Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:07

Hier gaat het 's ochtends en in het begin van de middag goed, daarna komt de black dog weer gezellig langs.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:12

Ik voel me zo ziek... Hoofdpijn, duizelig, misselijk.. Voel me er ook echt vreselijk door, kan alleen maar huilen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:15

Nico_lette schreef:
Ik voel me zo ziek... Hoofdpijn, duizelig, misselijk.. Voel me er ook echt vreselijk door, kan alleen maar huilen.

Herkenbaar -O-
Ik heb vannacht gewoon helemaal niet geslapen, wel 300 klusjes bedacht die nog gedaan moeten worden 8)7
Uiteraard heb ik in plaats van het rustig aan te doen de keuken schoon gemaakt dus ik zal mezelf wel weer snel tegen komen..

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:18

Azmay schreef:
Nico_lette schreef:

Herkenbaar -O-
Ik heb vannacht gewoon helemaal niet geslapen, wel 300 klusjes bedacht die nog gedaan moeten worden 8)7
Uiteraard heb ik in plaats van het rustig aan te doen de keuken schoon gemaakt dus ik zal mezelf wel weer snel tegen komen..

Denk het wel.. Die zul je gaan merken :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:23

Heb je griep Nicolette of is het echt psychisch?

Ik ben snotverkouden, ben net de 4 weekse griep te boven. Krijg ik dit weer! Weg energie :(

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:31

laetitia schreef:
Heb je griep Nicolette of is het echt psychisch?

Ik ben snotverkouden, ben net de 4 weekse griep te boven. Krijg ik dit weer! Weg energie :(

Ik denk griep, maar voel me er psychisch wel slechter door..
Ah.. Beterschap nog!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:12

Jij ook beterschap! Ik las ergens dat griep je stemming negatief kan beïnvloeden. Sterkte :(:)

Azmay, heb je vandaag nog wat kunnen slapen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:16

laetitia schreef:
Jij ook beterschap! Ik las ergens dat griep je stemming negatief kan beïnvloeden. Sterkte :(:)

Azmay, heb je vandaag nog wat kunnen slapen?

Overdag slaap ik nooit. Hoop gewoon dat ik vannacht wel slaap :+
Morgen kno arts dus hopelijk wat antwoorden op mijn slechte uitrusten en slapen in het algemeen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:00

Ik wil iedereen gewoon even een dikke knuffel geven..

En was er vandaag toch iets wat je op kon vrolijken?

Voor mij was dat vandaag een stukje cheescake. En het gespin van mijn katten. Simpel maar toch..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:17

Ik kan heel blij worden als ik naar mn kat kijk die lekker ligt te slapen zonder zich ook maar ergens druk over te hoeven maken.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 01:36

Hmpff... Dacht ik van mijn burn-out af te zijn....
Momenteel in verhuizing/klussen en het lijkt erop dat ik weer een beetje terug bij af ben.
Te fanatiek mee gedaan met de rest dus weer compleet ingestort.
Nu weer verplicht rustiger aan doen, maar ik baal ontzettend!
Zeker omdat de tijd dringt en we alle handen goed kunnen gebruiken.

Mijn vriend had het al in de gaten maar ik was zelf weer te eigenwijs en dacht dat het wel mee viel.
Ik word weer niet wakker van de wekker en het duurt weer ontzettend lang voor hij me wakker heeft.
Ik ben nu iedere dag pas rond 11:00 - 12:00 wakker en slaap overdag ook weer veel.
Maar weer de hulpverlening inschakelen om het weer op te bouwen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:09

Hier was het gisteren helemaal mis. Ik voelde me al steeds slechter en gisteravond ging het mis. Ik kreeg een steeds naarder gevoel en mijn hoofd ging allemaal rare dingen denken. Tot het moment dat ik niet meer kon, ik kon hier niet meer tegen vechten, ik was op, ik wilde het bijltje erbij neergooien. Het was zelfs zo erg, dat normaal ik mijn vriend nog zie als reden om hier te blijven, maar mijn hoofd ging ook dingen verzinnen om van hem af te komen. En dan komt het idee om uit het leven te stappen wel heel eng dichtbij.
Ik heb mijn vriend wakker gemaakt en er met hem over gesproken. Ook heel erg gehuild, omdat ik zo verdrietig was van het vechten. Vanmorgen meteen naar de huisarts geweest en oxazepam meegekregen. Stond gister wel op het punt om de huisartsenpost te bellen.

Vandaag ben ik helemaal gesloopt door het vechten. Ik ben nog nooit zo moe geweest. Ik voel me wel ietsje beter, maw ik heb geen nare gedachtes meer.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:26

Rot hoor Joolien!
Goed gedaan!
...en dat je zo diep ging kan een reactie op emdr zijn, aansnijden dus - en wellicht 'precies op gisteren' een sessie doen!

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:00

Knert schreef:
Ik wil iedereen gewoon even een dikke knuffel geven..

En was er vandaag toch iets wat je op kon vrolijken?

Voor mij was dat vandaag een stukje cheescake. En het gespin van mijn katten. Simpel maar toch..

Hier was het dat ik gisteravond nog gezellig met vrienden heb gezeten :D

Ah Joolien wat naar.. Ik zou het er idd ook over hebben bij EMDR..

Vandaag ben ik echt ziek, m'n hele hoofd klopt.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:41

Wat lijkt me dat kelote Joolien, hoe reageerde je vriend? Heel veel sterkte. Zo diep gaan is zo beangstigend...

Ik ben ook weer ziek, zou vandaag naar mijn pasgeboren neefje gaan maar heb het af moeten zeggen. Ben vanaf november af en aan ziek, heb ik net weer wat energie opgebouwd en dan gaat het weer mis. Gisteravond even keihard gejankt, kan al vanaf april geen leuke dingen doen zoals uit eten, naar vriendinnen, naar verjaardagen, even naar de stad. Had me zo verheugd om mijn neefje in mijn armen te sluiten, maar zelfs dat lukt nu niet. Ze wonen ook erg ver weg, dus heb mijn vriend nodig om auto te rijden en hij is deze week vrij...Zou blij zijn als de lente komt en de griep eindelijk eens het land verlaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:49

Mijn vriend reageerde gelukkig wel goed. Ik was zo bang om hem lastig te vallen, omdat ik hem niet pijn wil doen met mijn pijn. Maar daar moet hij niks van weten, hij wil me met alle liefde steunen. Dat is wel waardevol. Hij heeft me goed gesteund en is vanmorgen bij me gebleven. Ik hou de wereld van die jongen.

De griep kan ook somatisch zijn van je stress of spanning. Tenminste, ik leek ook om de haverklap ziek.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:02

Sterkte allemaal!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:06

Wat heb je een lieve vriend, goed dat je hem toch hebt wakker gemaakt!

Ik weet niet of de griep somatisch is, ben er wel echt beroerd van. Het duurt ook vaak minstens een week voor ik weer beter ben. Vorige keer duurde het 4 weken.
Ik wil juist weer dingen doen, maar mijn lijf wil blijkbaar niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:16

laetitia schreef:
Wat heb je een lieve vriend, goed dat je hem toch hebt wakker gemaakt!

Ik weet niet of de griep somatisch is, ben er wel echt beroerd van. Het duurt ook vaak minstens een week voor ik weer beter ben. Vorige keer duurde het 4 weken.

Ja hij is me goud waard, ik weet niet wat ik zonder hem had gemoeten.

Mja, lastig. Ik had er altijd maar een paar dagen, soms zelfs een paar uur last van. Ook kan stress natuurlijk je weerstand aantasten, dus kan ook zijn dat je gewoon heel bevattelijk bent voziektes. or

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:19

Joolien schreef:
Hier was het gisteren helemaal mis. Ik voelde me al steeds slechter en gisteravond ging het mis. Ik kreeg een steeds naarder gevoel en mijn hoofd ging allemaal rare dingen denken. Tot het moment dat ik niet meer kon, ik kon hier niet meer tegen vechten, ik was op, ik wilde het bijltje erbij neergooien. Het was zelfs zo erg, dat normaal ik mijn vriend nog zie als reden om hier te blijven, maar mijn hoofd ging ook dingen verzinnen om van hem af te komen. En dan komt het idee om uit het leven te stappen wel heel eng dichtbij.
Ik heb mijn vriend wakker gemaakt en er met hem over gesproken. Ook heel erg gehuild, omdat ik zo verdrietig was van het vechten. Vanmorgen meteen naar de huisarts geweest en oxazepam meegekregen. Stond gister wel op het punt om de huisartsenpost te bellen.

Vandaag ben ik helemaal gesloopt door het vechten. Ik ben nog nooit zo moe geweest. Ik voel me wel ietsje beter, maw ik heb geen nare gedachtes meer.

Ik lees dit echt met tranen in mijn ogen.
Wil je graag moed toespreken... maar eigenlijk kom ik niet verder met dat ik het volledig herken. ;(

Hierbij een virtuele knuffel!! Helaas heb ik niets beters in de aanbieding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:31

Dank je Knert, lief van je. Het is zo poedersuiker, dit wil je gewoon niet meemaken, zo diep gaan.
Niks lijkt te helpen op dat moment, behalve het maar ondergaan, en dat is zo naar. Mijn hoofd was echt alles aan het afstoten, zelfs mijn vriend. Dat vond ik erg zorgwekkend.
Ik hoop dat de medicatie me iets er doorheen kan helpen, mocht ik weer zo'n dip hebben. Ik ga morgen wel weer gewoon werken. Dat is vaak toch een beetje chillen :P

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:31

Bij mij werkt bepaalde pil soorten ook behoorlijk op mijn geestelijke gesteldheid.
Toevallig kan ik mij herinneren dat je ooit in een ander topic aangaf de pil door te slikken. Heb je wel eens overwogen van pil te wisselen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:04

Knert schreef:
Bij mij werkt bepaalde pil soorten ook behoorlijk op mijn geestelijke gesteldheid.
Toevallig kan ik mij herinneren dat je ooit in een ander topic aangaf de pil door te slikken. Heb je wel eens overwogen van pil te wisselen?

Ja dat heb ik zeker overwogen, ook om helemaal te stoppen, maar ik heb al redelijk veel moeite met een juiste pil vinden, dus ik weet niet of ik die molen weer in wil. Heb toen een jaar bij een gynaecoloog gelopen, om dat allemaal uit te zoeken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:20

laetitia schreef:

Lichaam en geest zijn niet altijd goed te scheiden.
Fiks in de ellende zitten betekent vaak: maandenlang bakken stresshormonen in je bloed. (Die van het soort die je eigenlijk voor beren en wolven nodig hebt, dwz een paar minuten, een half uur.)
Duurt de stress langer, :(:) dan gaat dit ten koste van de effectiviteit van je immuunsysteem. (En dan bij idd ieder virusje dat maar in de buurt is, ben je de sigaar.)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 06:22

Joolien schreef:

Dit kan evengoed nog wel een nasleep van de EMDR zijn. Het staat er om bekend dat het pas een paar dagen na de behandeling gaat inwerken. Ik had meestal na een dag of 3 het dieptepunt en krabbelde dan weer overeind.