als je een mooie bikini hebt liggen :))

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:47

Net 12,34 km gaan skeeleren, was weer veel te lang geleden! Ik zag in mijn geschiedenis dat ik dit jaar nog maar 4x geweest ben... Nieuw doel: 2x per week hardlopen en 2x per week skeeleren :D

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:16

Dreamy goed resultaat!

En Trijnie, leuk skeeleren! Misschien moet ik ook maar weer eens skeelers aanschaffen, ik vond dat ook altijd erg leuk!

Bianca nog hardgelopen?

Ik heb lekker getraind vandaag! Armen/rug. Ik trok net m'n bikini ook maar weer eens aan! Zou mooi meegenomen zijn als mijn rug ook nog een klein beetje vet verliest voor ik op vakantie ga :')

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:58

Hee Danique ja ik heb nog 30 min hardgelopen (helaas wel met regen maar mocht de pret niet drukken)
Ik ga zo naar mijn paard en dan heb ik ook nog een uur intensief les... wat zal ik goed slapen...
zit nu aan een heerlijke salade :D...
Oewh rug trainen misschien moet ik ook maar s naar de sportschool weer gaan (maar vind het saaaaai)...
Hopelijk vind ik iemand waarmee ik samen kan gaan :)

Leuk ik heb vanmorgen mijn nieuwe bikinis gepast het is jammer dat ik geen foto kan plaatsen anders had ik dat gedaan (maar snap er geen reet van)...
ik ben zeer tevreden maar idd vetpercentage wil ik nog ff minder :D

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:00

@dreamy dat ziet er echt wel netjes uit!

Leuk dat iedereen alweer de bikini uit de kast haalt.
Het zwemmen viel me zwaarder dan gedacht, maar mijn bikini zat erg goed haha :)

Lekker bezig allemaal!!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:33

Goed bezig allemaal zeg!

Ik ben het sinds maandag ook weer aan het oppakken, even een goede week rust gehad dat is toch wel heel bevorderlijk voor het lichaam hoor!
Eten doe ik nu afwisselend en dat bevalt ook erg goed :)

Moet zeggen dat de motivatie in de winter veel beter is dan in de zomer :')
Hoe is dat bij jullie?

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:04

Man man man Gribaldi... met die bbq's, heerlijke ijsjes en drankjes vind ik het in de zomer ook een stuk lastiger.
Wijntje hier biertje daar..... gezellig terrasje pakken daar...
Ondanks dat gaat het mij gelukkig wel aardig af ookal drink ik wel wat meer als eerst en misschien dat het daardoor nu toch wel iets langzamer gaat haha..
Al met al ben ik zeer tevreden over mijn eigen resultaat en vind het onwijs leuk te lezen dat iedereen zo lekker bezig is... dat houdt mij ook weer fanatiek :D