"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leprycorn

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:10

Ach, laten we niet gelijk van het "ergste" uit gaan
(klinkt zo raar maar jullie snappen vast wat ik bedoel).

Je merkt het vanzelf wel TT!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:22

Leprycorn schreef:
Ach, laten we niet gelijk van het "ergste" uit gaan
(klinkt zo raar maar jullie snappen vast wat ik bedoel).

Je merkt het vanzelf wel TT!

Maar als TT toch al de wens had op kortere termijn, wat maakt het uit?
Weet je, je mag ook blij zijn dat het zo gemakkelijk gaat. Volksstammen waarbij dat niet zo is en die er de halve wereld bij moeten halen voordat het lukt.

Mocht er de wens van een tweede zijn, weet je dat het heel simpel gaat en heb je geen kinderwens meer, weet je ook dat je serieuze middelen in moet zetten.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:34

O had ze wel de wens? Geen idee verder moet ik zeggen!
Dan is het natuurlijk helemaal leuk als het wel raak is :+ Dan is mijn post totaal nutteloos en zelfs een beetje ongepast ;)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:17

Ja, TT was volgens mij bezig met "drachtig" raken ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 14:35

Ik heb sowieso altijd een zwangerschapstest in huis :j Altijd handig.
Wel opletten dat je hem niet teveel urine "geeft" (jeetje wat klinkt dat stom) want dan verdrinkt ie zegmaar := Dan zie je helemaal niks.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:49

Magrathea schreef:
Wel opletten dat je hem niet teveel urine "geeft" (jeetje wat klinkt dat stom) want dan verdrinkt ie zegmaar := Dan zie je helemaal niks.

Tja en wat is dan teveel (of te weinig). :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:56

Palmera schreef:
Ik heb jarenlang de pil geslikt en de bovenbeschreven problemen niet ervaren. Ik heb eigenlijk altijd wel plezier gehad in seks.

Maar nu, zo'n twee jaar pilloos merk ik toch wat. Namelijk mijn eisprong. Ik word er nogal, uhmmm, knuffelig van. ;)
Daarentegen, tegen het einde van de cyclus verander ik in een cactus. Niks knuffelen dus.

Kortom, voor mij was de pil iets wat me stabieler maakte. Maar zeker niet a-seksueel. Ik herken mijzelf niet in bovenstaande tekst.

hahaha dit herken ik wel...
ik ben nu ook ongeveer 2 jaar gestopt... ik voel mij fijner.. wel emotioneler maar niet zo vlak... met de pil was ik bijna emotieloos. ik heb ook veel meer zin in even knuffelen en intiem zijn :j
ik zou het ook iedereen aanraden om te stoppen inderdaad :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:33

Dott schreef:
Ja, TT was volgens mij bezig met "drachtig" raken ;)

_/-\o_ klopt. Maar zonder haast. Gebeurt t, dan gebeurt t.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:44

Of is het al gebeurd ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:29

Ik heb t testje in huis gehaald. Maar ga het nog even uitstellen met gebruiken. Vriendjelief is helemaal enthousiast. Maar goed. De uitslag zal ik uiteraard niet openbaar zetten :')

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:33

Das wel jammer :p maar begrijpelijk

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:56

Magrathea schreef:

of in n beker plassen en daar het staafje in stoppen...hoef je niet zo uit te kijken, waar je op richt :o :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:26

Dat hebben we net gedaan. Wij lachen _O- maar 1 streepje. Dus niet zwanger. Dan moeten er 2 streepies staan. Precies wat ik dacht. Geeft niks.
Heb wel in een beker gepiest :') ik moest zo nodig dat ik nog raak piste ook lol!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:05

Volgens mij voel ik mijn ei sprong sinds ik geen pil meer slik.. kan dat? Heb nu voor de 2e x een soort periode pijn maar dan rechts onder alleen..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 18:07

Dott schreef:
Volgens mij voel ik mijn ei sprong sinds ik geen pil meer slik.. kan dat? Heb nu voor de 2e x een soort periode pijn maar dan rechts onder alleen..

Het lijkt me logisch dat je die niet voelde tijdens het slikken van de pil :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:19

Lol, grapjas :p maar ik weet niet of je die kunt voelen en hoe dat voelt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:31

Oh ja hoor dat kan :j Dat is dé reden waarom ik de pil slik. Ik loop letterlijk krom van de pijn tijdens m'n eisprong. Laat staan dat ik op moet staan, of moet fietsen, of... Haha en dát doen wat je eigenlijk 'moet' doen tijdens de eisprong is al helemaaaaaal geen optie :') Bij mij was het een zeurende pijn, inderdaad vergelijkbaar met je ongesteldheid. En als ik dan bewoog dan stak het echt.

Dus ja, dat kan heel goed :))

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:33

Dan zal dat het wel zijn idd. Voelt idd zo

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 20:43

Dott schreef:
Lol, grapjas :p maar ik weet niet of je die kunt voelen en hoe dat voelt

Haha ik lees hem nu voor de tweede keer en dan klinkt het ineens wel logisch. Het leek toch heel even alsof je het gek vond dat je ineens je eisprong voelde :D

Maar ja, het kan dus. Nu je erover begint, ik heb het volgens mij ook wel eens gehad. Niet zo heel erg, gewoon een steek.
Uit nieuwsgierigheid: is dat het moment dat je, als je zwanger wilt worden, "toe moet slaan" als man? :') Lijkt me grappig. "Schaaaat het is zover, kom maar!" :') :')

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:46

O ik voel mijn eiersprong ook vaak hoor :')
Tenminste ik denk het. Vaak heb ik 2 uur een stekend gevoel precies tussen mn periodes

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:44

Val ook weer ff snel binnen.... :D
Voel hier mijn eisprong ook erg duidelijk, vind het wel prettig, fijne extra controle.
Moet zeggen dat ik ook al ruim 3 jaar die app P Tracker Lite gebruik en mijn cyclus is dus echt super regelmatig, daarnaast het duidelijk voelen van mijn eisprong ( ook de dagen daarvoor voel ik hem al goed aankomen) is voor mij eigenlijk duidelijk genoeg wanneer ik wel of geen extra voorzorgsmaatregelen miet nemen.
Ik heb nog wel een vraag/gedachte waar ik jullie eens naar wil vragen hoe jullie hier over denken...
Mijn vriend is een groot gedeelte van de week weg voor zijn werk ( altijd vaste dagen weg en dezelfde thuis).
Aangezien ik al die hormonen etc niets vind wil ik eigenlijk niet meer aan de pil, rubbertje.....mwahhh.
Doordat ik zo'n regelmatige cyclus heb kan ik in die app heel duidelijk zien wanneer we ons in het "trickie" gebied bevinden.
Dit komt echter maar echt een paar keer voor in een jaar, zou het wat zijn alleen in die situatie een morning after pil te nemen?
Dit zijn uiteraard ook hormonen maar in aantal etc natuurlijk niet te vergelijken met dagelijks een pil.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:48

Ik weet niet.. ik zou het niet snel doen, maar das puur gevoel, kan het niet onderbouwen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:51

MAP is wel echt gif voor je lijf hoor -O- dat zou ik nooit als soort van anticonceptie gebruiken. Het is niet iets wat je 'zomaar' even moet doen, het is een flinke aanslag op je lijf. Dan maar gewoon een rubbertje gebruiken, of gewoon geen seks hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:57

Ik zou het persoonlijk al nooit aandurven om (zelfs met een super regelmatige cyclus) mijn dagen te tellen ipv een vorm van anticonceptie gebruiken. Nou ben ik zelf op dit moment op de leeftijd dat ik absoluut geen kinderen zou willen, een zwangerschap zou bij mij zeer ongewenst zijn. Misschien dat mensen die wel in een andere fase van hun leven zijn daar anders tegenaan kijken.

Persoonlijk zou ik het ook met een rubbertje doen als je verder geen hormonen wilt. De MAP is echt rotzooi, het is een gigantische aanslag op je lichaam. Daarbuiten kan het veel schade doen aan je vruchtbaarheid als je hem te vaak neemt. Dus nee, persoonlijk zou ik het risico absoluut niet nemen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:35

MAP is een hormonale knal voor je harses met een weipaal, om maar eens een beeldspraak te gebruiken. Noodgevallending dus, niet als bewuste keuze gebruiken; kun je beter de pil slikken (hormonaal gezien dan).
Dit weegt echt niet op tegen de nadelen van een rubbertje.