[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:57

Ik snap dat probleem nooit zo. Dus als je een plaatje echt helemaal geweldig vindt is hij pas goed als je er even een klein dingetje aan veranderd? Ik vind het juist best sneu wanneer je gaat lopen verkondigen dat het je eigen idee is omdat er een streepje meer of minder bij staat. Gewoon laten zetten wat je zetten wilt.. Wanneer iemand mijn tattoo heel mooi vindt en ook laat zetten, zou ik een compliment vinden! Nou is mijn tattoo niet precies overgenomen maar toch ook van een internet vogel die vast superveel mensen hebben. I don't care, ik vind hem gaaf, punt.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:03

Als rembrandt van rijn de nachtwacht schildert is het ook niet okay als mensen daar zomaar replicas van maken. Op een foto berust ook copyright. Op een productontwerp kun je ook een patent nemen.

Dus ja, als iemand jouw ontwerp overneemt kun je daar ook bezwaar tegen maken of kosten voor vorderen.

Ik heb niet voor niets 5 uur zitten ontwerpen met Gerrit, dus als iemand mijn tattoo over zou nemen zou ik niet blij zijn.

Edit: even een klein lijntje veranderen vind ik ook niet voldoende. Maar je kunt wel een soort moodboard maken met ideeën. Zo had ik bijvoorbeeld een tekening van een anatomisch hart mee en een foto van een geometrisch hart. Allebei lijken ze totaal niet op wat ik nu heb, maar het was wel een beginpunt voor het tekenen.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:11

Ik snapte eerst de ophef niet zo, toen ging ik denken wat het met mij zou doen als iemand opeens met mijn tattoo rond zou lopen. Zou ik toch niet leuk vinden omdat er voor mij wel een verhaal achter zit. Ik had op zijn minst nog toestemming gevraagd..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:19

Maar no offence want ik vind 'm prachtig Yvanka, maar het zijn sterretjes en vogeltjes. Dat hebben toch superveel mensen en gaan ook superveel mensen nog zetten? Daar ontkom je toch niet aan? Is het dan wel goed als ze een sterretje meer of minder doen? Er zijn zó ontzettend veel tattoo's dus gelijksoortige of gelijke dat gebeurt gewoon denk ik dan..

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:23

en al die infinity tekens dan en de simpele hartjes enz? hebben ook heel veel mensen...
ga binnekort ook me eerste tattoo laten zetten dat is een infinity teken en hartje in 1 zegmaar (met as van me oma)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:24

renskesanne schreef:
en al die infinity tekens dan en de simpele hartjes enz? hebben ook heel veel mensen...
ga binnekort ook me eerste tattoo laten zetten dat is een infinity teken en hartje in 1 zegmaar (met as van me oma)

Haha wilde het al typen :D Staan die niet in de top 3 van meest gebruikte tattoos?

Mijn tattoo is overigens een exacte replica van een artiest op DeviantArt. Mocht hem van haar zo overnemen. Maar het is wel veel leuker als iets speciaal voor jou ontworpen is.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:26

renskesanne schreef:

leuk wat voor 1? ik heb er ook 1 haha van google, maar t deed me veel qua design.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:30

Jildau schreef:
Maar no offence want ik vind 'm prachtig Yvanka, maar het zijn sterretjes en vogeltjes. Dat hebben toch superveel mensen en gaan ook superveel mensen nog zetten? Daar ontkom je toch niet aan? Is het dan wel goed als ze een sterretje meer of minder doen? Er zijn zó ontzettend veel tattoo's dus gelijksoortige of gelijke dat gebeurt gewoon denk ik dan..

Tuurlijk zijn er meer met sterren en zwaluwen, maar dit is wel mijn ontwerp :)

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:36

Ik vond deze tattoo gewoon helemaal wat ik wilde. Ik vond de kriebeltjes in het hoofd gewoon erg mooi en daarom heb ik die er toch in gelaten. Hij is vrij groot, namelijk over mijn hele schouder gezet dus de priegeltjes zijn ook niet heel klein. Ik heb op het hele internet maar een foto gevonden met deze tattoo, was ook niet te achterhal;en door wie of bij wie hij was gezet dus kon ook niet om goedkeuring vragen. En inderdaad hoeveel mensen lopen wel niet met dezelfde tattoo rond, zie alle sterretjes vogeltjes infinity tekentjes etc.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:43

Mijn tattoo is voor mij ontworpen. Het idee van lijnen en dotwork kwam ik tegen op tumblr, maar dit was verwerkt in totaal iets anders. Mijn artist heeft foto's zitten zoeken van real life bruine beren, en is gaan tekenen. Ik zou het ook echt niet tof vinden als iemand mijn beer zou overnemen. Dat vind ik geen compliment, dat vind ik gewoon asociaal. :o

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:09

Same here :')

Mijn wereldkaart is natuurlijk niet zo origineel maar om m'n design daarbinnen over te nemen, tja. Dat vind ik ook aso.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:18

Ik had er laatst nog een hele discussie over met een vriendinnetje. Ik liet haar mijn tattoos zien en toen zei ze dat het idee van zo'n olifant wel echt vet was en dat ze misschien wel voor zoiets ging. Doorgevraagd naar details en toen wou ze eigenlijk toch wel ff een foto maken zodat ze hem precies kon overnemen. Heb toen toch wel even gezegd dat ik daar niet van gediend was.

Heb het voornamelijk met m'n olifant en met m'n rozen, die zijn echt voor mij ontworpen en die hoef ik eigenlijk ook niet overgenomen te zien ofzo

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:20

Haha jezzi, oh nee nu wil ik hem niet meer. Nee grapje. Wel suf dat het nu opeens zo in is. Wil dit namelijk echt 5,5 jaar en heb dit plaatje ook al een hele lange tijd.. Ach ja, ik vind het zelf mooi :D da's t belangrijkste.
Wbt de lijnen, nog niets. Ik zie hem maandag weer. Maar wat eerder genoemd is, het is niet zijn schuld denk ik. Zal de combi klein lijntje en dunne huid wel zijn. Ik had er alleen liever voor worden gewaarschuwd. Niet dat ik er spijt van heb ofzo. Kan altijd nog zeggen dat het symbolisch op mij slaat. Een vage kant en een strakke kant :Y)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:24

Emmaa_ schreef:
Ik had er laatst nog een hele discussie over met een vriendinnetje. Ik liet haar mijn tattoos zien en toen zei ze dat het idee van zo'n olifant wel echt vet was en dat ze misschien wel voor zoiets ging. Doorgevraagd naar details en toen wou ze eigenlijk toch wel ff een foto maken zodat ze hem precies kon overnemen. Heb toen toch wel even gezegd dat ik daar niet van gediend was.

Heb het voornamelijk met m'n olifant en met m'n rozen, die zijn echt voor mij ontworpen en die hoef ik eigenlijk ook niet overgenomen te zien ofzo

Dat zou ik ook niet kunnen waarderen als een vriendin je even 'na-aapt'

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:22

Al mijn tattoos zijn uniek, het idee misschien niet, maar de uitwerking wel. Zou het echt niet tof vinden (zacht uitgedrukt) als iemand dat exact overneemt.

Daarbij ben je de titel tattoo artist niet waardig als je een plaatje exact overneemt imo.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:35

Ja, precies dat. Artists moeten het zelf toch niet leuk vinden als iemand een werk kopieert waar zij uren aan gewerkt hebben? Dan begrijp ik echt niet dat een artist zo gewillig iemand anders' werk overneemt zonder ook maar één ding te veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:44

Bij een gewoon plaatje van iets zie ik het probleem echt niet.
Maar bij een speciaal voor iemand gemaakt werk zou ik het ook niet tof vinden.
Mijn elfje is toen (afgeleid van diverse plaatjes) speciaal voor mij getekend en die kwam ik een tijdje geleden ook zo tegen op iemand anders.
Tja ach...de mijne is mooier :=
De andere tattoo die ik heb is een hartje/infinity. Standaard, maar een beter teken van de vriendschap konden mijn liefste vriendin en ik niet vinden.
Het duurt nog even, maar in juli ga ik eindelijk naar Joy voor de tattoo ter ere van mijn twee jaar geleden overleden mams.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:30

Ik zag je tatt net voorbij komen op insta Uhnee, hij's mooi!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:59

Hahaha wat grappig, ik wilde net even uitgebreid verslag doen! Ik heb de groetjes van je gedaan :D

Hij staat dus *\o/* *\o/* Was echt heel zenuwachtig de hele dag, en toen ik daar binnen stapte had ik echt mega buikpijn :+ Maar toen het stencil eenmaal zat en ik even wat had gekletst met de artist (echt een SUPER aardige jongen trouwens, heel grappig en deed alles rustig aan) voelde ik me op m'n gemak. Hij is ongeveer een uur en een kwartier bezig geweest met het lijnwerk en een halfuur met schaduwen. De pijn viel echt reuze mee! Wel vervelend afentoe, maar mijn lichaam was er echt klaar mee, begon helemaal te schokken en te trillen :+

Even een linkje van zijn insta: https://instagram.com/p/-UVQfMvhkp/?taken-by=snip_art

Ik ben er echt ZO blij mee!

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:06

Heel gaaf!!

LSnuitje

prachtig UhNee!! <3

Anoniem

Wauw! Hij is idd heeel gaaf geworden!

Selena